Намайг их шүүмжилдэг:–Элдэв номнол, үглэл зөндөө бичлээ. Ганцхан зөв болгох аргаа бичихгүй юм гэж. Сайхан шүүмжлэгч. Тэгсэн мөртлөө гарцыг нь бичээч чи гэсний хариуд би шүүмжлэлийг дуртайя хүлээн авч хожим юугаар ч үл хэмжигдэх тэр нэг ГАРЦ-ыг чинь одоо зааж өгье! Их хотын түгжрэл манай нийслэлийн үндсэн, гол, хамгийн том зовлон (бүр гамшиг) болчихоод байгаа учраас түүнтэй нэг ёсны “дайн зарлах” тухай ГАРЦ. Бас УРИАЛГА.
Юуны өмнө нийслэлийн үндсэн, гол, хамгийн том зовлонгийн шалтгааныг арилгахаас л 2024 оны орон нутгийн сонгуулиар байгуулагдсан ИТХ, дүүргүүдийн ИТХ-ууд, дээрээс УИХ, Ерөнхийлөгч, Засгийн газрын дэмжлэгтэйгээр тэр гарцыг хэрэгжүүлэх ажлаа эхлэгтүн! Ямар шалтгаан.
1.Нийслэлийг хэт томруулсан нэгдүгээр шалтгаан. Нэг бүхэл бүтэн аймаг татан буугдаж байгаатай адил хүн ам ганц жилд нийслэлд нүүн ирж УБ-ыг механикаар томруулдаг. Нийслэлд аж төрөх гавьяа зүтгэлийг нь шалгуур болгох, эсвэл өндөр татвар тогтоож нийслэлд оршин суух иргэний эрх худалдах дээрээ тулсан, маш том зовлонг би нэрлэж байна. Өндөр татвар төлж нийслэлд ирж суу гэсэн хууль хэрэгжүүлье. Нийслэлд олон жил шигдэж байгаа ч онцын гавьяа зүтгэл (хөдөлмөр, эрүүл аж төрөл!), нийслэлийн хөгжилд оруулсан хувь нэмэргүй иргэдэд өндөр татвар ногдуулж нийслэлээс орон нутаг руу нь шахаж гаргах ажлыг цаг алдалгүй хэрэгжүүлье!
2.Нийслэлийн механик өсөлтийг дагалдсан машины их бөөгнөрөл, түгжрэл бол хоёрдугаар шалтгаан нь. Жилдээ хичнээн арван мянга ч гэв үү, машин импортоор орж ирдэг. Ихэнхи нь нийслэлдээ зарагдаад борлогдоод, нийслэлийн иргэд худалдан аваад хөл дүүжилж байна. Жилийн өмнө дөө, 700 000 машин их хотод хөлхөж байдаг гэсэн мэдээ явж харагдсан. Үнэн ч бай, худал ч бай, нийслэл “0 зогсолт” хийдэг, хийх гэж байгаа нь гарцаагүй үнэн юмдаг. Энэ өвөлжингөө “0 зогсолт” хийх болно, ёрлож байгаа юм биш.
3.Нийслэлийн хүн амын механик өсөлт, машины импортыг зохицуулдаг хоёрын зэрэг хатуу хуультай болохгүй бол оройтлоо. Өөрөөр яах юм? Үндэсний хороо ба сайд, хотын шинэ удирдлага өөрөөр яаж ажиллах юм? Хууль барьж л ажиллаж таарна. Ямар хууль? Дээр түрүүчээс нь дурдлаа. Агуулгыг нь ч биччихлээ. Машины тухай ямар хууль? Машин импортын хатуу зохицуулалтын тухай хууль ба мөрдөх журам. Насжилт, баруун ба солгой, нийслэлийн үзэмж, агаарын бохирдолд тэнцэх тэнцэхгүй, машины парк зогсоол, зогсоолын үнэлэмж, зам тээврийн зөрчилд оноох ял хариуцлага гээд явж өгнө.
