Монгол Улсын Ерөнхийлөгч Х.Баттулга өнгөрсөн долоо хоногт анхныхаа гадаад дахь айлчлалыг ОХУ-аас эхэллээ. Тодруулбал тэрээр ОХУ-ын Владивосток хотноо болсон Дорнын эдийн засгийн чуулганд оролцсон юм. Ерөнхийлөгч Х.Баттулга Дорнын эдийн засгийн чуулганы үеэр ОХУ-ын Ерөнхийлөгч В.Путин, БНСУ-ын Ерөнхийлөгч Мүн Жэ Ин, Японы Ерөнхий сайд Ш.Абэ нартай ганцаарчилсан уулзалт хийж, Монгол-Оросын бизнес эрхлэгчдийн чуулга уулзалтын нээлтэд үг хэлж, Дорнын эдийн засгийн чуулганы өргөтгөсөн хуралдаанд ОХУ-ын Ерөнхийлөгч В.Путин, БНСУ-ын Ерөнхийлөгч Мүн Жэ Ин, Японы Ерөнхий сайд Ш.Абэ нартай хамт илтгэгчээр оролцон чуулганд оролцогчдын асуултад хариулсан юм.
Үүнээс гадна “Восточный” боомтын үйл ажиллагаатай танилцаж, Алс Дорнодын холбооны их сургуулийн оюутны хотхонд байгуулж байгаа жудо бөхийн ордны барилгын үйл ажиллагааг эхлүүлэх ёслолд оролцсон билээ. Хамгийн сонирхолтой нь Ерөнхийлөгч Х.Баттулга Монголын нийгэмд хамгийн талцал дагуулсан зүйлсийн нэг болох шинэ төмөр замын асуудал дээр өөрийн олон жил ярьсан өргөн царигтай ОХУ-тай холбогдсон төмөр зам барих хувилбараас буцахгүй гэдгийг энэ үеэр батлах шиг боллоо. Тодруулбал тэрээр 9 сарын 6-нд Монгол, Оросын бизнес форумын нээлтийн үйл ажиллагаанд оролцож үг хэлэхдээ: "Саяхан бид “Восточный” боомтод очоод ирлээ. Тэр боомтод Монгол Улсын нүүрсийг Зүүн Азид нийлүүлэх боломж байгааг харлаа. Тэнд Монголоос хол оршдог Хакасын нүүрсийг 8000 гаруй км тээвэрлэж авч ирээд зарж байна гэдэг бол Монгол Улсын Тавантолгойн сайн чанарын нүүрсийг төмөр замаар дамжуулж борлуулах боломж байгааг харуулж байна. Дэлхийн үнэ цэн рүү ойртуулах боломжийг өөрийн нүдээр төлөөлөгчдийн хамт очиж харлаа. Уул уурхайн бүтээгдэхүүнийг далайд гаргахын тулд бидэнд дэд бүтэц хэрэгтэй. УИХ-аар 2010 онд 5000 орчим км төмөр зам бүтээн байгуулах төсөл оруулж батлуулсан. Үүний Тавантолгойгоос Сайншанд хүртэлх эхний хэсгийн 458 км төмөр замын ажлыг ирэх жилээс бид эхлэх талаар ОХУ-ын Тээврийн сайд М.Ю Соколовт танилцуулсан. Үүнийг нэлээд найрсгаар хүлээж авлаа.
Энэ 5000 км төмөр зам дээр хөндлөн буюу ОХУ, БНХАУ-ыг холбосон 3 транзит тээврийн төслийг танилцуулж байгаа. Үүн дээр Дэд бүтэц гэсэн том төсөл байгаа. Энэ төслийг хоёр хөрштэйгээ хамтарч хэрэгжүүлье гэдгийг Владивостокийн уулзалтын үеэр та бүхэнд танилцуулахад таатай байна." хэмээсэн юм. Ийнхүү Ерөнхийлөгч Х.Баттулгын өргөн царигтай хөндлөн төмөр зам барих санал бүс нутгийн түвшинд яригдаж эхэллээ.
Э.Мягмар
Сэтгэгдэл0
Нацист Женко 270 сая доллар халаасалсан нь багаджээ.Хятад рүү нүүрсээ 3 жилийн өмнөөс төмөр замаар гаргаад эхэлчихсэн Орос руу 5000 км төмөр зам барьж нүүрсээ гаргана!Дэлхийд ганц нүүрс авдаг Хятад руу шууд 200-гаад км төмөр зам барьж болохгүй.Хужаануудын танк ороод ирнэ!Жилийн өмнө Монголчууд арай ч таалагдаагүй болгоноо араас нь хужаа эрлийз гэж орилдоггүй байсан.Женко гарснаас хойш Орос хольдог Оркууд бараг бүгд ингэдэг боллоо.Энэ Женкогийн энхрийлэн Монголд өсгөж байгаа нацист ксенофоб үзэл Монголыг булшлах хэмжээнд одоохон хүрнэ.
Санал 1 бна.
Ер нь бол дэлхийн зах зээлд гарна гэдэг нь дэлхийн үнээр зарах боломжийг л хэлдэг. Хаана хэнд зарах нь огт хамаагүй. Энэ агуулгаар авч үзвэл сүүлийн 3 жилд монгол нүүрс дэлхийн зах зээлд огт гарсангүй. Хятадын зах зээлд л хятадын тулгасан үнээр нийлүүлэгдэж байна. Хятадууд үнэхээр анаж анаж байгаад Монголчуудыг маневрлах боломжгүй болох тэр цагийг нь ирэнгүүт монополь худалдан авагчийнхаа дээрмийн үнийг хүчээр тулган шахаанд оруулсан юм. Өөр зах зээлийг нээгээгүй, өчнөөн хөрөнгө ганц зах зээлд найдаж оруулаад зээл, зээлийн хүү, хувьцааны амлалтынхаа өрөнд орчихсон нүүрсний салбарынхан маань авч байгаа нь их юм гэж залбиран худалдан авагчийн хэлсэн мизерный үнээр нь баялагаа залбиран өгдөг болсоор даруй 3 жил болжээ.
Дахиад 10 жил саатуулах ажил эхэлээ. Уг нь Хятад руу Гашуунсухайтаар ядахдаа ганц гарц гаргаад олсон мөнгөөрөө зүүн тийшээх замаа тавих нь хэрэгтэй, адаглаад л бодит ажил болохоор байгаа юм. Ганц замаар тултал нь гаргахад 30 сая тонн Х 10 жил = 300 хан сая нь л хорогдоно шүү дээ. Цаана нь 6 тэрбум гаруй тонн байна. Бодмоор л байгаа юм.
Зах зээлд гарна гэдэг учиртай л даа. Зах зээлд гарч байгаа нь энэ гээд ямар ч ашиггүй наймаанд орж болохгүй байх. Бүх зүйл транзит тээврийн хөнгөлөлтөөс, өөрөөр хэлбэл оросуудаас шалтгаалах маш өндөр риск бүхий төсөл рүү явж байна. Өч төчнөөн зээл аваад замаа тавьсны дараа оросууд МАРЗАН ЗАН гаргавал яана. Чадах л улсууд шүү дээ. Бодох л хэрэгтэй. Эцсийн бүтээгдэхүүн гаргана л гэж ярих байх. Эцсийн бүтээгдэхүүн бүрийн цаана зах зээл гэж нэг хүнд даваа байдаг юм. Бэлэн бүтээгдэхүүний бүх зах зээл эзэнтэй.
GUT
ODOOL 1 DELHIIN ZAH ZEELD MONGOL NUURSNII UNIIG GARGAH TSAG NI BOLJEE,MUU HUJAANUUD 150 DOLLARAAR AVBAL AVNA BIZ UGUI BOL ZAIL
ODOO HUJAAGIN ERLIIZUUDIG MONGOLOOS HURDAN ZAILULAACHEE,DANDAA HORLON SUITGEH AJILLAGAA HIIGEED BAINA.
