Өнгөрсөн амралтын өдрүүдэд “Сод Монгол”, “Петровис”, “Шунхлай”, “Магнай трейд” зэрэг шатахуун импортлогч компаниуд АИ-95-аас бусад төрлийн түлш, шатахууны үнийг литр тутамд нь 50 төгрөгөөр нэмсэн. Тодруулбал, А-80 литр тутам нь 1530, АИ-92 1620, дизель түлш 1970 төгрөгийн үнэтэй болжээ.
Уг нь Монголбанк жижиглэнгийн нефтийн бүтээгдэхүүнийг хамгийн бага зардлаар санхүүжүүлэх, хил дээрх өртгийн ханшаас хамаарах нөлөөллийг бууруулж, жижиглэнгийн борлуулалтын үнийг тогтвортой байлгах нөхцөлийг бүрдүүлэх зорилгоор SIFS дэд хөтөлбөрийг Уул уурхайн яамтай хамтран хэрэгжүүлж байгаа.
Энэ дагуу “Жаст-Ойл”, “Монпетекс”, “Сод Монгол”, “Магнай трейд”, “Шунхлай” зэрэг компанид жилийн 3.8 хувийн хүүтэй зээл олгосон. Цаашлаад “НИК”, “Ойн бирж”, “Ундарга Увс”, “Хөрс Автосервис”, “Петрожамп”, “Монпетекс”, “Монсуль”, “Рысжан” зэрэг нийт 13 компанийн зээлийн судалгааг гүйцэтгэх, хоёр төрлийн гэрээ байгуулж, 120 сая ам.долларын санхүүжилтийг шатахуун импортлогчдод олгохоор болсон.
Харин хариуд нь шатахуун импортлогчид жижиглэнгийн худалдааны үнээ тогтвортой байлгах гэрээнд гарын үсэг зурсан билээ. Гэтэл бензин, шатахууны үнэ нэг литр тутамдаа 50 төгрөгөөр нэмэгдэж байгаа нь ямар учиртай талаар холбогдох албаны хүмүүсээс тодруулснаа хүргэе.
Шатахууны үнийг нэмэхээс өөр аргагүй
-Шатахуун импортлогчид бүтээгдэхүүнийхээ үнийг литр тутамд нь 50 төгрөгөөр нэмчихлээ. Энэ талаар танайд урьдчилж мэдэгдсэн үү?
-Монгол Улсад өрнөж буй бүх үйл явдлыг төр мэдэж байгаа. Өөрөөр хэлбэл, энэ удаагийн үнэ нэмэгдэж байгаа нь дур мэдэн хийсэн асуудал биш. Бензиний үнэ бол монголчуудын хувьд маш эмзэг сэдэв. Тиймээс иргэд шатахуунтай холбоотой үнэн зөв мэдээллийг авах нь хамгийн чухал. Манай улс жилдээ нэг сая тонн орчим шатахуун хэрэглэдэг. Үүний 60 хувь нь дизель түлш, үлдсэн нь бензин байдаг.
Харин нийт хэрэглээний 60 хувь нь уул уурхайн томоохон үйлдвэрүүдэд зарцуулагддаг. Тэгэхээр үлдэж буй 40 хувь нь шатахуун түгээх станцуудаар буюу жижиглэнгийн худалдаагаар борлуулагдаж байна гэсэн үг. Шинэчлэлийн Засгийн газраас бөөний буюу уул уурхайн томоохон үйлдвэрүүдэд нийлүүлж буй шатахууны үнийг зах зээлийн зарчмаар, харин жижиглэнгийн зах зээлийг тогтвортой байлгах бодлогыг хэрэгжүүлж байгаа.
Өмнө нь уул уурхайн үйлдвэрүүдэд нийлүүлдэг шатахуун, жижиглэнгийн худалдаа хоёрыг нэг л зах зээл гэж үздэг байсан бол одоо хоёр ангилж, иргэдийн нуруун дээрх хүнд ачааг төрөөс хөнгөвчилж байна гэдгийг ойлгох хэрэгтэй.
-Та энэ удаа шатахууны үнэ нэмэгдсэнийг хууль ёсных гэж үзэж байгаа юм уу?