4.Татвараар. Нийслэлийн төв зам–баруун дөрвөн замаас зүүн дөрвөн зам хүртэл зорчих бол татвар төлнө. Тэгш, сондгой дугаараар зорчихыг татвараар зохицуулна. Долоо хоног явна гэвэл өндөр татвар тогтооно, дугаар ялгахгүй. Үүнд “Хэмнэлтийн хууль” маш том зөвтгөл хамгаалалт нь болно.
5.Төрийн албан хаагчдыг хувийн машинаар ажилдаа очихгүй байх журам хавтгайд нь мөрдүүлнэ. Хэрэв төрийн албан хаагчид ажилдаа хувийн машинаараа очих бол татвар төлнө. Нийслэл дэх их дээд сургууль, техникум, ерөнхий боловсролын сургуулийн бүх оюутан сурагчдыг (ялангуяа дунд сургуулийн хүүхдүүдийг) хувийн машинаар хүргэдэг авдагийг хориглох журам батлаж мөрдөнө. Хэрэв хувийн машинаар хүргэж авна гэвэл татвар төлөөд зорчино. Үүнд “Хэмнэлтийн хууль” маш том зөвтгөл хамгаалалт нь болно.
6.Төрийн яамд, байгууллагын дарга нарын албаны машиныг эрс цөөлнө. Засгийн газрын автобаазыг хувьчилж болно. Дагалдаад яамдын автобаазуудыг хувьчлах буюу тарааж болно. Хувийн таксины компаниудаар үйлчлүүлж болно. Үүнд “Хэмнэлтийн хууль” маш том зөвтгөл хамгаалалт нь болно.
7.Миний эрхэлж байсан Дипломат албатай холбоо бүхий нэгэн шүүмжийг энд дайя. ГХЯ-ны мэдэлд ДБҮЭГ гэж байдаг. Нэр нь солигдож байсан нь ч үүрэг нь мөнх юм шиг хадаатай. Тийшээ жолоочоор очих гэж нэг ёсны “иргэний дайн” өрнөж ирсэн ба авилгын маш том торон сүлжээ олон жил энэ байгууллагад нүүрлэж ирсэн. Үүнийг XXI зууны орчин цаг руу нь хандуулж өөрчлөхийг олон хүн ярьдаг хүсдэг. Гадаад дахь ЭСЯ, БТГ, ЕКГ, Консулын газарт жолооч томилж явуулдагийг “Хэмнэлтийн хууль-”ийн дагуу зохицуулах, гадаад орнуудад суугаа монгол иргэдээ (олон жил суугаад ижил дасал болсон тэндхийн монгол иргэд!), эсвэл суугаа орныхоо иргэдийг гэрээгээр жолоочоор ажиллуулах, энэ бол болохгүй биш өлхөн болно. Маш их хэмнэлт гарна. ГХЯ-ны автобаазыг татан буулгавал Хувийн таксины компаниудаар үйлчлүүлэхэд саад алга. Мэдээж ёслолын ганц нэг машин зохицуулж болно.
Би том зургаар дээр томъёоллоо. Энэ мэт санаснаараа маш олон пойнт бичиж болж байна. Шатахуун хомсодсон, тэр шатахууныг нь Төр нь олж ирж дийлдэггүй хямрал үе үе тохиодог. Машин нь хэт ихдээд, хэрэглээ нь учир утгаа алдаад (тэнэглэл рүү явж орсон!), нийт машины 70-80 хувь огтын хэрэггүй, ихэнхи нь цаг нөхцөөж (ихээхэн завтай хүмүүс, хараарай кабиндаа ганц ганцаараа яваа!), тэр хэрээрээ тэр “тансаглал”-аа (хайран алтан цаг, хайран шатахуун) Төрөөсөө нэхэж явдгийг болиулах хэрэгтэй. Тэрхүү 70-80 хувь 7 хоног байтугай бүтэн сар шатахуунгүй зогссон ч Монгол орон нураад уначихгүй, тэдний машин унаагаар Монгол орон огтоос дутахгүй! Төгсгөлд нь ганц эшлэл. Петровис ХХК-ийн захирал О.Содбилэг (УИХ-ын гишүүн асан) хэлжээ:–Бид түгжрэлийн судалгааг хийж үзэхэд хоногт давхардсан тоогоор 200 мянган машин тодорхой зорилгогүй явж, хотын түгжрэлд нөлөөлж байгаа дүн гарсан гэжээ. 200 мянган машин зүгээр л цаг нөхцөөгөөд тэнэж явдаг!
