Нүүрсний зах зээл сэргэж байгаа нь манай эдийн засагт томоохон хөшүүрэг болно хэмээн эдийн засагчид ярьж байгаа. Энэ талаар “Coal Mongolia-2017” чуулганы ерөнхий зохион байгуулагч, уул уурхайн эдийн засагч, судлаач Л.Наранбаатартай ярилцлаа.
-Эхний хагас жилийн байдлаар эдийн засгийн өсөлт 5.3 хувьд хүрсэн байна. Үүнд нүүрсний экспорт голлон нөлөөлсөн гэж дүгнэсэн байгаа юм. Тэгэхээр энэ өсөлтийг бид хэрхэн ашиглах вэ?
-Манай улсын хувьд нүүрсний зах зээлийн сэргэлтийг хангалттай хэмжээнд ашиглаж чадахгүй байгаа юм. Өөрөөр хэлбэл, 120-150 км-ийн урт дараалал үүсгэсэн нүүрс ачсан машины цуваа хил дээр гацсан байна. Тэгэхээр эрэлтийг хангаж чадахгүй байна гэсэн үг. Энэ асуудлыг шийдэхэд мэдээж дэд бүтэц, төмөр зам шаардлагатай байгаа.
Гэтэл аль эрт шийдчих асуудлыг хүндрэлтэй асуудал мэтээр олон жилийн туршид ярьж, бөмбөг шидэлцсэн шүү дээ. Тиймээс нүүрсний салбараас орж байгаа орлогыг дэд бүтцээ сайжруулах, төмөр зам тавих ажлыг эрчимжүүлэх, бодитой болгох ажлыг анхаарах хэрэгтэй. Түүнчлэн хил, гаалийн зохион байгуулалтыг сайжруулах шаардлагатай. Эдгээрийг шийдвэрлэсний дараа боломжийг бүрэн ашиглах тухай ярих ёстой.
Нүүрс экспортлогч компаниуд нийлбэр дүнгээрээ 60 сая тонн нүүрсийг гадагш гаргах хүчин чадалтай. Үүний 50 орчим хувийг нь л ашиглаж байна. Хэрэв энэ боломжийг бүрэн ашиглавал эдийн засагт эерэг үзүүлэлтийг бий болгоно шүү дээ. Тодруулбал, экспортод гаргаж байгаагийн хэрээр татвар өснө. Мөн ажлын байр өсөж, тогтвортой болно. Ингээд тоочоод байвал олон сайн тал бий. Тиймээс нүүрсний салбарт тулгамдаж байгаа эдгээр асуудлыг яаралтай шийдэх зайлшгүй шаардлага бий. Цаг хугацаа хэзээ ч хүлээдэггүй. Бид үүнийг өнгөрсөн жилүүдэд хангалттай харсан.
-Дэд бүтцээ сайжруулах ёстой, төмөр замаа барих хэрэгтэй гээд сүүлийн найман жилийн турш ярьсан. Гэвч тодорхой үр дүн гарахгүй байна гэх шүүмжлэл бий. Нөгөөтээгүүр тор хувийн хэвшлийн түншлэлийг сайжруулах нь зүйтэй ч гэдэг?
-Сүүлийн найман жилийн турш төмөр зам барих тухай ярьсан боловч хэрэгжсэн зүйл байхгүй. Хэдийгээр төр хувийн хэвшил хамтарч ажиллах ёстой гэдэг ч үнэн хэрэгтээ хувийнхан нь түрүүлж алхдаг юм шүүдээ. Тэгэхээр төр хоцорч байгаа шалтгаан нь эрх баригч намуудын хоорондын зөрчилдөөнтэй холбоотойгоор ахиц гарахгүй байна гэж боддог. Монголчуудын хувьд төмөр зам барина гэдэг маш урт хугацаа шаардагдах мэтээр төсөөлж, түүндээ хэт итгэсэн байна.
Уг нь төмөр зам барих нь орчин үед тийм ч хүндрэлтэй асуудал биш болжээ. Өөрөөр хэлбэл, техник технологийн дэвшлийг ашиглан 280 км замыг маш богино хугацаанд барьж болно гэсэн үг. Өнөөдер бид 1,000 км замыг нэгж жилийн дотор барьж болдог технологийн эрин үед бид амьдарч байгаа. Хэрэв төр төмөр замаа барьж чадахгүй гацаагаад байвал Тавантолгойгоос Гашуунсухайт хүртэл параллель автозам барих тухай асуудлыг хөндөж ярихаас аргагүй.
Нүүрсний эрэлт ийм өндөр байх нь тийм ч удаан үргэлжлэхгүй шүү дээ. Тиймээс энэ эрэлтийг хангах богино хугацааны шийдэл хэрэгтэй байна. Өөрөөр хэлбэл, хүнд даацын тэр дундаа 130-150 тонн ачаа даах чадвартай 2 дахь автозамыг Тавантолгой Гашуун сухайтын чиглэлд нэн яаралтай барьж байгуулах ажлыг хийх хэрэгтэй. Өнөөдрийн байдлаар Тавантолгойгоос Гашуунсухайт руу 65 тн-оор 120-150 км оочир дугаарт зогсож тээвэрлэж байгаа нэг тонн нүүрсний тээврийн зардал нь 25-27 ам.доллар байдаг.
Харин хүнд даацын замыг ашигласнаар эл зардал 6-8 ам.долларт хүрэх боломжтой. Энэ нь төмөр замын тээврийн өртөгтэй өрсөлдөхүйц байж чадна гэдэг нь судалгаанаас харагдаж байгаа. Ийнхүү төмөр замаа шийдэж чадахгүй хугацаа алдаж байхаар ядаж энэ автозамыг жилийн дотор барьчих хэрэгтэй.
Төмөр зам бол зайлшгүй барих шаардлагатай. Байгаль орчноо бодсон ч, өртөг зардал, үр ашгаа бодсон ч төмөр зам ус агаар мэт хэрэгтэй. Гэхдээ дотоодын талцал, хэрүүлээс болоод төмөр зам барьж чадах эсэх нь урт хугацааны тодорхойгүй байдалд орчихлоо шүүдээ.
-Дээр дурдсан хувийн хэвшил төрийн байгууллагаас ч хурдтай ажилладаг тухай. Тэгэхээр нүүрс экспортлогч компаниуд хамтраад замын асуудлыг шийдэх боломж бий юу?
-Автозамыг нэг жилийн хугацаанд шийдэх боломжтой. Үүнийг ашиглахын тулд хувийн хэвшлийнхэн хамтарч хөрөнгөө босгох зарчмаар ажиллаж болно. Нөгөө талаас хилээр нэвтрэх асуудал тулгамдаж байна. Гашуунсухайт дээр манай улс дөрвөн гарцаар эрдэс бүтээгдэхүүн гарч байгаа юм.
Гэтэл урд хөршийн талаас хүлээн авч гаргаж байгаа нь одоогоор ганц гарц болж буурсан сураг байна. Энэ нь 150 км дараалал үүсгэх нөхцөл болж байгаа тухай мэдээлэл сүүлийн үед ирж байна л даа.
-Тэгвэл урд хөршийн хилээр нүүрс нэвтрүүлэх гарцыг нэмэгдүүлэхийн тулд юу хийх ёстой вэ?
-Уг нь хоёр талын Засгийн газар харилцан ойлголцож ажиллахыг хичээж байгаа гэж ойлгож байгаа. Гэхдээ улс төрийн асуудал байгаа нь анзаарагдаж байна. Өмнө нь хоёр тал зохицуулалт хийгээд гарч болж байсан нүүрсний гарцыг Хятадын талын санаачилгаар бууруулж эхэллээ. Хятадын талаас энэ тухай ӨвөрМонголд баяр тэмдэглэсэн, Монголын талаас нүүрс ачсан машинуудад хилээр гаргахыг хориглосон бараа тээвэрлэж байгаа учраас шалгалтыг чангаруулж байна гэх мэт дипломат тайлбар өгч байгаа.
Үнэндээ энэ нь яг шалтгаан нь биш байх гэж бодож байна. Монгол Улсын төрийн тэргүүн, ерөнхийлөгч нь үндэснийхээ олон нийтийн телевизээр Далай ламыг Монголоос тодруулах, Хятад ногоо авахгүй, гадаадын хөрөнгө оруулагчид бидэнд хэрэггүй гэх мэт хариуцлагагүй мэдэгдэл хийж байгаа нь байдлыг улам дордуулж байна уу даа. Ийм хариуцлагагүй яриа нь эдийн засагтаа асар их хор хөнөөл учруулна гэдгийг ухаарах хэрэгтэй.
Яг одоо та бид хоёрыг ярьж байгаа энэ мөчид урд хөрш Гашуунсухайт боомтоор гарах эрдэс баялгийн бүтээгдэхүүний экспортод квот тогтоох, магадгүй авахгүй байх шийдвэр гаргаж болзошгүй тухай яриа гарч эхэлж байна.
Нүүрсний эрэлт нэмэгдэж Монгол Улс эрдэс баялгаа их хэмжээгээр, өндөр үнээр зарах боломжийг төрийн тэргүүнийхээ гадаад бодлогын алдаатай, хариуцлагагүй ярианаас алдах болбол үнэхээр харамсалтай. Үүнд Монгол улс л хохирно. Бүр тодруулбал, эдийн засаг, ажлын байраар хохирох эрсдэлтэй учраас урд хөршдөө хандах гадаад бодлогодоо маш болгоомжтой хандах хэрэгтэй болов уу гэж боддог.