Ерөнхийлөгчийн ТГ түүний энэ шинэ алсыг харсан бодлтгыг өргөн фронтоор сайн сурталчлх,ард түмэндээ ойлгуулх ажил хийвэл дороо л ойлгоно,эс тэгвээс "bad guys" баллаад хаячихна бн шүү.Дээр комент бичсэн нөхөр гайхалтай,тэнэгдүү хүн ч ойлгохоор сайн бичжээ.Яг л үүн шиг.ЕТГ-ынхан энэ талын ажилд идэвхтэй баймааж л үр дүн авчирна.Уг нь ТТ-н хувьцаа нтр Зика нь нэг хэсэг гайгүй сн ярьж бснаа одоо сураггүй болчлоо. "Нэг хэсэг зуурын"ажил гэж бхгүй шүү, чадахгүй бол цалингаа хасуул,ажлаа өг. Баруунд "Putin's judo diplomacy" гээд л бичиж өгч бн.Яагаад манайх,тэр тусмаа ЕТГ "Battulga's judo dip'y" гэж бичиж,танин мэдэхүйн ажил хийж блхгүй гэж??? Хятад талын гэх юм уу хайшаа юм тийм нэг "baboons,slobs,trash dogs are showing up over n over again, like on purpose to fail this new strategy of the president". Sure,they suck for printing such junky garbages.Хятад түншээ,хөлсны ажилчдаа алдчихна гэж айгаад буй бололтой. Хятадтай цаашид ч хамгийн сайнаараа харилцна. Жижигхэн гөлчгий нацист минь чиний хятад түнш ч чамтай түншилсээр,чамайг сорсоор мөлжсөөр бх болно.of course if u fail to think otherwise. Ард түмний гаргаж ирсэн ерөнхийлөгч анх удаа шахуу FAKE биш жинхэхэ тусгаар/т ярьж, дөнгөж эхэлж байтал төрийн эсрэг нацист нацист гэж ярихаа боль.А то скоро у тебя уши отвалятся если я ....Судя по тому как ты пишешь, ты сильно обьелся ядовитым грибочком или же у тебя всё ешё рот от...не освободился. Горячий салют,мой малыш.Адиёо
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
Хятад улс ч ялгаагуй олон улсын ачаа тээврийн боомт тьянжиндаа ачилтын шугам гаргаж егее биздээ. Тэр шугамаар гаргахад юу нь болохгуй бгаа юм бол. Хятадаас хараат бус бизнес хийнэ гэчихээд оросын боомтоор дамжихаар хараат бус болдог эргуу гаргалгаа бна даа
Монгол нь Хятадын сансарын хар нүх мэт аварга зах зээл дээр цөм ашиг хийж санхүү бизнэс улмаар нийгэм эдийн засагийн үсрэнгүй хөгжилд хүрэх бодит бололцоо бий болсон. Тийм учраас энэ бололцоог нь яаж ийж байгаад алдагдуулах ёстой. Түүхийн хувьд шалгарсан арга нь монголчуудыг Хятадаар айлгах. Хятадаар л монголчуудыг айлгаад байх хэрэгтэй. Энэ эмзэг цэг дээр нь л тоглолт хийгээд байхад алзахгүй.Ингэсэн цагт оросууд бид ямар ч нөхцөлийг тулгаж чадна. Хятад та нарыг тэгнэ ингэнэ хорлоно шоглоно....ий хадны мангаа цаана чинь.Очень симпатично. Хонь хариулаад л явж байхдаа таарсан малнууд барууны хөрөнгө оруулагчидтай нийлж аваад өөрсдийнхөө уул уурхайн аварга нөөц бололцоог ойлгож Хятадын аварга эрэлт дээр цөм ашиг хийхэд нь саад хийж олон удаа тархи угаах айлгах проектууд амжилттай хэрэгжүүлсэн. Жишээ нь Сайншандын аж үйлдвэрийн парк гэх үлгэр, өвөл нь тас хөлддөг Владивосток Ванино боомтуудаар нүүрс гарганэ гэж хошгируулах, танктай хужаа 33-р өргөрөгөөр салж унах, үндэсний аюулгүй байдал, крантны онол, Даяар Монгол Дархан Монгол гэх мэт нацист маягийн ТББ-ууд бас байгаль орчин ногоон хөгжил баялаг тэгш хувиарлах гэх мэт гэгээлэг зорилтготой юм шиг боловч нидэр дээрээ барууны хөрөнгө оруулалтыг хөөж гаргах гацаах Монгол-Хятадын харилцаанд яс хаях зорилготой ТББ-уудыг бий болгож санхүүжүүлж дэмжсэн. Гэхдээ одоо энэ хангалтгүй. Хамагийн сүүлийн дархан мэх бол Далай ламын хойд дүрийг Монголоос тодруулах ажиллагаа зохион байгуулах.Үгүй ядаж ингэж өдөөн хатгах хэрэгтэй. Ингэж чадвал Монгол Хятадын хооронд эцэс төгсгөлгүй хэрүүл дэгдээж Монголыг үүрд харанхуй нүх болгон үлдээж эдийн засаг санхүүгийн хувьд бүрэн дампуурсан мухар сүсэгт автсан Бутан Балба маягийн улс болж хувирна.Дээр нь Буриад Халимаг Тува мэтийн онигор нүдтэй оросууд нэмээд бүүр гоё бантан болно.Оросын тойрсон хөрш оронууд хоорондоо хэрүүл уруултай тогтворгүй ядуу зүдүү бид нараас хөгжил сул дорой байх ёстой. Хятадуудыг ч гэсэн далимд нь хорлоод авна. Бид нартай нийлж АНУ болон барууны оронуудын эсрэг эвсэл байгуулахгүй байгаа муу азийн онигорууд.БНХАУ-н Гадаад Хэрэгийн сайд Ван И өнгөрсөн жил Японд айлчилахдаа "3 No" буюу хэзээ ч хийхгүй үйлдэлээ тунхагласан. Үүнд БНХАУ хэзээ АНУ Японы эсрэг эвсэл байгуулахгүй тийм эвсэлд оролцохгүй гэдэгээ зарласан.Түүгээр ч зогсохгүй Олон Улсын Валютын Сангийн гишүүн болж юанаа дэлхйн валют болгосон.Тэгнэ вий та нар. Тэнэг монголчууд өөрсдөөсөө Далай лам тодорлоо гэж харанхуй хар масс нь хөөрнө. Ухаалаг улс төрчидөө "хужаа" гэж хочлоод хуугаар нь дарж хөөж явуулна. Ингэж л Монголын ирээдүйг бүрмөсөн байхгүй болгож үүрд ядуу гуйлгачин 3 дагч ертөнцийн орон хэвээр үлдээнэ. Гэхдээ эхний алхамыг Жэнкогийн амаар хэлүүлж янзыг нь үзнэ. Далимд нь ахиж хорлон нүүрсний экспортыг нь гацаадаггүй юм гэхэд багасгана. Вот так.
Орос ардын супер үлгэрүүд дуусах болоогүй шүү муу хонь царайлсан үхэрнүүдээ. Бид та нарыг эрчим хүчээр хараат байлгахын тулд ямар үнээр хамаагүй Эгийн гол болон Шүрэнгийн УЦС төсөлүүдийг чинь гацаана.Гацаасаар ч ирсэн. Урааны олборлолтыг хэдэн малнуудыг хөлсөлж шантааж хийж амжилттай зогсоосон.Канадын Хаан Рэсүүрсийг хөөж гаргах ажиллагаа нэн амжилттай болж барууныханыг Монголын уранд ахиж санаархахгүй болгосон.Одоо Францын Ареваг яаж ийж байгаад гацаана.Тэнэг монголчууд ураан гэж мэдэхгүй амьтас тул ухаад гаргаад ирэнгүүт хуугаар нь хордуулдаг гэж тархийг нь угааж айлгана.Энэ тал дээр чукча л гэсэн үг.Байгаль орчин газар шороо хөх бөгс тэнгэр заяа босоо тавилан ярьсан ТББ-ууд их байх тусмаа сайн.Барууны нөлөөг Монголд оруулахгүй байх сайн арга.Тэнэг дуугаа дуулаад бөхөө барилдаж хэдэн ямааныхаа нурууг илээд малынхаа бөгсийг хараад явж байхад хаваасаг.Үхэрнүүдийг барууныхантай нийлж Хятадын зах зээлд цөм ашиг хийсэн баян улс хэрхэвч болгохгүй. Хятадаар айлгах нь хамагийн үр дүнтэй арга.Вот так.
