Хотын мээрийг Д.Сумьяабазар гэдэг. Тэрбээр 2020 оны аравдугаар сарын 23-ны өдөр УИХ-ын гишүүнээс бууж энэ албан тушаалд очсон. Түүнээс хойш яг хоёр жил ажиллаж байна.
Д.Сумьяабазар Улаанбаатар хотын 35 дахь мээр ажээ. Түүнээс өмнө 34 мээр энэ албыг залгуулж иржээ. Хотын 383 жилийн ойн өдөр маргааш тохионо.
Ер нь Д.Сумьяабазарыг хөндлөнгөөс харж байхад Хотын мээр гэдэг хүсээд байх албан тушаал биш ажээ. Хотод хог, утаа, түгжрэлээс эхлээд хорвоогийн бүх асуудал байна. Мээр бүгдэд нь хүрч ажиллах ёстой. Тиймээс тэр явна, ажиллана. Гэхдээ урмын нэг ч үггүй. Харин шүүмжлэл, доромжлолд илүүтэй нүдүүлж явдаг юм билээ. Өмнөх 30 гаруй жилийн лайг л үүрч буй хэрэг л дээ. Нэг үгээр хэлбэл, утаа өнөөдөр, түгжрэл өчигдөр үүсчихсээн юм биш л дээ. Өчигдөр байх аа, цахим сүлжээнд “.:.Алдарт натурын хавцал” гэчихсэн нэг зураг тууж явна. Дундуур нь явган хүн гарах төдий шахаж барьсан хоёр өндөр барилгын зураг байна. “Натур” худалдааны төвийн урд талд тэгж барьсан байгаа юм. Гайхаад байх юм биш, байж л байдаг төрх л дөө. Ийм л болгочихсон юм.
Өнөөдөр хотод “...Үе дамжиж ирсэн” гэчихэд шоолж, шоглосон хэцүү хэдэн асуудал бий. Эхлээд утааг ярих ёстой. Хотын утаа бол үндэсний асуудал болсон. Тэр утгаараа Байгаль орчны яам хариуцна. Үндсэндээ “утаагүй түлш”-ийг тэр яамны сайд хариуцдаг гэсэн үг. Хот харин тэр түлшний түгээлтийг хариуцдаг аж. Цаг хүйтэрч эхэллээ. Утаа ч үнэртэж эхлэв. Өнгөрсөн хавар Н.Уртнасан сайд утаагүй түлшнээс болж огцорсон. Оронд нь Б.Бат-Эрдэнэ очсон. “..Алдааг нь засна” гээд ажлыг нь авсан. Одоо тэр ажлаа хийж эхэлнэ.
Дараа нь түгжрэлийг ярих учиртай. Улаанбаатартын төв зам, ер нь бүх л зам “тэг” зогсолттой. Ялангуяа өглөө ажил хичээл цуглах, орой тарах хоёрт бол бүр нам түгжирнэ. “...Зам барья гэхээр газар байдаггүй” гэж дээр хэлсэн дээ. Байгаа жаахан замыг өргөтгөх ч боломжгүй. Шахаад тулгаад, явган хоёр хүн ч зөрөхөөргүй барилга, өргөтгөл барьчихсан. Угтаа энэ замын түгжрэлд Улаанбаатарын иргэдийн “тархины түгжрэл” бас нөлөөтэй. Энэ юу гэсэн үг вэ гэхээр хөдөлгөөнд оролцож буй жолооч нар бие биеэ хүндэтгэх, хоорондоо ойлголцох тал дээр “тэг зогсчихсон” байдаг. Тэндээс л түгжрэл эхлээд байгаа юм, уг нь. Дээрээс нь агаар, хөрсний бохирдол, хот төлөвлөлт, гэр хорооллыг орон сууцжуулах гэсэн үндсэн, хог новш, хүмүүсийн соёл гээд “хоёрдугаар түвшин”-ий асуудлууд бас бий. Уг нь энэ хэдэн асуудлыг шийдчихэд Улаанбаатар улсын нийслэл шиг болчихно.
Тиймээс Д.Сумьяабазарын баг нийслэлийн салбар бүрт цахим шилжилтийн ажлыг эхлүүлэх шийдлийг боловсруулжээ. Ингээд үндэсний мэдээллийн технологийн тэргүүлэх 70 гаруй компанитай хамтран 2021-2024 онд хэрэгжүүлэхээр ажиллаж эхэлжээ.
