Бид өөрсдөө тэнэг...

Нийтэлсэн: 2017-05-16 08:52:41

Монгол Улсын Ерөнхийлэгчийг сонгох энэ удаагийн сонгуулийн сонголтод олон хүн эгдүүцэж байна. "Яагаад бидэнд өөрсдийн хүслээр сонголт хийх боломж өгөхгүй байна вэ?" хэмээн  бухимдаж байна. "Энэ нэр дэвшигчдээс хэнийг нь ч сонгохыг хүсэхгүй байна" хэмээн уурлацгаана. Сошиал орон зайгаар шагайх ахул бөөн хэрүүл маргаан талцал. Улстөрчдийн зусардалт, хөлсний бичээчдийн далдаганал, мэдээллийн хэрэгслэлүүдийн "захиалгат" тал засалт дотроос үнэнийг хайх нь "Өвсөн дотор унагасан зүүг хайн" тэмтрэх мэт. Тэгээд л уулзах бүрдээ "үнэн"ийг хайн цэцэрхэж, маргалдан мэтгэлцэнэ. Бурууг өөрсдөөсөө биш бусдаас хайдаг бид тэнэг араншингаараа "Ниргэсэн хойно нь хашгирцгаана", бас зарим нь "Ноёны өмнөөс би унгасан больё" хэмээн шивнэнэ. Зүгээр л хошин жүжиг. Бидний арчаагүй төрх. Тэдний давралт.
 
Нэр дэвшигчдийг "тэнэг" хэмээн харааж байвч, бид өөрсдөө "тэнэг". Яагаад гээч?
 
-Бид мэдээд "шоолоод" байсан хэрнээ сонгууль болгонд санал өгөхдөө ирээдүйгээ хэзээ ч харж байсангүй, "Маргаашийн өөхнөөс өнөөдрийн уушиг" хэмээн сонголт хийж байв. Арчаагүй  "новшийн" нэр дэвшигчийн өгсөн архины бас талхны мөнгөний төлөө бид тэр л новшид санал өгөхдөө бусад нь "эрүүл" сэтгэх байх гэж найдсан. Харамсалтай нь бид бүгдээрээ л адилхан "новширцгоосон". Дараа нь мянгантаа харамсан гаславч "Хэрээ хэрээнийхээ харыг гайхах" хэрэггүй л байв даа.
-Улстөрд орж эрх мэдэлдээ сагсуурсан тэднийг дотроо шоолох aвч, хэзээ ч хариуцлага тооцохыг шаардаж байсангүй. Зүгээр л инээлдээд л байсан. Тэд бидний гэм хоргүй инээдийг овжиноор ашиглан улам улмаар алиалах болов. Тэдний алиалал нь олон нийтийн дунд сайнаар бас муугаар ч болов "танигдах", бас анхаарлыг татах жүжиглэл байсныг бид өөрсдөө ухаараа ч үгүй, ойлгоо ч үгүй. "Танихгүй бурхнаас таньдаг чөтгөр дээр" хэмээн бид тэр тэнэгүүдийг дахин дахин сонгоод л байсан нь, "Өөд нь шидсэн чулуу өөрийн толгой дээр" гэгч болж байгааг ухаараа ч үгүй.
 
-Нэг улстөрчийг нийтээрээ үзэн яддаг байснаа, матрын нулимс унаган "худлыг зөвтгөх" тайлбар дор хуулиран найган өрөвдөцгөөнө. Түүний өгсөн мөнгөөр "өлсөн" тэмцэж, түүний захиалгаар өрсөлдөгч рүү нь архиран хашгирцгаана. Мөн чанарыг нь олж харахгүй мөртлөө мөнгө өгсөн түүнийг үхэн хатан хамгаална, бас хашгиран үсдэлцгээнэ. Бид хэн нэгний муу зорилгын золиос, муйхар мунхаглалын түлхээс болж буйгаа анзаарах ч үгүй, ойлгох ч үгүй. Итгэл үнэмшил ч үгүй, өөрийн мөн чанар ч үгүй энэ байдал, бид өөрсдөө "Нохойд барьдаг мод" болтлоо дорд үзэгдэхийн шалтгаан болж буй.
 
-Эрх мэдэлд хүрсэн улстөрчид чиний амьдарч буй орон нутгийг чамаас "тэнэг" хамаатнаараа удирдуулахад дотроо дургүй байсан хэдий ч гаднаа зусардан байж зөвшөөрсөн. Зүгээр л зусардсан зусардалдаа бид дасч тэр мунхагийг өөрсдөөсөө илүү гэдгийг хүлээн зөвшөөрч эхэллээ. Зусардлаас зусардлын хооронд амьдарч, дургүйцсэн сэтгэлээ ам амандаа шивнэхээс хэтрээгүй бид тэдний "Далайсан газарт нь далд орж, далласан газарт нь ил гарч" амьдрах хэвшилдээ сэм сэмхэндээ нэг нэгнийгээ "муулж" сэнтий горилон урваж шарвах боллоо. Эцэст нь бид хөгжил ч үгүй, дэвшил ч үгүй, "өдөр хоногийг үлгэн салган өнгөрөөх" бэртэгчид болон хувирцгаав.
-Хэмжээ хязгааргүй зусардалдаа бид автаж согтуу хөлчүү эрх мэдэлтнүүдийг "эрүүл" байна хэмээн өмөөрч, шалдан нүцгэн түүнийг "гоё хувцастай" байна хэмээн алга ташиж, тэнэглэлийнх нь өмнө өвдөг сөгдөн мөргөж, мунхаглал бүхнийг нь "удирдагч" хэмээн зөвтгөж, зусардалдаа нүүрээ түлж, долигонолдоо бөгсөө түлхэж хичнээн он цагийг элээв бид. Бид тэднийг муу зуршилд дасгажээ. Тэд биднийг дандаа л ийм байх юм шиг сэтгэх болж, бас биднийг тохуурхан шоолж байна. Тэд баталж буй хуулиуддаа биднийг "чангалж", өөрсдийгөө "зөөллөж" байна. Хариуд нь бид гаслахаас хэтрэхгүй. Тэд өдөр хоногоор даварч, бид өдөр хоногоор цөхөрсөөр. Тэд хуулийг гууль болгон тохуурхаж, хэн нэгний өмнөөс товчлуур даран батлахад бид халаглахаас өөр юу ч хийж чаддаггүй.
 
-Тэд бидэнд мөнгө "үнэртүүлэн" гаслуулж, өөрсдөө болохоор хэмжээ хязгааргүй цацалж байна. Улстөрд орж бизнес хийж олсон мөнгөөрөө улстөр хийж бидний "хаан" болохыг мөрөөдөж, угаадас ахиухан хүртэх хүсэлдээ бид өөр хоорондоо "яс горьдсон нохой" шиг архиралдах болов. Зөндөө олон "яс горьдсон ноход" тэднийг манаж, ойртсон бүхэн рүү архиран довтолж буй. Бид бүгдээрээ мөнгө хүчтэй гэдгийг зөвшөөрч, үнэт зүйлсээ үнэ цэнэгүйгээр хайр найргүй худалдацгаах болжээ. Тэд бидний үнэ цэнэтэй бүх зүйлсийг хямдхан худалдан авч, гадаад бусад руу үнэ хүргэн зарж байна. Тэд чамайг, бас намайг, дээр нь бидний эх орныг ч худалдахаас санаа нь зовохгүй болжээ." Бирдийн нүдэнд шалбааг ч далай" болон харагддаг гэнэ билээ.
 
