.jpg)
Монголын сүүлийн 30 гаруй жилийн оюуны орон зайд нэгэн содон, өөрийн өвөрмөц өнгө аястай, гүнзгий агуулгатай үзэгдэл бодитоор оршсоор ирсэн нь нийтлэлч Баабар буюу Бат-Эрдэнийн Батбаяр юм. Түүнийг зөвхөн нийтлэлч гэж ойлгох нь өрөөсгөл бөгөөд тэр бол түүхч, улс төр судлаач, эдийн засагч, шүүмжлэгч, бас нийгмийн сэтгэлзүйг уншигч ховорхон оюунтнуудын нэг юм.
Бичвэрийнх нь мөн чанар — Баримтад тулгуурласан бодит үзэл
Баабарын нийтлэлүүдийг уншсан хэн бүхэн эхний өгүүлбэрээс л “энэ өөр хүн бичжээ” гэж ялгаж чадна.
Түүний бичвэрийн гол онцлог нь:
Баримт, логикт суурилсан нотолгоо,
Хошин шогийн элементтэй боловч шүүмжлэлтэй өнцөг
Урт хугацааны түүхэн дэвсгэртэй харьцуулалт
Хөндлөнгийн, өргөн цар хүрээтэй судалгаанд тулгуурласан байр суурь
Тэр өнгөрсөн ба одоог хооронд нь холбож, ирээдүйг төсөөлөх гаргалгаа гаргахдаа онцгой. Тэр бол бичихийн тулд бичдэг хүн биш, харин бичихгүй байж чаддаггүй хүн.
Нийгмийн сэтгэлзүйд нөлөөлсөн “үзэгдэл”
Баабарын бичсэн нийтлэлүүд заримдаа бухимдал төрүүлдэг, заримдаа гайхшруулдаг. Гэвч хэн ч түүний бичсэнийг "тоогоогүй" өнгөрөх нь ховор. Тэрээр Монголчуудын амьдралын хэв маяг, улс төрийн бодлогын үр дагавар, сэтгэлгээний хэв загварыг шүүмжлэхдээ эвгүй үнэн, хүнд үнэнийг ил гаргаж тавьдаг. Үнэн хэзээ ч амттай биш. Гэхдээ хэрэгтэй.
Тийм ч учраас Баабарын бичсэн нийтлэлүүд нь зөвхөн тухайн долоо хоногийн үйл явдалд хариу биш, харин түүхэн сургамж, шалтгаан, цаад мөн чанарыг ойлгуулах оролдлого байдаг. Тэрээр нийтлэлээрээ бодол төрүүлдэг, эргэлзүүлдэг, заримдаа уурлуулдаг. Гэхдээ энэ бүхний цаана нийгмийг урагшлуулах хүсэл л байгааг олон нийт одоо мэддэг болсон.
Зоригтой, тууштай, барьцтай бичдэг хүн
Баабар хэзээ ч "аль нэг талд" бичдэггүй. Түүнийг аль нэг нам, хүчний үзэл сурталд үйлчилсэн гэж үзэхэд хэцүү. Учир нь тэр бүгдийг шүүмжилдэг — эрх баригч, сөрөг хүчинг ч ялгаагүй. Түүний тууштай байдлын цаана улс төрөөс ангид эрдэмтний байр суурь, ардчиллын үнэ цэнийг хамгаалах чин сэтгэл харагддаг.
Мөн Баабар бол Монголчуудын түүхийг шинжлэх ухааны үндэслэлтэйгээр бичиж, олон арван бүтээлүүдээрээ бидний өнгөрсөн, одоог эргэцүүлэн бодох оюуны хөрсийг баяжуулсан хүн юм.
Эцэст нь дүгнэхэд Баабар бол зүгээр л бичдэг хүн биш. Баабар бол боддог, бодсоноо бичиж олон нийттэй хуваалцдаг хүн. Тэр өөрийн цаг үеийн оюуны талбарт өөрийнхөө мөрийг үлдээж буй үзэгдэл юм. Монголд нийтлэлч олон бий, гэхдээ Баабар шиг нийгмийн сэтгэлзүйд өөрчлөлт авчирч чадсан нийтлэлч цөөхөн. Тиймээс л бид түүнийг “үзэгдэл” хэмээн нэрлэхээс аргагүй юм.