-Гаднын хөрөнгө оруулагчдын итгэл сэргэж, манай улсыг сонирхож байгаа гэдэг ч улс төрийн нөхцөл байдлаас шалтгаалан хөрөнгө оруулагчдыг үргээх вий гэсэн болгоомжлол байна. Тэгэхээр “Coal Mongolia-2017” чуулганы үр дүнд хэрхэн нөлөөлөх бол?
-“Coal Mongolia” чуулган сүүлийн зургаан жилийн турш нүүрсний салбарт хөрөнгө оруулалт татах чиглэлээр ажилласан. Энэ зорилгодоо ч хүрсэн. Тодруулбал, экспорт хийх уурхайнуудын нийт хүчин чадал нь 60 сая тоннд хүрсэн. Олборлох чадвар хангалттай байгаа. Хамгийн гол нь худалдаагаа үр дүнтэй хийж чадахгүй байна. Их хэмжээгээр боломжийн үнээр заръя гэхээр тээвэр, хил гаалийн нэвтрүүлэх чадвар нь гүйцэхгүй байна.
Тиймээс энэ удаагийн чуулганаар нүүрсний худалдаа, тээвэр ложистикийн тулгамдсан асуудлуудыг шийдвэрлэх зорилт тавьж байгаа.“Соаl Mongolia” чуулган өмнө нь хэзээ ч эхлэхээсээ 30 хоногийн өмнө мандат нь зарагдаж дуусаж байгаагүй. Харин энэ жил ийм юм боллоо. Хөрөнгө оруулагчид, нүүрсний эцсийн хэрэглэгчид Монголыг сонирхож байна гэсэн үг. Хятадаас нүүрс худалдаж авах томоохон компаниуд манай нүүрсний салбарыг сонирхож ирж байна.
Мөн манай талаас Засгийн газрын зүгээс чуулганыг дэмжиж, анхаарал хандуулж байгаад баяртай байна. Уул уурхай, хүнд үйлдвэрийн яам, Эрчим хүчний яам Зам тээврийн яам хамтран энэ удаагийн чуулганыг зохион байгуулж байна. Тодорхой эрсдэл гарч магадгүй. Ерөнхийлөгчийн зүгээс гадаад бодлогодоо алдаа гаргаж, хөрш оронтойгоо таагүй харьцаа үүсгэн одоогийн хүрсэн үр дүнг нураах вий гэх болгоомжлол бидэнд байгааг нуухгүй.
Хэдийгээр 20 гаруйхан хоногийн дараа чуулган эхлэх ч гэнэтийн муу мэдээ гарвал нүүрсний салбар ч биш Монгол улс бүхэлдээ эдийн засгаараа хохирно.“Соаl Mongolia”-г зохион байгуулагчдын зүгээс бүхий л арга хэмжээг авч ажиллаж, чуулганыхаа бэлтгэл ажлаа бүрэн хангасан.
-Нүүрсний салбарын өсөлтийг бүрэн ашиглавал, гарах үр дүн ямар байх вэ?
-Хэрэв бид одоогийн эрэлтийг бүрэн хангаж чадвал жилийн эцэст эдийн засгийн өсөлт 7-8 хувьд хүрнэ гэдэгт итгэлтэй байна. Нүүрсний эрэлт нэмэгдэж байгаа учраас Монгол Улс коксжих нүүрсний экспортоор дэлхийн зах зээл дээр номер нэг тоглогч болох мөрөөдлийн зорилгодоо хүрэх боломж бий. Түүнчлэн эрчим хүчний зориулалттай нүүрсээ ч их хэмжээгээр гаргах боломж бүрдэж байгаа.
Өөрөөр хэлбэл, ӨМӨЗО-ны жилд нийлбэр дүнгээр 70 сая тонн эрчим хүчний нүүрс олборлох хүчин чадалтай 2 уурхай байгаль орчны болон газрын зөвшөөрлийн асуудлын улмаас түр хугацаагаар зогссон. Энэ нь хэдий хугацаагаар үргэлжлэх нь тодорхойгүй байна. Жил ч үргэлжилж магадгүй. Тэгэхээр зах зээлийн нөхцөл байдал манайд ээлтэй байгаа.
Харин үүнийг ашиглахын тулд бид дотоодынхоо улс төрийн зодоон цохионоо хойш тавиад, салбарыг хөгжүүлэх бодлогын шийдэл, гадаад бодлогодоо хөрөнгө оруулалтыг дэмжих, ялгаварлан гадуурхахгүй байх, худалдаа, экспортыг дэмжих нэгдмэл байр суурьтай байх шаардлагатай байна. Хэрэв хил гаалийн асуудлыг зов горимд нь оруулж сайн зохион байгуулбал маш богино хугацаанд эдийн засаг сэргэх бодит дүр зураг харагдаж байгаа. Тиймээс энэ цаг хугацааг алдахгүй байх хэрэгтэй.
Д.Оюунчимэг
Эх сурвалж: "Зууны мэдээ" сонин
Сэтгэгдэл0
demjij bsan xun unachixaar ingej boloxgui... Xerev chi ediin zasagch l yum bol yumiig boditoi xar...
М СИ ЭС-ийн уяаны нохой Наранбаатар чи болиоо хө!!! Чам шиг ШИЗО гөлөг МУ-ын ерөнхийлөгчийг шүүдэг хэн юм бэ??? МЭДЭРЭЛ минь чи наад үгээ цаад луйварчиддаа хэл. Чиний үгийг ерөнхийлөгч тоохгүй заа. Чи чинь ЗИ ру оймс шидчээд сүүлдээ дагжин чичрээд өмдөндөө тависан Шизо нараа мөн биз дээ. Инээдтэй гөлөг!!!!
ямар хvнээ толгой дээрээ залчихсан байна, тийм л зутаруу амьдрал бор хоногууд Монголчууд биднийг хvлээж байна... эд хоорондоо хэрэлдсээр л, буруутанг хайсаар л... явсаар явсаар хий хоосон эрлийз хужаа танк крант нтр луу буруугааа чихээд л дуусна,,, бор хоногууд vргэжилсээр л...
Boduushtai um helj. Orosiin hurgeduud er ni Mongol eh ornoo bodoh tal deer duramjhan bainuu ugui uu. Naad baliar zangaa zasaarai.
Tged hyatdiin hvrgedvvd chne yu hj giigvvlsen yum
"Ерөнхийлөгчийн зүгээс гадаад бодлогодоо алдаа гаргаж, хөрш оронтойгоо таагүй харьцаа үүсгэн одоогийн хүрсэн үр дүнг нураах вий гэх болгоомжлол бидэнд байгааг нуухгүй". Энэ юу гэсэн үг вэ.. Хатгаас уу..Ерөнхийлөгчийн алдаа гаргах эс гагах асуудлыг энэ нөхөр мэдэх үү..
Одоо яая гэхэв хэнийг сонгоно түүнийхээ үр шимийг хэдэн 10 жилээр л үзнэ ш дээ Урьд Эбэ-г сонгоод ОТ гоо бэлэглэчихсэн, Одоо эдийн засагаа хорлох уу аврах уу гэдэг нь хэдэн жилийн дараа харагдана биз
МИЕЭГИЙН захиалгаар бичигдсэн нийтлэл бололтой
Ярилцлага байна, тэнэг минь
Чи муу битгий хуц чиний эдийн замагч гэж юу байдгийн муу хужаагын уяаны нохой
Уул уурхайн эдийн засагч хун Хятадын нуурсний зах зээлийн шинжээч байх естой Нуурсний салбар бухэлдээ Хятадаас хамааралтай байгаа Асар их хоронго гаргаад томор зам тавьчихсний дараа Хятад нуурс авахааа больчихвол яах вэ Тийм учраас автозам тавих нь харин зов шуу
Avto zam , tomor zam 2 barag adil uneer bosno. Tomor zamiin davuu tal gazar hodlolt bolohgui l bol , busad baigaliin uzegdeld saatahguigaar yavaad bh bolomjtoi
улс монго муутай сул дорой байна бид угээ бодож байж хэлмээр бна шуу
Хятад Монголтой найрсагихарилцаатаймбайгаа Цаашид ч тийм байна Хар нуурснээс илуу Монгол тэр чигээрээ Хятадын хувьд стратегийн буюу аюулгуй байдлын жрх ашиг юм Ер нь бол нуурсний хэрэглээгээ уе шаттай бууруулна гээд аль хэдийн мэдэгдчихсэн шуу дээ
Боловсролгүй ерөнхийлөгч тэгнээ, бас орос авгайтай оросын талд ажиллана ойлгомжтой, хүүхдүүд нь орос цустай
Ерөнхийлөгч зөв зүйл хийж байна. Яагаад бид түүхий эдээ хямд үнээр хятадруу гаргаж өндөр үнээр буцааж худалдаж авах гэж. тэгээд ч энэ чихь дуусдаггүй баялаг биш. Хэлэх үгээ бодоорой хужаагийн .... Минь.
tsaashid yu bolhiig sain har mudhun busee changal tansag hereglege bagasga gene dee ter ued mie-n yavulga bnu battulgin ajil bnu harah uldjde
Нүүрсчдийн намын угаадсыг долоодог гөлөг. Үргэлж муу амлаж хятадын эрх ашгийн төлөө хуцдаг гөлөг байгаа юм. Тавантолгойг Шинхуа, Энержи Ресурст өгөх гээд амиа тавьж ядан гутал шиддэг новш байгаа юм. Бас уул уурхайн эдийн засагч ч гэх шиг, энэ гөлөгний эдийн засагч гэж юу байхав дээ.