...ХЭРВЭЭ БИД ЭХ ОРОНГҮЙ БОЛЧИХВОЛ? гэж нэгэн цагт бодож байсан уу?
 
Хэрвээ бид эх оронгүй болчихвол, харь орны боол болж хэн дуртай нь чамайг "цагаач" гэж нэрлэн дур зоргоороо хараан дээрэлхэх болно. Чи хичнээн сайхан үйл бүтээвч чамайг хэн ч үнэлэхгүйгээр барахгүй, чиний бүтээлийг хэн дуртай нь өөрийн болгон ашиглах болно. Хэрвээ бид эх оронгүй болчихвол хээр талаар дур зоргоороо давхиж чадахгүй, цагдаа чамайг зогсоон "зөвшөөрөл" шаардан дарамтлах болно. Хайртай ханьтайгаа  гэр дотроо л үнсэлцэхээс бус гадуур хөтлөлцөж алхах ч эрхгүй болно. Хэрвээ бид эх оронгүй болчихвол чиний цуглуулсан мөнгө "үнс" болж, чиний хөдөлмөр зүтгэл боолын хэмжээнд үнэлэгдэх болно. Хүсэл мөрөөдлөө сэтгэл дотроо нууж, бусдын дээрэнгүй харцнаас дальдчиж бас нуугдаж амьдрах болно. Хэрвээ бид эх оронгүй болчихвол дэлхийн энэтэй аугаа өвөг дээдэс минь булшин дотроо уйлж хөрвөөх болно. Тэнгэр заяа биднийг тэртээд орхиж, тэргэл саран нулимсаа нууж биднээс холдох болно.
Яг одоо л монголчууд бид эргэцүүлж ухаарах цаг нь болжээ. Орших эс орших нь гагц биднээс л хамаарна, чи ухаарагтун. Чи хаан шиг амьдрах заяа, харц шиг гуйлгачлах тавилан гагц биднээс л шалтгаална, чи бодогтун. Эх орондоо эзэн нь байх, эс бөгөөс цагаач нь байх гэдэг гагц биднээс л хамаарна, чи сэхээрэгтүн. Чи эрх чөлөөтэй дур зоргоороо байх, эсвэл бусдын дарамт дор шаналж амьдрах нь чамаас л шалтгаална, чи эргэцүүлэгтүн. БУЦААД ОЧИХ ЭХ ОРОН ГЭДЭГ ЯМАРХАН ӨМӨГ ТҮШИГ, НӨМӨР НӨӨЛӨГ, БАРДАМНАЛ БАЙДГИЙГ БИД МАРТАЖ БОЛНО ГЭЖ ҮҮ?
 
                                 Харнууд овгийн Гомбосүрэнгийн Галбадрах
СУРТАЛЧИЛГАА :

103 сэтгэгдэл харуулж байна        

  1. ҮХЭР МОНГОЛЧУУД

    Зочин, 2017-05-16 10:11:33, 202.9.40.133Хариу бичих

  2. За ингээд ард түмэнд хоер сонголт үлдлээ. Газрын наймаачин эсвэл хулгайч, дээрэмчин гэсэн 2 нөхөр тунаж үлдлээ

    Зочин, 2017-05-16 11:10:25, 202.21.106.132

    60 70 80 ОНУУДАД УЛС ОРНЫ ХӨГЖЛИЙН ТӨЛӨӨ ГЭЖ НОЙР ХООЛООО ХАСАН ХЭДӨЛМӨРЛӨЖ БАЙСАН НАС МИНЬ ХАРАМСАЖ БАЙНА

    Зочин, 2017-05-16 11:10:35, 112.72.11.67

    МОНГОЛ ОРОН ХӨГЖИХ БОЛОМЖ БИЙ ОЮУТОЛГОЙ БАЯРЦОГТ ҮНЭГҮЙЛПҮҮЛЭН ӨГСӨН Ч ГЭСЭН 5 ТОЛГОЙ АРДТҮМНИГ МААНЬ ӨСГӨН ӨНДИЙЛГӨНӨ ХАРИН НҮҮРСЭЭ ҮНЭГҮЙ ӨГЧ АВИЛГА АВААД ГАДААД ГАРААД ЗУГАТАХ БИЙ

    Зочин, 2017-05-16 11:13:53, 112.72.11.67

    Oyu tolgoin gereeg uurchluhgvi nobshnyydig songohgvi

    Зочин, 2017-05-16 12:24:42, 202.9.40.228

    ENE YHER mONGOLCHYYD GEDEG YAG ODOO BIDNII YED HAMAARALTAI BOLJEE§ZALUUS AA§§§TA NAR eLBEGDORJIIG NAIMAN JIL SONGOSNOOROO YHER CHOLONDOO JINHENE BAGTSAN TENEGYYD S DEE§§§§

    Elbegdorjiig songoson zaluuchuud bol jinhene yhery, 2017-05-16 20:40:52, 148.60.92.227

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  3. Ur huuhedteigee tsagaachilmaargui l bn shu

    Зочин, 2017-05-16 10:12:42, 202.9.41.255Хариу бичих

  4. Боловсролтой боловсон эрлийз нохойноос боловсон биш монгол нохой нь дээр

    Зочин, 2017-05-16 15:29:47, 82.145.217.185

    bidnii aldaa zabharal yumand hosyyran syygij hiisgelen baidal chini bainga haragdaj Elbegdorj sig luibarching gargasan ni Mongolchyyd bidnii aldaa,ene hyn yab?Mongolchyydiig eb negdeliig bysnylaj ireedyigyi ynemsilgyi bolgoj hoorond ni yas hayaj bna!yynd ta nar haramsahgyi bna gej uu?...Mongolchyyd bol eb negdeltei bye byendee itegdeg ard tymen baisan odoo yab?...hend ch itgeheergyi ylas yndesten bolob?Elbegdorjiig gargasanaar naiman jil erenhiilegcheer tabisnaar ard tymen hohirson Elbegdorj targalsan,gehdee ene hyn yiliin yreen yzej yheh ni damjiggyi!iim hogiin nobsnyydaar Mongoliig dyyrgeheen bolizgoo!zeb hyneen songoh chag irsen!dahiad aldaya gebel byryy hytgyyryydiig songono biz!!!hairanch Mongol mini!!!!

    Elbegdorjoos ehleed ene tenegiig gargasan ni ?bidn, 2017-05-16 16:42:15, 148.60.92.223

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  5. Mongolchuudad songolt unendee alga, medleg bolovroltoi zaluu yee gargah yumsan, ene sotsiin uldegdluud manataad uls orniig samarch huvia borluulj dovoo sharluulahaas tsaashgui huvalz nar

    Зочин, 2017-05-16 10:16:07, 103.26.192.186Хариу бичих

  6. Yag unen. bid uye soligdohiig huleej amidarmaargui bna!!!

    Zochind, 2017-05-16 10:23:41, 202.246.252.97

    Ardiin byidan ene ter gesen teneg nebtryylegyydeesee salzgaa!!!!haana ch baihgyi manin nebtryyleg?ene chini eersdiig chini hen be?gedegiig todorhoilogch ni boljee!!!