-Тийм ээ. Хэрвээ төрөөс тодорхой бодлого хэрэгжүүлээгүй бол шатахууны үнэ литр тутамдаа 210 төгрөгөөр нэмэгдэх тооцоо гарсан. Тодруулбал, жижиглэнгийн үнийг тогтвортой байлгах үүднээс Засгийн газар, Монголбанк, шатахуун импортлогчидтой гэрээ байгуулсан.
Энэ дагуу одоогийн байдлаар 82.5 тэрбум төгрөгийг жилийн 3.8 хувийн хүүтэйгээр зарим импортлогчид олгосон. Мөн валютын ханшийн эрсдэлээс бүрэн чөлөөлж буй нь тодорхой үр дүнд хүрч байна. Манай улсад өнгөрсөн тавдугаар сараас хойш шатахууны үнэ тогтвортой байсан нь мөн л төрийн бодлоготой холбоотой.
-ОХУ экспортын татвараа бууруулж байна гэсэн мэдээлэл байсан. Энэ талаар танайхаас судалгаа хийсэн үү?
-ОХУ-ын Сангийн яамны мэргэжилтнүүд шинэ он гараад зарим гаалийн татвараа бууруулах боломжтой гэсэн ярилцлагуудыг өгсөн байна лээ. Энэ бол албан ёсны эх сурвалж биш. Хэрвээ он гараад хил гаалийн үнэ тодорхой хэмжээгээр буурвал одоо тогтоод байгаа үнэд хяналт тавина.
Урьд нь ОХУ үнээ нэмлээ гэхэд манай нефтийн бүтээгдэхүүн импортлогчид үнээ нэмчихээд, хилийн үнэ буусан ч гэсэн үнээ буулгадаггүй байсан. Одоо энэ байдлыг хална. “Роснефть” компани үнээ буулгасан тохиолдолд манайх ч дагаад буурах ёстой гэсэн зарчим үйлчлэх ёстой. Яагаад гэвэл Засгийн газар нэгэнт бодлогоо хэрэгжүүлж, хөнгөлөлттэй зээл олгож байгаа учраас үнийн асуудалд төр оролцох эрхтэй. Манай ШӨХТГ үүнийг хянах үүрэг хүлээсэн.
-Шатахууны үнэ ямар нэг хэмжээгээр өсөхөд өдөр тутмын хэрэглээ болсон талхнаас эхлээд өргөн хэрэглээний бараа бүтээгдэхүүний үнэ нэмэгддэг. Үүнд танайхаас ямар хяналт тавьж байна вэ?
-Бид өртгийг тооцож үзсэн. Нэг литр бензин 50 төгрөгөөр нэмэгдэхэд нэг ширхэг талх дөрвөн мөнгө, нэг кг мах 20 хүрэхгүй төгрөгөөр нэмэгдэх боломжтой.
Харин бензиний үнэ 50 төгрөгөөр нэмэгдэхээр бүх юмны үнэ 50 төгрөгөөр өсдөг байж таарахгүй. Хэрвээ энэ байдлыг далимдуулж, хууль бусаар үнээ нэмсэн тохиолдол гарвал бид арга хэмжээ авах болно.
Үнийн асуудлаар “Роснефть”-тэй хэлэлцэнэ
-Шатахууны үнийн зөвлөл өнгөрсөн долоо хоногт хуралдаж, үнэ нэмэх асуудлыг ярилцсан гэсэн. Ямар шийдэлд хүрсэн бэ?
-Хувийн хэвшил, иргэний нийгмийн болон төрийн байгууллага оролцсон Үнийн зөвлөл гэж байдаг. Гэхдээ энэ байгууллага үнэ тогтоодоггүй юм. Үнийг хувийн хэвшлийнхэн, ШӨХТГ-аас тогтоодог.
Үнийн зөвлөлийн хурлаар шатахуун импортлогчид үнээ зайлшгүй нэмэх шаардлагатай гэсэн үндэслэлүүдээ танилцуулсан. Тэгээд үнэ нэмэх үндэслэлээ, хэдэн хувиар нэмэх шаардлагатай байгаагаа ШӨХТГ-т танилцуулсны эцэст үнээ өсгөсөн нь энэ юм.
-Шатахууны үнэ нэмэгдэх болсон гол үндэслэл нь юу байв?
