Засгийн газрын хуралдаан 2021 оны аравдугаар сарын 13-нд болж дараах шийдвэрүүдийг гаргалаа.
БНХАУ-тай хөгжүүлэх худалдаа, эдийн засгийн хамтын ажиллагааг эрчимжүүлэх Ажлын хэсэг байгууллаа
Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнийн БНХАУ-ын Төрийн зөвлөлийн Ерөнхий сайд Ли Көчянтай 2021 оны аравдугаар сарын 12-нд хийсэн цахим уулзалтын дүнг Засгийн газраар хэлэлцэж, уулзалтын мөрөөр БНХАУ-тай хөгжүүлэх худалдаа, эдийн засгийн хамтын ажиллагааг эрчимжүүлэх чиг үүрэг бүхий Ажлын хэсэг байгууллаа.
Ажлын хэсгийг Сангийн сайд Б.Жавхлан ахална. Ажлын хэсгийн бүрэлдэхүүнд Зам, тээврийн хөгжлийн сайд Л.Халтар, Уул уурхай, хүнд үйлдвэрийн сайд Г.Ёндон, Эрүүл мэндийн сайд С.Энхболд, Нийслэлийн Засаг дарга бөгөөд Улаанбаатар хотын Захирагч Д.Сумъяабазар, Гадаад харилцааны дэд сайд Б.Мөнхжин, Гаалийн ерөнхий газрын дарга Б.Асралт, Ерөнхий сайдын ахлах зөвлөх Э.Болормаа нар багтжээ.
Тус ажлын хэсгийн ажлын явц, үр дүнг сар тутам Засгийн газрын хуралдаанд танилцуулж байхыг Ажлын хэсгийн дарга, Сангийн сайд Б.Жавхланд үүрэг болголоо.
Төмөр замын улсын хил огтлолын цэгийн асуудлаар тохиролцоонд хүрчээ
Монгол, Хятадын хилийн Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын төмөр замын улсын хилтэй огтлолцох цэгийг тогтоох тухай протоколыг энэ сард багтаан Хятадын талтай байгуулахыг Гадаад харилцааны сайд Б.Батцэцэг, Зам, тээврийн хөгжлийн сайд Л.Халтар нарт даалгалаа.
Монгол Улсын Ерөнхий сайдын 2021 оны зургадугаар сарын захирамжаар байгуулсан Ажлын хэсгээс удирдамж, чиглэлээр хангаж “Тавантолгой төмөрзам” ХХК БНХАУ-ын “Улсын эрчим хүчний хөрөнгө оруулалтын корпораци” компанитай Гашуунсухайт-Ганцмод боомтын төмөр замын улсын хил огтлолын цэгийн асуудлаар гурван удаа хэлэлцээ хийж, 2021 оны аравдугаар сарын 11-нд тохиролцоонд хүрчээ.
Эрдэс баялаг, эрчим хүч, дэд бүтцийн хамтын ажиллагааны Монгол, Хятадын хамтарсан зөвлөлийн III хуралдаан болно
Эрдэс баялаг, эрчим хүч, дэд бүтцийн хамтын ажиллагааны Монгол, Хятадын хамтарсан зөвлөлийн III хуралдаан энэ сарын 15-нд цахим хэлбэрээр зохион байгуулагдана.
Тус зөвлөл нь Монгол, Хятадын эрдэс баялаг, эрчим хүч, дэд бүтэц зэрэг тэргүүлэх салбарын хамтын ажиллагааг цогц байдлаар төлөвлөн хөгжүүлэх, эдгээр салбар дахь томоохон төслийг хоёр талын аж ахуйн нэгжүүд хамтран хэрэгжүүлэхэд дэмжлэг үзүүлэх зорилготой хамтын ажиллагааны механизм юм.
Хуралдаанаар Засгийн газраас БНХАУ-тай хамтран хэрэгжүүлэх сонирхолтой байгаа томоохон төслүүдийг танилцуулж, зарим төслийн хэрэгжилтийг идэвхжүүлэх талаар ярилцах юм.
“Таван толгой түлш” ХХК-ийн нийт хувьцааны 51 хувийг “Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-д эзэмшүүлэв
“Таван толгой түлш” ХХК-ийн нийт хувьцааны 51 хувийг “Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-д эзэмшүүлэхээр тогтож, тус компанийн татвар, нийгмийн даатгалын шимтгэлийн хуримтлагдсан өр төлбөрийн асуудлыг холбогдох хууль тогтоомжийн дагуу шийдвэрлэхийг “Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-ийн ТУЗ-д үүрэг болголоо.