    Haa gazariig hen todorhoiloh be?...., 2017-05-16 20:32:10, 148.60.92.227

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  7. eh oron hamaagvi bid manangaal songono geh yum bn shvv de

    Зочин, 2017-05-16 10:30:50, 112.72.11.102Хариу бичих

  8. Таны нэр:

    Тайлбар:

  9. Монгол улс Хятадад ууслаа гэхэд буруутнууд нь шийтгэл хүлээхгүй, учир нь цаг хугацаатай хамт буруутнууд, энэ хэргийг мэдэж буй ард олон ч мөхнө. Харин бидний хойч үе мэдлээ гэхэд дэндүү оройтно, тэд маань гаслаад дуусна. Жинхэнэ буруутнууд үүнийг мэдэж үүн дээр тоглолт хийж буй. Тэдэнд эх орон хэрэггүй, тэдэнд тэдний аз жаргал үр хүүхдүүдийнх нь тансаг амьдрал л чухал. Ийм л байна даа, үхэр Монголчууд аа.

    уншигч, 2017-05-16 10:47:58, 202.21.112.150Хариу бичих

  10. Таны нэр:

    Тайлбар:

  11. Бүгд сонгуулийг бойкотлож оролцохгүй байвал яасан? Сонгох хүн алга. Хоюулаа хулгайч, бүр нэг нь шалгагдаж байгаа. Яагаад шударга цэвэр хүн дэвшдэггүй юм бэ? Бид,Монголчууд бүгд шорон дотроо овгоороо сонгох гэж байгаа юм шиг.

    Зочин, 2017-05-16 11:17:15, 107.77.92.118Хариу бичих

  12. Бойкотлоод уз! ми дарга гарна!

    Зочин, 2017-05-16 21:03:17, 202.9.41.42

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  13. Ганц үнэн бичиж дэээ. БИД ЭНЭ ТӨРӨӨС ТӨРСӨН ТЭРБУМТНУУДАД САНАЛ ДУГУЙЛАХАД ХЭДХЭН СЕК АШИГЛАГДААД Л МАРГААШ СОНГУУЛИЙН ДҮН ГАРААД МАРТАГДАНА .

    Зочин, 2017-05-16 11:20:54, 66.181.181.191Хариу бичих

  14. Таны нэр:

    Тайлбар:

  15. Энэ хоёр газрын болон спиртын гэх тодотголтой луйварчдаас сонгох сонголт алга. Аргагүй л АН, МАН ын гай гарч байна. Өрөнд дарууллаа, ядуурал руу хөтөлж чадлаа. Одоо эх нутгийг минв зарж идэх биз

    хулгайчийг төрөөс зайлуулах цаг ирнэ, 2017-05-16 11:49:45, 66.181.186.241Хариу бичих

  16. Тэгээд үхсэнээ хийж МАНАН-г сонгосон юм. Үхсэнээ хийж байдаг л хэдэн бэрдүүдээ ээлжилж сонгоод байсан юм. Хохь нь

    Зочин, 2017-05-16 13:30:29, 76.121.230.81

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  17. Ийм чөлөөт сонгууль гэж юу байдаг юм бэ? Энэ 2 чинь 2-улаа л нэр муутай, лидер биш хүмүүс ш дээ. Чөлөөт сонголт хиймээр байна ш дээ АРД ТҮМЭЭН

    Иргэн, 2017-05-16 12:03:59, 202.5.196.34Хариу бичих

  18. Таны нэр:

    Тайлбар:

  19. ЭНЭ 2 амьтнаас яаж сонгох юм бэ?

    Зочин , 2017-05-16 12:04:50, 202.5.196.34Хариу бичих

  20. Таны нэр:

    Тайлбар:

  21. Энэ хоёр луйварчдаас хэнийг нь сонгох юм. Энхбаяраас айж байгаа олон луйварчид цаана чинь язганаж байна. Энхбаярт дахин өргүй болгох чадал байгаа

    Гонгор, 2017-05-16 13:03:16, 103.10.23.2Хариу бичих

  22. Энхбаяр аа! Та хаана байгаан бэ? Байхгуй бол дуугай байж уз!

    Зочин, 2017-05-16 21:05:27, 202.9.41.42

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  23. Enhbayraas aigaad uursdiiguu songono gej goridoj bgaa bhdaa.Tanidag meddeg bolgontoigoo zuvshiltsuud hend ch sanal uguhguil baisan ni deer.Elbegdorj mongoliig estoi suiruulj hagarsan shil shig uurmeg bolgoloodoo!!!! Eh oron chamaas tamiig chini tsailgah l bolnodoo!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Зочин, 2017-05-16 13:12:06, 99.13.71.208Хариу бичих

  24. Таны нэр:

    Тайлбар:

  25. Хүчний тэнцвэрийг хангая гэвэл МАН АН 2н олигархи бүлэглэлийн эсрэг зогсох ерөнхийлөгч хэрэгтэй байна.Тэр нь зайлшгүй гуравдахь хүчнээс гарах хэрэгтэй.

    Зочин, 2017-05-16 13:25:01, 103.229.120.177Хариу бичих

  26. Монголчуудын заяа нь хаяжээ. Орост нэгдвэл таарна даа

    Зочин, 2017-05-16 13:31:36, 76.121.230.81

    Mongolchyydiin zaya haysang chi muu yugaar ni oilgoj baigaa yum be?Ene tor niigemd chini har mertei tenegiig alyyrching oryylaj irseneeree Mongolchyydiig harlyylaj baigaa bolohoos niit Mongolchyydiin zaya haysan yum alga!Mongolchyydiig hagalan bytargasan odoogiin erenhiilegch nertei malaan hyrdan zailuulaj daraagiin erh barih erenhiilegchiig zeb hyn gargah ni zeb bolno!!!!!Enhbayariig gargadaggyi l yum bol,Battylgiig gargah ni zeb?Yamarch baisan Battylga Elbegdorj l lab adilgyi hyn eh ornoo gesen setgeltei hyn bol Battylga baih bolno!

    Chi bitgii hyz!!!!!geleg ee!!!!, 2017-05-16 16:46:45, 148.60.92.223

    Хүчний тэнцвэр гэж мангар ухана минь битгий тэнэг майлж бай л даа Тийм юм байдаггүй

    Зочин, 2017-05-16 20:12:33, 66.181.179.218

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  27. Иргэд үнэн санал бодлоо илэрхийлжээ.Үнэндээ энэ хоёр ч бай гуравч бай тодорсон аманд багтсан лидер биш шүү дээ.Нам нэр дэвшүүлж тулгалт хийдэг,ард иргэд бид сонгодог/дуртай дургүйч дугуйлдаг/-оос болж ийм нэг стэгэлд багтахааргүй сулбагар хүмүүс гарч ирээд монгол улс чинь уруудаад болохгүй байна.27 жил ингэж ийм л замаар яваад өнөөдрийг хүрэхэд сонгогчид,иргэд юуч хожсонгүй,харин сонгогдсон нэг нь хувиа хичээж баяжаад,улс орныхоо баялгийг худалдаад луйвардаад биднийг өнөөдрийн байдалд авч ирлээ.Сонголтын гажиг гэж л би хувьдаа үзэж байна.Ямарч иргэдийн санал бодол сонсдоггүй,тусгагддаггүй,харгалздаггүй харалган нэр дэвшилт үнэхээр иргэдийн сэтгэлд нийцэхгүй байна.