Тодруулбал, олон улсын жишигт тулгуурлан өөрийн орны онцлог, иргэдийн соёл уламжлал, байгаль орчны эрс тэс уур амьсгал, төрийн байгуулалтын онцлогт тулгуурлан Улаанбаатар хотын “Дижитал шилжилт”-ийн төлөвлөгөөг Цахим засаглал, Зам, тээврийн нэгдсэн ухаалаг систем, Аюулгүй хот гэсэн гурван дэд бүлэг, дараах зургаан зорилттойгоор боловсруулан төр, хувийн хэвшлийн хамтын ажиллагааны хүрээнд хэрэгжүүлж эхэлжээ. Энэ нь замын хөдөлгөөний менежментийг сайжруулах, боловсролын чанар, хүртээмжийг нэмэгдүүлэх, төрийн албаны хяналт, хариуцлагыг сайжруулах, хөрөнгө оруулалт, төсвийг нэмэгдүүлэх, авлига, хүнд суртлыг бууруулах, иргэдийн эрүүл, аюулгүй амьдрах орчныг бүрдүүлэх зорилготой юм байна.
Тэрбээр алдарт түгжрэлийг бууруулахаар 36 багц ажил төлөвлөсөн байна. Энэ онд үүнээс 12 багцын 49 төсөл, арга хэмжээг хэрэгжүүлээд дуусч буй аж. Түгжрэл дээр статистик ярихад, хотын замын хөдөлгөөнд 665 мянга орчим тээврийн хэрэгсэл оролцдог. Жилд 70-80 мянгаар нэмэгддэг байгаа юм. Тэгэхээр дэлхийн бусад улс орны хотуудын жишгээр замын хөдөлгөөнийг хянах, удирдах, бүртгэхэд дэвшилтэт технологийн шийдлүүдийг ашиглаж эхэлж байгаа аж.
Энэ хүрээнд RFID систем, Газрын зургийн суурь систем, Тээврийн хэрэгслийн цахим үйлчилгээний “Smartcar” нэгдсэн систем, Шалган бүртгэх товчоодын төлбөрийн систем, Видео менежментийн систем, Нийслэлийн дата төв, Авто зогсоолын нэгдсэн систем, Нийтийн тээврийн систем, Мэдээлэл солилцооны дэд систем зэрэг есөн дэд систем бүхий төсөл хэрэгжүүлэхэд бэлэн болжээ.
Мөн 376 байршлын 20.2 км газар чөлөөлөх ажлыг 2022 оны тавдугаар сарын 9-нөөс хэрэгжүүлж эхэлжээ. Ажлын явц нь 90 орчим хувьтай яваа юм байна. Бас 188 байршилд зөвшөөрөлгүй барьсан 4860 гарааш буулгах ажлыг гуравдугаар сарын 15-нд эхэлсэн. 146 байршилд 3719 гарааш буулгасан. Үүнээс гадна 13 байршил дахь нийт 16.6 км гудамжинд 80 мянган мкв явган хүний болон дугуйн замын ажил хийхээр төлөвлөсөн. Үүнээс найман байршилд 41,000 мвк явган хүний замыг засаж, шинэчилжээ.
Түүнчлэн 2022 онд нийслэлийн төсвийн хөрөнгөөр нийт 22 байршилд 26.95 км автозам болон замын байгууламж, 1891.2 метр урт гүүр барихаар төлөвлөжээ. Тэдгээр автозамыг шинээр тавьснаар замын хөдөлгөөний ачаалал 20 хувиар буурах тооцоо гарчээ. Гэхдээ эдгээрийн ес нь төсвийн тодотголоор хасагдаж, үлдсэн 13 байршилд ажил хийгдэж байгаа юм байна. Иймэрхүү ажлуудыг нь жагсаагаад байвал ихээхэн урт болно. Гэхдээ эдгээр нь маргааш гэхэд бүтээд, баригдаад, хотын хэдэн том асуудал өргөс авсан юм шиг гэнэт илааршчихгүй. Юу үнэн, энэ үнэн. Д.Сумьяабазар ч ингэж хэлээд нүдүүлж байгаа харагдсан. Яахав дээ, Улаанбаатарын 1.6 сая хүн бараг 100 хувь интернет ашигладаг. Угаасаа монголчууд энэ хэрэглээгээрээ дэлхийд дээгүүрт жагсдаг. Тиймээс Д.Сумьяабазар өмнөх мээрүүдээс илүү их шүүмжлүүлж, нүдүүлдэг бололтой юм билээ.