Нүүрсээ зарахгүй өөр юугаа зарах юм ? Өмхий дебил жанхуугийн бөгс долоогч оо? 10-20 жилийн дараа наад нүүрс чинь хэнд ч хэрэггүй хог болох гээд байна. Нүүрсээ зарж хэдэн төгрөгтэй болж байж дотоодын үйлдвэрлэлээ хөгжүүлж Орос, Хятадтай өрсөлдтөөр байна. Чам шиг иймэрхүү эргүү дебилүүд улс эх орны хөгжилд битгий садаа бол. Одоогийн эдийн засгийн сүйрэл бүгд энэ жанхуу, зика вирус 2-н тарьсан гай шүү дээ. Жанхуугийн хамгийн сүүлийн үйлдлийг харахад огцруулах бүрэн үндэслэл гарч ирж байна. Өөрийнх нь хэлж байгаачлан 60 тэрбумын хэргийг сайн шалга, мөн давхар шинэ төмөр зам төслөөс 280 сая доллар залилсан хэргийг ч гэсэн дахин сайн шалга, яагаад энэ нөхөр хамсаатан болох 2 хүнийг интерполоор хайхыг зогсоолгов. Яагаад Монголын эдийн засгийг дампууруулахад гол үүрэг гүйцэтгэсэн хүмүүст гавьяат эдийн засагч цол өгөөд байгаа юм бэ? Зүгээр шинэ төмөр төслийг л энд дурдая. Шинэ төмөр замын төслийн барилгын гүйцэтгэгчээр хулхи самсунг буюу Самсунг Си Энд Ти корпораци, газар шорооны ажлын туслан гүйцэтгэгчээр дотоодын нийт 12 компани, техникийн зөвлөх компаниар Ниппон Коей ХХК ажилласан түүхтэй юм аа. Ажилласан ч гэж ажлаа дуусгаж чадалгүй бүгд хаяад явсан. Германы Deutsch Ban төслийн хянагчаар ажиллаагүй, ажиллах үндэс ч байхгүй, яагаад вэ гэвэл Монголын Төмөр Зам, Зам тээврийн Яам өөрсдөө хянагч бөгөөд захиалагч нь байсан юм. Миний хэлсэн бүгд худлаа бол тэрнийг үгүйсгэх баримтаа гаргаад ир. Яг одоогоор шинэ төмөр замын ажил зүгээр нэг хэдэн овоолсон шороо л байгаа ш дээ, Тус замын далангийн ажлын гүйцэтгэл 86 хувьтай, нийт бүтээн байгуулалт нь 51 хувийн гүйцэтгэлтэй байгаа гэдэг бол огт худал. Одоо наад далан чинь техникийн шаардлага хангахгүй, ахиад далангийн ажил хийгдэнэ. Заа бас тэр Эрээнцав-Чойбалсан чиглэлийн төмөр замыг аль дээр үед тависан гэдгийг зарим нөхдүүд мэддэггүй бололтой. Соловьевск-Эрээнцав-Баянтүмэний өргөн царигийн 238 километр төмөр замыг аль 1930-аад онд барьсан түүхтэй юм шүү дээ сайд гуай. Говиос Дорнод руу тавигдах төмөр замыг нэн даруй зогсоох хэрэгтэй, ямар ч үр ашиггүй, хэрэггүй төмөр зам барих нэрийдлээр мөнгө угаах, завших ажил л явагдаж байна. Оросууд өөрсдөө асар их нүүрстэй орон Манай нүүрсийг хямд тээвэрлэнэ гэдэг шал худлаа. Монголчууд хамгийн том зах зээл нь хажууд нь байхад шал өөр зуг рүү чулуу хөөгөөд тэнээд байх шаардлага ерөөс байхгүй. Та нар эрүү ухаантай юм бол бодоод үзээч. Хятадын барааг Москвагаас зөөвөл шатах уу баяжих уу. Хятадууд манай нүүрсийг худалдаж авья. далайн боомтоороо олон улсын зах зээлд гаргаж өгье гээд байхад заавал Орос руу төмөр зам тавьж зөөнө гээд байгаа хүмүүс Монголын эдийн засгийг сүйрүүлэх, хорлон сүйтгэх, ард түмнийхээ эсрэг гэмт хэрэг хийгээд байгаан биш үү. Хятадаар дамжуулж нүүрсээ гаргах нь хамаагүй эрсдэл багатай. Монголд үйл ажиллагаа явуулдаг Японы Сумитомо компани 2008 онд Оросоор дамжуулж Япон руу нүүрс гаргаж үзсэн түүхтэй юм. Оросын гааль болон төмөр замын хүнд суртлыг арай гэж даван Японд очиход тэр нүүрсний талаас илүү хувь нь хог шороотой холилдсон хэн ч худалдаж авахааргүй нүүрс очсон гашуун түүхтэй юм шүү...
Женко Хужаа Барууныхныг үзэн яддаг үзлээрээ сонгогдож гарч ирсэн хүн амлалтаа биелүүлэх ёстой. Хужаануудыг амбаардаж хөөж гаргаад урд хилийг хаах ёстой.Таван толгойн нүүрсийг Оросын төмөр замаар зөөж Дэлхийд үнэтэй зарах том боломж бий гэж тэр ярьж байсан биз дээ.11 жилд Монголд 36-хан сая төгрөгийн татвар төлсөн гэж Канадын Сентерра Голдыг шалгах үүрэг өгсөн.Одоо зүгээр дүлэгнэж булзааруулахгүй шийтгэх ёстой.Канад Австралийн Оую Толгойг бас тэр шалгах ёстой.Гадад худалдааг зөвхөн Оростой хийх тушаал бас гаргах цаг болсон.
Далай лам гэж ярьсан төвдүүд ТОНИЛ ЦААШАА
Маш зөв зүйл ярьсан байна, Ерөнхийлөгч хүн гэхэд дэндүү болчимгүй зүйл ярьж байгаа шүү, хохирогч нь ард түмэн болно шүү, Энэ 2 орон бол мөнхийн 2 хөрш шүү
Yanaa teged garch bga nyyrsen deer ni kvot togtoochikhvol yostoi balarnadaa! Ovoo sekhej bsan uurkhainuud ingeed zogsboo khoorkhii! Ovoliin khyiten tsagaar Dollargyi bol ynendee l khetsyy bolnodoo! China nar ovliig khyleej bgaad neg yum khiinedee! Eronkhiilogchoo odoo yakhuu? Ter gimnastik yakh ve? Ovol bolloo!
Eronhiilogchiin helj bgaa hunsnii nogoog dotoododoo oorsnoo hangah ni mash chuhal zorilt shuu!! Uuniig uls torjuuleh hereggui!!! Himiin bordoo het hereglesnii ulmaas cancer hort havdar uuseh shaltgaan boldog !! Yavaandaa organic hunsnii nogoo heregleh heregtei bn!!! Hunsnii ayulgui baidal bol undesntnii orshin togtnoh neg undes shuu!!!
Арай гэж буурч байсан долларын ханш, гадныхны Монгол руу чиглэсэн хөрөнгө оруулалтыг 4-р ангийн боловсролтой төвд кармааны хулгайч бас дээрээс нь худалч жанхуу баттулга, зика вирус 2 үргээсэн байхад ойрын 4 жилдээ Монгол төгрөг чангарна гэж бүү горьд. Юуны чинь Монгол ялна. Монгол ялагдаад эхэлсэн шүү дээ!!! Долларын ханш буцаад өсч, монголын уул уурхайн болоод бусад компаниудын ханш өдөр ирэх тутам унаж, Монгол руу чиглэсэн гадны хөрөнгө оруулалт, том төслүүд бүгд гацалтын байдалд орж эхэлж байна. Нийгмийг талцуулж гадныхны дургүйг хүргэснээрээ жанхуу баттулга өөрөө хариуцлагаа хүлээвэл таарна. Эдийн засгийн ямар ч ойлголтгүй хар масс-д худлаа цус ярьж хөөргөснийх нь гайг Монгол үүрэх нь. Энэ жанхуу засгийн эрхийг мөнгөөр худалдаж аваад Монгол улс Венесуэль улс шиг эмх замбараагүй байдал үүсэх бүх нөхцөл бүрдээд эхэлсэн. Ардын нам зоримог шийдэмгий ажиллаж өөрт бугшсан идээ бээрээ шахаж, улсын мөнгө луйвардсан бүх нөхдөд хариуцлага тооцож, дараа нь УИХ-р жанхуу хулгайчийг үтэр түргэн огцруулж, улсаас хулгайлсан мөнгийг төлүүлэхгүй бол удахгүй долларын ханш 10.000 болж, улс орны эдийн засаг бүрэн дампуурч,инфляци 1000 хувьд хүрч, бид жинхэнэ утгаараа бүрэн ялагдах болноҮр дүнд нь ард түмэн л хохирно, хятадаас 90 хувь хараат Монгол улс эдийн засгийн дампууралд орж, кармааны хулгайчаар ерөнхийлөгчөө сонгосны горыг амсаад эхэлжээ. Удахгүй венесуэль шиг болсон байхад гайхах зүйл огт алга. Тэнэгүүд улс орныг баллаад дууслаа... Монгол улс хэр удаан тэсэх бол доо...