Тэнэг монголчууд та нарын тархийг оросууд бид барьж байхад бие нь хаа л холдоо аж.Хятадад дургүйг чинь бид ашиглаж хятад хадны мангаагаар айлган хүссэн бүгдээ олж авна. Та нарын энэ сул талыг бид хэзээд ашиглана. Танктай хужаа крантны онол Сайншандын аж үйлдвэрийн парк 38-р өргөрөг салж унах тухай Хантингтоны онол эрлийз хурлийз Баярын 7 байр Баярцогтын нууц данс энэ бүхэн оросууд бид пыздец баран монголчууд та нарын тархийг угаах проектууд юм шүү дээ. Та нар хоорондоо талцаж нэгнийгээ хужаа эрлийз тодруулан хэрэлдэхийг хараад бид тэнэгийг нь гайхан инээлддэг.Ухаалаг прагматик улс төрчдийг нь Оюу Толгойн гэрээгээр харлуулж дарж авсан. ОТ гэрээнд цөм шулуулсан гэж үхэр монголчууд та нарыг хуугаар нь итгүүлж бид чадсан.Гоё доо гоё.Барууны хөрөнгө оруулалтыг хөөж гаргах нь бидний стратэги.Дотоод дэбилүүдийг бид алсаас дэмжиж үй олон байгаль хамгаалах эх орон газар шороо ярьсан ТББ-г бий болгож санхүүжүүлсэн. Пыздец баран монголы чукча чуркы и всё.
Нийгмийг том хүмүүс удирдаж жижгүүд дагадаг . Энэ бол түүх . Женко том мөн үү. Эсвэл ...гөлөг дөө байдлыг харахад. Эсвэл том байл даа
Монголын хөгжлийг ахиад наад зах нь 4 жилээр хойш чангаахаар болчихлоо.Женкогийн ивээлд багтдагаас бусад хүн бүхэн мэддэг байж яагаад сонгочихвоо. Нэг л будилаан бөайна даа. Орсууд Америкийн сонгуульд нөлөөлж чадсан юм чинь манахд юухан байхав дээ.
Ер нь бол дэлхийн зах зээлд гарна гэдэг нь дэлхийн үнээр зарах боломжийг л хэлдэг. Хаана хэнд зарах нь огт хамаагүй. Энэ агуулгаар авч үзвэл сүүлийн 3 жилд монгол нүүрс дэлхийн зах зээлд огт гарсангүй. Хятадын зах зээлд л хятадын тулгасан үнээр нийлүүлэгдэж байна. Хятадууд үнэхээр анаж анаж байгаад Монголчуудыг маневрлах боломжгүй болох тэр цагийг нь ирэнгүүт монополь худалдан авагчийнхаа дээрмийн үнийг хүчээр тулган шахаанд оруулсан юм. Өөр зах зээлийг нээгээгүй, өчнөөн хөрөнгө ганц зах зээлд найдаж оруулаад зээл, зээлийн хүү, хувьцааны амлалтынхаа өрөнд орчихсон нүүрсний салбарынхан маань авч байгаа нь их юм гэж залбиран худалдан авагчийн хэлсэн мизерный үнээр нь баялагаа залбиран өгдөг болсоор даруй 3 жил болжээ.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
Женкогийн эрх мэдэл ч гэж юу билээ,энэ үл бүтэх солиорлыг нь дэмжих тэнэгүүд хаа ч билээ,орхи наад бууны нохойгоо
Za odoo nuguu 3 saya $ oor zursan zurgaaraa shoroo ovoolj dee. Undesnii companiud tsuglaarai , ugui ee odoo tserguudeer gesen shuu dee
Нүүрсээ сайн боловсруулаад дэлхийн зах зээлийн үнээр зарья гэж байгаа нь одоо хятадад түүхий нүүрс бараг үнэгүй шахам зарж ашиг олж байгаа олон хүний дургүйг хүргэж байгаа нь мэдээж. Хэн нь эх орон ард түмнээ бодоод байна хэн нь амин хувиа бодоод байгаа нь шууд харагдаж байна. Сүүлийн 100 аад жилд Оростой сайн харьцсан тулдаа л тусгаар тогтнолоо авч үлдсэн юмаа гэж боддог.
МОНГОЛЧУУД ЦАГИЙГ ШИНЖИЖ ТОХИОЛЫГ АТГАЖ ЕР ЧАДАХГҮИ Л БАИНА. хамгийн гол эмгэнэл бол ТАВАН ТОЛГОИ гашуун сухаитын төмөр замаа тавьчаад ҮНЭЭР БООВОЛ ЧИНЬ ОРОСООР ДАМЖУУЛАХ ГАРЦ БАИГАА ШҮҮ ГЭЖ САНУУЛАХДАА Л БАИГААМ урт хугацаандаа ОРОСоор даируулан гаргах төмөр замтаи болж болохгүи юү баихав ӨНӨӨ МАРГААШДАА ёстои л харагдааш дээ ҮЛГЭР ЯРЬЖ ХӨГЖИЛӨӨ ЗОГСООХ НЬ ХЭНД ХЭРЭГТЭИ ЮМ. ноос ноолуур савхи нэхий хивс гээд л зөндөө л гаргах юмнууд баина ОРОС ХОРИГ ТАВИСАНТАИ Л АДИЛХАН ХАНДАЖ ГААЛЬ ТАРИФААР БООЖ БАИГАА сибирийн оросууд МОНГОЛ БҮТЭЭГДХҮҮНД ДУРТАИ ХЭВЭЭРЭЭЛ БАИГАА адаглаад БОЛОР АРХИ БОРГИО ПИВОО санадаг дурсдаг л юм билээ ГАНЦ ҮГ ГАН ХИЙХГҮИ БАРЬЖ ЧАДАХГҮИ УРТ ТӨМӨР ЗАМ ЯРИАД ИРЭХДЭЭ ЯАДАГ БАИНАА хүргэн баилаа баилаа гэхэд МОНГОЛОО БОДСОН ЮҮ ЯРИЧИХВАА оросын улс төрч юмуу хаашаа юм
Аль нэг нам, улс төрийн өнцгөөс бус, улс эх орны эрх ашгийн үүднээс асуудлын нүцгэн үнэнийг зоригтой хөндөн тавьж буй хүмүүсийг хужаа гэж хараах нөхдүүд олширлоо. Монголчуудыг хооронд нь хагаралдуулах өмхий төвд, хятад санаа тээсэн жинхэнэ хужаа нар л хүн болгоныг хужаа гэж харааж, зүхэж сууна. Өөрийн чинь ярьсаныг судлааад үзэхэд сэтгэцийн өвчтэй хүн ч ярихааргүй эргүү балай зүйлйиг ярьж сууна. 73-тай нөхрийн хэлснээр бол 5000км зөөхөд $30орчим л нэмэгдэнэ гэнэ. $30орчим нэмэгдэнэ гэдэг нь 1 вагоныг арай хэлээгүй байлгүй л гэж найдая. Яг юуг хэлж байгаа вэ гэдгээ тодорхой бичихгүй бол таныг эрүүл хүн гэж тооцоход хэцүү л байна шүү. Дээр сэтгэгдэл бичсэн хүний хэлсэнчлэн Оросууд нүүрс тээвэрлэх зардлыг тээврийн зардлыг 35 биш, 50 ч биш, бур 350 % хувиар хямдруулж байж л Хятадын ТЗын зардалтай тэнцэнэ. Оороор хэлбэл Орос улс 350% алдагдал хулээж байж Монголын нуурсийг тээвэрлэх болж байна. Дээрээс нь энэ хувилбарыг сонгоод Таван толгойн нүүрсийг Оросоор дамжуулж зөөе гэж бодоход яг одоогоор тулгарч буй 2 том асуудал байна. Эдгээр 2 асуудал нь өөрөө нүүрсний тээвэрлэлт болоод өртгийг дахин 2-с 4 дахин өсгөхөөр тооцоо гарч ирж байна. Үүнд 1-рт уурхайн амнаас Сайншанд руу холбогдсон төмөр зам гэж алга. Сайншанд руу байгаль орчныг асар ихээр бохирдуулж том ачааны тэргээр зөөж аваачлаа гэхэд нүүрс ачих конвейр, нүүрсний вагонд зориулсан шилжүүлэн ачих байгууламж ч алга. Заа яахав яаж ийгээд вагонд ачлаа гэж бодоход жанхуугийн хэлж байгаа шиг Сайншандаас Дорнодын Чойбалсан хот руу холбогдсон төмөр зам байхгүй болохоор бас дахиад хэрхэн яаж тээвэрлэх вэ гэсэн 2 том асуудал гарч ирж байна. Энэ асуудлыг шийдэх 2 хүндхэн гарц байна. А хувилбар нь сайншандаас шууд хойшоо вагоноор тээвэрлэх, ингэлээ гэхэд нүүрс тээвэрлэх замын трассын урт бараг 6000 гаруй км болж тэр хирээр Монголын талд ноогдох ашиг байхгүй болно л гэсэн үг. Нөгөө хувилбар нь уурхайн амнаас шууд Дорнодын Чойбалсан хот хүртэл тээвэрлэх. Энэ хувилбарыг сонгосон тохиолдолд бидэнд ашгаас давж гарсан зардал болох байгаль орчныг сүйтгэсэн болон бусад зардал илүүтэй их гарах болно... Эцэст нь нэг зүйлийг хэлэхэд Ардчилсан намын Ерөнхийлөгч Жанхууг ард түмний 30 хувь нь л дэмжсэн юм шүү гэдгийг битгий мартаарай!!! Жанхуугийн бөгс долоогчид өөрсдийн бичсэн зүйлийг нотлох баримтаа гаргаад ир, гаргаж чадахгүй бол чацга царайлаад дуугүй сууж бай!!!