-Бид дотоодоос шалтгаалах хүчин зүйлсээ үндсэндээ шийдвэрлэсэн гэж бодож байгаа. Монголбанк, Засгийн газар хоорондын гэрээний дагуу шатахуун импортлогчдод хөнгөлөлттэй зээл олгосон. Шатахуун импортлогчдын валютын ханшийн эрсдэлийг Төвбанк даахаар болсон зэрэг арга хэмжээнүүдийг авсан.
Харин гадаад хүчин зүйлийг бид яаж ч чадахгүй. Тийм учраас үнээ нэмэхээс өөр аргагүй болж байна. Сүүлийн дөрвөн сард ОХУ-ын гаалийн татвар тогтмол нэмэгдэж байна шүү дээ.
-Гадаад зах зээлтэй холбоотой асуудлыг Засгийн газар хоорондын яриа хэлэлцээрийн шугамаар зохицуулах боломжтой гэж үздэг. Манай талаас ОХУ-д шатахууны үнийн асуудлаар хэлэлцээрийн ширээнд суух хүсэлт тавьсан уу?
-Саяхан Монгол, Оросын Засгийн газар хоорондын комиссын хуралдаан болсон. Энэ хурлаар манайхаас шатахууны үнэтэй холбоотой асуудлыг тавьсан. Өөрөөр хэлбэл, дээд түвшинд нь шатахууны үнээ бууруулах ямар боломж байна гэдэг талаар хэлэлцэж эхэлсэн. Он гарсны дараа манай төлөөлөгчид ОХУ-д хэрэгжүүлэх шатны хүмүүстэй уулзахаар болсон.
-ОХУ зөвхөн манайд нийлүүлэх нефтийн бүтээгдэхүүнийхээ гаалийн татварыг нэмсэн гэх яриа ч гарч байна?
-2013 оны эхээр хийгдэх уулзалтаар энэ асуудлыг тодорхой ярилцах байх гэж бодож байна. Өөрөөр хэлбэл ямар шалтгаанаар үнээ нэмэхээр болсон. Харин бусад оронд бага үнээр нийлүүлж байгаа бол яагаад гэх зэрэг асуултыг тавих л болно.
-Зарим эх сурвалжид ОХУ Таван толгойн ордод оролцохын тулд шахаа хийж байна гэж үзэж байгаа. Танай яамны зүгээс хилийн үнийг ямар шалтгаантай гэж үзэж байгаа вэ?
-Ер нь “Роснефть” компани техникийн шинэчлэл хийж байгаа, дотоодынхоо хэрэгцээг хангахад илүү анхаарч байгаа гэсэн шалтгааныг хэлдэг. Энэ бүгдийг газар дээр нь очиж ярилцаж байж тодорхой болгоно. Харин манай Таван толгой ордод орох гэж нефтийн бүтээгдэхүүнээрээ шантаажилж байна гэж ойлгох нь өрөөсгөл юм.
Бид “Роснефть” компани бусад оронд ямар байдлаар бүтээгдэхүүнээ нийлүүлж байна вэ гэдгийг харьцуулан үзнэ. Тус компанийн зүгээс тодорхой тайлбар хийнэ байх гэж бодож байна. Хэрвээ ОХУ бусад оронд нефтийн бүтээгдэхүүнээ манайхаас бага үнээр нийлүүлдэг бол өөр зорилгоор үнийн дарамт үзүүлж байна гэж ойлгоход хүрнэ.
Эх сурвалж: "Өглөөний сонин"
Сэтгэгдэл0
магнай шоу хийнэ өөр юу чадах юм бэ нөгөө сүү бэлэн хоол зараар явж байна шоу хийнэ ёстой баас юм аа
сэтгүүлчид нэг хэлэх зүйл нь Роснефть оросын төрийн өмчит компани шүү
МАГНАЙ БАЙГААГҮЙ МАН БАЙСАН БОЛ БАРАГ ТАВАН ЗУУГААР НЭМЭЭД ТАВИН ТӨГРӨГӨӨР БУУЛГАХ БАЙЛГҮЙ ЮМ ХИЙЖ БУЙ ХҮНИЙГ БҮҮ ГУТАА
ene show magnai avilgal avchihsan yum bna shdee
сэтгүүлчид нэг хэлэх зүйл нь Роснефть оросын төрийн өмчит компани шүү
hudlaa darvaisan amtai muu tagjiisan elbegeegiin tojigo chin showdahaa bolimoor yum haa bna chinii nuguu benzin barih chadahgui bj8 ner toriin tuluu hudlaa shaaj bgaag
сэтгүүлчид нэг хэлэх зүйл нь Роснефть оросын төрийн өмчит компани шүү
muusain orosuud sagaj bainaa... Bat haanii sunsiig neg duudaya... Saraid ochood neg um heleh baihaa ta nar...