Тархины эргүү нь гараагүй өмхий дебил жанхуугийн бөгс долоогчдод хандаж хэлэхэд бид нүүрсээ зарахгүй өөр юугаа зарах юм ? 10-20 жилийн дараа наад нүүрс чинь хэнд ч хэрэггүй хог болох гээд байна. Нүүрсээ зарж хэдэн төгрөгтэй болж байж дотоодын үйлдвэрлэлээ хөгжүүлж Орос, Хятадтай өрсөлдмөөр байна. Та нар шиг иймэрхүү эргүү дебилүүд улс эх орны хөгжилд битгий садаа бол. Одоогийн эдийн засгийн сүйрэл бүгд энэ жанхуу, зика вирус 2-н тарьсан гай шүү дээ. Жанхуугийн хамгийн сүүлийн үйлдлийг харахад огцруулах бүрэн үндэслэл гарч ирж байна. Өөрийнх нь хэлж байгаачлан 60 тэрбумын хэргийг сайн шалга, мөн давхар шинэ төмөр зам төслөөс 280 сая доллар залилсан хэргийг ч гэсэн дахин сайн шалга, яагаад энэ нөхөр хамсаатан болох 2 хүнийг интерполоор хайхыг зогсоолгов. Яагаад Монголын эдийн засгийг дампууруулахад гол үүрэг гүйцэтгэсэн хүмүүст гавьяат эдийн засагч цол өгөөд байгаа юм бэ? Зүгээр шинэ төмөр төслийг л энд дурдая. Шинэ төмөр замын төслийн барилгын гүйцэтгэгчээр хулхи самсунг буюу Самсунг Си Энд Ти корпораци, газар шорооны ажлын туслан гүйцэтгэгчээр дотоодын нийт 12 компани, техникийн зөвлөх компаниар Ниппон Коей ХХК ажилласан түүхтэй юм аа. Ажилласан ч гэж ажлаа дуусгаж чадалгүй бүгд хаяад явсан. Германы Deutsch Ban төслийн хянагчаар ажиллаагүй, ажиллах үндэс ч байхгүй, яагаад вэ гэвэл Монголын Төмөр Зам, Зам тээврийн Яам өөрсдөө хянагч бөгөөд захиалагч нь байсан юм. Миний хэлсэн бүгд худлаа бол тэрнийг үгүйсгэх баримтаа гаргаад ир. Яг одоогоор шинэ төмөр замын ажил зүгээр нэг хэдэн овоолсон шороо л байгаа ш дээ, Тус замын далангийн ажлын гүйцэтгэл 86 хувьтай, нийт бүтээн байгуулалт нь 51 хувийн гүйцэтгэлтэй байгаа гэдэг бол огт худал. Одоо наад далан чинь техникийн шаардлага хангахгүй, ахиад далангийн ажил хийгдэнэ. Заа бас тэр Эрээнцав-Чойбалсан чиглэлийн төмөр замыг аль дээр үед тависан гэдгийг зарим нөхдүүд мэддэггүй бололтой. Соловьевск-Эрээнцав-Баянтүмэний өргөн царигийн 238 километр төмөр замыг аль 1930-аад онд барьсан түүхтэй юм шүү дээ сайд гуай. Говиос Дорнод руу тавигдах төмөр замыг нэн даруй зогсоох хэрэгтэй, ямар ч үр ашиггүй, хэрэггүй төмөр зам барих нэрийдлээр мөнгө угаах, завших ажил л явагдаж байна. Оросууд өөрсдөө асар их нүүрстэй орон Манай нүүрсийг хямд тээвэрлэнэ гэдэг шал худлаа. Монголчууд хамгийн том зах зээл нь хажууд нь байхад шал өөр зуг рүү чулуу хөөгөөд тэнээд байх шаардлага ерөөс байхгүй. Та нар эрүү ухаантай юм бол бодоод үзээч. Хятадын барааг Москвагаас зөөвөл шатах уу баяжих уу. Хятадууд манай нүүрсийг худалдаж авья. далайн боомтоороо олон улсын зах зээлд гаргаж өгье гээд байхад заавал Орос руу төмөр зам тавьж зөөнө гээд байгаа хүмүүс Монголын эдийн засгийг сүйрүүлэх, хорлон сүйтгэх, ард түмнийхээ эсрэг гэмт хэрэг хийгээд байгаан биш үү. Хятадаар дамжуулж нүүрсээ гаргах нь хамаагүй эрсдэл багатай. Монголд үйл ажиллагаа явуулдаг Японы Сумитомо компани 2008 онд Оросоор дамжуулж Япон руу нүүрс гаргаж үзсэн түүхтэй юм. Оросын гааль болон төмөр замын хүнд суртлыг арай гэж даван Японд очиход тэр нүүрсний талаас илүү хувь нь хог шороотой холилдсон хэн ч худалдаж авахааргүй нүүрс очсон гашуун түүхтэй юм шүү...
vnen yum vneneeree saihan . odoo jvjig duussan .yu vnen amid yvah ni chuhal . hujaagiin baas zuuj udseer . hordoj . hort havdar tusch. vhej vregdlee . gej . yrisaar . 30 jiliig vdlee . nvvrs nvvrs l gene .. ter nvvrs chin 30 ger bvld hamaatai bolohoos bish . 3 say irgend . hamaarahgvi guilagchin mongol heveeree baigaa uchiraas . bitgii . hudlaa . tvmnii tarhi ugaahiig oroldoj nvvrs . zarah . urd hursh . sain hurshiin hariltsaa gej. hudlaa . bvltrehee boli . lalaruudaa . ter 30 ger bvl . unuudur hujaagiin tums . idej baigaa yu . ??????. ard tvmen japan . solongosois . hvnsee . teeverlej . 30 ger bvl shig tansaglaj baigaa yu .?????????? . nairamdal nihurlul . gej yridag . sain hursh .gej hutsdag . nvvrschid . ter sain hurshduu . ehleed .hachig baastai hvnsee saijruul geed . shaardlaga hvrgvvl .. tegj baij . nairamdal . . hursh gej hutsatsgaa . nvvrschidee . tednii gar hvl bolson luuhaanuudaa . erliiz hurliizuudaa .
Өнөө маргаашаа хараад байх юм. Алсыг харах хэрэгтэй шт. Алсдаа Баттулгын стратеги ононо.
urd hileee . shiud haa . gvitsee . umhii hujaagiin bugs doloodog . munhorgil metiin nvvrschid tsagaan herem davaj yasaa shatalga . . gvitsee
Нүүрсээ зарахгүй өөр юугаа зарах юм ? Өмхий дебил жанхуугийн бөгс долоогч оо? үхсэн баасны яинь стратеги, 4-р ангийн боловсролтой жанхуу стратеги судлалаа юу?10-20 жилийн дараа наад нүүрс чинь хэнд ч хэрэггүй хог болох гээд байна. Нүүрсээ зарж хэдэн төгрөгтэй болж байж дотоодын үйлдвэрлэлээ хөгжүүлж Орос, Хятадтай өрсөлдтөөр байна. Чам шиг иймэрхүү эргүү дебилүүд улс эх орны хөгжилд битгий садаа бол. Одоогийн эдийн засгийн сүйрэл бүгд энэ жанхуу, зика вирус 2-н тарьсан гай шүү дээ. Жанхуугийн хамгийн сүүлийн үйлдлийг харахад огцруулах бүрэн үндэслэл гарч ирж байна. Өөрийнх нь хэлж байгаачлан 60 тэрбумын хэргийг сайн шалга, мөн давхар шинэ төмөр зам төслөөс 280 сая доллар залилсан хэргийг ч гэсэн дахин сайн шалга, яагаад энэ нөхөр хамсаатан болох 2 хүнийг интерполоор хайхыг зогсоолгов. Яагаад Монголын эдийн засгийг дампууруулахад гол үүрэг гүйцэтгэсэн хүмүүст гавьяат эдийн засагч цол өгөөд байгаа юм бэ? Зүгээр шинэ төмөр төслийг л энд дурдая. Шинэ төмөр замын төслийн барилгын гүйцэтгэгчээр хулхи самсунг буюу Самсунг Си Энд Ти корпораци, газар шорооны ажлын туслан гүйцэтгэгчээр дотоодын нийт 12 компани, техникийн зөвлөх компаниар Ниппон Коей ХХК ажилласан түүхтэй юм аа. Ажилласан ч гэж ажлаа дуусгаж чадалгүй бүгд хаяад явсан. Германы Deutsch Ban төслийн хянагчаар ажиллаагүй, ажиллах үндэс ч байхгүй, яагаад вэ гэвэл Монголын Төмөр Зам, Зам тээврийн Яам өөрсдөө хянагч бөгөөд захиалагч нь байсан юм. Миний хэлсэн бүгд худлаа бол тэрнийг үгүйсгэх баримтаа гаргаад ир. Яг одоогоор шинэ төмөр замын ажил зүгээр нэг хэдэн овоолсон шороо л байгаа ш дээ, Тус замын далангийн ажлын гүйцэтгэл 86 хувьтай, нийт бүтээн байгуулалт нь 51 хувийн гүйцэтгэлтэй байгаа гэдэг бол огт худал. Одоо наад далан чинь техникийн шаардлага хангахгүй, ахиад далангийн ажил хийгдэнэ. Заа бас тэр Эрээнцав-Чойбалсан чиглэлийн төмөр замыг аль дээр үед тависан гэдгийг зарим нөхдүүд мэддэггүй бололтой. Соловьевск-Эрээнцав-Баянтүмэний өргөн царигийн 238 километр төмөр замыг аль 1930-аад онд барьсан түүхтэй юм шүү дээ сайд гуай. Говиос Дорнод руу тавигдах төмөр замыг нэн даруй зогсоох хэрэгтэй, ямар ч үр ашиггүй, хэрэггүй төмөр зам барих нэрийдлээр мөнгө угаах, завших ажил л явагдаж байна. Оросууд өөрсдөө асар их нүүрстэй орон Манай нүүрсийг хямд тээвэрлэнэ гэдэг шал худлаа. Монголчууд хамгийн том зах зээл нь хажууд нь байхад шал өөр зуг рүү чулуу хөөгөөд тэнээд байх шаардлага ерөөс байхгүй. Та нар эрүү ухаантай юм бол бодоод үзээч. Хятадын барааг Москвагаас зөөвөл шатах уу баяжих уу. Хятадууд манай нүүрсийг худалдаж авья. далайн боомтоороо олон улсын зах зээлд гаргаж өгье гээд байхад заавал Орос руу төмөр зам тавьж зөөнө гээд байгаа хүмүүс Монголын эдийн засгийг сүйрүүлэх, хорлон сүйтгэх, ард түмнийхээ эсрэг гэмт хэрэг хийгээд байгаан биш үү. Хятадаар дамжуулж нүүрсээ гаргах нь хамаагүй эрсдэл багатай. Монголд үйл ажиллагаа явуулдаг Японы Сумитомо компани 2008 онд Оросоор дамжуулж Япон руу нүүрс гаргаж үзсэн түүхтэй юм. Оросын гааль болон төмөр замын хүнд суртлыг арай гэж даван Японд очиход тэр нүүрсний талаас илүү хувь нь хог шороотой холилдсон хэн ч худалдаж авахааргүй нүүрс очсон гашуун түүхтэй юм шүү...