    Зочин, 2017-05-16 13:33:23, 202.179.31.62Хариу бичих

  28. Таны нэр:

    Тайлбар:

  29. НЭГ НТ АСУУДАЛ ИЙМ ЮДЭЭРЭЭ ТУЛСАН ОДОО МАХН ААС. НАРАНГЭРЭЛ ИЙГ ДЭВШУУЛЭЭД Л СОНГОЕ. ООР ЯМАР ГАРЦ БАЙНА. ???

    Bat, 2017-05-16 13:43:24, 202.21.106.135Хариу бичих

  30. Нарангэрэл гэж хэн бэ? Жужигчин бил уу!???

    Зочин, 2017-05-16 21:06:21, 202.9.41.42

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  31. ERONXIILOGCHIIN SONGUULID BUGDEEREE OROLTSOOD XEN NEGNIIG NI SONGOXGUI GEDGEEREE L XUUDSAA BOGLOOD XIIEL DEE ENE NI OOR NER TSEVER, ARAI XULGAICH GAZAR XUDALDAGCH XULGAICH 2 -OOS ARAI OOR NER TSEVER XUN DEVSHUULEX BOILOMJIIG GARGAJ OGNO SHUUDEE. ARAI CH DEE NEG NI TOMOR ZAM GEJ BAAXAN MONGO IDEED TER MOGOI BARISAN XUMUUSEE GADAADAD DURVEEJ GARGASAN BATTULGA GEGCH YAMAR CH BOLOVSROLGUI XULGAICH, NOGOO NI NIISLELIIN GAZRIIG XULGAILJ ZARJ XAGARTLAA BAYAJSAN NEG XUJAA 2-OOS BID YAJ SONGOLT XIIX UOM BE? SONGOLT ALGA BAINA SHUUDEE TUMEN MINI EE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ENE 2 -IIN ALI NI CH XULGAICH BUU SONGO , 2017-05-16 13:56:22, 119.40.100.222Хариу бичих

  32. Таны нэр:

    Тайлбар:

  33. Бид М.Энхболдыг сонговол Монгол улс минь Түвд Өвөрмонгол шиг болно. Сайн бодоорой.....

    Зочин, 2017-05-16 14:00:32, 202.179.26.22Хариу бичих

  34. Тийм шүү. МОНГОЛ хүнд одоо буруу хүн сонгох эрх байхгүй. СОНГОЛТОО... САНААЧИЛГАТАЙ ЗАЛУУ ҮЕИЙН ТӨЛӨӨЛӨГЧ БАТТУЛГАД ИТГЭЛ ХҮЛЭЭЛГЭЕ.

    Зочин, 2017-05-16 15:16:54, 124.158.109.140

    ХОЁРЫН НЭГ УЧРААС БИЗНЕСМЕНД ӨГЬЕ.

    Зочин, 2017-05-16 15:19:25, 124.158.109.140

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  35. Me Enkhbold l bush boo hen ch yahav Dee. Ter bol xyatad iin toloonii xyH. Xylgaich. Gazriig zarna.

    c. Bayar, 2017-05-16 14:03:01, 70.198.42.130Хариу бичих

  36. Таны нэр:

    Тайлбар:

  37. ИЙМ 2 ХУЛГАЙЧААС ХЭН НЭГИЙГ СОНГО ГЭЖ МОНГОЛЫЭН НИЙТ ХҮНИЙГ-СОНГОГЧ ТҮМНИЙГ ҮНЭХЭЭР ДОРОМЖИЛЖ БАСАМЖИЛЖ БАЙНА. БИДНИЙГ ЯМАР Ч СОНГОЛТГҮЙ БОЛГОЖ ШУУД ТУЛГАН ШААРДАЛТ ХИЙЖ БАЙНА. ЭНЭ 2 ХҮН БОЛ ШОРОНД БАЙХ Л ЭРҮҮГИЙН ЭЛЕМЕНТҮҮД ШҮҮДЭЭ. АРАЙ НЭР ЦЭВЭР, БАС Ч ГЭЖ УЛС ОРНОО БОДДОГ, БОЛОВСРОЛ МЭДЛЭГТЭЙ НЭГЭН ЭНЭ УЛСАД БАЙГАА ШҮҮДЭЭ. ГЭТЭЛ???? БИД СОНГУУЛЬД ОРОЛЦООД ХЭНИЙГ НЬ Ч СОНГОХГҮЙ ГЭДГЭЭ ХЭЛЖ ХУУДСАА БӨГЛӨӨД ӨӨР ОЛИГТРОЙ ХҮН НЭР ДЭВШҮҮЛЭХ БОЛОМЖОО ЭРЖ ХАЙХ ХЭРЭГТЭЙ БАЙНА ШҮҮ ЬҮМЭН МИНЬ ЭЭ. ЭНЭ ГАЗРЫН ХУЛГАЙЧ ХАХУУЛЬЧ ЭНХБОЛД, ӨДИЙ ТӨДИЙ ДОЛЛАР УЛСААС ТӨМӨР ЗАМ НЭРЭЭР ЦУСАЛСАН ХУДЛГАЙЧ БАТТУЛГААС АРАЙ ӨӨР ХҮН ҮНЭХЭЭР АЛГА ГЭЖҮҮДЭЭ????

    ЭНЭ 2-ЫН ХЭНД НЬ Ч САНАЛ ӨГӨХ ХЭРЭГГГҮЙ, 2017-05-16 14:03:04, 119.40.100.222Хариу бичих

  38. Таны нэр:

    Тайлбар:

  39. заавал энэ 2-ын нэгийг сонго гэж хэн хэлээд байгаа юм бэ? хэнийг нь ч сонгохгүй байж болно шүүдээ хэрэь Та эрх чөлөөт сонголт хийж байгаа бол

    Зочин, 2017-05-16 14:06:28, 119.40.100.222Хариу бичих

  40. Таны нэр:

    Тайлбар:

  41. М.Энхболд муу сонголт биш ээ, төлөв түвшин, төрийн түшээ хүн шүү,

    зочин, 2017-05-16 14:11:30, 119.40.103.162Хариу бичих

  42. Шаадаг тэнэг

    Зочин, 2017-05-16 14:40:25, 124.158.109.140

    Хуцдаг муу халтар вэ?

    ккк, 2017-05-16 17:38:18, 202.131.246.179

    tuluv tuvshin hunii doodoh noitoon gej

    Зочин, 2017-05-16 18:06:33, 202.179.26.232

    Толов тувшин хулгайч!