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
Тэнэглэлд хязгаар, эцэс төгсгөл гэж бий. Улс орон бүрэн дампуурч сөхрөхөд цаг хугацааны хязгаар, зааг ч гэж бас бий. Энэ Монгол улс маань юу л болоод байна даа. Нийгмийн адгийн хар шаар, хог новш болсон эргүү балай, боловсролгүй мал Монгол улсын амийг бүрэн таслахаар шийджээ. Чухам яагаад жирийн нэгэн иргэн бухимдаж буй учрыг энд тайлбарлая. ОХУ-ын Владивосток хотноо болж буй Дорнын эдийн засгийн чуулга уулзалтад оролцож байгаа Ардчилсан намын Ерөнхийлөгч Жанхуу Таван Толгойг нүүрсийг 200 гаруй км зөөж Хятадад зарах нь ямар ч ашиггүй, харин 4500 гаруй км буюу 20 дахин хол зөөх нь ашигтай гэж дэлхий нийтэд зарлалаа. Өөрөөр хэлбэл Монголчуудыг Хятадын барааг Эрээнээс бус Москвагаас авахыг тулган хүлээлгэж байна. Яг үнэндээ бол одоогийн эдийн засгийн сүйрэл бүгд энэ жанхуу, зика вирус 2-н тарьсан гай шүү дээ. Жанхуугийн хамгийн сүүлийн үйлдлийг харахад огцруулах бүрэн үндэслэл гарч ирж байна. Өөрийнх нь хэлж байгаачлан 60 тэрбумын хэргийг сайн шалга, мөн давхар шинэ төмөр зам төслөөс 280 сая доллар залилсан хэргийг ч гэсэн дахин сайн шалга, яагаад энэ нөхөр хамсаатан болох 2 хүнийг интерполоор хайхыг зогсоолгов. Яагаад Монголын эдийн засгийг дампууруулахад гол үүрэг гүйцэтгэсэн хүмүүст гавьяат эдийн засагч цол өгөөд байгаа юм бэ? Зүгээр шинэ төмөр төслийг л энд дурдая. Шинэ төмөр замын төслийн барилгын гүйцэтгэгчээр хулхи самсунг буюу Самсунг Си Энд Ти корпораци, газар шорооны ажлын туслан гүйцэтгэгчээр дотоодын нийт 12 компани, техникийн зөвлөх компаниар Ниппон Коей ХХК ажилласан түүхтэй юм аа. Ажилласан ч гэж ажлаа дуусгаж чадалгүй бүгд хаяад явсан. Германы Deutsch Ban төслийн хянагчаар ажиллаагүй, ажиллах үндэс ч байхгүй, яагаад вэ гэвэл Монголын Төмөр Зам, Зам тээврийн Яам өөрсдөө хянагч бөгөөд захиалагч нь байсан юм. Миний хэлсэн бүгд худлаа бол тэрнийг үгүйсгэх баримтаа гаргаад ир. Яг одоогоор шинэ төмөр замын ажил зүгээр нэг хэдэн овоолсон шороо л байгаа ш дээ, Тус замын далангийн ажлын гүйцэтгэл 86 хувьтай, нийт бүтээн байгуулалт нь 51 хувийн гүйцэтгэлтэй байгаа гэдэг бол огт худал. Одоо наад далан чинь техникийн шаардлага хангахгүй, ахиад далангийн ажил хийгдэнэ. Заа бас тэр Эрээнцав-Чойбалсан чиглэлийн төмөр замыг аль дээр үед тависан гэдгийг зарим нөхдүүд мэддэггүй бололтой. Соловьевск-Эрээнцав-Баянтүмэний өргөн царигийн 238 километр төмөр замыг аль 1930-аад онд барьсан түүхтэй юм шүү дээ сайд гуай. Говиос Дорнод руу тавигдах төмөр замыг нэн даруй зогсоох хэрэгтэй, ямар ч үр ашиггүй, хэрэггүй төмөр зам барих нэрийдлээр мөнгө угаах, завших ажил л явагдаж байна. Оросууд өөрсдөө асар их нүүрстэй орон Манай нүүрсийг хямд тээвэрлэнэ гэдэг шал худлаа. Монголчууд хамгийн том зах зээл нь хажууд нь байхад шал өөр зуг рүү чулуу хөөгөөд тэнээд байх шаардлага ерөөс байхгүй. Та нар эрүү ухаантай юм бол бодоод үзээч. Хятадын барааг Москвагаас зөөвөл шатах уу баяжих уу. Хятадууд манай нүүрсийг худалдаж авья. далайн боомтоороо олон улсын зах зээлд гаргаж өгье гээд байхад заавал Орос руу төмөр зам тавьж зөөнө гээд байгаа хүмүүс Монголын эдийн засгийг сүйрүүлэх, хорлон сүйтгэх, ард түмнийхээ эсрэг гэмт хэрэг хийгээд байгаан биш үү. Хятадаар дамжуулж нүүрсээ гаргах нь хамаагүй эрсдэл багатай. Монголд үйл ажиллагаа явуулдаг Японы Сумитомо компани 2008 онд Оросоор дамжуулж Япон руу нүүрс гаргаж үзсэн түүхтэй юм. Оросын гааль болон төмөр замын хүнд суртлыг арай гэж даван Японд очиход тэр нүүрсний талаас илүү хувь нь хог шороотой холилдсон хэн ч худалдаж авахааргүй нүүрс очсон гашуун түүхтэй юм шүү...