“Таван толгой түлш” ХХК “Эрдэнэс Тавантолгой” ХК-ийн охин компани болсноор тус компанийн нэгдсэн санхүүгийн тайланд нэгтгэгдэх, оруулсан хөрөнгө оруулалтад хяналт тавих, өр төлбөрийн асуудлаар оновчтой менежмент хийх зэрэг давуу тал үүснэ гэж үзэж байна.
“Таван толгой түлш” ХХК-ийн төрийн эзэмшлийн 49 хувьд ногдох төлөөллийн 39 хувийг Эрчим хүчний яам, 10 хувийг Төрийн өмчийн бодлого, зохицуулалтын газар хэрэгжүүлнэ.
Сайжруулсан шахмал түлшний үйлдвэрлэл болон хэрэглэгчдэд нийлүүлэх үйл ажиллагаанд хяналт тавьж, явц, үр дүнгийн талаар танилцуулж ажиллахыг холбогдох хүмүүст даалгав.
“Шинэ сэргэлтийн бодлого”-ын хамрах хүрээ, суурь тооцоолол, бодлогын хувилбарууд боловсруулах шаардлагатай гэв
“Эдийн засгийн шинэ сэргэлтийн бодлого”-ын талаар Сангийн сайд Б.Жавхлан Засгийн газрын гишүүдэд танилцуулав. Энэ хүрээнд Эдийн засгийн сэргэлтийг эрчимжүүлэх тухай хуулийн төслийг боловсруулаад байгаа. Хуулийн төсөл батлагдсанаар тусгай зөвшөөрөл, худалдан авах ажиллагаа зэрэг төрөөс үзүүлэх үйлчилгээг түргэн шуурхай, оновчтой болгож, экспортыг нэмэгдүүлж, импортыг орлох үндэсний үйлдвэрлэл, хөгжлийн төслүүдийг эрчимжүүлэх, эдийн засгийн сэргэлтийг хурдасгахад чиглэгдсэн илүү таатай эрх зүйн орчин бүрдэхээс гадна Монгол Улсын төсөвт төвлөрөх орлогын хэмжээ нэмэгдэнэ гэж үзэж байна.
“Цар тахлын үеийн эдийн засгийг эрчимжүүлэх, экспортыг нэмэгдүүлэх, импортыг орлох үндэсний үйлдвэрлэлийг дэмжих, төр, хувийн хэвшлийн түншлэлийг бэхжүүлэх, хөрөнгө оруулалтыг нэмэгдүүлэх үндэсний хороо”-ны дэргэд төр, холбогдох байгууллагуудын төлөөллийг оролцуулсан Ажлын хэсэг байгуулж, “Шинэ сэргэлтийн бодлого”-ын хамрах хүрээ, суурь тооцоолол, бодлогын хувилбарууд боловсруулах шаардлагатай байгааг хуралдааны үеэр үүрэг болгожээ.
Товч мэдээ
· Монгол Улсын 2022 оны төсвийн тухай хуулийн төсөлд тусгагдсан улсын төсвийн хөрөнгө оруулалтаар 2022 онд шинээр хийж хэрэгжүүлэхээр төлөвлөсөн төсөл, арга хэмжээний эрх шилжүүлэх болон худалдан авах ажиллагааны төлөвлөгөө гаргаж, ирэх оны төсвийн тухай хууль батлагдсан даруйд баталгаажуулж, холбогдох байгууллагад хүргүүлэн бэлтгэл ажлыг хангаж, худалдан авах ажиллагааг зохион байгуулж, 2022 оны дөрөвдүгээр сарын 1 гэхэд бүрэн дуусгахыг үүрэг болголоо.
· Монгол Улсын Засгийн газрын тухай хуулийн шинэчилсэн найруулгын төсөл, уг хуулийн төсөлтэй холбогдуулан боловсруулсан Монгол Улсын Засгийн газрын бүтцийн тухай, Монгол Улсын Засгийн газрын бүрэлдэхүүний тухай хуулийн төсөл болон бусад хууль, УИХ-ын тогтоолын төслийг хэлэлцээд зохих журмын дагуу Монгол Улсын Ерөнхийлөгчтэй зөвшилцсөний үндсэн дээр УИХ-д өргөн мэдүүлэхээр тогтов.
· МИАТ төрийн өмчит хувьцаат компанийн талаар авах зарим арга хэмжээний тухай Засгийн газрын тогтоолын төслийг хэлэлцээд тус компанийн өөрийн хөрөнгийн хэмжээг нэмэгдүүлэхэд шаардагдах санхүүжилтийг боломжит эх үүсвэрээс шийдвэрлэхийг Сангийн сайд болон Төрийн өмчийн бодлого, зохицуулалтын газрын даргад даалгалаа.