    Зочин, 2017-05-16 20:51:42, 202.9.41.42

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  43. олноороо сонгууль өгөхөө больчих

    Зочин, 2017-05-16 14:16:55, 1.25.119.121Хариу бичих

  44. бүдүүлэг боловсролгүй нэгэн гэдгээ харуулж байна,хүүхдэдээ л тэгж битгий хэлээрэй

    зочин, 2017-05-16 14:47:52, 59.153.113.219

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  45. төрд хатаагдсан хүнийг сонгох нь зөв,баттулга мафиг цэцэглүүлнэ.тэр мөнгө л бодно.манайхан мөнгөтөй хүн засагт гарахаар шунадаггүй гэж боддог,тэр худлаа шүү,тэд өөрийн мөнгийг өсгөхийг л бодно.1000 жил амьдрахаа боддог хүмүүс

    зочин, 2017-05-16 14:45:43, 59.153.113.219Хариу бичих

  46. Төрд хатаагдсан нь Энхболд уу. Битгий хуц.Төрийн нэрээр өөртөө юм хийдэг.Төрөөс төрсөн тэр бумтан. Энэ 2 хүнийг харьцуулахад 90 оноос хойш бизнес эрхлэж үйлээ үзсэн Баттулгын ашиг орлогоос илүү их МӨНГИЙГ Энхболд төрийн ажилтан хийсэн байгааг юу гэж үзэх вэ.МАН-хаан. Ойлгохгүй байна.

    Зочин, 2017-05-16 15:27:33, 124.158.109.140

    Роох торд шургалсан эрлийз

    Зочин, 2017-05-16 21:07:17, 202.9.41.42

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  47. yag unen bid uursduu teneg

    Зочин, 2017-05-16 14:52:02, 27.123.214.108Хариу бичих

  48. Elbegdorjiig zaluuchuud yaj saagaad bailaa!ee gegeen mini?Elbegdorjoos deer hyn ene Mongold dyyssan met syygisan biz dee!!teheer ter elbeg chini jinhene Mongoloor togloson adgiin har saar!maapiin tergyyn alia salbadai baigaa biz dee!!!haraal idsen nobsiig ta nar naiman jil songoloo!eneeder erend orood etend barigdaad muugaan yzej baina!ene bol ta nariin doromjlol!ta nar eersdeen byryytai tolgoi chini ajilladaggyi ee!!!

    Elbegdorj Mongolchyydiig talzyylsan?..., 2017-05-16 20:36:36, 148.60.92.227

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  49. Шударга ёс, хууль журам гэж энэ улсад байхгүй болжээ. Хувийн компани нь 600-аад сая төгрөгийн өр төлбөртэй, чингис бондоос төмөр замд оруулсан 280 сая $ завшсан нь албан ёсоор тогтоогдсон эрүүгийн онц ноцтой гэмт хэргийн сэжигтэн бөгөөд яллагдагч жанхуу баттулгыг Монгол Улсын Ерөнхийлөгчийн сонгуулийн тухай хуулийн 5-р бүлгийн 24-р зүйлийн 2.1 (4.2.1.банк, бусад хуулийн этгээд, иргэнд шүүхийн шийдвэрээр тогтоогдсон төлбөл зохих зээл, барьцаа, батлан даалтын өр болон хугацаа хэтэрсэн албан татварын өр төлбөргүй байх;)-г зөрчиж нэр дэвшигчээр бүртгэлээ!!! Хэрэв хуулиа баримтлах юм бол жирийн ямар ч иргэн Сонгуулийн Ерөнхий Хороог дээрх зүйл заалтыг зөрчсөн гэдгээр Захиргааны хэргийн шүүхэд өгвөл “Энэ хуулийн 27.5-д заасныг зөрчиж нэр дэвшигчийг бүртгэсэн нь тухайн нэр дэвшигчийг нэрийн жагсаалтаас хасах үндэслэл болно” гэдэг үндэслэлээр АН-с нэр дэвшигчийг шууд хасах эрхтэй болно.

    ARD, 2017-05-16 14:55:17, 202.131.243.162Хариу бичих

  50. Battulgiig mongoliin ard tumen demjinee!! Ter bol eh orniihoo toloo tsohiloh zurhtei hun!!!

    Eh oronch, 2017-05-17 03:32:27, 172.56.12.149

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  51. Энхболд бүхэл бүтэн хотын газрыг хөлжих хэрэгсэл болгосон газрын хуулийг МАН санаачилаж хэрэгжүүлсэн боловч дарга нарт ашигаа өгсөн. Энэ тэнэг гарвал МОНГОЛ-ын газрыг хятадуудад зарж дуусгах биз. Ийм хүнийг нэр дэвшүүлж байгаа МАН-ыг татан буулгах болсон.

    Зочин, 2017-05-16 15:00:08, 124.158.109.140Хариу бичих

  52. Таны нэр:

    Тайлбар:

  53. Баттулга залуу МОНГОЛ үр өгөөжтэй олон зүйлийг санаачлан хийж бүтээн байгуулсныг монголын залуу үе мэдэж байгаа. Ирээдүйн хүүхэд, залуучууд маань Монголоо гэсэн сэтгэл зүрхтэй байна гэдэг баярлууштай. Тийм залуучуудын тэргүүнд явж байгаа БАТТУЛГА хүүгээ дэмжин ажиллана. Үеийн олон залуучууд дэмжих байлгүй. МОНГОЛД МОНГОЛОО ГЭСЭН ХҮН ХЭРЭГТЭЙ. Түүнээс биш боловсролтой нэртэй урвагч, дарга тагалзагууд хэрэггүй. Соц-змын үед ч дарга байсан, одоо ч дарга нэртэй хүмүүс хэрэггүй.

    Зочин, 2017-05-16 15:09:12, 124.158.109.140Хариу бичих

  54. Таны нэр:

    Тайлбар:

  55. MONGOLIAN VS CHINESE

    Зочин, 2017-05-16 15:11:45, 202.55.191.102Хариу бичих

  56. Таны нэр:

    Тайлбар:

  57. МУУ САЙН Ч МОНГОЛ ХҮНЭЭ ДЭМЖИНЭ.ХЯТАД ХҮНИЙГ ХИЧНЭЭН ТОМ ДАРГА ГАЗРЫН НАЙМАА БАЯН ХҮН БАЙСАН Ч ДЭМЖИХГҮЙ.ХҮНИЙ НОХОЙ ТЭЖЭЭХЭЭР ӨӨРИЙН НОХОЙГ ТЭЖЭЭ ГЭСЭН НЭГ ҮГ БИЙ.

    Зочин, 2017-05-16 15:14:29, 202.55.191.102Хариу бичих

  58. ТИЙМ ШҮҮ. МОНГОЛЧУУД БУРУУДАХГҮЙ.

    Зочин, 2017-05-16 15:29:29, 124.158.109.140

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  59. Газар зарсан хужаа дамчин Төмөр зам идсэн орос хулгайч Авилгалын загалмайсан эцэг гурван луйварчин бие биенээ идэж Төр улс цэвэрших болтугай

    Зочин, 2017-05-16 15:24:48, 150.129.142.113Хариу бичих

  60. Таны нэр:

    Тайлбар:

  61. Төрд хатаагдсан нь Энхболд уу. Битгий хуц.Төрийн нэрээр өөртөө юм хийдэг.Төрөөс төрсөн тэр бумтан. Энэ 2 хүнийг харьцуулахад 90 оноос хойш бизнес эрхлэж үйлээ үзсэн Баттулгын ашиг орлогоос илүү их МӨНГИЙГ Энхболд төрийн ажилтан хийсэн байгааг юу гэж үзэх вэ.МАН-хаан. Ойлгохгүй байна.