uuursduu neftee bolovsruulj chadahgui bol duugai l helsen uneer n av zaa
НЕФЬТ БҮТЭЭГДЭХҮҮНИЙ ҮНИЙГ БУУРУУЛАХ АРГЫГ МОНГОЛД 2 ХҮН МЭДНЭЭ.ҮҮНД 1.ДОРНОТ АЙМГИЙН МАТАТААС ГАРГАСАН НЕФЬТЭЭР БИНЗЕН ШАТАХУУН ХИЙХЭЭР АМЛАЖ БАЯРЛАЖ ДЭЭЖИЙГ НЬ АВЧ ДЭЭЛИЙНХЭЭ ЭНГЭРТ ТҮРХЭН ШИНЖИЛЖ БАЙСАН П.ОЧИРБАТ 2.УЛААНБААТАР ХОТОД БАЙСАН В.И.ЛЕНИНЫ ХӨШӨӨНИЙ ДОРООС БЕНЗИН ГАРАХ МАГАДЛАЛТАЙ , ЭСВЭЛ ТЭР ХӨШӨӨГ ОРОС-Т ИХ ШАТАХУУНААР СОЛЬЖ АРИЛЖИХ САНААГ СЭДСЭН Э.БАТҮҮЛ ГЭГЧ УХААНТНУУДААСАА Л АСУУХ ХЭРЭГТЭЙ БОЛОЖДЭЭ..
ОХУ УЛС МОНГОЛ УЛСЫН ХООРОНД БҮХ ТАЛЫН ХАМТЫН АЖИЛЛАГАА ЦАРЦАНГАДУУ БАЙГАА МОНГОЛЫН УЛС ТӨРЧИД ЯМАР ДҮГНЭЛТ ГАРГАХ БОЛ АЖҮЙЛДВЭРИЙН БААЗ СУУРБ ТАВЬСАН АХМАД ҮЕИЙГЭЭ, ОЛОН 10 ЖИЛ ХАМТАРАН АЖИЛЛАСАН ОРОС НӨХДӨӨ УЛААН КОММУНИСТУУД ГЭЖ ДУУДААД, ӨӨРСДИЙГӨӨ ГУРАВДАГЧ НЬ ОРНЫ КАПИТАЛИСТ МАЯГААР АМЬСГАЛЖ УРЬДАХ ҮЕИЙГЭЭ ЯМАР ХҮНД НӨХЦӨЛД, АЖ ҮЙЛДВЭРИЙН СУУРЬ БААЗ БАЙГУУЛСАНЫГ МЭДРЭХГҮЙ МЭДРЭМЖГҮЙ ХАНДАЖ БАЙГААД СОСЕД МААНЬ АЛГАА ДЭЭШ ХАРУУЛААД ДАВАЙТЕ ДРУЗЬЯ ГЭЭД ЛБАЙХ БОЛОВ УУ ДАА АН-ЫНХАН ИЙМ АСУУДАЛД ХОЙП УРД ХӨРШТЭЙГЭЭ\ БАТҮҮЛ ШИГ \ БОЛГООМЖТОЙ УЛС ТӨРИЙН СОЕЛТОЙ \ МАН-Ы 180000 ГИШҮҮДТЭЙ ХАРЬЦДАГ ШИГЭЭ БИШ\ БАЙВАЛ ЗҮГЭЭР ШДЭЭ
yag tiim uhaantai harits. Tegvel bidend ashigtai.