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
Монгол нь Хятадын сансарын хар нүх мэт аварга зах зээл дээр цөм ашиг хийж санхүү бизнэс улмаар нийгэм эдийн засагийн үсрэнгүй хөгжилд хүрэх бодит бололцоо бий болсон. Тийм учраас энэ бололцоог нь яаж ийж байгаад алдагдуулах ёстой. Түүхийн хувьд шалгарсан арга нь монголчуудыг Хятадаар айлгах. Хятадаар л монголчуудыг айлгаад байх хэрэгтэй. Энэ эмзэг цэг дээр нь л тоглолт хийгээд байхад алзахгүй.Ингэсэн цагт оросууд бид ямар ч нөхцөлийг тулгаж чадна. Хятад та нарыг тэгнэ ингэнэ хорлоно шоглоно....ий хадны мангаа цаана чинь.Очень симпатично. Хонь хариулаад л явж байхдаа таарсан малнууд барууны хөрөнгө оруулагчидтай нийлж аваад өөрсдийнхөө уул уурхайн аварга нөөц бололцоог ойлгож Хятадын аварга эрэлт дээр цөм ашиг хийхэд нь саад хийж олон удаа тархи угаах айлгах проектууд амжилттай хэрэгжүүлсэн. Жишээ нь Сайншандын аж үйлдвэрийн парк гэх үлгэр, өвөл нь тас хөлддөг Владивосток Ванино боомтуудаар нүүрс гарганэ гэж хошгируулах, танктай хужаа 33-р өргөрөгөөр салж унах, үндэсний аюулгүй байдал, крантны онол, Даяар Монгол Дархан Монгол гэх мэт нацист маягийн ТББ-ууд бас байгаль орчин ногоон хөгжил баялаг тэгш хувиарлах гэх мэт гэгээлэг зорилтготой юм шиг боловч нидэр дээрээ барууны хөрөнгө оруулалтыг хөөж гаргах гацаах Монгол-Хятадын харилцаанд яс хаях зорилготой ТББ-уудыг бий болгож санхүүжүүлж дэмжсэн. Гэхдээ одоо энэ хангалтгүй. Хамагийн сүүлийн дархан мэх бол Далай ламын хойд дүрийг Монголоос тодруулах ажиллагаа зохион байгуулах.Үгүй ядаж ингэж өдөөн хатгах хэрэгтэй. Ингэж чадвал Монгол Хятадын хооронд эцэс төгсгөлгүй хэрүүл дэгдээж Монголыг үүрд харанхуй нүх болгон үлдээж эдийн засаг санхүүгийн хувьд бүрэн дампуурсан мухар сүсэгт автсан Бутан Балба маягийн улс болж хувирна.Дээр нь Буриад Халимаг Тува мэтийн онигор нүдтэй оросууд нэмээд бүүр гоё бантан болно.Оросын тойрсон хөрш оронууд хоорондоо хэрүүл уруултай тогтворгүй ядуу зүдүү бид нараас хөгжил сул дорой байх ёстой. Хятадуудыг ч гэсэн далимд нь хорлоод авна. Бид нартай нийлж АНУ болон барууны оронуудын эсрэг эвсэл байгуулахгүй байгаа муу азийн онигорууд.БНХАУ-н Гадаад Хэрэгийн сайд Ван И өнгөрсөн жил Японд айлчилахдаа "3 No" буюу хэзээ ч хийхгүй үйлдэлээ тунхагласан. Үүнд БНХАУ хэзээ АНУ Японы эсрэг эвсэл байгуулахгүй тийм эвсэлд оролцохгүй гэдэгээ зарласан.Түүгээр ч зогсохгүй Олон Улсын Валютын Сангийн гишүүн болж юанаа дэлхйн валют болгосон.Тэгнэ вий та нар. Тэнэг монголчууд өөрсдөөсөө Далай лам тодорлоо гэж харанхуй хар масс нь хөөрнө. Ухаалаг улс төрчидөө "хужаа" гэж хочлоод хуугаар нь дарж хөөж явуулна. Ингэж л Монголын ирээдүйг бүрмөсөн байхгүй болгож үүрд ядуу гуйлгачин 3 дагч ертөнцийн орон хэвээр үлдээнэ. Гэхдээ эхний алхамыг Жэнкогийн амаар хэлүүлж янзыг нь үзнэ. Далимд нь ахиж хорлон нүүрсний экспортыг нь гацаадаггүй юм гэхэд багасгана. Вот так.
Ардчилсан намын Ерөнхийлөгч жанхуу Монголд хамгийн ашиггүй хувилбарыг сонгохдоо гаршсан болохоор маш холыг харсан улс эх орны амийг таслах, хорлон сүйтгэх ажиллагаа явуулж байна. 200 км төмөр зам тавиад жилд 40-50 сая тонн нүүрс зарж Монголд жилдээ 6-7 тэрбум доллар орж ирэх ажлыг 8 жил гацааж болсон юм чинь одоо 4500 км замаар сардаа 70000 тонн жилдээ 840 мянгахан тонн нүүрс Владивосток хүртэл зөөж Монголын эдийн засгийг боомилох юухан байх вэ дээ. Якунин Путин хоёрын уяаны нохой гэж сонинууд бичээд байсныг гүтгэлэг гэж бодож байдаг ард түмэн хэзээ ч энийг ойлгохгүй юм чинь яахав ээ дээ... 4500 км зам туулж Алс дорнодод аваачсан нүүрсээ хадгалж байгаад 2020 онд умард туйл руу маш өндөр үнээр зарна. Одоо умард туйлыг эзэмших их өрсөлдөөн эхэлж байгаа ба тэнд нүүрс хэрэг болж л тааарна. Владивостокоос тийш нь зөөх арай ойрхон гэж харсан байна шүү дээ...
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
Ер нь бол дэлхийн зах зээлд гарна гэдэг нь дэлхийн үнээр зарах боломжийг л хэлдэг. Хаана хэнд зарах нь огт хамаагүй. Энэ агуулгаар авч үзвэл сүүлийн 3 жилд монгол нүүрс дэлхийн зах зээлд огт гарсангүй. Хятадын зах зээлд л хятадын тулгасан үнээр нийлүүлэгдэж байна. Хятадууд үнэхээр анаж анаж байгаад Монголчуудыг маневрлах боломжгүй болох тэр цагийг нь ирэнгүүт монополь худалдан авагчийнхаа дээрмийн үнийг хүчээр тулган шахаанд оруулсан юм. Өөр зах зээлийг нээгээгүй, өчнөөн хөрөнгө ганц зах зээлд найдаж оруулаад зээл, зээлийн хүү, хувьцааны амлалтынхаа өрөнд орчихсон нүүрсний салбарынхан маань авч байгаа нь их юм гэж залбиран худалдан авагчийн хэлсэн мизерный үнээр нь баялагаа залбиран өгдөг болсоор даруй 3 жил болжээ.
OCHOOD UZLEE GEH MEDEELLIIG NARIIN MERGEJLIIN HUMUUS SHUUD HEREGJUULEH ZUITEI GEJ OILGONO
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
Ер нь бол дэлхийн зах зээлд гарна гэдэг нь дэлхийн үнээр зарах боломжийг л хэлдэг. Хаана хэнд зарах нь огт хамаагүй. Энэ агуулгаар авч үзвэл сүүлийн 3 жилд монгол нүүрс дэлхийн зах зээлд огт гарсангүй. Хятадын зах зээлд л хятадын тулгасан үнээр нийлүүлэгдэж байна. Хятадууд үнэхээр анаж анаж байгаад Монголчуудыг маневрлах боломжгүй болох тэр цагийг нь ирэнгүүт монополь худалдан авагчийнхаа дээрмийн үнийг хүчээр тулган шахаанд оруулсан юм. Өөр зах зээлийг нээгээгүй, өчнөөн хөрөнгө ганц зах зээлд найдаж оруулаад зээл, зээлийн хүү, хувьцааны амлалтынхаа өрөнд орчихсон нүүрсний салбарынхан маань авч байгаа нь их юм гэж залбиран худалдан авагчийн хэлсэн мизерный үнээр нь баялагаа залбиран өгдөг болсоор даруй 3 жил болжээ.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
delhiin zah zeel ni tegeed hen yum be, yapon solongos uu?
ENE NEG HUJAA BOOJ UHEH NEE.ELDEV DOLOON TOOTCOO HEREGTEI HEREGGUI UG URSGAAD. MONGOLCHUUDAD OLON GARTC BAIGAAD TERUUGEER N GARGAJ L BAIVAL ASHIGTAI BOLOHOOS ZOVHON NEG ORONRUU GARGAAD HILEE HAAHAAR N GUIGAAD GATCCHIHDAG N HETCUU.MEDEEJ GOL NUURS HYTADRUU GARAH N OILGOMJTOI.GOL N OLON ULSRUU L GARGAJ BAIVAL MONGOLCHUUDAD L ASHIGTAI.UGEE N BODOJ TENEGTEJ BAI.ERONHIILOGCH BOL MONGOLCHUUDIIN L TOLOO SETGEJ YVAA.OOR YMAR CH ERONHIILOGCH MONGOLCHUUDIIN TOLOO SETGEHGUI N OILGOMJTOI .