202.131 huurhii shumuulaa sorson tsus chin gedsend chin bagtahgvi hagarlaaa hu ; yanaaa taminee ;hujaagiin vmhii atsnaas hushuugaa salgaj chadahgvi mansuursan ene shumuuland amidral belegleh yumsaan ;
Далай ламыг урилаа гээд Хятад эсэргүүцээд л нүүрс авахаа больчихно. Сая бид Хятадад яаж долгиносон билээ дээ. Урьсанд уучлаарай билүү. Будаа шт. Шантааж хийж байгааг харахгүй байна уу. Ер нь нүүрс хэрэглэхгүйгээр ган хайлуулна гэж юу байсан юм. Бензинээр хайлуулах юмуу.
Mongol bogood Mongolin ARD tumen songoson huntei eronhiilogch mongol uls mongoliin ARD tumnii toloo Yu duugarsan buren erhtei ene bol mongoliin ARD tumnii erh ashgiin omnoos duugarch baigaa ug bolno jijighen naranbaatar geh havanzaruudad Hurtel ugui hamaagui bolno eronhiilogchoor ajiliin amjilt husii
Женко Зика шоучид амалснаа биелүүлж Хятад Америкийг ялна гэдэгт итгэж байна.Харин амлаагүй байж Оросуудн бөгсийг долоогоод байх хэрэггүй.
“Номаранг”-ийн єрийг манай гадаад дахь алтны нєєцєєс гаргуулахаар Солонгосын тал ярьж байна Огноо: 2007-04-17 10:36:48 "Daewoo”-гийн нэхэмжлэлтэй нийслэлийн давж заалдах шатны шvvх хурал ирэх лхагва гаригт болно. Солонгосын тал тєрийн ємчит "Daewoo" корпорациа хамгаалж "Номаранг"-ийн єрийг Монголын гадаад дахь алтны нєєцєєс шууд суутгуулан авч барагдуулахаар ОУВС-д хандаж байгаа гэх яриа гараад байна. Хэрвээ энэ vнэн бол Монгол улсын алтны нєєц хэн нэгэн луйварчны тєлєєгvй зээлэнд суутгагддаг жишиг манайд тогтож, єнєєдєр монголчууд бидний улс орноо хєгжvvлж, амьдрал ахуйгаа сайжруулах гэсэн эрмэлзэл талаар болно гэсэн vг юм. Ямартай ч ийм яриа гараад багагvй хугацааг vдлээ ЦЕГ-ын дарга Ганболд, Монголбанкны экс Ерєнхийлєгч О.Чулуунбат гээд нэр нєлєє бvхий хvмvvс энэ хэргийг "эрvvгийн гэмт хэрэг, мєнгє угаасан хэрэг, Монгол-Солонгосын харилцаанд сэв суулгаж байна" гэх мэтээр дvгнэсэн нь ч оргvй зvйл биш байсан болохыг ОУВС-тай холбоотой дээрх яриа баталж байгаа юм. Мєн энэ хэрэгт холбоотой хэд хэдэн баримтыг С гэх монгол эмэгтэй интернетэд саяхан дэлгэн тавьжээ. Тэрбээр "луйварчдаа" зээлээ тєлєєч ээ, Солонгост хараар ажиллаж амьдрах гэж ядаж байгаа бидэнд битгий гай болоод байгаач" гэж бухимдангуй бичсэн байна. Тэрээр УИХ-ын гишvvн Х.Баттулгын "Daewoo''-д бичсэн албан бичиг болон Korean Exchange Bank-наас мєнгє гуйвуулсан баримтуудыг дэлгэн тавьжээ. 2002-2003 онд “Номаранг’ компанийн эзэн хатагтай Ок Сvн Ли, Монгол улсаас БНСУ-д сууж байсан элчин сайд Л.Галбадрах, тvvний эхнэр асан Мєнхцэцэг, "Хаан Брой" компанийн Отгонбаатар болон Ганхvv, Сангийн яамны тєрийн нарийн бичгийн дарга, МАСЗХ-ны гишvvн Бат-Энх, УИХ-ын гишvvн Х.Баттулга нар хамтран Солонгосын "LG", "Daewoo" компаниудаас их хэмжээний доллар зээлж аваад, єнєєг хvртэл эргvvлэн тєлєєгvй байгаа. "Номаранг"-ийн гэх зээл нь нийтдээ 120 сая ам долларын нэхэмжлэлтэйгээс Солонгосын "LG" компани нь 40 гаруй сая ам доллараа цагдаагийн газарт хандан эрvv vvсгvvлэн нэхэмжилж, харин "Daewoo" нь шvvхэд хандан алдсан 75 сая ам доллараа олж авахаар хєєцєлдсєєр буй. "Daewoo''-гийн нэхэмжлэлийн дагуу Чингэлтэйн шvvх хуралдаж, тус корпорацийн хохирлыг Монголын талын зээлдэгчид барагдуулах vvрэгтэй гэсэн шийдвэрийг гаргасан гэнэ. Гэтэл манай зээлдэгчид энэ шийдвэрийг хvлээн зєвшєєрєхгvй гэж давж заалдан Нийслэлийн шvvхэд ханджээ. Нийслэлийн давж заалдах шатны шvvх хурлын ажиллагаа энэ лхагва гаригт буюу 2007 оны дєрєвдvгээр сарын 18-нд болох юм байна. Манай зарим нэг хэвлэл "энэ асуудал арбитрын шvvхээр шийдэгдсэн. Монголчууд ямар ч мєнгє тєлєхгvй, солонгосчууд хуурамч бараа ачуулсан баримт нааш илгээж, манайхныг луйвардсан. "Daewoo''-гийн эзэн мєнгє угаасан хэрэгт холбогдож, Солонгостоо ял шийтгvvлсэн, vvндээ манай бизнесмэнvvдийг чирж, манай банкуудыг тонохоор зэхэж байна" гэх материал гарч байгаа. Тэгвэл энэ хэрэг нь солонгос, монголчуудын хамтран хууль бус мєнгє угаасан, залилан хийсэн ноцтой гэмт хэрэг байжээ гэдэг нь олдож буй баримтаар ч дахин дахин нотлогдсоор байгаа гэнэ. Солонгос улсын шvvх хатагтай Ок Сvн Лигийн хэргийг шийдвэрлэж, зохих шийтгэлийг хvлээлгэсэн байдаг бєгєєд хатагтай Ок Сvн Ли vйлдсэн хэргээ vнэн зєвєєр мэдvvлсэн баримтыг Солонгосын хэвлэлvvд ч тухайн vедээ дэлгэж байв. Хатагтай Ок Сvн Ли мэдvvлэхдээ "...Монгол улсын элчин сайд Л.Галбадрах, тvvний эхнэр Мєнхцэцэгтэй энэхvv луйврын хэргээ хамтран хийсэн. Мєнхцэцэг Х.Баттулгатай хамтран нийт мєнгєний маш бага хувьд бараа ачуулж, vлдсэн мєнгєндєє бараа ачуулсан хуурамч ачилтын баримт бvрдvvлэх ажлыг санаачлан хэрэгжvvлсэн. Би бусад мєнгийг тэдний шилжvvл гэсэн банкинд нь шилжvvлж байсан. Тэд мєнгєє Монгол шуудан банк болон Х.Баттулгын тvншvvд болох Сингапурын хятад гаралтай иргэдийн хяналтанд байдаг Сингапурын банкны данснуудаар дамжуулж байсан. Мєнгє тэндээсээ Монгол Улсын Тээвэр хєгжлийн банк, Монгол шуудан банкуудад нээсэн аккердитиваар дамжин шилжиж, хувь хvмvvс, компаниудын нэрээр тараагдсан" гэх мэтчилэн мэдvvлсэн байдаг. "Номаранг"-ийн мєнгєнєєс хамгийн ихийг нь хvртсэн буюу мєнгє угаах ажиллагааг зохион байгуулсан гэгдэх УИХ-ын гишvvн Х.Баттулга мєнгийг дамжуулан зээлдvvлэгч банкуудын нэг болох Монгол шуудан банкны Удирдах зєвлєлийн дарга Д.Зоригт нарын "Daewoo" компанид хандан 2006 оны гуравдугаар сарын 19, 23-нд илгээсэн захидлуудыг бухимдсан иргэн С мєн дэлгэн интернетэд тавьсан аж. Захидлаас vзвэл Х.