Orosuud mini dee, oros oron buurah zamdaa orsoon, odoonoos daruuhan baij surah heregtei
omhii orosuudad deerelhuulj jdaramtluuljj bolson yum bishuu tor zasgiin udirdlaga mini medeldee avaach ee
НЭФТИЙН ҮЙЛДВЭРИЙГ АРД ТҮМЭН ЗАСАГТАЙГАА ХАМТРАН БАЙГУУЛЪЯ. ОДОО АВАХ ГЭЭД БАЙГАА 340 МЯНГА, МӨН ЗАЛУУСИЙН 1 САЯ ТӨГРӨГАА ЭНЭ ҮЙЛДВЭРТ ХАНДИВЛАЯ. ДОРНОДЫН НЭФТИЙН НӨӨЦ 50-60 ЖИЛ ГЭЖ ЯРИГДДАГ Ч ЭЛБЭГ 100 ЖИЛ АШИГЛАЖ БОЛОХ ИХ НӨӨЦ БИЙ. МӨН БУСАД АЙМАГТ Ч ГАЗРЫН ТОСНЫ НӨӨЦ БАЙГАА. ОРОСУУД ТИЙМ Ч ЧАНАРТАЙ БЕНЗИН, ДИЗЭЛЬ, МАЗУТ ГАРГАН АВЧ ЧАДДАГГҮЙ. ГАЗРЫН ТОСЫГ ЧЕЧЕНҮҮД ГАР АРГААР НЭРЖ, УЛСЫНХАА ХЭРЭГЦЭЭГ ХАНГАН, ОРОСООС БҮРЭН ТУСГААР БОЛЧИХЛОО. НЭРЭХ ҮЕД МАЗУТ, ДИЗЕЛЬ, БЕНЗИН ГАРАХ БӨГӨӨД МАЗУТЫГ ЦАХИЛГААН СТАНЦЫН ГОЛ ТҮҮХИЙ ЭД БОЛГОН МАНАЙХ АШИГЛАДАГ. НААД 1,5 ТЭРБУМ ДОЛЛАРААР ГАНЦ ТОМ ҮЙЛДВЭР БАРЧИХ. АЖЛЫН БАЙР ГЭХЭД Л 8000-10000 ХҮНИЙХ БИЙ БОЛНО. ДАГУУЛ ЖИЖИГ ХОТ ҮҮСНЭ. БЕНЗИН НЭГ ТӨГРӨГӨӨР НЭМЭГДЭХ БҮХ БАРАА ДАГАЖ НЭГ ТӨГРӨГӨӨР НЭМЭГДДЭГ.
ehleed baahan demiirsen tgd odoo bolohgui gedgee oilgoo biz mgl d show zagsiin gazriin showchin tushmeduud olon bolloo do
Санаа зоволтгүй Орос удхагүй задарна. Тэр үед нь манайх Сибирээс дуртай үнээрээ авна.
Manaihanii tolgoid erguuchuud garaad hereg alga.Magnai erguugiin tolgoid horongo mongo olj ooriin karmand hiih l yum baigaa. Ene rosneftiin asuudaliig shiideh yamarch sanaachlaga alga.Yadaj computeriin ard zagvar gargaj tootsoo hiij uzehgui dee.
Orosiig 3 huvaasan ch mongoloos tom. Tegeed ch bid diilehgui.
Шинэчлэлийн засгийн газар шатхууны үнийг тогтмол байлгах аргыг олж, компаниудад их хэмжээний зээл олголоо шатхууны үнэ тогтвортой болсон гэж шоудсан яасан бэ? Ээлжит хууралт, хулхидалт байжээ. Магнай гэж их мундаг хүн гарч ирж шинэчлэлийн засгийн газрын нэрийн өмнөөс асар их буян хийж заяагүй монголчуудыг аварч байна гээд шоудаад байсан яасан бэ? Одоо тэр Магнай нь нефтийн шунахай компаниудаа зөвтгөх реклам хийгээд сууж байна. Бүгд худал, хууран мэхлэлт, дээрэм. Шатхуун дамладаг компаниудад Манлай мэтийн нусгайчуудыг халаасандаа хийчих чадамж байлгүй яах вэ, авилга цэцэглэсэн, олигархууд ноёрхсон энэ зэвүүн цагт. Ер нь Магнай гэж хэн болохыг бид мэднэ шүүдээ.