Б.Дамдин-Очир
Эх сурвалж: “Зууны мэдээ” сонин
Сэтгэгдэл0
Bi ajillan geed ersen xun ariig n yzendee.
Сумьяабазар хувьдаа газрын авлига авч ихээхэн баяжаад байгаа..Авсан авлигалаараа Хөгжлийн банкнаас авсан олон тэрбумын зээлээ дарах зорилготой. Хотын түгжрэлийг өчүүхэн ч бууруулж чадаагүй харин улам нэмчихээд сууж байна.
Тэрбээр алдарт түгжрэлийг бууруулахаар 36 багц ажил төлөвлөсөн байна. Энэ онд үүнээс 12 багцын 49 төсөл, арга хэмжээг хэрэгжүүлээд дуусч байгаа гэнэ.Гэтэл түгжрэл буурах биш улам нэмэгдээд байна. МАН-ын боовон чихт гөлийсөн нүдэт мангар хар дарга хүний хийсэн төслийг өөрөө хийсэн мэт рекламдаад байсан. Сумьяабазар өөрөө багц төсөл мөсөл мэтийн учрыг энэ яваа насандаа олж чадахааргүй боловсролтой өмхий хар мах.МАН-ынхан ямар нэгэн том албан тушаал дээр боловсрол багатай хүнийг шилж сонгон тавьсаар ирсэн.Энэ нь МАН-ынхны хэн дуртай нь дуртай үедээ албан өрөөнд нь ажлых нь ширээн дээр нь хошногодож байх мөн мангуу боловсролгүй байдлыг нь ашиглан хотын газраас хулгай дээрэм хийх гол зорилготой..
Долоож гнэ хотын муурыг.энэ сурвалжлагч кк
Мангуу Сумьяабазар Мао даргыг дууриаж гараа өргөн зургаа авахуулдаг байдлаа болиочээ..Хүрэлсүх Путинг.Оюун-Эрдэнэ День Сяо Пинг,Сумьяабазар Мао даргыг сармагчлан дууриаж навсганалддаг болох нээ дээ..
МАН хотын даргын албан өрөөндөө баньд шуумарын хошногодолт хийдгээрээ ихээхэн алдаршсан.Бөгс хошногоны бузарын гай МАН-д нэг өдөр ирнэ дээ.
Өөрт хамаарахгүй газарт тохижилтын ажил хийсэн санаатай МҮИС Мөнхбаттай хуйвалдаж шүүхээр ялагдах нь ойлгомжтой юманд их хэмжээний мөнгө хийж хувааж авсан харагддаг Мөнхбат яах вэ хог болсон дугуй цагаанаа буулгуулж аваад газраа Сумяабазараар янзлуулж аваад бодвол мөнгө өгсөн биз цаашлаад МҮИС ийн зөвшөөрөлгүй барилгыг албажуулах ажил хийсэн гэж харагдаж байна Мөнхбатын ард Баттулга З.Энхболд нар болоод АН ы хонгилын шүүх байдаг гэж дуулддаг ер нь тэгээд шүүх цэвэршээгүй цагт ядарсан нь дээрэлхүүлж задарсан нь дарамталж амьдрах болтой юм МАН д ч итгэх итгэл байхгүй болж байна
Аа мэдлээ.хотын мээрийг сумъяабазар гдэг юм у
Циркийг зориулалтаар нь ашиглах юмсан! Шийдсэн ажил алга!
ub chuud bol durakuud
УИХ-д 3 удаа сонгогдсон, улс төрийн тогоонд нилээд чанагдсан хүн бна лээ. Ковид, ковидын дараахи эдийн засаг гээд хамгийн хүнд цаг үеийн Улаанбаатар хотын мээр. Монголын хамгийн хүнд, хамгийн их хөрөнгө шаарддаг асуудлын 70% нь энэ хотод төвлөрдөг. Сумъяабазараас хамаарахгүй асуудал ч энэ хотод бас бий. Гэхдээ хоёргүй сэтгэлээр чадахаасаа аваад чалахгүйгээ хүртэл зүтгэж байгаад нь баяр хүргэх хэрэгтэй. УБ-ын асуудал 2050 онд ч байж л байна.