    Зочин, 2017-05-16 15:32:14, 124.158.109.140Хариу бичих

  62. Жанхуу баттулгыг эх оронч гэж гүн бат итгэсэн, тархины эргүү нь гараагүй эргүү дебил ээ, одоо чамааас нь бусад тархины эргүү нь гарчихаад байна. Эх оронч хүн ард түмнээ 17 чингэлэг спиртээр хордуулж, ард түмнийг хооронд нь талцуулж, орос болон хятадад зэрэг биеэ үнэлж Монголын төр, эдийн засгийг сүйрүүлж, Монгол хүүхнээс илүү орос биеэ үнэлэгч хүүхнийг илүүд үзэж, өсвөр залуу үеийг хар тамхинд донтуулж Монгол генийг устгах уу. Эргүй балай минь чиний агуу ухаан чинь хүрвэл хариулах гээд нэг үзээрэй....

    Зочин, 2017-05-16 17:40:33, 202.131.243.162

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  63. Oy tolgoi,tavan tolgoi geh met oorsdiin sain medekhgui zuileer hel amaa biluudekhgui urd urdah ajilaa hiideg bolson tsagt l Irgediin mass zov songolt hiih hemjeend hurne.Ajiliin Bair gej ogt uaridaggui n suirel um shuu dee.

    Zochin, 2017-05-16 15:58:56, 188.166.189.236Хариу бичих

  64. 2 tolgoi yariyyldaggvi hen be chi manan giin hylgaichyyd hybaaj hysah nyy.dyrtai dyh nyyd hol ochij hyts.elbeg bayar rio tinto oubs mngl ig dampyyryylah urund oryylj bna

    Зочин, 2017-05-16 17:38:23, 202.9.40.228

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  65. МАЛНААС ЯЛГАРАХ ЮМГҮЙ БОЛСОН ТЭНЭГҮҮД МИНЬ СОНСЦГОО УХААРЦГАА, СЭРЦГЭЭ элбэгдорж ГЭХ ДЭЭРЭМЧИН, ЛУИВАРЧИНААС ОГТ ЯЛГАРАХ ЮМГҮЙ НЭГ НЬ энхболд ҮҮНИЙГ ЯМАРЧ ДОХИОЛДОЛД СОНГОЖ БОЛОХГҮЙ СОНГВОЛ АРД ТҮМЭН ҮЕИЙН ҮЕ БООЛООР АМЬДРАЛ ЧИНЬ ТӨГСӨНӨ БОЛОМЖ ДАХИАД БАЙХГҮЙ

    Й, 2017-05-16 16:19:55, 93.26.167.10Хариу бичих

  66. Таны нэр:

    Тайлбар:

  67. Баянхонгорт Жайкагийн япончуудын орчуулагчаар очсон чинь аймгийн дарга нь орой УБ-с Баттулга ирж ажил шалгана, хурал хурлаа дуусгаад тараад зочид буудалд чинь очоод ажлаа ярья гэж нб-р хэлүүлэхээр нь орой архидаж шоудаад худлаа гээд зочид хэлсэн чинь үнэхээр шөнө 12 цагт хурлаа дуугаад з/буудалд хүрээд ирж билээ. Япончуудаасаа ичсэн. Үнэхээр Баттулга ирэхэд очсон газар нь ганц ажил л ярьдаг юм байна лээ. Идэж уусан ч гэсэн Женкогоо сонгоно. Идэж уудаггүй хүн байна уу. Монголд харин хөгжүүлэх чадвартай энэ 2-с Баттулга л байна.

    ганаа, 2017-05-16 16:25:35, 103.9.88.210Хариу бичих

  68. битгий худлаа ярь, наад жанхуу чинь өөрөө л иднэ үү гэхээс биш, бусдад өгдөг хүн биш, тиймдээ ч хүмүүс наад жанхуугийн чинь үнэн нүүрийг нь таниад өөрийнх нь аваачсан царцаа нар ч гэсэн өөртнь өгөөгүй юм шүү.......

    Бодит үнэн, 2017-05-16 17:39:31, 202.131.243.162

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  69. косюм өмссөн даруухан царайлсан газрын хулгайчийг дэмжихгүй.

    ганаа, 2017-05-16 16:27:49, 103.9.88.210Хариу бичих

  70. Таны нэр:

    Тайлбар:

  71. Helbereh dyrtei Mongolchyyd odoo hasarbal hasrahaas eer argagyi bolson baimaar getel Elbegdorj gedeg tenegiig yamar olon jil mandyylab?Ta nar yasan be?Dahiad Elbegdorjoon songooch,muusain hiisgelen nobsnyyd hynencheryyd!alyyrching songochihood ta nar eedtei deeslene gej bodson yy?Odoo ter alyyrchingaan barij horizgoo!!!!

    Elbegdorj bol har mertei ylas ornoor togloson hylg, 2017-05-16 16:51:16, 148.60.92.223Хариу бичих

  72. Таны нэр:

    Тайлбар:

  73. MONGOL MUHULIIN ZAMDAA ORJEE. MAFIIN TOLGOILOGCHID .....GASLAAD HEREGGUI !!!!!!! MONGOL ULS GEJ BAICHGUI SCHUU DEE. MAFIIN GART ORSON HUJAAGIIN MUJ.

    Зочин, 2017-05-16 17:18:28, 80.187.114.129Хариу бичих

  74. MANAN-g gargaj bolohgyi ee!!harin eer namaas bol yahab?...

    mANAND SONGOJ BOLOHGYI EE§, 2017-05-16 20:38:49, 148.60.92.227

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  75. М.Энхболдын төлөө битгий өгөөрэй.

    ккк, 2017-05-16 17:38:52, 202.131.246.179Хариу бичих

  76. Таны нэр:

    Тайлбар:

  77. Энэ цайчихсан жанхуу баттулга хулгайч бол Монгол улсыг зарчихаад “Би зараагүй ээ” Орос Хятадын явуулга гээд зогсож байх гар. Юуны чинь Ерөнхийлөгч вэ? Жанхуу чамд нэг үнэн юм хэлчихье. Чамд бол Баянхонгорт багийн дарга ч ахадна, чи мөнгө тараахггүй өрсөлдвөл Баянхонгорт багийн даргад ч гарч чадахгүй............

    Жинхэнэ эх оронч иргэн бичиж байна, 2017-05-16 17:41:30, 202.131.243.162Хариу бичих

  78. Жинхэнэ иргэн минь чи хятадын л иргэн байх!

    Зочин, 2017-05-16 21:00:07, 202.9.41.42

    Жанхуу гээд л Энхболд л бичээд байх шиг!

    Зочин, 2017-05-16 21:09:04, 202.9.41.42

    Mal min Enkhboldiig songovol mongoliin tusgaar togtnol burheg bolno!! Hervee chi erliiz bol eh oronluugaa buts!!!!