Баттулга, Д.3оригт нар солонгосчуудаас мєнгє авснаа хvлээн зєвшєєрснєєр барахгvй, мєнгийг эргvvлэн тєлєх арга замаа хайж тохиролцохоор чармайж буй нь илт байна. Ноён Х.Баттулгаас "Daewoo" компанид илгээсэн захидалд "Женко группын Ерєнхийлєгч би "Daewoo" интернэшл корпорацид тєлєх ёстой "Монгол шуудан" банкны L/C№20030627LC11, 2003814LCA2, 20031031LCA4 дугаарт тєлбєр, мєн "Голомт" банкны IVC№9071/SG/03 дугаарт тєлбєр болон бусад бvх зээл хариуцагч нарын тєлбєрийг бvрэн хариуцахаа мэдэгдэж байна. "Голомт" банкны тєлєгдєєгvй зээлийн асуудлыг би одоо шийдвэрлэж байгаа бєгєєд "Монгол шуудан" банкны болон бусад зээл хариуцагч нарын тєлбєрийг ч зохицуулахаар ажиллаж байна. "Монгол шуудан" банк энэ асуудлыг шийдвэрлэхээр чармайлаа ч тєлбєр хийхэд мєнгє санхvvгийн хvндрэлтэй байгаа юм. Тиймээс би єєрийн тєлбєр хийх график болон хэрэгжих боломжтой бизнесийн саналаа 2006 оны дєрєвдvгээр сарын дундуур Солонгост очиж танилцуулах хvсэлтэй байна. Хятадын хилийн ойролцоо байрлах, олон тєрлийн ашигт малтмалын нєєцтэй гэдэг нь нотлогдсон уурхай миний эзэмшилд байдаг. Би уул уурхайн бизнес эрхэлж, тэндээсээ олсон ашгаараа "Монгол шуудан" банкны болон бусад зээл хариуцагч нарын тєлєгдєєгvй зээлийг тєлєх болно. Энэ хооронд та бvхэн ашигт малтмал худалдан авах тvншийг Хятадаас хайн олж єгч болох юм. Хэрвээ тєлбєр барагдуулах энэнхvv аргагы та бvхэн хvлээн зєвшєєрвєл би таван жилийн дотор бvх тєлбєрийг барагдуулах болно. Одоо "Монгол шуудан" банк нь "Номаранг" болон тус банкны хооронд хийгдсэн гэрээнээс vл хамааран надтай хамтран ажиллахад бэлэн байгаагаа илэрхийлж байгаа. Ийнхvv би "Монгол шуудан" банк болон тvvний "Daewoo"-д тєлєх ёстой боловч тєлєгдєєгvй байгаа зээлийн бvх хариуцлагыг "Монгол шуудан" банктай хамтран болон хэсэгчлэн хvлээхээр болж байгаа юм. Vvний учир нь миний эрхэлдэг бизнесийн олон чиглэл болон нєлєє бvхий харилцаа холбоонд ч буй. Хэрэв та бvхэн надад танай компани дээр 2006 оны дєрєвдvгээр сард очиж, саналаа нарийвчлан танилцуулах боломжийг олговол би их баяртай байх болно. Хvндэтгэсэн Женко группын Ерєнхийлєгч Х.Баттулга " гэсэн байна. Одоогоос нэг жилийн ємнє "Daewoo" компанид илгээсэн энэхvv захидалд УИХ-ын гишvvн Х.Баттулга солонгосчуудаас мєнгє авснаа хvлээн зєвшєєрснєєр барахгvй таван жилийн дотор тєлбєрийг бvрэн барагдуулах тєлєвлєгєєгєє танилцуулж байжээ. Захидалд Хятадын хилийн ойролцоо байдаг, єєрийн эзэмшлийн ашигт малтмалын уурхайг дурдаж, vvнийгээ худалдан авах хятад тvнш хамтран хайж олох зэрэг санал тавьсан байгаа. Эндээс бас л юун маш их ашигт малтмалтай орд газар гишvvний мэдэлд байдаг байна гэсэн хардлага урган гарах нь зайлшгvй. Энэ дашрамд дурдахад, иргэний хєдєлгєєнvvд, олон нийтийн зvгээс сvvлийн гурван жилийн турш улстєр-бизнесийн олигархууд эх орны cop болсон ашигт малтмалын ордуудаа гадаадынханд, тэр дундаа хятадуудад барьцаалж, худалдаж байна гэсэн хатуу шvvмжлэлийг тавьж ирсэн. Тэгвэл энэ удаад "Женко" компанийн эзэн, МоАХ-ын дарга, АН-ын гишvvн, УИХ-ын гишvvн Х.Баттулга нь эх орны маань нэгэн орд газрыг харийнханд тєлєх 120 сая долларын єрийн барьцаанд тавих гэж оролджээ. Vvнийг тvvний єєрийн гарын vсгээр баталгаажуулсан дээрх захидал нотолж байна. Харин энэ оролдлого нь бvтэлгvй болов уу, эсвэл тvvнд одоогийн тєрийн удирдлагад байгаа "эрх ашиг нэгтэй нєхєд" нь туслахаар сэтгэл шулуудсан уу, ямартай ч хувь хvнд хамаарах энэхvv зээлийг Монгол улсын нєєц алтнаас тєлж магадгvй болоод байгаа аж. Харин солонгосууд азаар хуйвалдаж сураагvй болохоор гэмтнээ гэсгээж чадахгvй байгаа манай Засгийн газрыг ОУВС-д "ховлож", ямар ч л байсан хохирлоо барагдуулах нь бололтой. Єглєєний сонин 76 /141/ М. Энхлэн Энэ нийтлэлийн эх сурвалж Olloo.mn - Єдєр бvр дэлхий даяар
М СИ ЭС-ийн уяаны нохой Наранбаатар чи болиоо хө!!! Чам шиг ШИЗО гөлөг МУ-ын ерөнхийлөгчийг шүүдэг хэн юм бэ??? МЭДЭРЭЛ минь чи наад үгээ цаад луйварчиддаа хэл. Чиний үгийг ерөнхийлөгч тоохгүй заа. Чи чинь ЗИ ру оймс шидчээд сүүлдээ дагжин чичрээд өмдөндөө тависан Шизо нараа мөн биз дээ. Инээдтэй гөлөг!!!!
Mongol nogoo l gekhiin! Odoonii Mongol nogoo chini Chinataigaa yag adilkhan khortoi bolson! Boon pestitsid, bordoo khyanaltgyi tsatsaj bna! Mongol makh mon adil. Nuli khujaa tariagAr tarisan! Udakhgyi Mongol khoni gakhai shig ysgyi bolj magadgyi dee!
nvvrs hog bolohooroo yadiim hursun doroo baij l baig odjargal tervvtei umhii hujaagiin bugs rvv hushaagaa shaasan nvvrschidee . ta nar amjihgvi eee; ard tvmen uuhai
за нүүрсээ дорнодоор зөөгөөд хойшоо гаргаад баяжих байхаа. Санаа зовох хэрэггүй. Женко хиййгээд өгнэээ гэсэн. Дэмжээд л суужиие
Odoo odjargal bas hujaa yu bitgii hutsaarai lalaruudaa
Naad lalar chine dampuuruulaad uuruu unegui shahuu avaad surtsan lalar l daa...
odjargal mongoliin baylagiig gantsaaraa ideed chi barahgvi eee hair enerelgvi ussun hvn ; eh oron ard tvmen hairlah ni bvv hel ; yg l luuhaanuud uvur mongoliin gazariig avahiin tuld ard irged aduu maltai ni dairan ustgaj buitai agaar 1 yumdaa
Эдийн засаггуй байж юун эдийн засгийн эрсдэл яриад байна аа шоучинь баньд чинь
НАРАНБААТАР ГЭЖ АЛИА САЛБАДАЙ САРАНД ХУЦДАГ САВААГҮЙ ГӨЛӨГ ШИГ ЮМ ЮМ УРУУ ОРЖ ГАРЧ ХУЦАХ ЮМ ДАА ХЭН ТЭРНИЙГ ТООХОО ӨНГӨРСӨН ДӨӨ
ЭНЭ НАРАНБААТАР ГЭГЧ ӨӨРӨӨ АШИГ ХАРСАН ПОП ШҮҮДЭЭ!!! ЭНЭНИЙ ИНГЭЖ ИХ МЭДЭН ЧАЛЧИЖ БАЙГААГ ХЯТАДЫН ТУСГАЙ АЛБА ҮГ ҮСЭГГҮЙ ТЭМДЭГЛЭЭД СУУЖ БАЙГАА !!! ЭНЭ МАЛ ӨӨРӨӨ ХЭЗЭЭ ХААНА ЮУ ЯРИХАА МЭДЭЖ ТАТАЖ ЯВМААР!!!