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
Баттулгыг дэмжинээ.Яаж ч бодсон 2 гарцтай байх нь зөв.Ер нь тэгээд хятадын бодлогод хэт автсан комментчид минь наад хөлсний урваач ажлаа хэзээ больцгоох вэ.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
4-р ангийн боловсролтой жанхуугийн шивэртэй оймсонд мансуурсан 2 нөхөр сууж байна. Аль нэг нам, улс төрийн өнцгөөс бус, улс эх орны эрх ашгийн үүднээс асуудлын нүцгэн үнэнийг зоригтой хөндөн тавьж буй хүмүүсийг хужаа гэж хараах нөхдүүд олширлоо. Монголчуудыг хооронд нь хагаралдуулах өмхий төвд, хятад санаа тээсэн жинхэнэ хужаа нар л хүн болгоныг хужаа гэж харааж, зүхэж сууна. Энэ 2 нөхрийн ярьсаныг судлааад үзэхэд сэтгэцийн өвчтэй хүн ч ярихааргүй эргүү балай зүйлйиг ярьж сууна. 73-тай нөхрийн хэлснээр бол 5000км зөөхөд $30орчим л нэмэгдэнэ гэнэ. $30орчим нэмэгдэнэ гэдэг нь 1 вагоныг арай хэлээгүй байлгүй л гэж найдая. Яг юуг хэлж байгаа вэ гэдгээ тодорхой бичихгүй бол таныг эрүүл хүн гэж тооцоход хэцүү л байна шүү. Дээр сэтгэгдэл бичсэн хүний хэлсэнчлэн Оросууд нүүрс тээвэрлэх зардлыг тээврийн зардлыг 35 биш, 50 ч биш, бур 350 % хувиар хямдруулж байж л Хятадын ТЗын зардалтай тэнцэнэ. Оороор хэлбэл Орос улс 350% алдагдал хулээж байж Монголын нуурсийг тээвэрлэх болж байна. Дээрээс нь энэ хувилбарыг сонгоод Таван толгойн нүүрсийг Оросоор дамжуулж зөөе гэж бодоход яг одоогоор тулгарч буй 2 том асуудал байна. Эдгээр 2 асуудал нь өөрөө нүүрсний тээвэрлэлт болоод өртгийг дахин 2-с 4 дахин өсгөхөөр тооцоо гарч ирж байна. Үүнд 1-рт уурхайн амнаас Сайншанд руу холбогдсон төмөр зам гэж алга. Сайншанд руу байгаль орчныг асар ихээр бохирдуулж том ачааны тэргээр зөөж аваачлаа гэхэд нүүрс ачих конвейр, нүүрсний вагонд зориулсан шилжүүлэн ачих байгууламж ч алга. Заа яахав яаж ийгээд вагонд ачлаа гэж бодоход жанхуугийн хэлж байгаа шиг Сайншандаас Дорнодын Чойбалсан хот руу холбогдсон төмөр зам байхгүй болохоор бас дахиад хэрхэн яаж тээвэрлэх вэ гэсэн 2 том асуудал гарч ирж байна. Энэ асуудлыг шийдэх 2 хүндхэн гарц байна. А хувилбар нь сайншандаас шууд хойшоо вагоноор тээвэрлэх, ингэлээ гэхэд нүүрс тээвэрлэх замын трассын урт бараг 6000 гаруй км болж тэр хирээр Монголын талд ноогдох ашиг байхгүй болно л гэсэн үг. Нөгөө хувилбар нь уурхайн амнаас шууд Дорнодын Чойбалсан хот хүртэл тээвэрлэх. Энэ хувилбарыг сонгосон тохиолдолд бидэнд ашгаас давж гарсан зардал болох байгаль орчныг сүйтгэсэн болон бусад зардал илүүтэй их гарах болно... Эцэст нь нэг зүйлийг хэлэхэд Ардчилсан намын Ерөнхийлөгч Жанхууг ард түмний 30 хувь нь л дэмжсэн юм шүү гэдгийг битгий мартаарай!!! Жанхуугийн бөгс долоогчид өөрсдийн бичсэн зүйлийг нотлох баримтаа гаргаад ир, гаргаж чадахгүй бол чацга царайлаад дуугүй сууж бай!!!
Энэ үлгэрийн төмөр замыг ЗГ, УИХ зөвшөөрөхгүй гэдэг нь хэнд ч ойлгомжтой. Жэнко 8 жил ерөнхийлөгч байх санаатай. Тиймдээ л жирийн харанхуй масс -т таалагдах юм ярьж яваа. Лав өөрийнхөө мөнгийг Жэнко ийм төсөлд яавч оруулахгүй.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
Ер нь бол дэлхийн зах зээлд гарна гэдэг нь дэлхийн үнээр зарах боломжийг л хэлдэг. Хаана хэнд зарах нь огт хамаагүй. Энэ агуулгаар авч үзвэл сүүлийн 3 жилд монгол нүүрс дэлхийн зах зээлд огт гарсангүй. Хятадын зах зээлд л хятадын тулгасан үнээр нийлүүлэгдэж байна. Хятадууд үнэхээр анаж анаж байгаад Монголчуудыг маневрлах боломжгүй болох тэр цагийг нь ирэнгүүт монополь худалдан авагчийнхаа дээрмийн үнийг хүчээр тулган шахаанд оруулсан юм. Өөр зах зээлийг нээгээгүй, өчнөөн хөрөнгө ганц зах зээлд найдаж оруулаад зээл, зээлийн хүү, хувьцааны амлалтынхаа өрөнд орчихсон нүүрсний салбарынхан маань авч байгаа нь их юм гэж залбиран худалдан авагчийн хэлсэн мизерный үнээр нь баялагаа залбиран өгдөг болсоор даруй 3 жил болжээ.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
Хятадын тулгасан үнээр авсан зүйл огт байхгүй. Бид өөрсдөө хоорондоо хагаралдаж зах зээл дээр олон үнээр борлуулж байна. Хятадын тал манайд аль 10 жилийн өмнөөс Тяньжин боомтыг ашиглаач, түрээслээч гэсэн санал тавьсан. Энд жанхууг өмрөөд байгаа малууд нэг зүйлийг үнэдээ ойлгохгүй юм. Хятадаар дайруулахгүй Оросоор дайруулж аваачаад 3дагч оронд өглөө гэхэд үнэ нь өндөр болчих юм шиг балай юм яриад байх юм. Аль орноор дайруулж аваачих нь огт хамаагүй, 3 дагч улс авахгүй аль эсвэл үнэ доошлох юм бол бид хэлсэн үнээр нь л өгнө ш дээ. Оросоор дамжуулж зөөхөөр үнэ нь өндөр болчих юм шиг балай юм ярьж суугаа нөхөд жоохон толгойгоо цэнэглэ!!!
монгол хүн хөтөлгөө морьтой замд гардаг.хятад чи юутай аянд гардаг вэ.Kiss my ass. And get off. So long my honey. Tu es tres tres malade.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
ODOO OROSOOS TANK,BAILDAANI ONGOTS ORUULJ IREH HEREGTEI BAINA.
Хятад Барууныхныг үзэн яддаг Женкогийн хадам Орос 5000 км Төмөр зам зээлээр бариад өгчихлөө гэж бодьё.Яахав хүүгүй 1 км-г нь асар хурдан 3 жилд ганцхан сая доллараар бариг.50 триллион долларыг Монгол нүүрсээ хэдээр Оросын нутгаар зөөгөөд хөлөг онгоцонд ачаад Дэлхийд зархад ямар хугацаанд төлөх вэ? Энэ мөнгөөр өөр юу Монголд хийж болох вэ? Орос гэнэт дургүй нь хүрээд хориг тавихаа больё,тээврийн үнээ нэмбэл яахав? 3 сая хүнтэй Монголыг Швейцарийн төвшинд авчрах энэ их мөнгө шороонд булагдаад бид хэзээ ч төлж чадахгүй энэ өрийг үе удмаараа төлөх үү? Гэтэл эндээс ашиг олдог нь ганц Женко шүү дээ.Энэ шудрага явдал уу?
HUJAA ZAILAA
Hytaduud helen deer chn chuher huzuun deer chn hutga l tavina shu mglchuud .bid haritsahgui l bvl sain
Ер нь бол дэлхийн зах зээлд гарна гэдэг нь дэлхийн үнээр зарах боломжийг л хэлдэг. Хаана хэнд зарах нь огт хамаагүй. Энэ агуулгаар авч үзвэл сүүлийн 3 жилд монгол нүүрс дэлхийн зах зээлд огт гарсангүй. Хятадын зах зээлд л хятадын тулгасан үнээр нийлүүлэгдэж байна. Хятадууд үнэхээр анаж анаж байгаад Монголчуудыг маневрлах боломжгүй болох тэр цагийг нь ирэнгүүт монополь худалдан авагчийнхаа дээрмийн үнийг хүчээр тулган шахаанд оруулсан юм. Өөр зах зээлийг нээгээгүй, өчнөөн хөрөнгө ганц зах зээлд найдаж оруулаад зээл, зээлийн хүү, хувьцааны амлалтынхаа өрөнд орчихсон нүүрсний салбарынхан маань авч байгаа нь их юм гэж залбиран худалдан авагчийн хэлсэн мизерный үнээр нь баялагаа залбиран өгдөг болсоор даруй 3 жил болжээ.
Chukcha idsen mongo bucaa ogcor
arai l hol uu esvel holduulj haraad bn uu bi, odoo ch buh zuiliig tailbarlii shdee aiin kkk
Ene hulsnii bicheechid bolioch zugeer, zalhaj guizlee.