Д.Баярхүү
Сэтгэгдэл24
Иймэрхүү ард түмнийг бухимдуулсан юмнууд хийж, ярьж байхаар урт хугацааны дорвитой, хөрөнгө шаардсан арга хэмжээнүүдийг аваачээ.
Баярхүү чамд түгжрэл шийдэх арга зааж өгье! Дулаан цахилгааны станцаа барь. Бохир цэврийн шугамаа нэм. Зүүн баруун товчооны цаана бүх шугам холбогдсон дүүрэг байхад хүмүүс үргэлж төврүү чихэлдээд байхгүй. Тэнд ч дэлгүүр сургууль эмнэлэг үйлдвэр ажлын байрууд бий болно.
болормаа гэдэг юу ч вэ дээ бас кк онигоо2
ямар чшинэ санаа алга. 7 буудлын эмээ нар нарлангаа ярьдаг шиг л юм бичжээ
Баярхүүд баярлалаа. Сайн бичсэн бна. Баярхүүгийн бичээд байгаа бүх юм өнгөрсөн цаг дээр бичигдэнэ. Агуу Жанцанноров хүний амьдралд өнгөрсөн одоо хоёр цаг л байдаг гэж байсантай би санал нийлнэ. Эдийн засаг нь элгээрээ хэвтсэн, ард түмэн ажил орлогогүй, ядуу ард түмэн ирээдүй ярих ямар ч утгагүй юм билээ. нэг хэсэг одоогоороо л амьдрахаас өөр арга алга. Ард түмний амьдрал бүгд жигд дээшилсэн цагт Баярхүүгийн ярьсан биелэнэ. Чи шүү. чиний дараа би шүү.
Содбилэгээс 10 жилийн өмнө би түгжирлийн оношыг олсон. Хөдөөний зорилгогүй хүмүүс нэг нэгнийдээ бууз цуйван идэх гээд тэнэж байдаг. Эд нар Монголд маш хор хөнөөлтэй
Хушга шиг тархитай нөхөр вэ чи. Хэзээ хамгийн их түгжирдэгийг бодоод үз. Үхтлээ ажлаад харьж амрах хүмүүс, 3 цагийг машинд өнгөрүүлж байна.
Бензины үнэ ээ тултал нэм. Тэгвэл дэмий тэнэхээ багасгаж магадгүй дээ
Хотод дулааны улиралд жижиг тэрэг унаад тэрэндээ хоноод амьдраад явдаг 10 мянган хүн байна ! Өглөө эрт Сонсголонгийн гүүрийн дээд талыг хараарай голын хойд эрэг дээр өчнөөн олон машин хоноод зарим нь хөдөлж байдаг юм ! Комиссын бараа гэдэг шиг комиссын машин одоо ахиад 50 мянгыг гааль дээрээс оруулж ирэх гээд чёнжүүд нь боож үхэх гээд байна ! Хэрвээ оруулаад ирвэл Туул болон бусад голын чинь хойд урд эрэг битүү болно шүү Нямбаатраа ! Жүүд Баярхүүгийн үгэнд ороод шийдвэртэй бөгөөд бодитой арга хэмжээ аваарай ! хий хоосон амандаа үглээд хэрэггүй шүү ! Хэрвээ чамайг зодох гээд очвол намайг дуудчихаарай !
Баярхуу !
Баярхуу !