Ийм сэжгийн бясаа жоомнууд ямар олон юм бэ...эд монгол биш бх
элбэгдорж 8 ЖИЛ хариуцлагатай ярьсан уу?
Ерөнхийлөгч зөв зүйл хийж байна. Яагаад бид түүхий эдээ хямд үнээр хятадруу гаргаж өндөр үнээр буцааж худалдаж авах гэж. тэгээд ч энэ чинь дуусдаггүй баялаг биш. Энэ их нүүрс байнга л хил давж байгаа. Хаа байна тэр сэргэсэн эдийн засаг чинь.
М СИ ЭС-ийн уяаны нохой Наранбаатар чи болиоо хө!!! Чам шиг ШИЗО гөлөг МУ-ын ерөнхийлөгчийг шүүдэг хэн юм бэ??? МЭДЭРЭЛ минь чи наад үгээ цаад луйварчиддаа хэл. Чиний үгийг ерөнхийлөгч тоохгүй заа. Чи чинь ЗИ ру оймс шидчээд сүүлдээ дагжин чичрээд өмдөндөө тависан Шизо нараа мөн биз дээ. Инээдтэй гөлөг!!!!
ӨМХИЙ ХУЖАА НОГООГОО ӨӨРСДӨӨ ИД ГӨЛӨГНҮҮДЭЭ. САРМАГЧИНГУУДЫГ ЯАСАН ИХ ӨМӨӨРДӨГ ЮМ
Battulga zov yrisan bid nvvrsguigeer amidarch chadna bidnii veiinhen mangas bish uvm bolgonoo uhaj tonhoj ashiggui zarsnaas hadgalj baigaad vr hoichdoo vldee
наранбаатар гэж нүүрс зөөж амьдардаг хүн шүү дээ монголыг нүүрсийг хятадад өгч дундаас мөнгө босгодог хямдхан өөр мэдлэгггүй нөхөр дөө
Eronhiilogchiig huvidaa mash ih demjej bsa.Zuvluhuudee zuv songoh bsan yum.Zuvluhuud ih taaruu hymyys avsan. Itgel baihgui bolj bn
ХУЖАА НАР ХУЦХАА БОЛЬ
өмхий АНуусын бөгс долоогч оо? Чи юм ер нь хүний бичсэнийг уншаад ойлгодог уу? Ард түмэн хэнийг нь дэмжээгүй гэдгийг чи ойлгохгүй байна уу? аль эсвэл ойлгох чадваргүй юм уу? Энд МАН хамаагүй, улс эх орны эрх ашгийг ярьж байна!!! Мэдэв үү? Төвд кармааны хулгайч жанхуугийн гаагааны резин ээ? Удахгүй жанхууг ард түмэн огцруулах болно... Төрийн эрхийг хууль бусаар мөнгөөр худалдаж авсан жанхууг ард түмэн огцруулах л болно, төвд кармааны хулгайчийн бөгс долоосон чамайг ард түмэн бид нар гэсгээн цээрлүүлэх л болно!!! Үхсэн баасны чинь төрийн тэргүүн? Чамд л тэргүүн байх даа муу эргүү мал аа!!!
Тархины эргүү нь гараагүй өмхий дебил жанхуугийн бөгс долоогчдод хандаж хэлэхэд бид нүүрсээ зарахгүй өөр юугаа зарах юм ? 10-20 жилийн дараа наад нүүрс чинь хэнд ч хэрэггүй хог болох гээд байна. Нүүрсээ зарж хэдэн төгрөгтэй болж байж дотоодын үйлдвэрлэлээ хөгжүүлж Орос, Хятадтай өрсөлдмөөр байна. Та нар шиг иймэрхүү эргүү дебилүүд улс эх орны хөгжилд битгий садаа бол. Одоогийн эдийн засгийн сүйрэл бүгд энэ жанхуу, зика вирус 2-н тарьсан гай шүү дээ. Жанхуугийн хамгийн сүүлийн үйлдлийг харахад огцруулах бүрэн үндэслэл гарч ирж байна. Өөрийнх нь хэлж байгаачлан 60 тэрбумын хэргийг сайн шалга, мөн давхар шинэ төмөр зам төслөөс 280 сая доллар залилсан хэргийг ч гэсэн дахин сайн шалга, яагаад энэ нөхөр хамсаатан болох 2 хүнийг интерполоор хайхыг зогсоолгов. Яагаад Монголын эдийн засгийг дампууруулахад гол үүрэг гүйцэтгэсэн хүмүүст гавьяат эдийн засагч цол өгөөд байгаа юм бэ? Зүгээр шинэ төмөр төслийг л энд дурдая. Шинэ төмөр замын төслийн барилгын гүйцэтгэгчээр хулхи самсунг буюу Самсунг Си Энд Ти корпораци, газар шорооны ажлын туслан гүйцэтгэгчээр дотоодын нийт 12 компани, техникийн зөвлөх компаниар Ниппон Коей ХХК ажилласан түүхтэй юм аа. Ажилласан ч гэж ажлаа дуусгаж чадалгүй бүгд хаяад явсан. Германы Deutsch Ban төслийн хянагчаар ажиллаагүй, ажиллах үндэс ч байхгүй, яагаад вэ гэвэл Монголын Төмөр Зам, Зам тээврийн Яам өөрсдөө хянагч бөгөөд захиалагч нь байсан юм. Миний хэлсэн бүгд худлаа бол тэрнийг үгүйсгэх баримтаа гаргаад ир. Яг одоогоор шинэ төмөр замын ажил зүгээр нэг хэдэн овоолсон шороо л байгаа ш дээ, Тус замын далангийн ажлын гүйцэтгэл 86 хувьтай, нийт бүтээн байгуулалт нь 51 хувийн гүйцэтгэлтэй байгаа гэдэг бол огт худал. Одоо наад далан чинь техникийн шаардлага хангахгүй, ахиад далангийн ажил хийгдэнэ. Заа бас тэр Эрээнцав-Чойбалсан чиглэлийн төмөр замыг аль дээр үед тависан гэдгийг зарим нөхдүүд мэддэггүй бололтой. Соловьевск-Эрээнцав-Баянтүмэний өргөн царигийн 238 километр төмөр замыг аль 1930-аад онд барьсан түүхтэй юм шүү дээ сайд гуай. Говиос Дорнод руу тавигдах төмөр замыг нэн даруй зогсоох хэрэгтэй, ямар ч үр ашиггүй, хэрэггүй төмөр зам барих нэрийдлээр мөнгө угаах, завших ажил л явагдаж байна. Оросууд өөрсдөө асар их нүүрстэй орон Манай нүүрсийг хямд тээвэрлэнэ гэдэг шал худлаа. Монголчууд хамгийн том зах зээл нь хажууд нь байхад шал өөр зуг рүү чулуу хөөгөөд тэнээд байх шаардлага ерөөс байхгүй. Та нар эрүү ухаантай юм бол бодоод үзээч. Хятадын барааг Москвагаас зөөвөл шатах уу баяжих уу. Хятадууд манай нүүрсийг худалдаж авья. далайн боомтоороо олон улсын зах зээлд гаргаж өгье гээд байхад заавал Орос руу төмөр зам тавьж зөөнө гээд байгаа хүмүүс Монголын эдийн засгийг сүйрүүлэх, хорлон сүйтгэх, ард түмнийхээ эсрэг гэмт хэрэг хийгээд байгаан биш үү. Хятадаар дамжуулж нүүрсээ гаргах нь хамаагүй эрсдэл багатай. Монголд үйл ажиллагаа явуулдаг Японы Сумитомо компани 2008 онд Оросоор дамжуулж Япон руу нүүрс гаргаж үзсэн түүхтэй юм. Оросын гааль болон төмөр замын хүнд суртлыг арай гэж даван Японд очиход тэр нүүрсний талаас илүү хувь нь хог шороотой холилдсон хэн ч худалдаж авахааргүй нүүрс очсон гашуун түүхтэй юм шүү...
Болзошгүй энэ тэр гэсэн ой гутмаар юм бичдэгээ болимоор юм. Цайны чавганц нарт зориулж цуу маяг йн юм шидэж суудаг энэ балмад сэтгэлгээнээс хэзээ салах юм
Түүхий нүүрсчний сэтгэлгээнээс салмаар юм. Ай сүйрэл
М СИ ЭС-ийн уяаны нохой Наранбаатар чи болиоо хө!!! Чам шиг ШИЗО гөлөг МУ-ын ерөнхийлөгчийг шүүдэг хэн юм бэ??? МЭДЭРЭЛ минь чи наад үгээ цаад луйварчиддаа хэл. Чиний үгийг ерөнхийлөгч тоохгүй заа. Чи чинь ЗИ ру оймс шидчээд сүүлдээ дагжин чичрээд өмдөндөө тависан Шизо нараа мөн биз дээ. Инээдтэй гөлөг!!!!