Ер нь бол дэлхийн зах зээлд гарна гэдэг нь дэлхийн үнээр зарах боломжийг л хэлдэг. Хаана хэнд зарах нь огт хамаагүй. Энэ агуулгаар авч үзвэл сүүлийн 3 жилд монгол нүүрс дэлхийн зах зээлд огт гарсангүй. Хятадын зах зээлд л хятадын тулгасан үнээр нийлүүлэгдэж байна
Ер нь бол дэлхийн зах зээлд гарна гэдэг нь дэлхийн үнээр зарах боломжийг л хэлдэг. Хаана хэнд зарах нь огт хамаагүй. Энэ агуулгаар авч үзвэл сүүлийн 3 жилд монгол нүүрс дэлхийн зах зээлд огт гарсангүй. Хятадын зах зээлд л хятадын тулгасан үнээр нийлүүлэгдэж байна. Хятадууд үнэхээр анаж анаж байгаад Монголчуудыг маневрлах боломжгүй болох тэр цагийг нь ирэнгүүт монополь худалдан авагчийнхаа дээрмийн үнийг хүчээр тулган шахаанд оруулсан юм. Өөр зах зээлийг нээгээгүй, өчнөөн хөрөнгө ганц зах зээлд найдаж оруулаад зээл, зээлийн хүү, хувьцааны амлалтынхаа өрөнд орчихсон нүүрсний салбарынхан маань авч байгаа нь их юм гэж залбиран худалдан авагчийн хэлсэн мизерный үнээр нь баялагаа залбиран өгдөг болсоор даруй 3 жил болжээ.
Хятадын тулгасан үнээр авсан зүйл огт байхгүй. Бид өөрсдөө хоорондоо хагаралдаж зах зээл дээр олон үнээр борлуулж байна. Хятадын тал манайд аль 10 жилийн өмнөөс Тяньжин боомтыг ашиглаач, түрээслээч гэсэн санал тавьсан. Энд жанхууг өмрөөд байгаа малууд нэг зүйлийг үнэдээ ойлгохгүй юм. Хятадаар дайруулахгүй Оросоор дайруулж аваачаад 3дагч оронд өглөө гэхэд үнэ нь өндөр болчих юм шиг балай юм яриад байх юм. Аль орноор дайруулж аваачих нь огт хамаагүй, 3 дагч улс авахгүй аль эсвэл үнэ доошлох юм бол бид хэлсэн үнээр нь л өгнө ш дээ. Оросоор дамжуулж зөөхөөр үнэ нь өндөр болчих юм шиг балай юм ярьж суугаа нөхөд жоохон толгойгоо цэнэглэ!!!
Монгол нь Хятадын сансарын хар нүх мэт аварга зах зээл дээр цөм ашиг хийж санхүү бизнэс улмаар нийгэм эдийн засагийн үсрэнгүй хөгжилд хүрэх бодит бололцоо бий болсон. Тийм учраас энэ бололцоог нь яаж ийж байгаад алдагдуулах ёстой. Түүхийн хувьд шалгарсан арга нь монголчуудыг Хятадаар айлгах. Хятадаар л монголчуудыг айлгаад байх хэрэгтэй. Энэ эмзэг цэг дээр нь л тоглолт хийгээд байхад алзахгүй.Ингэсэн цагт оросууд бид ямар ч нөхцөлийг тулгаж чадна. Хятад та нарыг тэгнэ ингэнэ хорлоно шоглоно....ий хадны мангаа цаана чинь.Очень симпатично. Хонь хариулаад л явж байхдаа таарсан малнууд барууны хөрөнгө оруулагчидтай нийлж аваад өөрсдийнхөө уул уурхайн аварга нөөц бололцоог ойлгож Хятадын аварга эрэлт дээр цөм ашиг хийхэд нь саад хийж олон удаа тархи угаах айлгах проектууд амжилттай хэрэгжүүлсэн. Жишээ нь Сайншандын аж үйлдвэрийн парк гэх үлгэр, өвөл нь тас хөлддөг Владивосток Ванино боомтуудаар нүүрс гарганэ гэж хошгируулах, танктай хужаа 33-р өргөрөгөөр салж унах, үндэсний аюулгүй байдал, крантны онол, Даяар Монгол Дархан Монгол гэх мэт нацист маягийн ТББ-ууд бас байгаль орчин ногоон хөгжил баялаг тэгш хувиарлах гэх мэт гэгээлэг зорилтготой юм шиг боловч нидэр дээрээ барууны хөрөнгө оруулалтыг хөөж гаргах гацаах Монгол-Хятадын харилцаанд яс хаях зорилготой ТББ-уудыг бий болгож санхүүжүүлж дэмжсэн. Гэхдээ одоо энэ хангалтгүй. Хамагийн сүүлийн дархан мэх бол Далай ламын хойд дүрийг Монголоос тодруулах ажиллагаа зохион байгуулах.Үгүй ядаж ингэж өдөөн хатгах хэрэгтэй. Ингэж чадвал Монгол Хятадын хооронд эцэс төгсгөлгүй хэрүүл дэгдээж Монголыг үүрд харанхуй нүх болгон үлдээж эдийн засаг санхүүгийн хувьд бүрэн дампуурсан мухар сүсэгт автсан Бутан Балба маягийн улс болж хувирна.Дээр нь Буриад Халимаг Тува мэтийн онигор нүдтэй оросууд нэмээд бүүр гоё бантан болно.Оросын тойрсон хөрш оронууд хоорондоо хэрүүл уруултай тогтворгүй ядуу зүдүү бид нараас хөгжил сул дорой байх ёстой. Хятадуудыг ч гэсэн далимд нь хорлоод авна. Бид нартай нийлж АНУ болон барууны оронуудын эсрэг эвсэл байгуулахгүй байгаа муу азийн онигорууд.БНХАУ-н Гадаад Хэрэгийн сайд Ван И өнгөрсөн жил Японд айлчилахдаа "3 No" буюу хэзээ ч хийхгүй үйлдэлээ тунхагласан. Үүнд БНХАУ хэзээ АНУ Японы эсрэг эвсэл байгуулахгүй тийм эвсэлд оролцохгүй гэдэгээ зарласан.Түүгээр ч зогсохгүй Олон Улсын Валютын Сангийн гишүүн болж юанаа дэлхйн валют болгосон.Тэгнэ вий та нар. Тэнэг монголчууд өөрсдөөсөө Далай лам тодорлоо гэж харанхуй хар масс нь хөөрнө. Ухаалаг улс төрчидөө "хужаа" гэж хочлоод хуугаар нь дарж хөөж явуулна. Ингэж л Монголын ирээдүйг бүрмөсөн байхгүй болгож үүрд ядуу гуйлгачин 3 дагч ертөнцийн орон хэвээр үлдээнэ. Гэхдээ эхний алхамыг Жэнкогийн амаар хэлүүлж янзыг нь үзнэ. Далимд нь ахиж хорлон нүүрсний экспортыг нь гацаадаггүй юм гэхэд багасгана. Вот так.
MONGOLIIN ZUUN HILEER DAIRUULAAD HYATDIIN NUTGAAAR SHULUUN TUMUR ZAM TAVIJ DALAID NUURSEE GARGA
UGTAA BOL HUUCHIN MANJIIN GAZAR NUTAG GEH HYATADIN HOIG BOL OROSIN HAANT ZASGIIN UYEES L OROSUUSIN MEDELD BAISAN GAZARSHD.
UGTAA BOL HUUCHIN MANJIIN GAZAR NUTAG GEH HYATADIN HOIG BOL OROSIN HAANT ZASGIIN UYEES L OROSUUDIN MEDELD BAISAN GAZARSHD.
Хятадын тулгасан үнээр авсан зүйл огт байхгүй. Бид өөрсдөө хоорондоо хагаралдаж зах зээл дээр олон үнээр борлуулж байна. Хятадын тал манайд аль 10 жилийн өмнөөс Тяньжин боомтыг ашиглаач, түрээслээч гэсэн санал тавьсан. Энд жанхууг өмрөөд байгаа малууд нэг зүйлийг үнэдээ ойлгохгүй юм. Хятадаар дайруулахгүй Оросоор дайруулж аваачаад 3дагч оронд өглөө гэхэд үнэ нь өндөр болчих юм шиг балай юм яриад байх юм. Аль орноор дайруулж аваачих нь огт хамаагүй, 3 дагч улс авахгүй аль эсвэл үнэ доошлох юм бол бид хэлсэн үнээр нь л өгнө ш дээ. Оросоор дамжуулж зөөхөөр үнэ нь өндөр болчих юм шиг балай юм ярьж суугаа нөхөд жоохон толгойгоо цэнэглэ!!!