За орсгойд хөөгдөөд нутаг явахаас ....машинааа унаад хөдлөeдөө
зайл зайл бүгд энэн шиг яваад өгмөөр бгаа юм л даа. Мал маллаж, тариа тарихаасаа залхуурдаг л гарууд хот руу орж ирж зам мэдэхгүй хэрнээ халтуур чааж амьдарсан болоод л нийгэмд асар олуулаа бухимдал үүсгэж байгаа шд. Осоржамаа, бурхны хүү Баярбаатар мэтийг ажилтай байлгаж, хувцасны лайвын үнэнч үзэгчид шаацан, тгд мөнгөгүй юм байж үхэр мал шиг архи гудрахыг нь яана, оркууд. Өөрт нь үр хүүхдэд нь хэрэгтэй, боловсрол, соёлын сегментийн контент,мэдээллийг болохоор оогт үзэхгүй, харахгүй. Тэнгэр заяатай хаан сүлдтэй эдр гж шаангуутаа өдрийн 100 мянгаар ажил хийгээч гэхээр хийхгүй мөртлөө бусдаас дандаа юм гуйна. Нэг хөдөлдөг юм олж аваад км нэмж халтуураар мөнгө олох нь биед нь амар байдаг байх л даа. Хөгшин залуугүй халтуурчид. Төр засаг болохгүй бүтэхгүй бна бла бла. Хэнийг ч ерөнхийлөгч, ерөнхий сайд болгосон эд нар жилийн дараа л уйдчихдаг. Улс орон, үнэт зүйл обсо. Женко шиг мөнгө өгөөд, зээлийг нь тэглэж л байвал мундаг удирдагч кк. Гуниг шүү, ийм хүн сүрэг бий болж байна яана даа.
A92 бензин хотод маш хямд байна Татвар чөлөөлөх биш татвараа авах хэрэгтэй Бас хот дотор явдаг том том мотортой данхар машинуудаас их татвар авах хэрэгтэй
Монгол шиг татваргүй, хөдөөнөөс нүүж орж ирж уулын орой дээр гэрээ бариад хуучин приус 20 банк бусын зээлээр аваад халтууранд явж өдөрт 150-200 мянган төгрөгийн орлого олж болдог. Зөвхөн төр рүү агсрах ажилтай 300 мянган халтуурчин УБ хотод өдөржин холхиж байдаг. Энийг цэгцлэх л хэрэгтэй. Бүртгэлжүүлээд нэгдсэн зохион байгуулалтад оруулаад явахгүй бол түгжрэлийн болон хөдөө эзгүйрэх маш том шалтгаан болчихоод байгаа. Дээр нь нэмээд цахим худалдааны хүргэллтийн машинууд асар ихээр холхиж байгаа. Хүргэлтийн сүлжээ сайтай хэдхэн компани тэр барааг нь хүргэдэг болмоор бгаа юм даа.
Түгжрэл ярих гэж байгаа бол наадах чинь шал холбоогүй юм яриад явчихлаа. Ердөө л гол зам, авто зогсоол хоёрыг тойрч ярь !!!
Саарал ордон, яамдыг гэр бариад төв аймгийн хөшигтийн хөндий рүү нүүлгэ. УБ маргааш нь түгжрэлгүй болно.
Sanaa ni zuv bna Golni Niislelruu shiljij irehed mash undur tatvar togtooh heregtei bas oron suutstai, ajiltai baih Importoor mashin oruulj irehed zaaval tsoo shine mashin baih g . Huuliin zohituulalttai boloh
Монголд нэг хүнд оногдох төрд гарсан авлигачин хулгайч нарын тоогоор дэлхийд тэргүүлж байна.
МАН-ын боржуурын бизнес гол түгжээ гацаа үүсгэсэн. Зориуд хичээл сургууль эхлэхээр газар ухаж зам зориуд хаагаад эхэлдэг..Замын түгжрэлд МАН-ын нэг том данжаадын нууц эрх ашиг яваад байгаа..
Намын гишүүдийг толгой дараалан хөдөө хөөж явуулахад асуудал зүгширнэ .
Намын гишүүдийг толгой дараалан хөдөө хөөж явуулахад асуудал зүгширнэ .
Тvгжрэлийг бууруулахад зоригтой алхам хийх нь хэрэгтэй. Баярхvv гуай зев санаанууд гаргаж байгааг дэмжих хэрэгтэй. Манайхан еерсдее тvгжрэл гацаа vvсгэчихээд тер засгаа зvхээд байдаг.Хийх ажилгvй сэлгvvцэгчид их байгаа.Тvгжрэлээс гарахад хvн болгон санаачлагатай хариуцлагатай хандмаар юм.
40 myngat Moscow horoolol Baynmongol minii duuslaa .UB bguylj bsn mongolchuud manaibudam shuu