Энэ нэг тархины эргүү нь гарчихсан гэж өөрийгөө тооцдог тархины эргүү нь ГАЦЧИХСАН нөхөр яасан их хуцаж байнаа.Чи ганцаараа энд юм бичээд хуцаад суухаар болчихдог гэж бодож байна уу?ЗАЙЛААРАЙ ХУЖААРУУГАА МУУСАЙН ХУЖААГИЙН ШЭЭСНҮҮД.
өмхий АНуусын бөгс долоогч оо? Чи юм ер нь хүний бичсэнийг уншаад ойлгодог уу? Ард түмэн хэнийг нь дэмжээгүй гэдгийг чи ойлгохгүй байна уу? аль эсвэл ойлгох чадваргүй юм уу? Энд МАН хамаагүй, улс эх орны эрх ашгийг ярьж байна!!! Мэдэв үү? Төвд кармааны хулгайч жанхуугийн гаагааны резин ээ? Удахгүй жанхууг ард түмэн огцруулах болно... Төрийн эрхийг хууль бусаар мөнгөөр худалдаж авсан жанхууг ард түмэн огцруулах л болно, төвд кармааны хулгайчийн бөгс долоосон чамайг ард түмэн бид нар гэсгээн цээрлүүлэх л болно!!! Үхсэн баасны чинь төрийн тэргүүн? Чамд л тэргүүн байх даа муу эргүү мал аа!!!
Энэ харин дажгvй залуу харагдаад байдаг юм! Хэтэрхий мэргэн жараахай болоод явчихгvй бол сэтгэж байгаа байдал илэрхийлж байгаа эр зориг нь одоо ховордсон хvн шvv!!
Ерөнхийлөгчийн хэлсэн үгийг үнэнээр нь бич л дээ.Ионголлын ард түмэн бүгд үзэж сонссон.Хятадууд бидний дотоод хэрэгт хөндлөнгөөс битгий оролцоожээ.Өид танай дотоод хэрэгт оролцдогүй.Далай ламыг урих эсэх нь бидний дотоод хэрэг_гэснээс бус монголоос тодруулана гээгүй Ашигт малтмалаа монголчууд өөрсдөө ашиглах бүрэн болоцоотой гэснээс бус гадны хөрөнгө оруулагчдыг оруулахгүй гээгүй.Хүнсний ногоо урдаас оруулахгүй байхыг хүн бүр дэмжиж байгаа.Үнэнийг бичиж хоолоо олж ид гэж зөвлөе
ХЭРЭЛДЭЭД ЯАХАВ, ОДОО УУЛААСАА ТӨМӨР ЗАМАА БАРИНА БИЗ ДЭЭ. ЕРӨНХИЙЛӨГЧ УРД НЬ ТӨМӨР ЗАМ БАРИХ АЖЛЫН ГАЦАА,СААДУУДЫГ МЭДЭЖ БАЙГАА БОЛОХООР ТҮҮНИЙГ АРИЛГАХ АРГА ЗАМ БОДОЖ БАЙГАА НЬ ЛАВТАЙ. ЭЦСИЙН ЭЦЭСТ ТӨМӨР ЗАМТАЙ БОЛОХ НЬ ЧУХАЛ, ХЭРҮҮЛ ЯАХАВ.
Тархины эргүү нь гараагүй өмхий дебил жанхуугийн бөгс долоогчдод хандаж хэлэхэд бид нүүрсээ зарахгүй өөр юугаа зарах юм ? 10-20 жилийн дараа наад нүүрс чинь хэнд ч хэрэггүй хог болох гээд байна. Нүүрсээ зарж хэдэн төгрөгтэй болж байж дотоодын үйлдвэрлэлээ хөгжүүлж Орос, Хятадтай өрсөлдмөөр байна. Та нар шиг иймэрхүү эргүү дебилүүд улс эх орны хөгжилд битгий садаа бол. Одоогийн эдийн засгийн сүйрэл бүгд энэ жанхуу, зика вирус 2-н тарьсан гай шүү дээ. Жанхуугийн хамгийн сүүлийн үйлдлийг харахад огцруулах бүрэн үндэслэл гарч ирж байна. Өөрийнх нь хэлж байгаачлан 60 тэрбумын хэргийг сайн шалга, мөн давхар шинэ төмөр зам төслөөс 280 сая доллар залилсан хэргийг ч гэсэн дахин сайн шалга, яагаад энэ нөхөр хамсаатан болох 2 хүнийг интерполоор хайхыг зогсоолгов. Яагаад Монголын эдийн засгийг дампууруулахад гол үүрэг гүйцэтгэсэн хүмүүст гавьяат эдийн засагч цол өгөөд байгаа юм бэ? Зүгээр шинэ төмөр төслийг л энд дурдая. Шинэ төмөр замын төслийн барилгын гүйцэтгэгчээр хулхи самсунг буюу Самсунг Си Энд Ти корпораци, газар шорооны ажлын туслан гүйцэтгэгчээр дотоодын нийт 12 компани, техникийн зөвлөх компаниар Ниппон Коей ХХК ажилласан түүхтэй юм аа. Ажилласан ч гэж ажлаа дуусгаж чадалгүй бүгд хаяад явсан. Германы Deutsch Ban төслийн хянагчаар ажиллаагүй, ажиллах үндэс ч байхгүй, яагаад вэ гэвэл Монголын Төмөр Зам, Зам тээврийн Яам өөрсдөө хянагч бөгөөд захиалагч нь байсан юм. Миний хэлсэн бүгд худлаа бол тэрнийг үгүйсгэх баримтаа гаргаад ир. Яг одоогоор шинэ төмөр замын ажил зүгээр нэг хэдэн овоолсон шороо л байгаа ш дээ, Тус замын далангийн ажлын гүйцэтгэл 86 хувьтай, нийт бүтээн байгуулалт нь 51 хувийн гүйцэтгэлтэй байгаа гэдэг бол огт худал. Одоо наад далан чинь техникийн шаардлага хангахгүй, ахиад далангийн ажил хийгдэнэ. Заа бас тэр Эрээнцав-Чойбалсан чиглэлийн төмөр замыг аль дээр үед тависан гэдгийг зарим нөхдүүд мэддэггүй бололтой. Соловьевск-Эрээнцав-Баянтүмэний өргөн царигийн 238 километр төмөр замыг аль 1930-аад онд барьсан түүхтэй юм шүү дээ сайд гуай. Говиос Дорнод руу тавигдах төмөр замыг нэн даруй зогсоох хэрэгтэй, ямар ч үр ашиггүй, хэрэггүй төмөр зам барих нэрийдлээр мөнгө угаах, завших ажил л явагдаж байна. Оросууд өөрсдөө асар их нүүрстэй орон Манай нүүрсийг хямд тээвэрлэнэ гэдэг шал худлаа. Монголчууд хамгийн том зах зээл нь хажууд нь байхад шал өөр зуг рүү чулуу хөөгөөд тэнээд байх шаардлага ерөөс байхгүй. Та нар эрүү ухаантай юм бол бодоод үзээч. Хятадын барааг Москвагаас зөөвөл шатах уу баяжих уу. Хятадууд манай нүүрсийг худалдаж авья. далайн боомтоороо олон улсын зах зээлд гаргаж өгье гээд байхад заавал Орос руу төмөр зам тавьж зөөнө гээд байгаа хүмүүс Монголын эдийн засгийг сүйрүүлэх, хорлон сүйтгэх, ард түмнийхээ эсрэг гэмт хэрэг хийгээд байгаан биш үү. Хятадаар дамжуулж нүүрсээ гаргах нь хамаагүй эрсдэл багатай. Монголд үйл ажиллагаа явуулдаг Японы Сумитомо компани 2008 онд Оросоор дамжуулж Япон руу нүүрс гаргаж үзсэн түүхтэй юм. Оросын гааль болон төмөр замын хүнд суртлыг арай гэж даван Японд очиход тэр нүүрсний талаас илүү хувь нь хог шороотой холилдсон хэн ч худалдаж авахааргүй нүүрс очсон гашуун түүхтэй юм шүү...
ЭНЭ БАС НЭГ МАН-ЫН БУУНЫ НОХОЙ БӨГС ДОЛООГЧ ДОЛЬГОНУУР АЙМХАЙ ХУЛЧГАР ХУЛГАЙЧУУДЫН ӨРӨӨСӨН ДУГУЙ БАЙНА Л ДАА.ЭНЭ МЭТИЙН ХУЛЧГАРУУД ХҮНД ДАНДАА САДАА БОЛЖ ГАЙ ТАРЬЖ ДАЛДУУР ХОР НАЙРУУЛЖ ЯВДАГ ӨЭРТЭГЧИНГҮҮД ОЛШИРЧ ДЭЭ.ИЙМЭРХҮҮ ӨӨХ Ч БИШ БУЛЧИРХАЙ Ч БИШ ХУЛГАЙЧУУДЫГ НЭН ДАРИУ ХӨӨЖ ЭХ ОРНОО ГЭСЭН СЭТГЭЛТЭЙ ЗОРИГТОНГУУДААР ЯМАРВАА НЭГ БАЙГУУЛЛАГЫГ УДИРДУУЛБАЛ ЭХ ОРОН АРД ТҮМЭНД ХЭРЭГТЭЙ ЮМ ДАА.АЛЬ ЭСВЭЛ БӨГС ДОЛООГЧДООС ДЭЭР ХҮН БАЙХГҮЙ БОЛЧИХСОН УУ???