Орост буруу байхгүй ээ Оросуудыг даваруулж бгаа шалтгаан Оросуудад худалдсан хэдэн лобби дарга нараас болж бна Тэд шатахууны үйлдвэрийн бэрхшээлийг гоё яриад гацаад бна лобби эрх мэдэлтнүүдийг хориглох Хууль гаргаж байж л Монгол газрын тосны үнэд дарлуулахгүй болно
UURSDUU YUMAA HIIJ CHADAHGUI BOL ROSNEFT BAITUGAI COMPANIIN UMNU SUHURNU SHU
OROSIIN HAJUUD ZEREGTSEED HUGJIH BOLOMJ BAILAA,ODOO TEGSEN OROSUUDAASAA DORD ORSON,TEGEED HUDLAA INEEJ HUJAAGIIN BOOV HUHSUNDUU.
Цаг алдалгүй өөрийн нефтийн үйлдвэрээ байгуулах юмсан. ТӨР удирдаж байгаа АН-ынхан яарах хэрэгтэй. Оросоор бариулах хэрэггүй. Орос -хамгийн муу үйлдвэртэй улс
magnaig ug n yag saihan alah gej bsan chin hen saad bolchvoo, orosuud ug n alchya geed bsan shde, te , kkk, genco medej bgaa shde,
MAALLLAAAAAAAAAAAAAAA OROSIIN NEFTIIN UILVER YAMAR AVARGA GEJ BODNO,EUROPIIG TEJEEJ BNA,ENE YAMAR TENEG DEBIL MONGOL BEEE.PEEEEEEEHHHHHH
JAPACHUUD GAZAR GUIHIIG NI MEDDEGGUI YUM UU MALAAA,ELBEGEE BUR GAZARAA ZARAH GEED BELDEED SUUJ BNA,GOVIIN HESEG GAZARIIG UGCHIH TEGVEL MONGOLIIG JAPAN SHIG HUJUULJ UGNU GEED BAINGA BUR SHAARDDAG GEDEGIIG MEDEH UU MUUU USAN MALAAAAAAAAA.
SAMURAI MAAJIGA UMHII YAPONUUD OHIDUUDIIG CHINI HUCHINDEED EHLEHEER OILGOH BH,UNENDEE ODOO HUJAANUUD OHIDUUDIIG CHINI HUSLEEREE HUCHINDEJ BNA MEDREL MALAAAAAA.
Benzin ogohgui bol sain l biz! Ene heden yambii jeepnuud gazar sendchelj duuslaa!
Avdrandaa har alttai guilagachin uls bol yah argagui Mongol uls.Tegeed bas oorsdiigoo bayan,Chingesiin udam geed bgaamaa.90 ond moritoigoo butsaj hariagaad kapitalism buutsan gej bodood bgaan.Jinhenedee bol ergeed feodolism ba gadnii ediin zasgiin kolonism shigdtsen hulgaichuud...
haraal idsen ivanuud
Оросууд унээ дахиад нэмэх хэрэгтэй Эргуунууд юм ойлгог
khurdan yildveree bari yamar neg ylsiin erkhsheeld baikh tiim saikhan um yyy\ .teneg ivanuud odoo boltol tenegeeree l baigaa sh deeee
Манайхан Оросуудийн дургүйг их хүргэдэг байхаа.Ленин хөшөөг буулгасан.Засгийн газартай хэлэлсээр хийж байх үед нь Энхбаярг бүдүүлгээр барьж 401 -д хийсэн.Монголийн нэр хүндийг доош хийсэн,Оросуудийг үл хүндэтгэсэн ийм л явдал байлаа шүү дээ.Зориуд тэр өдрийг сонгож увайгүй ажиллагаа явуулж байна. Оросууд шууд өөрсдийн үл хөдлөх өдий төдий хөрөнгөө нэхсэн.Бензиний үнийг буулгахгүй байх.
Oros huntei haritsaj uzeegui humuus tord orj Mongol orosiin hariltsaag ustgaj baina. Itgel aldsan bol une ortogoo nemeh ni gartsaagui. Mongold baigaa neftiig hujaa uhaad avaad yavdagiig zogsoohoo ehlej hii. Mongoloos avdag neftee hujaa nar orosoos avag tegvel mongold heregtei. Ted neftnees bol muudaj, tsag ni bolohoor baildana.