· Авлигын индексийг бууруулах зорилго бүхий Ажлын хэсгийн үйл ажиллагааны явцын талаар Хууль, зүй дотоод хэргийн сайд Х.Нямбаатар танилцууллаа. Цахим засаглалд шилжих, хүнд суртал, авлигагүй төрийн үйлчилгээг бүрдүүлэх үндэсний хорооны ажлыг эрчимжүүлэхийг хуралдаанаас үүрэг болгосон байна.
· Сангийн эрх зүйн байдлын тухай хуулийн төслийг хэлэлцээд УИХ-д өргөн мэдүүлэхээр тогтов.
· Нийслэл Улаанбаатар хотын автозамын түгжрэлийг бууруулах, нийтийн тээврийн үйлчилгээний чанарыг сайжруулах, хүртээмжийг нэмэгдүүлэх төсөл, арга хэмжээний хэрэгжилтийн талаар танилцуулга хийв.
· Монгол Улсад хүчин төгөлдөр мөрдөгдөж байгаа бодлого, төлөвлөлтийн баримт бичгийг Хөгжлийн бодлого, төлөвлөлт, түүний удирдлагын тухай хуульд нийцүүлэх зорилгоор 64 баримт бичгийг хүчингүй болголоо. Үүнтэй холбогдуулан салбар, орон нутгийн түвшинд батлан хэрэгжүүлж байгаа бодлого, төлөвлөлтийн баримт бичгүүдэд дүн шинжилгээ хийж, хуульд нийцүүлэх арга хэмжээг энэ оны арванхоёрдугаар сард багтаан авч хэрэгжүүлэхийг Засгийн газрын гишүүд, аймаг, нийслэлийн Засаг дарга нарт даалгалаа.
· Холбооны эрх зүйн байдлын тухай хууль болон уг хуулийн төсөлтэй холбогдуулан боловсруулсан бусад хуулийн төслийг хэлэлцээд УИХ-д өргөн мэдүүлэхээр тогтлоо.
· Улаанбаатар хотын нутаг дэвсгэрт Монгол-Оросын хувь нийлүүлсэн “Улаанбаатар төмөр зам” нийгэмлэгийн хэрэгцээнд одоо ашиглаж байгаа 52 нэгж талбараас эхний ээлжинд тус нийгэмлэгийн барилга, байгууламжийн байрлаж байгаа 49 нэгж талбарын газар ашиглах эрхийг 2021 оны аравдугаар сард багтаан баталгаажуулах асуудлыг шийдвэрлэхийг холбогдох сайд нарт болон Нийслэлийн Засаг даргад даалгав.
Сэтгэгдэл0
Өө ингээд Оросын төмөр замаар нүүрсээ зөөж Ванинод хүргэхээ больж байгаа юм уу? За яахав бас ч гэж замаа Оросын өргөн царигаар барьж байгаа нь бас их юм. Яахав тонн ачаанаас шилжүүлж ачхад 8 доллар алдах ч хужаагийн танк шууд ороод ирэхгүй бас заавал шилжүүлж ачих юм даа.
Hujaa tanknii vlger huuchirsaan umhii hulmasaa
Iim vlger yarisan Jenkogiin trolluudiig buudah heregtei !
Хужаанууд тэгээд танкаа Гашуунсухайтад шилжүүлж ачаад Таван толгой орно айн? УБ хүртэл цаашаа өөрийнхөө явдлаар таваргах уу? Дуракууд чинь тэгээд хоёрхон онгоц өвөл нисгээд л УБ-н 3,4-р цахилгаан станц,Төмөр зам,Холбоо,Төв банк дээр ганц ганц бөмбөг хаяад Монголыг жагсаалаас гаргачихаа мэддэггүй ээ айн.
Hurai hurai hurai !!!! Tumur zam, Ulsiin hiliin ogtloltsliin tsegiig mungun buguivch aar bvrdeg gesen shvv ! Ali 10 jiliin umnu ingeh baisiim, husrii tuvedees bol ood 10 terbum $ aldsandaa!
хужаа 1979 онд 3"-р станцыг хөлдсөн турбааг бамбардаж байна гэж дэлбэлж олон хүн үхэж түлш дамжуулах бүх канивер тасарч унаад станцын дарга тэргүүтнийг шоронд хийж хот хөлдөж галуут нуурын цахилгаанаар амьдарч байсан хэдэн мянган орос мэргэжилтэн сарын дотор түлш дамжуулахтай зуухтай мантажилж хойноос төмөр замаар тоног төхөөрөмж үнэ төлбөргүй орж ирж байв монгол сэвийн гишүүн байсан тулдаа дийлсэн
192.82.88.163 Та муусайн нохой Буриадуудын "Хужаа мангасны" орос үлгэр одоо Монголчуудад үйлчлэхээ больчихсон юм. Цахилгаан станц яривал нэг юм хэлчихье.1983 онд Оросууд Монголд 4-р цахилгаан станцыг дэлхийн үнээр барьж өгсөн. Тэгсэн чинь 1991 онд нөгөөх нь эвдрээд Япон мэрэгжилтнүүд ирж засахдаа турбинууд нь бүгд хуучин 1953 оны хуучин турбинууд байсныг мэдэж бүгдийг нь шинээр сольж өгсөн түүхтэй. УБТЗ саяхан Оросоос 1000 актлагдсан вагон дэлхийн үнээр авсан байсан нь санагдаж байгаа биз? Европ гэж орилдог Оросууд Монголчуудыг арьс өнгө үндэс угсаа шашин шүтлэгээр үзэн яддаг бол биднийг тэдний турхирч айлгаж ирсэн Хятад Япон Солонгос үгүй.
192.82.88.163 Ха ха Оросуудын гөлөг гахай царайлсан буриад чинь 1979 онд Монголд Хятадаас хужаануудыг авчирч ажиллулж байсан гэж шааж байна.Тэгээд юу гэчих вэ? Санаатайгаар галдсан гэж шаачихжээ.
yah gej hudalaa burdag bna.bi tend ajilsan ajildag hvn bna.yponuud oros teeremiig solij ogson l doo.harin ter zuunii ekran hooloin turbag dandaa hugatsaan bolohoor solidog yumaa.hezee ch 1953 onii turba bhgui l de. ter ekran hooloin turba chin saijiruulsan gantai tusgai tomooroor hiigdsen baidag yumaa.medehgui baij orosiig muulah hujaa hurliiz bna.odoo gesen bainga solidog ih zasvar hiij ch dee.. ooriin medehgui zvilsee bitgii burj bai hurliizaa..
Женко нүүрсээ Оросод зарна гээд байсан. Орос нь болхоор одоо Хятадад өөрийнхөө 40 сая тонн нүүрсийг төмөр замаар зөөж Монголынхоос хямдаар зараад манай нүүрсний үнэ унагаад байдаг. Тэгэхээр юу болхуу? Оросууд Монголоос машинаар зөөсөн үнэтэй нүүрс аваад Хятадад хямдхан зарж таарах уу? Бүү мэдээ.Би ойлгохгүй юм.
женко л монголыг аварч дээ
Jenko Mongoliig bishee, Orosiig avarsan! Teneg gahai minee !
засгийн газарт итгэж байсан одоо монгол улс биш монгу болжээ
Хүүе энэ хилийн огтлолцолын тухай дэлгэрэнгүй бичээчээ .Хятадууд Монголын нүүрсийг авч амь тариа тасарахгүй байхаар шийдэхдээ Монголын талын хилийн огтлолд ямар нэг хулгай оруулаагүй биз?
Оросын гутлын алчуур Буриадууд Хужаа мангасаар Монголчуудыг айлгаж олон жил Оросуудтайгаа дарлалаа.Үе чинь өнгөрчихөөд байна том толгой өргөн шанаа онигор нүдтэй орос хэлтэй буриадуудаа.Царай муутай гахайнууд.
Chi Do yamnii svns ! Dandaa hardana serdene!
Зөв өө. Сэргэж, босох цаг болсон. Хүчтэй хөршийнхөө хөлд сууна шүү дээ.
хятад чамаас албан журмын татвар шиг аваад чи өлбөрч үхэх байлгүй
Монголчуудаа Оросуудын шээс Буриадуудыг байранд нь тавих болжээ.
МАЛУУДАА БУРИАД ӨВӨРМОНГОЛ ГЭЖ БАЙХГҮЙ ЗӨВХӨН АР ХАЛХ МОНГОЛ УЛС Л ГЭЖ БИЙ МАЛУУДАА
103.26.193.188 Таны буриадыг комментыг чинь уншсан бүгд ойлгохоор нүүрээ ил гаргажээ. Харин бага ястан гэж та нарын харааж зүхэхийг чинь ойлгохгүй юм байна.Буриадууд бүгд нийлээд 300 мянгахан. 90% нь зөвхөн Орос хэл мэддэг. Яа яа аймаар том үндэстэн юмаа. ККК.
Бүхнийг хужаад өвлүүлхээр тохирсон аймшигт гэрээ юм бишүү Монголчуудаа!!
Хоёр хөрш болон монголчуудын хооронд яс хаядаг хүмүүс байх шиг байна.Яасан эвгүй,сэтгэлд сэв суумаар зүйл бичдэг юм бэ?Сэрэмж байх ёстой ч арай л ноцтой,хэтэрхий ил тод бичээд байна.Төрийн хар хайрцгийн бодлого байхгүй яах вэ?Түүнийг чинь мэдэлгүй яах вэ дээ!
Оросуудын зарц Буриадууд социализм шиг Хужаа мангас гэж чанга орилцгооноо бас айн?