О.Чулуут
Сэтгэгдэл17
Лучший лживый мудак, а не лучший журналист. Иуда продажный, русофоб
Чамайг сонгосон тэр эрийг хайрлаж явах ёстойг бурхан чамд хэлж байна. Бурханы өмнө сонголтгүй хувь заяаг чинь өрөвдөж сонгосон эр хүний үрийг төрүүлээд талархаж амьдарцгаа мунхаг шуламнуудаа. Бурхандаа талархаад, эр нөхрөөө дээдэлж амьдар өмхий бузар авгай нараа. Та нарыг тэнгэр бурхан ивээж эр нөхөр өгсөн байхад бурхангүй мэт бүү ашилж бай. Эцгийн эрхэт ёсыг үл хүндэтгэж олон эрийн доор хэвтэж өмхий алаа үнэлэх гэвэл ёстой бурхан гэсгээлээ хайрлахгүй өгдөг. Дахин дахин бурхангүй бузар эмсийг өмөөрч нэг л их гэр бүлийн хүчирхийлэл гэж хуцаад байх юм. Нэг эм хүн нэг нөхөртэй байхад болох ёстойг эцгийн эрхэт ёс мөн ч олон жилийн түүхээрээ зааж сургаж ирлээ. Нөхрөө голох эрх эмэгтэйчүүдэд байхгүй шүү. Хохирч ядарсан олон эрсийг бурхан харж байгаа.
За тэгэж болох юм аа. Одоо бол биш болсон. Хамгийн гол нь сайн бизнэс хүн байжээ
I don't believe ANY of that hype featured above. A true CHAMELEON.
And a plastic personality or persona 1st class.
Зун хонины махыг долоо хоногт хоёроос илүү өдөр идэж болохгүй.
Хошного баабар......
Барууныхан зоригтой. Азийнхан аймхай. Ганди гишүүний барууныхан аймхай ном худлаа. Бузар ганди
........
Ганди гишүүн аймхай хүн.бэртэгчин
Пизда хошного харж байна
Ум даари дудаари дүүри суухай
Эрэгтэй хүнийг шалдан зурвал онцгүй
Чамайг сонгосон тэр эрийг хайрлаж явах ёстойг бурхан чамд хэлж байна. Бурханы өмнө сонголтгүй хувь заяаг чинь өрөвдөж сонгосон эр хүний үрийг төрүүлээд талархаж амьдарцгаа мунхаг шуламнуудаа. Бурхандаа талархаад, эр нөхрөөө дээдэлж амьдар өмхий бузар авгай нараа. Та нарыг тэнгэр бурхан ивээж эр нөхөр өгсөн байхад бурхангүй мэт бүү ашилж бай. Эцгийн эрхэт ёсыг үл хүндэтгэж олон эрийн доор хэвтэж өмхий алаа үнэлэх гэвэл ёстой бурхан гэсгээлээ хайрлахгүй өгдөг. Дахин дахин бурхангүй бузар эмсийг өмөөрч нэг л их гэр бүлийн хүчирхийлэл гэж хуцаад байх юм. Нэг эм хүн нэг нөхөртэй байхад болох ёстойг эцгийн эрхэт ёс мөн ч олон жилийн түүхээрээ зааж сургаж ирлээ. Нөхрөө голох эрх эмэгтэйчүүдэд байхгүй шүү. Хохирч ядарсан олон эрсийг бурхан харж байгаа.
бид ном уншихаа больжээ.
Яг үнэн. Баабарын бичсэн зүйлтэй хүн бүр санал нийлэх нь алба биш. Гэхдээ маш их гүнзгий судалгаа хийж, эргэцүүлж, зарим нэг судлаач гэж нэрлээд бдг хүний хажууд аливаа зүйлийг хувийн хандлага холихгүйгээр шинжлэх ухаанч ханддаг нь таалагддаг. Ганцхан улс төр, нийгэм биш, бүх талын зүйлийг сонирхдог, өргөн мэдлэгтэй, манайдаа цөөхөн оюунлаг хүн л дээ
Baabar insecure jealous corruption desperate