    Kkk, 2017-05-17 03:37:31, 172.56.12.149

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  79. Хууль нь гууль болсон, төрийн түшмэдүүд нь дур зоргоороо авирласан энэ цаг үед хууль эрх зүйн өндөр мэдлэг боловсролтой, мэргэшсэн ийм чадварлаг хуульч хүн төрийн тэргүүн болж, улс орныг эмхлэн цэгцэлж, зөв голдрилд нь оруулахыг одоогийн бий болсон нөхцөл байдал шаардаж байна. Энэ шаардлагыг хангаж чадах хамгийн зөв хүн нийгэм түүхийн захиалгаар ашгүй тодрон гарлаа гэж үзэж байна. Ард түмэн тухайн цаг үедээ эрдэмтэн зохиолч, их соён гэгээрүүлэгч Л.Түдэв гуайг сонголгүй маш том алдаа хийсэн. Тэр гашуун түүхээс сургамж авсан болохоор одоо алдах эрх бидний Монголчуудад огтоос байхгүй. Төрийн тэргүүн, ард түмний эцэг гэгдэх хүн бүх талаараа ард олноо үлгэрлэн манлайлагч, ялангуяа нийгмийн оюун санааны түүчээ, нийтийн хүчийг зөв чигт өөрчлөн залах үзэл санааны хөтөч нь байх учиртай. Академич С.Нарангэрэлийг нэр дэвшвэл Монголын ард түмэн уухайлан бүх талаар бүрэн дэмжинэ гэдэгт огтхон ч эргэлзэхгүй байна. Үүнд нам үл харгалзан Монголоо гэсэн сэтгэлтэй иргэн бүр зүрх сэтгэлээрээ дэмжих нь дамжиггүй юм. Монгол түмний заяа түшиж, сонголт нь мэргэн болог!

    Зочин, 2017-05-16 17:44:19, 202.9.42.198Хариу бичих

  80. Эргуутсэн мал

    Зочин, 2017-05-16 21:00:45, 202.9.41.42

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  81. Хоёр гамбир

    Зочин, 2017-05-16 17:59:38, 103.229.123.1Хариу бичих

  82. Таны нэр:

    Тайлбар:

  83. ene 2 hunees bol yaaj ch bodson Jenko n deer.

    Зочин, 2017-05-16 18:03:34, 202.179.26.232Хариу бичих

  84. chi l gantsaaraa demj dee....... bugd cham shig debil bish.....

    Зочин, 2017-05-16 19:26:27, 202.131.243.162

    Тийм шуу! Девил ! Хятадууд аа та нарт ичих булчирхай ч байхгуй болжээ!

    Зочин, 2017-05-16 20:56:45, 202.9.41.42

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  85. энэ үхэр Монголчууд гээд бичээд байгаа хүмүүс бол ёстой хятадын эрлийз юмуу эсвэл хагас дутуу мэдлэг гэх мэдээлэл олж авсан юмны ард юу болохыг ажиглаад хэт цэцэрхсэн нөхдүүд байгаа ...чинь сэтгэлээсээ миний амьдарч байгаа улс, нутаг орон минь яагаад болохгүй бүтэхгүйгээр дүүрэн болчихвоо яагаад бид нэг л буруу яваад байна гэж бодох би юу хийж чадах бэ? ..гэх ёстой бус уу

    zochin , 2017-05-16 18:19:55, 182.251.255.39Хариу бичих

  86. Таны нэр:

    Тайлбар:

  87. Bi Battulgiig songonoo !!!! Mongol tumniig mini Burhan Tenger iveej Turiin mini suld Bat orshig!!!

    Зочин, 2017-05-16 18:28:20, 94.14.150.125Хариу бичих

  88. Таны нэр:

    Тайлбар:

  89. Battulgiin esreg MAHAH , buh oligarhuud negdej bna !!! Yagaad gedgiig ta ooroosoo asuu, daraa n hend ogohoo shiid !!!! Mongo uu Mongolchuud uu???

    Зочин, 2017-05-16 18:31:46, 94.14.150.125Хариу бичих

  90. erguu mal aa janhuugiin esreg an-han ni hurtel duugarch bna, naad janhuu chin elbegiin gaagaanii rezin. chi nudee nee mal mini......

    Зочин, 2017-05-16 19:27:33, 202.131.243.162

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  91. Монголчууд аа уриалж Байна хоерын хоер хулгаачийг буу сонго яг адилхан лаларууд сонгууль огох сонголт алга экс н Энхбаяр шууд огох Байсан юм

    Зочин, 2017-05-16 18:36:23, 122.201.24.135Хариу бичих

  92. Энхбаяр чинь байхгуй! Дууссан одоо нас нь ч хурэхгуй!

    Зочин, 2017-05-16 20:58:09, 202.9.41.42

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  93. Энхболдын толоо огч болохгуй элбэгдорж ийн баруун Томсог зуун Томсог нь Хаус баяр гэдэгийг Маш сайн ойлгоорой !!!!!!!!!! Аны баттулга томор замын том хулгаач шдээ!!!!!!!! Махныг л дэмж оор сонголт байхгуй шдээ!!!!!!!

    Зочин, 2017-05-16 18:39:31, 122.201.24.135Хариу бичих

  94. Таны нэр:

    Тайлбар:

  95. Экс н Энхбаяр торд нолоо бухийн лидер Энэ ноход л худлаа шааж хор найруулж сех -г оортоо ашиглаж Байна энхболд хулгаач яг элбэгдорж ийн угээр явж байгаан илт эх орноо биш оорсдийнхоо толоо улаан цайм хучээр гарах гэж унтаж чадахгуй улаарч Байна ман 60- тэрбумийн нам шдээ!!!!!!! Ман Ан ыг сонгож болохгуй !!!!!!!!!!!!

    Зочин, 2017-05-16 18:44:39, 122.201.24.135Хариу бичих

  96. Таны нэр:

    Тайлбар:

  97. Тэгээд наадхаараа юу хэлэх гэсэн юм бэ? Хэрвээ бид эх оронгүй болчихвол дэлхийн энэтэй аугаа өвөг дээдэс минь булшин дотроо уйлж хөрвөөх болно. Тэнгэр заяа биднийг тэртээд орхиж, тэргэл саран нулимсаа нууж биднээс холдох болно... ч гэх шиг сүржин сүржин матрын нулимс бичиж гэнэ. Шүлэгч биш

    8, 2017-05-16 19:00:12, 202.9.43.84Хариу бичих

  98. Таны нэр:

    Тайлбар:

  99. энхболд хөшөө бариагүй. нөгөөх нь барьсан .ялгаа нь энэ

    Зочин, 2017-05-16 19:20:18, 103.10.22.16Хариу бичих

  100. Таны нэр:

    Тайлбар:

  101. Энэ цайчихсан жанхуу баттулга хулгайч бол Монгол улсыг зарчихаад “Би зараагүй ээ” Орос Хятадын явуулга гээд зогсож байх гар. Юуны чинь Ерөнхийлөгч вэ? Жанхуу чамд нэг үнэн юм хэлчихье. Чамд бол Баянхонгорт багийн дарга ч ахадна, чи мөнгө тараахггүй өрсөлдвөл Баянхонгорт багийн даргад ч гарч чадахгүй............