Ene deer bicheed baigaa umhii amt hujaa, bur booj uhlee. nugel chini nudeeree tsuvaad horvoogoos toos ch ugui zailsugai... sejig hureed baina. Chi hichneed olon dahin bichlee ch, chamaig hen ch unshihgui, haa saigui sejgiintej yavhiin.. Buzar umhii hog ve...
Жанхууг дэмжигч оркуудын ганц чаддаг зүйл нь хүн доромжлох. Хэлж чаддаг ганц хоёрхон үг нь “ална, п..., хужаа... Хүн болгоныг хужаа гэж хараах эргүү дебилүүд олширлоо. Монголчуудыг хооронд нь хагаралдуулах өмхий төвд, хятад санаа тээсэн жинхэнэ хужаа нар л хүн болгоныг хужаа гэж харааж, зүхэж сууна... Жанхуу, урвагч дүлзэн ухныг дэмжигч орк-ууд та нар энийг ойлгохгүй ээ. Тархины багтаамж чинь дутна. Гадуур та нарт орк гэсэн машины шинэ дугаар тарааж байна, эртхэн очиж тэр номероо ав....
Манай ерөнхийлөгч танкист Дон Жонку
Хятадын эрлийзүүд эрлийз хүнээ гаргаж чадсангүй гэж боож үхэцгээж байна.Хятад улс руугаа тонилцгоо Эрлийзүүдээ.Та нарын хэрэг энд огт байхгүй.
Эрүүл хүний нүдээр оросын боомт руу нүүрс зөөх нь мэдээж буруу хувилбар Харин Баттулгын зөрүүд бодлогыг өөр өнцгөөс харвал яасан бээ Назарбаевын ачаар Казахстан Монгол улсаас түрүүллээ гэж манайханы зарим нь бухимддаг.Назарбаевын амжилт нь орос болон узбекстан улстай эв дүйг тэвчээртэй харьцсанд байгаа юм Назарбаев тэвчээр алдарсан бол Казахстан өнөөдөр Украйн шиг хямарч умард нутгаа орост өмнөд нутгаа үзбекстанд алдах байсан. Монголын олон төслийг гацаасан хэрүүл өдсөн оросуудтай хэрэлдэх биш эв дүйг ольё гэсэн ерөнхийлөгч Баттулгыг дэмжье орос улс дэлхийн 1р дайнд ялагдсан герман улс шиг түрэмгий догшин байна Манайханы зарим нь Монголын бүх өрийг тэглэсэн гэж орост баярладаг Юу гэж өөрийгөө хохироож хүний өрийг орос улс үнэгүй тэглэх вээ дээ Тэглэсэн өртэй тэнцэх хэмжээний мөнгийг Монголоос салгаж байж сална
Жанхууг дэмжигч оркуудын ганц чаддаг зүйл нь хүн доромжлох. Хэлж чаддаг ганц хоёрхон үг нь “ална, п..., хужаа... Хүн болгоныг хужаа гэж хараах эргүү дебилүүд олширлоо. Монголчуудыг хооронд нь хагаралдуулах өмхий төвд, хятад санаа тээсэн жинхэнэ хужаа нар л хүн болгоныг хужаа гэж харааж, зүхэж сууна... Жанхуу, урвагч дүлзэн ухныг дэмжигч орк-ууд та нар энийг ойлгохгүй ээ. Тархины багтаамж чинь дутна. Гадуур та нарт орк гэсэн машины шинэ дугаар тарааж байна, эртхэн очиж тэр номероо ав....
hedhen pizdal mongoliin baylagiig tculmluuduuu
Дэлхийд нүүрсээ гаргая гэвэл одоо ч Тянжин нээлттэй байгааг нацист синофоб алуурчин дууриадаг бөхөнцөр хэлэхгүй.Бүх юмыг тооцоод бодчиход хүндрэлтэй юм юу ч байхгүй шүү дээ.
Hulgailsan 200 say usa dollaraa tullucheeTatwar tulugchid uriig chini tuluud yadarch bna
hyatduud sergelen uchraas gurvan jil mongoliig huurch chadaj bna
Манай одоогийн ерөнхийлөч дээрхээс харвал жонхүү гэдэг нэртэй болоо .у даа.энэ олон нэрнээс салхаа харуулах цаг болжээ
Hoid zugee tush gej burhny nomond bii yum genelee
ezen ni jmaa medej ereg ni usaa hashdag gedeg 30 n dollar nemegdelee gehed 71 dollaraar ögöh uu , 150 n dollaraar ögöhuu gedeg 1 zah zeeld oroh uu 3 aas 10 n zah zeeld garrah uu gedeg ni ali ersdel bagatai bna ve Mongoltsuudaa
МАН-ЫН ДАРГА ДАЛАЙ ХЯТАДЫН ЗЭЭ ХҮҮ МИ ОВОГТ ДАНЖААД ТӨРИЙН АЛБЫГ НАЙМААЛДАГ ХЯТАДЫН КОММУНИСТ НАМЫНХАА АРГА ТУРШЛАГЫГ МОНГОЛД ХЭРЭГЖҮҮЛЭН ТУРШСАН БАЙНА.
ЗӨВ Л ОРЧУУЛСАН БАЙГААДАА ЭЭ БУРХАН МИНЬ
толгойн болон цэгээн суваргбн нүүрёийг хятаардомжээлан ядонд гаргавал 400 км газараар владвостокаар 4000 шүү дээ нүүрсний болон ачаа тээвэриын нисдэг талбай 10000 тоон даацтай үүнийг нислэгт гарахыг хүлээ
таван толгойн кокжих нүүрсийг оросын нутаг Владивостокоор дамуулан экпортлах тооцоо судалгааны аль эрт 1981 оноос бүюү 37 жилийн өмнөөс эхэлсэн юм нөгөө төгөө талаар ХЯТАДЫН ЦИНДАО боомтоор японд гаргах хувилбар байсан юм циндао гийн боомт ачаалал ихтэй гээд монголд хүртдэггүй юм даа япон ус австалиас жил тутам95- 110 мян тонн нүүрс импорталдаг
Хятадын тулгасан үнээр авсан зүйл огт байхгүй. Бид өөрсдөө хоорондоо хагаралдаж зах зээл дээр олон үнээр борлуулж байна. Хятадын тал манайд аль 10 жилийн өмнөөс Тяньжин боомтыг ашиглаач, түрээслээч гэсэн санал тавьсан. Энд жанхууг өмрөөд байгаа малууд нэг зүйлийг үнэдээ ойлгохгүй юм. Хятадаар дайруулахгүй Оросоор дайруулж аваачаад 3дагч оронд өглөө гэхэд үнэ нь өндөр болчих юм шиг балай юм яриад байх юм. Аль орноор дайруулж аваачих нь огт хамаагүй, 3 дагч улс авахгүй аль эсвэл үнэ доошлох юм бол бид хэлсэн үнээр нь л өгнө ш дээ. Оросоор дамжуулж зөөхөөр үнэ нь өндөр болчих юм шиг балай юм ярьж суугаа нөхөд жоохон толгойгоо цэнэглэ!!!
Ерөнхийлөгчөө дэмжиж байна.Мань хүн нэгийг бодоо биз дээ. Нүүрс зөөж худалдахдаа гол нь биш. Хятад руу хямдхан нүүрс зөөх хэрэгтэй ч юмуу. Уг нь нүүрс зөөж хямдхан зарах нь буруу эндээ боловсруулж зарвал ашигтай.
zam barih tim amar ajil bish vzeegvi hvmvvst yarihad amarhanlda uuru ochood zam bariad vz yamar baidgigne vzne
АИРАГНЫ ДЕБИЛ гэж нэг аихтар өвчин үнээр газар авчээ ТӨРҮҮЛСЭН ээж нь МӨНХБАЯСГАЛАН аавнь БАТ ИНЖАНАР үр хөврөлийн эзэн нь харин хэн бэ ЗАГАЛМАИЛСАН ЭЦЭГ
4 голтой вагон 2 голтой вагоноос илүү тав тухтай