    Зочин, 2017-05-16 19:28:05, 202.131.243.162Хариу бичих

  102. Таны нэр:

    Тайлбар:

  103. Ээбий ерөнхийлөгч маш сайн ажилласан Одоо Тулгаа ерөнхийлөгч бас дутахгүй сайн ажиллана. Үйл ажлыг нь үргэлжлүүлэхийн тулд амин найз Баттулгыг нь сонгож байж л Монгол өнгөрсөн жилүүд шиг амжилттай хөгжинө

    Зочин, 2017-05-16 20:15:22, 66.181.179.218Хариу бичих

  104. Yasan muuhai bug doloogch haralgan nuhur ve!!! Jonhuu battulgiig ard tumen demjihgui ee!!!

    Зочин, 2017-05-16 21:51:13, 122.201.21.236

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  105. Энэ 2 хүн хоёулаа л ээлжилж төр барилцаж сайд дарга хийж байсан хүмүүс Ард түмэн бол эхнэр нөхрөөсөө илүү мэднэ энэ хоёрыг мэднэ. Тэгэхээр сонгуульд улсаас мөнгө төсөв зарцуулах хэрэг байна уу? Сурталчилгаа хэрэг байна уу? Ядарсан улс орон мөнгө төгрөгөө хэмнэсэн нь дээр байх

    Зочин, 2017-05-16 20:21:02, 66.181.179.218Хариу бичих

  106. Таны нэр:

    Тайлбар:

  107. Hudaldaa naimaa Online chigleleer ajilah baraa buteegdehuun borluulah Surtahclah ajiluudiig hiij huitsetgene. Ta doorhi linkeer orj delgerengui medeelel awna uu ? BURTGUULSNII DARAA TANII MAIL RUU /SERTIFICATTAI BONUSTAI BELEG OCHIH BOLNO. • Ажлын байранд тавигдах шаардлага http://Cash4Visits.com/ref.php?refId=345172 энэ линкээр нэвтэрч ороод Register now дарж бүртгүүлсэнээр 2$ таны дансанд орох бөгөөд цаашид таны линкээр зочилсон хүний тоогоор 0,5$ нэмэгдэж орох болно. Хамгийн багадаа 30$ хүрэхэд та мөнгөө авах эрхтэй болох бөгөөд тус веб сайтаас олон улсын карт бэлэглэх бөгөөд Голомтбанк болон Капитрон банк ашиглан мөнгөө авах боломжтой. Одоогоор тус сайтад 380000 гаруй мянган гишүүн бүртгэлтэй байгаа бөгөөд өдөртөө 5-30$ доллар сардаа 150-900$ долларын цалинтай ажиллаж байна. Интернет хандалтын тоогоор тус сайтад интернетийн компаниуд мөнгө төлдөг бөгөөд хичээнгүйгээр линкэн дээрээ хүн элсүүлээд хийгээд үз. Харин үр дүнг гагцхүү та л гаргаж чадна. Мянга сонсохоор нэг үз гэдэг, линкээр ороод үзээрэй. Таниас элдэв бусын нэмэлт зүйл шаардахгүй. Маш амархан шүү. Амжилт.

    CHANCE@XXK, 2017-05-16 20:49:17, 183.177.98.34Хариу бичих

  108. Таны нэр:

    Тайлбар:

  109. Unenshtei. Songolt alga

    Зочин, 2017-05-16 22:37:56, 121.57.9.197Хариу бичих

  110. Таны нэр:

    Тайлбар:

  111. Монгол ах дүү нар минь сэрээч.Өвөр дүүрэн дипломтай мөнгө бодсон хятадын эрлийзээс монголоо гэсэн сэтгэлтэй хэн ч байсан яахав.МАНыхан намдаа үнэнч царайлж тэнэгтээд Монголоо хятадын муж болгожихов.Наад эрлийз чинь туршлагатай хулгайч нэг мэдэхэд монголын бүх газрыг хамаатан хужаа нартаа зарж орхино шүү.

    Цэвэр монгол, 2017-05-16 22:47:35, 183.177.98.226Хариу бичих

  112. Таны нэр:

    Тайлбар:

  113. Одоо бидэнд хойшоо харах уу, эсвэл урагшаа харах уу гэсэн сонголт үлдлээ гэж ойлгож байна.Дээшээ харах боломжийг олгосонгүй ш дээ. Монголын ард түмнийг Бурхан ивээх болтугай гэж залбирахаас өөр зам алга даа.

    USA, 2017-05-16 23:03:17, 108.219.218.76Хариу бичих

  114. Таны нэр:

    Тайлбар:

  115. Bidend songolt baigaa shuu.Zaaval ene 2 balai teneg MANAN namiin ner devshigch nariig songoh albagui.Ard tumen uursdiin dundaas hunee ner devshuuleed songoh heregtei.Turiin erh ard tumnii gart gedgiig odool heregjuulmeer bna.Hedii boltol ene 2 namaar togluulhiin.

    zochin, 2017-05-17 00:02:56, 202.70.46.216Хариу бичих

  116. Таны нэр:

    Тайлбар:

  117. Сонгогч түмнийг шахаанд оруулж байна гэхээс өөр хэлэх үг алга. Бид ч ёстой дүүрсэн тэнэг махан толгойнууд юм даа. Ингэж ч доромжлуулж байх гэж...

    Зочин, 2017-05-17 00:09:00, 122.201.31.211Хариу бичих

  118. Таны нэр:

    Тайлбар:

  119. М. Энхболд ажил сайн хийдэг боловч сурталчилгаа муутай хүн.

    Зочин, 2017-05-17 00:33:39, 122.201.24.245Хариу бичих

  120. Таны нэр:

    Тайлбар:

  121. Зориггүй хулчгар хүмүүс мөглөнгөөсөө гарч чадахгүй байна.Гол нь бие нь эрх чөлөөтэй мэт агч сэтгэл нь мөглөнд хадаастай байна.Бидний олонх заавал МАН-Ан-с гарсан этгээдийг сонгох ёстой гээд бүүр ясандаа тултал итгэчихэж.Та нар францчуудыг хар даа.Улиг болсон хоёр намыг сөнөөгөөд, байгуулагдаад дөнгөж 6 сар ч болоогүй хөдөлгөөнийг дэмжиж саналаа өгчихлөө.Бид гомонуудаас зоригоор дутуу гэхээр л хэн байж таарах вэ.Жинхэнэ арчаагүй шаарнууд болж таараад байна.Тийм биш үү.МАН-Ан-г хоёуланг нь булшлаад үзье,монголчууд аа.

    зочин, 2017-05-17 00:56:18, 150.129.140.153Хариу бичих

  122. Таны нэр:

    Тайлбар:

  123. Janhuu battulgiig demjeed bgaa nuhduudiin Tarhinii erguu garaagui l bn uu? Oros biee unelegch ehnertei huuhduud ni har tamhichin adgiin karmaanii hulgaichaas turiin hulgaich bolson yarmagiin hulhi tolgoi uvtguj uhtel shartuuldag hulhi arhiig hen ch demjihgui !!! Ard tumen janhuu battulgad salaavch ugnu!!!

    Зочин, 2017-05-17 01:06:22, 122.201.21.236Хариу бичих

  124. Таны нэр:

    Тайлбар:

Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэл нь Sonin.mn сайтын нийтлэлийн бодлоготой холбоогүй зөвхөн тухайн хүний үзэл бодол тул сайт хариуцлага хүлээхгүй болно. Эрхэм та өөрийн үзэл бодлоо илэрхийлж, сэтгэгдэл бичихдээ бусдын нэр төр, эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү? Бусдыг гүтгэж, доромжилсон сэтгэгдлийг сайтын модератор устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 88195646 дугаарын утсаар хүлээн авна.

Таны нэр:

Тайлбар: