Өнөөдөр УИХ-ын гишүүд Ю.Цэдэнбалыг “цагаатгана, цагаатгахгүй” гэсэн хоёр тал болж үзэж тарж байна. Тэд улс төрийн тэнэглэл, харалган байдлаа “түүхэн цагаатгалаар” нууж, “түүх мэддэг” сүрхий хүн болж үнэн утгагүй жүжиг тоглож байна.
Гэтэл Ю.Цэдэнбалыг “цагаатгана, цагаатгахгүй” гэсэн нэгж, тодорхой асуудлын цаана коммунист дэглэмээс ардчилал руу шилжих үед шийдвэрлэж чадаагүй үлдсэн болон үлдээсэн улс төр, нийгэм, түүх, оюун санааны асар том олон асуудал байгаа юм. Энэ талаар онол-практикийн зарим үндэслэл хэлэх гэсэн юм…
Ардчиллын мухардал
Эдгээр бугшсан асуудлыг түүхэн болон гүн ухаан, үзэл санааны өргөн суурь дэвсгэр дээр авч үзэлгүйгээр шийдвэрлэх боломжгүй. Гэтэл манайд чухам энэхүү ерөнхий суурь асуудлуудыг 20 гаруй жил “мартаж”, орхигдуулж ирсэн учраас үзэл санаа, сэтгэлгээний мухардалд ороод байна.
“Шинэ” АН, “хуучин” МАН хоёр Ю.Цэдэнбалыг “цагаатгана, цагаатгахгүй” хэмээн “байлдаж” эхэлснээр Монгол Улс оюун сэтгэлгээний хувьд 1990 оны үе рүүгээ эргэн оров. Нарийн ярих юм бол энэ нь монголын ардчилал бүрэн мухардалд орсны тод илрэл мөн.
Ингэхэд ардчилалд хэрхэн шилжсэнээ санаж байгаа, мөн бусад социалист улс ардчилалд яаж шилжсэнийг санаж байгаа хүн Монголд бий юу ? Байхгүй.
Социалист систем яаж нурсан бэ ?
Манай “ардчилагчид”: “Бид ардчилсан хувьсгалыг оготнын хамраас ч цус гаргалгүй хийсэн” гэж байн байн цээжээ дэлддэг. Сайхан зан нь хөдөлсөн үедээ: “Монголчууд ухаантай болохоороо цус урсгаагүй” гэж их бахархан өгүүлэх бөгөөд үүнд бүгдээрээ “үнэмшиж” сэтгэлийн “их таашаал” авч ирсэн.
Гэвч харьцангуй саяхан болсон үйл явдлуудыг эргэн санавал энэн шиг худал юм байхгүй.
Ямар ч гэсэн социалист систем буюу коммунист дэглэмүүд бараг нэг зэрэг буюу ердөө хэдхэн жилийн дотор бараг “бодож ч амжихааргүй” богино хугацаанд нурсан нь баримт юм. Үндсэндээ 1989-1990 оны хооронд бүх зүйл “нүд ирмэхийн” зуур болж, бүх социалист орнууд улс төрийн дэглэмээ сольсон юм.
Хамгийн эхнийх нь 1989 оны хавар Польшид “Эв санааны нэгдэл” хэмээх сөрөг хүчний үйлдвэрчний эвлэл төрөн гарч Польшийн коммунист засгийн газартай хэлэлцээр хийснээр бүх зүйл эхэлсэн юм. 1989 оны зун Польшид хагас чөлөөт сонгууль болов. Ингээд 1989 оны намраас Ардчилсан Герман, Чехословак, Болгарт засаг төрөө сольж эхлэв. Харин Унгарт коммунист засгийн санаачлагаар шинэчлэл эхлэв. Харин Балти орчмын орнууд Зөвлөлтийн мэдэлд байсан учраас арай сүүлд, өөрөөр хэлбэл 1991 оны найман сарын үймээний дараа тусгаар тогтнолоо олж авсан юм. Харин “эсэргүүцлийн” үйл явц бас л 1990-ээд оны намраас тэнд эхэлсэн байсан.
Харин “цус гаргасан” цорын ганц орон нь Румын юм. Тэд тахин шүтэж байсан удирдагч Чаушеску-гаа эхнэрийн хамт буудан алсан билээ.
Румынээс бусад бүх постсоциалист орнууд коммунист дэглэмээс ардчилал руу шилжихдээ бүгдээрээ “оготнын хамраас цус гаргалгүй”, тайван замаар хувьсгал хийсэн юм. Иймээс Монгол л ганцаараа, “монголын ардчилагчид ухаантай” болохоороо “оготнын хамраас цус урсгаагүй” гэсэн зохиомол тэнэг үгээ болих хэрэгтэй.
Дөнгөж сая “социализм мандтугай” гэж байсан эдгээр орнууд одоо “ардчилал мандтугай” гэж орилох болов. Гэхдээ зүүн европын орнууд өмнө нь капитализмд байсан, түүнийг ямар нэг хэмжээгээр хөгжүүлж байсан юм. Иймээс тэд либерал ардчилал, зах зээлийг хүлээн авах иргэншил, соёлын суурьтай, зохих хэмжээний мэдлэг, туршлагатай байсан нь мэдээжийн хэрэг.
Харин ардчилалд шилжсэн Монгол Улс болон монголчуудын ардчиллын мэдлэг гэж таг харанхуй, туршлага гэж түй ч байхгүй байсан юм. Энэ нь гаднын “багш нар” монголчуудад ардчиллыг “А”-аас нь эхэлж заах “сайхан боломж” бий болгосон юм. Нөгөө талаас монголын сэхээтэн нэрт мэдэмхийнүүд “дуртай юмаа ардчилал” гэж донгосох бас л “сайхан боломж” олдсон юм.
Ингээд Монголд “ардчиллын онол”-ыг Баабар, Р.Гончигдорж, Ц.Элбэгдорж, Э.Бат-Үүл нар “заадаг” болов. Тэр үеийн эрдэм шинжилгээний болон бүх төрлийн “онолын” хурлууд эд наргүй бол “хурал биш” болдог байв.
Баабар, Р.Гончигдорж, Ц.Элбэгдорж, Э.Бат-Үүл нар болон “ардчиллын” бусад “онолчид” “дураараа шаана” гэдгийг ёстой үзүүлсэн юм. Энэ нь тэдний 1990-ээд оны эхээр хэлж ярьж байсныг судлаад үзэхэд л тодорхой байдаг. Одоо бол хүн ичиж үхмээр, бас хуцваа л эд байхгүй юу…
Тэр үед төрсөн монголын “үй түмэн онолчдын” хувь заяаг тусгайлан судалбал их сонин юм гардаг. Ингээд бүгдээрээ ардчиллын замаар замнав.
Ардчиллын анхны зовлон
Одоо шинийг байгуулах болон хуучныг устгах хоёр зорилтыг зэрэг биелүүлэх шаардлагатай болов. Өөрөөр хэлбэл коммунист дэглэмийн репресси шинжтэй үр дагаврыг даван туулах ёстой байв. Үүнийг “декоммунизаци” гэж нэрлэдэг.
Эрх зүйт төр, ардчилалд шилжихийн тулд шилжилтийн үеийн “шударга үнэний шүүх” маягийн үйл ажиллагаагаар декоммунизаци эхэлсэн юм.
“Шударга үнэний шүүхээр” мэдээж хэрэг коммунист элитүүд орох ёстой. Яагаад гэвэл тэд энэ “бузар системийг” бий болгож, репресси явуулж байсан.
Гэтэл ардчилалд шилжихийн тулд шүүн таслах үйл ажиллагаа явуулах тухай “заалт” ардчиллын ямар ч “онолд” байсангүй. Гэхдээ л заавал, бүр заавал “шударга үнэний шүүх” байгуулах зайлшгүй шаардлага байсан юм.
Ингээд улс болгон өөрийн онцлогт тохирсон шүүн таслах үйл ажиллагааг өөрийн үзэмжээр явуулсан юм. Энэ нь хууль дээдлэх үзлийг тунхаглах, “нийгмийн шинэ гэрээ” бий болгох, хуульгүйгээр дураараа хүн шийтгэдэг, залхаан цээрлүүлдэг “ардчилсан бус” практикийг халах улс төрийн зорилготой байв. Бүх постсоциалист орнууд хуучны коммунист удирдагчид хийгээд элитүүдийг яллах ажилд ханцуй шамлан оров.
Гэвч энэ бол дэндүү том, бас дэндүү зовлонтой асуудал байлаа.
Тоталитар дэглэмийн үед хүний эрх бөөнөөр зөрчиж байсны эсрэг хариу” арга хэмжээг Сэмюэль Хантингтон “алуурчны асуудал” гэж нэрлэсэн байдаг. Энд ердөө л хоёрхон зам байв. Эсвэл шүүж шийтгэх, өөрөөр хэлбэл “шударга үнэний шүүх” явуулах, эсвэл уучилж мартах, өөрөөр хэлбэл энэ асуудлыг зүгээр л орхих.
Тоталитар дэглэмийн үед хүний эрх бөөнөөр зөрчиж байсны эсрэг хариу” арга хэмжээг Сэмюэль Хантингтон “алуурчны асуудал” гэж нэрлэсэн байдаг. Энд ердөө л хоёрхон зам байв. Эсвэл шүүж шийтгэх, өөрөөр хэлбэл “шударга үнэний шүүх” явуулах, эсвэл уучилж мартах, өөрөөр хэлбэл энэ асуудлыг зүгээр л орхих.
Хамгийн амархан нь шударга бусаар хэлмэгдсэн хүмүүсийг цагаатгаж, репрессийг буруушаан жигших явдал байв. Дараа нь хэлмэгдэгсэд болон тэдний гэр бүлд нөхөн олговор олгох, санхүүгийн тусламж үзүүлэх явдал орно. Зарим оронд хураагдсан өмчийг нь буцаан олгосон. үүнийг реституци гэдэг.
Бусад оронд нэг удаа хийгээд дууссан “цагаатгах” нэртэй энэ үйл явц манайд 20 гаруй жил тасралтгүй үргэлжилж эдүгээ зүгээр л өш хонзон авах, улс төрийн үзэл суртал, мөн шууд хэлэхэд бизнесийн асуудал болон хувирсан байна.
Хамгийн хүндрэлтэй нь ял шийтгэлийн асуудал байсан юм. Яагаад ? “Ардчиллын парадокс” гэгч энд үүссэн юм.
Яаж шийтгэх вэ ? Шинэ байгуулсан ардчилсан төр зөвхөн хууль дээдлэх ёстой. Эрх зүйт төр, либерал ардчиллын суурь зарчмын нэг нь хуулийг буцаан хэрэглэж болохгүй. Өөрөөр хэлбэл хүнийг гэмт хэрэгт татна гэвэл түүнийг энэхүү гэмт хэрэг үйлдэгдэх үеийн тэр л хуулиар шийтгэх ёстой. Даанч тийм хууль коммунист дэглэмд байхгүй. Тэгж ярих юм бол коммунистууд шиг хууль сайн биелүүлдэг хүмүүс энэ ертөнцөд байхгүй. Ингээд “ардчиллын парадокс” үүсч байгаа юм.
Ухаандаа Зүүн Германд Баруун руу оргон хил давахыг оролдсон хүнийг шууд буудах хуультай байв. Тэр ч байтугай Зүүн Германы хилийн албаны хуулинд хил зөрчигсдийг буудвал сайшаах заалттай. Энэ тохиолдолд хууль биелүүлсэн хүний “бурууг” тогтоож, шийтгэх бараг утгагүй болж байгаа юм. Түүнээс гадна олонхи гэмт хэргийн хөөн хэлэлцэх хугацаа аль хэдийн дууссан байсан юм. Энэ бол “түүхийн” болон улс төрийн асуудал болохоос яг одоогийн “эрх зүйн” практик асуудал огт биш юм.
Зүүн Герман “шударга үнэний шүүх”-ийг “лаг сүртэй” эхэлж “дэндүү даржин” дуусав. Тэнд 75.000 орчим эрүүгийн хавтаст хэрэг нээж, 100.000 орчим хүнийг эрүүгийн хэрэгт татсан юм. Үр дүн нь ердөө л 1400 хүн шүүхээр шийтгэл хүлээжээ. Анх шийтгэнэ гэж “амласан” хүний ердөө л 1,4%. Энэ тоо “их багыг” би мэдэхгүй, харин “амласнаасаа” үлэмж бага бөгөөд энэхүү шийтгэх кампани нуран унасныг л хэлж чадах байна. Энэ шийтгэсэн 1400 хүнээ ч “олигтой” шийтгэж чадаагүй, ёс болгож торгох буюу тэнсэн өгөөд л “хоёр яс” салсан юм.
Зарим нь тулгарсан бэрхшээлийг хууль тогтоох замаар шийдвэрлэх оролдлого ч хийсэн. Тухайлбал, коммунист дэглэмийг гэмт хэргийн шинж чанартай гэж үзэх, зарим гэмт хэргийг хөөн хэлэлцэх хугацааг дахин сунгах г.м. Жишээ нь: Чехэд 1993 онд “Коммунист дэглэм хууль ёсны бус хийгээд түүнийг эсэргүүцэх тухай” хууль гаргасан. Ингээд энэ хуулийг хэрэгжүүлэх гэтэл Чехословак хоёр салж, зөвхөн Чех улс л хэрэгжүүлсэн юм. Энэ хуулиар 1948-1989 онуудад улс төрийн шалтгаанаар үйлдсэн бүх хэргийн хөөн хэлэлцэх хугацааг сунгасан юм.
Өөр нэг том арга хэмжээ нь “люстраци” буюу монголоор “цэвэрлэгээ” хийж, төрийн албанаас зайлуулсан явдал юм. Люстраци гэдэг нь өмнөх “ардчилсан бус” дэглэмд ажиллаж байсан тухайлсан хүн болон хүмүүсийг төрийн алба, шүүх, арми, хүчний байгууллагууд, түүнчлэн боловсрол, хэвлэл мэдээллийн байгууллагаас хөөж, тэднийг “цэвэрлэх”-ийг хэлдэг. Нэг ёсондоо боловсон хүчний халаа сэлгээний нэг төрөл боловч эрүүгийн шинжтэй биш, захиргааны шинжтэй шийтгэл юм.
Манайд энэ аргыг ил тод зарлаагүй боловч үнэн хэрэг дээрээ маш өвөрмөц байдлаар “нэлээн сайн цэвэрлэсэн” юм. Энэ талаар хэн ч ярьдаггүй боловч надаас асуувал “ярих юм” нэлээд бий…
Эдгээр олон арга замуудаас хамгийн ноцтой бөгөөд сэтгэл зүйн үр дагавартай нь архив ил болгох арга буюу монголоор “дотоод яамны мэдээлэгч нар”-ыг олох асуудал байсан юм. Энэ аргаар репрессив байгууллагууд буюу тагнуул, нууц цагдаа, коммунист намын архивыг ил болгож байв. Манайд үүнийг “ардчилсан” хийгээд хуучин хүчин “бүгдээрээ санал нэгтэйгээр” огт хэрэглээгүй юм.
Чухам яагаад ингэснийг анхааралтай авч үзвэл тун ч олон асуудлын учиг сэжүүр гарч ирдэг…
Европын орнуудын хувьд 1990-ээд онд “цэвэрлэгээ” хийж “ихэд будилсан” атлаа багцаалбал 2000 оноос “цэвэрлэгээний” хууль гаргаж, “хоёр дахь цэвэрлэгээ” буюу люстраци хэрэгжүүлсэн болно. Тухайлбал, Польш, Словак, Румын, Словени, Македони улсууд ингэсэн. Хамгийн сүүлд Украины Дээд Рада 2014 онд коммунистуудыг хөөж “люстраци” хийсэн юм. Харин энэ бол үнэнхүү тэнэглэл байсан юм.
“Цэвэрлэгээ” хийхийн зовлонг Герман хамгийн сайн мэддэг юм. Эхлээд Гитлер 1930-аад онд коммунистууд болон бусад үл бүтэх этгээдүүдээс Германыг бүрэн “цэвэрлэсэн”. Дараа нь Дэлхийн II дайны дараа Оросууд Германыг фашизм болон түүний “барууны” холбоотнуудаас “цэвэрлэсэн”. Сүүлд нь барууныхан Германыг “коммунистууд”-аас “цэвэрлэсэн”. Энэ олон аймшигт “цэвэрлэгээнээс” Герман тулдаа л тэсч үлдсэн байх…
Эндээс тэд төрийн албан хаагчид “төрдөө төвч хандах” ганцхан зарчим гаргаж, Германы төрийн албыг намуудаас огт хамааралгүй болгосон юм. Ингээд Зүүн Германы дэглэмийн үед Аюулаас Хамгаалах, Штази болон бусад хүчний байгууллагад ажиллаж, хүний эрх зөрчиж байсан бол ажилд авахгүй байхаар тогтсон юм. Энэ логик нь нийт европын үнэн шударга шүүхийн нийтлэг зарчимд ихэд нийцсэн болно.
Өмнөх муухай системд ажиллаж, түүнтэй холбоотой байсан хүмүүсийг шийтгэх нь харьцангуй “амархан” ажил юм. Харин монголын “ардчилагчид” өөрсдөө бүхнийг хянаж” байсан дарангуй системийн үед хэрхэн яаж амьдарч байсан нь өөрөө их том асуудал юм.
Европын ардчилагчид өөрийгөө эдгээр “харгис” байгууллагатай огт, өчүүхэн төдий ч холбоогүй гэдгээ батлахыг хичээж, өөрийн намтар түүх болон досье-гээ ил болгохыг хичээж байсан нь ёс суртахууны туйлын зөв санаачлага юм.
Харин Монголын “ардчилагчдаас” нэг ч хүн, бүр ганц ч хүн хуучны аюулаас хамгаалах байгууллага хийгээд түүний тагнан мэдээлэх сүлжээтэй холбоогүй гэдгээ нотлоогүй, мөн ингэж шаардаагүй юм. Одоо зарим “ардчилагч” өөрийгөө эхээс төрөхдөө “ардчилсан” байсан, түүний төлөө “цуцалтгүй тэмцсэнээ” ойлгуулах гэж өмнөхөө мартсан бол сануулах хүн бас байдаг юм ш дээ…
Зөвлөлт хийгээд Монгол
Тэгвэл шилжилтийн үйл явц Зөвлөлтийн Холбооны улсуудад яаж явагдсан бэ ? Тэд ЗХУ задарсны дараа буюу арай хожим ардчилалд шилжсэн нь мэдээж хэрэг.
Тэнд гол асуудал нь ардчилал биш, харин Зөвлөлт Оросоос салж, тусгаар тогтнолоо олох явдал байсан юм.
Харин чухам энэхүү “тусгаар тогтнох” үйл явцыг Зөвлөлтийн “стан”-уудын бараг бүх хуучин коммунист удирдагчид манлайлсан юм. Иймээс тэнд “зөөлөн” шилжилт болж, хуучин удирдагчид бараг бүгдээрээ үндэсний удирдагчид болон хувирсан юм. Энэ шилжилтийн үед Казакстаны, Назарбаев, Узбекстаны Каримов, Туркмены Ниязов, Гүржийн Шеварназе, Тажикийн Рахмон Набиев, Киргизийн Акаев, Армяны Левон Тер-Петросян нар төрөн гарсныг манайхан сайн мэднэ.
Харин Монгол бол Зөвлөлтийн шууд бүрэлдэхүүнд байсан “стан”-уудтай илүү адилхан бөгөөд төстэй атлаа зүүн Европын орнуудын замаар явсан юм. Чухам энд Монголын ардчиллын “хоёрдмол байдал” оршино. Учир нь хэлбэрийн хувьд зүүн Европын ардчилсан арга замаар явсан мэт боловч мөн чанар, агуулгын хувьд Зөвлөлтийн нэгэн адил хуучин намын боловсон хүчин болон төрийн албаны системийг хэвээр үлдээсэн юм.
Өвөрмөц хийгээд тэнэг Монгол
Дээр дурдсан коммунизмаас ардчилалд шилжсэн хийгээд “шилжилтийн парадокс”-ыг судалж мэдсэн тохиолдолд манай өнөөгийн “тэнэг асуудлуудыг” онол-түүхийн хувьд ч, нийгмийн практикийн хувьд ч шийдвэрлэх бүрэн боломжтой. Үүнийг хэлсний дараа Уншигч Танд ч гэсэн хамаг юм тодорхой болсон гэж санана.
Эндээс маш олон том том асуудлууд урган гарна.
Ардчиллын эхэн үед болон явцад “хуучны элит” болон боловсон хүчний тоон харьцаа ямар байсан ? МАН-ын хэр олон боловсон хүчин “шинэ төр”-д үргэлжлүүлэн ажилласан ? АН-ын боловсон хүчин “юунаас, хаанаас” бүрдэж эхэлсэн ? МАН, АН-ын холбоо сүлбээ юунаас эхтэй ? Яагаад ганцхан Ю.Цэдэнбал болон түүний “тойрон хүрээлэгч” 13-хан хүнийг шийтгээд бусдыг нь шийтгээгүй юм ? Яагаад үүний дараа бүгдээрээ “амар сайхандаа жаргасан бэ” ? “Ардчиллын” үед нөгөө “аймшигт” тагнуул, цагдаагийн байгууллагын үйл ажиллагаанд ямар өөрчлөлт гарсан ? Тэдгээрийн “хуучин” боловсон хүчин хаачсан ?
Эдгээр “асар том” асуудлуудыг Монголд хэн ч сонирхон судалж байгаагүй. Хэн ч судлаагүй, бүгд “мартчихсан”, “мартуулчихсан” учраас одоо “цагаатгана, цагаатгахгүй” гэсэн хачин тэнэг хэрүүл хийгээд сууж байна.
Нам “аврах” золиос…
Мао-г яахав ? гэж Дэн Сяо Пинээс асуухад: “Түүний 70% нь зөв, 30% нь буруу. Ингэхээр тэр гавъяатай” гэж хариулсан. Энэ бол агуу Хятад ухаан юм.
Гэтэл Монголд ийм юм болсонгүй. Би энд асар том асуудлыг анх удаа хөндөж байгаа учраас дэлгэрүүлж ярихгүй, харин өөрийн олон жилийн судалгааны товч дүгнэлтийн зарим хэсгийг шууд танилцуулъя.
Ю.Цэдэнбал болон түүний “тойрон хүрээлэгч” 13 хүнийг золиос болгон туг тахиснаар хуучин системийн хамаг бузар булай, муу муухайг зөвхөн тэдэнд тохсон юм. Ингэснээр МАН өөрийгөө аварч, түүхэн “аврал” хийгээд “цагаатгалаа” олсон ба харин АН “эрс шийдэмгий” шинэчлэгч, радикал хүчин гэсэн “алдрыг” хүртсэн юм. Аль алинд нь ашигтай байв.
Тэр үеийн ардчилсан хүчний бүхий л уур хилэн, жигшил зэвүүцэл, өш хонзон зөвхөн МАН-ын эсрэг чиглэж байсан юм. Энэ бүх жигшил дургүйцлийг нэн тодорхой хүн буюу “золиосны” хүмүүс рүү тохож МАН-ыг аврах ёстой болсон ба энэ нь Ю.Цэдэнбал болон түүнийг “тойрон хүрээлэгчид” болсон юм.
Ю.Цэдэнбал аль дивангалавт буюу бүр 1984 онд албан тушаалаасаа огцорч, шууд утгаараа хэлмэгдэн “гадаад цөллөгөд” хоригдож байв. Мөн “тойрон хүрээлэгчдийн” нэлээд нь огцорч, тэтгэвэртээ аль хэдийн гарсан байв. МАН ийм л хүмүүсийг гарган ирж “лаг сүртэй шийтгэж” аваад өөрийгөө аврах нь тэр.
Тэд бүхий л ухамсарт амьдралаа Монгол орны төлөө зориулсан ба эцсийн эцэст өөрсдөө золиос болж, МАН-ын бүхий л лай ланчиг, бузар булайг нэр төр, амьдралаараа үүрч МАН-ыгаа сүүлчийн удаа бас л аварсан юм. Гэвч үүнийхээ учир утга хийгээд улс төрийн ач холбогдол, үр дагаврыг тэд ч, нам нь ч, ард түмэн ч одоо болтол ойлгоогүй яваа юм.
Нөгөө талаас тухайн үеийн МАН-ын дарга Г.Очирбат намаа бүхэлд нь аврах хамгийн “зөв” бөгөөд хамгийн ухаалаг, цорын ганц хувилбарыг олж чадсан юм. МАН-ыг үүнээс өөрөөр яаж аврах гэж ?!
Ингэж намаа “аварсны” дараа дэндүү ухаалаг Б.Даш-Ёндон эл “хэтэрхий шударга бус” байдлыг “аажмаар засах”-ыг бүхий л чадлаараа оролдсон боловч үүнийг цаад мулгуу тэнэгүүд нь огт ойлгож өгөөгүй юм.
Угаасаа нэн ээдрээт, зөрчилт, олон талт энэ асуудлыг дээр дурдсан нийгэм-түүхийн шилжилтийн парадоксын утгаар авч үзэлгүйгээр буруу зөвийг тогтоох гэж одоо хэрэлдэх чинь үнэн утгагүй.
Ингэснээр монголын “ардчилсан хүчин” хуучин системийг бүрэн эвдэх анхдагч зорилтоосоо татгалзсан бөгөөд түдгэлзсэн. Үүний шалтгаан нь ардчилсан хүчин нийгмийн шинэчлэлийг бие даан хийх үзэл санаа, улс төр, нийгэм, боловсон хүчний нөөц чадавхигүй байсантай холбоотой.
Удаах нэн ноцтой шалтгаан нь АН-ын нэн тодорхой явцуу хэсэг цаагуураа МАН-тай ихээхэн холбоо сүлбээтэй байсан явдал юм. Хэрэв 20 гаран жил өнгөрчихөөд байхад одоо 1990-ээд оны явдлыг сөхөж тэнэг хэрүүл өдөөд байвал энийг ч гэсэн ярьж болно ш дээ…
Өөр цаг…
Энэ явдлаас хойш 20 гаран жил өнгөрчээ. 1990-ээд оны их хийрхэл ямар нэг хэмжээгээр намжив. Одоо цаг өөр болж байна. Түүхийг өөрөөр бодитой үнэлж эхэлж байна.
Энэ явдлаас хойш 20 гаран жил өнгөрчээ. 1990-ээд оны их хийрхэл ямар нэг хэмжээгээр намжив. Одоо цаг өөр болж байна. Түүхийг өөрөөр бодитой үнэлж эхэлж байна.
Аливаа үйлсийг цаг хугацаа шүүн тунгаадаг ёсоор манай ард түмэн Ю.Цэдэнбал хийгээд түүний журамт нөхдийн түүхэн гавъяаг одоо л үнэн мөнөөр нь үнэлж эхэлж байна. Цаг хугацааны нэлээд завсарлагатай явуулсан бүхий л төрлийн судалгаагаар манай ард түмэн Ю.Цэдэнбалын үед Монгол Улс хамгийн эрчтэй, хөгжиж, нийгмийн асар их дэвшилд хүрсэн гэж нэгэн дуугаар үнэлдэг юм.
Иймээс Ю.Цэдэнбал бол Монголын ХХ зууны манлай удирдагч мөн.
Гэтэл энэ бүхнийг түүхэн ой санамжаас “баллуурдан арилгах” замаар “шинэ ардчилсан хувьсгал” хийх оролдлого саяхнаас гарах болсон юм. Монголчууд 20 гаран жил тархиа тасралтгүй угаалгасан учраас түүхэн болон нийгмийн ой санамж гэж юм оргүй болсон ч хэлээд өгвөл эрхбиш санах байх гэж найдана.
2013 онд Э.Бат-Үүл Лениний хөшөөг нураасан. 2014 онд Сүхбаатарын талбайн нэрийг өөрчилсөн. Энэ бүхэн Оростой хил залгаа Польш, Балти орчмын улсууд, Украин зрэг орнуудад болсон үйл явдлыг дуурайж буй хэрэг бөгөөд үүнийг барууны тусгай албадын захиалгаар хийдэг юм. Европт үүнийг 1990-ээд онд ардчилагчид нь хийдэг байсан бол одоо экстремист үндэсний үзэлтнүүд голдуу ийн үйлдэж байгаа. Эндээс АН-хан экстремистүүд болсон нь тодорхой байна.
АН 20 гаран жил хэлмэгдэл ярьж бөөн өш хонзон, занал зүхэл болсон хөгийн амьтад сууж байна. МАН “коминтерн буруутай” гэсэн ганцхан үг “мэдэх” бөгөөд хэлмэгдүүлэлтийг “шүүмжилье” гэхээр намаа “баллах” гээд, “өмөөрье” гэхээр “айгаад” чадахгүй бүр ч илүү усан тэнэг лаларууд сууж байна.
МАН, АН-ын аль алинд түүх мэддэг, түүхийн философи гадарладаг амьтан ганц ч байхгүй. Наад зах нь 1930-аад оны их хэлмэгдүүлэлт (репресси), 1950-1970-аад оны автаритар дэглэмийн хэт дарангуйлал хоёрыг ялгачихдаг амьтан энэ хоёр намд нэг ч алга байна ш дээ.
Манай намууд ийм усан тэнэг учраас шилжилтийн асуудлууд, нэн ялангуяа “хуучны” элитийг “шийтгэх болон цагаатгах” асуудлыг шийдвэрлэж чадахгүй одоо бантан хутгачихаад мэлийгээд сууж байна.
УИХ-ын Г. Уянга ганцаараа МАХН-ын Улс Төрийн Товчооны гишүүн байсан П.Дамдинд 84 насных нь ойгоор очиж баяр хүргэж байхад СБД-ийн муусайн новшнууд санал хэллээ гэж танхимаас хөөн гаргаж байна. Асар их ялгаа байгаа биз дээ ?!
Энэ мэтчилэн Г.Уянгыг Монгол Улсыг нийгмийн дэвшил, хөгжил цэцэглэлд хүргэсэн МАН-ын ахмад хөгшчүүдтэй уулзахаар МАН “хардаж”, АН “эсэргүү” гэж загнаад сууж байгааг юу гэж ойлгох юм. Өөрсдөө очиж тоож уулздаг ч юм шиг ?!
Өнгөрснөө хүндэтгэж, одоог шүүмжилж, ирээдүйгээ харж байгаа Г.Уянгыг Та муусайнууд яах юм ?
Сэтгэгдэл0
erguu mal, shizotoi togtsog chi dandaa Uyanga gej xutsaxaa bas martaagui l bna uu
TEGEED HUJAA DARGIIHA BUDUUN HUUHEDIIG TAVIHGUUYUDAA,HEN BITGII GESIIN BEE
1962 онд Монгол 2.442 хавтгай км нутгаа СССРд шилжүүлэх гэрээ зурж бгаа фото зурган дээр Цэдэнбал голд нь зогсож л бдаг шүү дэ. Харин гарын үсгийг Молотовтой хамт Цэдэнбалын нэг нутгийн Л.Цэнд зурж бгаа харагддаг. Энэ бол хөдлөшгүй түүхэн баримтаа хө. аль эсвэл фото-шоп юм болов уу:)
Ганаа гуай арай МЯНГУУЖИН хочтой буриад Дашийн Бямбасүрэн шиг ХУДАЛ үлгэр зохиож, увс мувс зүгийн шизоролтой нөхдүүдэд Долдгонох гээгүй байгаа даа. Угаасаа энэ Буриад, Дүрвэдүүд хэзээний ТУЙЛБАРГҮЙ, ЖӨТӨӨЧ, хэзээ ч УРВАЖ, ШАРВАХАД бэлэн бага ястны дутуугийн комплекстэй хүмүүс. Тэд энэ Дутуугаа нөхөхийн тулд ямар ч ҮЛГЭРИЙГ САНААНААСАА УРГУУЛАН ЗОХИОНО, Хэний ч төлөө зүтгэхэд бэлэн байдаг. Жишээ нь Цэдэнбалын талаар өдий олон жил юу ч яриаагүй атлаа Д.Бямбасүрэн саяхнаас гэнэт нэг ҮЛГЭР ургуулан зохиов, энэ нь Цэдэнбал Эрдэнэтээс болж огцорсон, Оросуудад эсэргүүцэл илэрхийлсэн гэх ҮЛГЭР юм. Мянгуужин үлгэрээ цааш үргэлжлүүлэхдээ "Цэдэнбал надад цаасны буланд Бид ингэж амьдарч чадахгүй гэж бичээд өгүүлэв" гэжээ. Энэ нь тухайн нөхцөл байдлыг бодсон ч, түүхийн эх сурвалжаас үзсэн ч ОР ҮНДЭСГҮЙ ХУДАЛ түүх юм. Цэдэнбалын талаархи энэ түүхээ та хэрхэн батлах вэ? Таниас өөр ядаж нэг эх сурвалж байна уу??? Өөр ямар нэг эх сурвалжын УЛБАА ядаж үлдэнээ дэ гэхэд. Мянгуужин "өөр эх сурвалж байхгүй, зүгээр надаа л тэгэж хэлсэн юм" гээд гөлийгөөд байсан нь ёстой л Мянгуужин гэдэг цолондоо таарсан ХУДАЛЧ гэдгийг батлаад өгсөн юм. МЯНГУУЖИН ХУДАЛЧ нэрээрээ алдаршсан ТУЙЛБАРГҮЙ байран дээрээ хэд хувирдаг ХУДАЛЧ, дээр нь бага ястан БУРИАДЫН комплекстэй энэ хүний үг ОР ҮНДЭСГҮЙ юм. Д.Бямбасүрэн Да.Ганболд гэх хятад гаралтай эрийн хамт Монголыг зах зээлд оруулж буй гэх ХУЛГАЙ, ЛУЙВАРЫН ажиллагааг өөрийн гараар ГАРДАН гүйцэтгэсэн хүн. Монголыг Америкчуудын захиалгаар хужаа нартай нийлж элгээр нь хэвтүүлсэн буриад Бямбасүрэн өнөөдөр шинэ ҮЛГЭР зохиож Элбэг доржийг магтах аргаа олж ядаж байна. Ганаа гуай та арай .....!!!!!!!
Энэ Ганаа Баабаа Элбо Бауул Годор нараас арай л илуу шуу. Чамд баяр хургэе. Бичээд бай бичээд байгаарай . Хогийн шарилжнууд юу л гэж хуцалдах тусам нь илуу ихийг унэн моноор нь бичээд огоорэй. Хогийн шаар лаларууд хоншоороо татвал таарна. Тонилгох юмсанж.
62 онд Хятадтай хилийн гэрээ байгуулсан.ЗХУ-тай 1966 онд гэрээ байгуулсан.Энэ гэрээнд Молотов байгаагүй.Цэнд Бал даргын нутгийн хүн биш.Хилийн хэлэлцээрийн явцадсанал зөрүүтэй байсан822 км2 702 буюу85 хувийг Монголын нутагт, 15% нь ЗХУ-н нутагт орсон тухай Монголын хилийн гол мэргэжилтэн Хөдөлмөрийн баатар , генерал Цэдэн-Иш бичсэнээс үзэхэд(Б.Цэдэн-Иш.-УБ., 2006,)номд бичсэнээс үзэхэд та худал матрын нулимс унагаад хэрэггүй юм.Таны 3 үгүүлбэр бүхэлдээ гүтгэлэг болжээ. Жаахан чболов юм уншдаа.
Бямбасүрэн гуай тантай зүйрлэшгүй түүхэн хүн. Ер бусын том эдийн засагч. Бусдад итгэж алдаа хийж байсан болох ч Чингис хааны одонгоор шагнагдсан 6 хүний л нэг шүүдээ. Төр түмэн нүдтэй байдаг юм.
Uyngaa ta 2mongol ulsiig komnist uls bologchihov doo tegeed nuguu battulgaaraa daranguilagch kim bolgood amar saihandaa jarga daa
Ganaa gej soliotoi yum dandaa dongos j baih yumaa.
guund durlasan mori HAHA, kkk uyangyg shutej uhlee yu? kkkkkkk yo yo
Цэдэнбалын хүүхдүүдээс нь нэг нь ч монголоор ярьж чададгүй гсн хэхээ жинхэнэ Эх оронч шүү Цэдэнбал гувай хэхээ
Том хүү нь чөлөөтэй монголоор ярьдаг байсан. Зориг 1%%: оны үед Далай ламын захиалгаар Д.Маамын "Төвд орон" номыг монголоос англи хэлэнд орчуулж өгч байсан яриандаа чөлөөтэй биш болохоос уншиж ойлгохдоо дажгүй юм билээ
хэдхэн жилийн өмнөөс монгол хэл сурч эхэлсэн юм билээ. одоо яахав халь мулт ярьдаг ухаантай. За яахав орой ч гэсэн ухаарсан нь яамай. харин Цэдэнбал эцэг нь ер ухаараагүй хүн. үхэн үхтлээ Орос ах гэж элий балайрсаар Оросдоо ясаа тавьсан амьтан
Ганаа гуай ингээд заримдаа Шизоороод явчдаг юм аа? Гэхдээ Цэдэнпилийн түүхийг ЗАХИАЛГААР бичсэн байх. Бусдаар бол ийм шизотой, өөрийнх нь үзэл баримтлалаас тэс ондоо зүйл бичихгүй. Цэдэнбалын Давст уултай газрыг Орост өгсөн нь батлагдсан. Үүнийг харин сүүлин үед Увсынхан шаал ХУДАЛ баримт үйлдвэрлэн няцаах гэж оролдох болсон. Хөндлөнгийн комисс баталсан УРВАЛТыг увсынхан үгүйсгэнэ гэдэг тэнэг хэрэг. Цэданбал Орост дагаар орьё гэж 8 удаа Өргөдөл гаргаж гүйсэн нь БАТЛАГДСАН. үнэн хэрэг. Эх оронч хөвгүүдийг хэлмэгдүүлсэн нь хөдөлшгүй үнэн. Зарим гэрчүүд нь одоо ч үүнийг баталдаг. Цэдэнбал Хоёрдмол сэтгэлтэй, санаа буруутай хүн байсан. Түүнийг Оросууд бага ястан Дүрвэд хүн тул сонгон авч тавиаад ажлаа хийлгэсэн, Тэгээд Оросууд нь өөрсдөө буцаагаад аваад явсан. Цэдэнбалыг хувь заяа нь өөрийнх нь нүгэл нь шийтгэсэнээс Монголчууд хэлмэгдүүлээгүй.
Ц.Зоригийн гол хэл нь франц, англи гэдэг. Мэдээж орос, герман чөлөөтэй, хүнлэг бус тань шиг хүн ярьдаг монгол хэл бараг л илүүц биздээ.Харин уйгаржин монголыг Цэ дарга шиг эзэмшсэн, байнга хэрэглэдэг дарга өөр хэн байсан юм бэ?
Та ер нь 90 оноос хойш түүх улс төрийн ном бага уншжээ.1932 онд Гэндэнгийн засгийн газар Давст уулыг Тувагийн гээд тогтчихсон. ЗХУ-д нэгдэх саналыг Бал даргын исөрөг хүчин Жамбалдорж, Төмөр-Очир, Цэнд нар гаргаж, зохих шагналаа аваад улс төрөөс зайлуулагдсан.64 онд нам төрийн эрхийг үндсэн хуулийн бус аргаар авах гэсэн хүмүүсийг шийтгэсэнгүй гэж ГЯЯ дээр болсон хурал дээр Бал даргыг хатуу шүүмжилж байж.Дөрвөд ЦЭ МОнголын төрийг хамгийн олон жил толгойлж байж.Муу хүнээр чихдүүлж байсан гэж өөрийгөө бүү доромжилдоо.
Цэдэнбал даргын 100хувь зов 0 хувь буруу ! Ардчилсан хятадууд бол100 хувь буруу!
Энэ Ганхуяг гуай уг нь нэлээн гайгүй юм бичдэг. Зөв сэтгэлтэй хүн шиг санагддаг байсан. Гэтэл хаая хааяа нэг тийм итгэл үнэмшил төрүүлхээргүй, өөрийнх нь бичдэг хэлбэрээс шаал өөр ҮНДЭСЛЭЛ МУУТАЙ зүйл бичих юмаа. Энэ нь шууд л хэн нэгний ЗАХИАЛГЫГ ГҮЙЦЭТГЭЖ байна гэдэг нь л харагддаг. Энэ ЦэдэнПИЛ гэдэг хүний талаар бичихдээ Эх орноосоо УРВАСАН, Санаа буруутай, Хоёрдмол сэтгэл гаргадаг, Орос эзнийхээ төлөө зүтгэсэн, Жалга Довны ҮЗЛЭЭР бүх зүйлд ханддаг зэрэг ҮНДЭСНИЙ ЭРХ АШГИЙН ЭСЭРЭГ ҮЙЛДЛҮҮДийг нь нүд анин өнгөрөөж байгаа, эсвэл ямар ч үнээр хамаагүй цайлгах гэж оролдож байгаа нь тун харамсалтай. Ганхуяг гуай та хэнээс захиалга аваад ийм БАЛАЙ, ХУДАЛ зүйл бичээд байна вэ???? Та өөрөө Баабарыг их л зүхдэг, Гэтэл өнөөдөр та өөрөө ийм ХУДАЛ ЗҮЙЛ САНААНААСАА УРГУУЛАН ЗАХИАЛГААР бичиж биагаа нь Хулгайч, Луйварчин Баабараас Ялгаатай гэж үү!!! Ганхуяг өөрөөө Баабарын нэг адил хулгайчуудын өмсдөг шивэртэй оймс лугаа болжээ.
Дээр байгаа хятадын шээсийг аав ээжтэй нь Бал дарга ч хоншоортой ачсан даа! Хоорхий!
Цэдэнбал шиг албан тушаалаа Газар шороогоор сольсон амьтныг харин ч зөөлөн өнгөрүүлсэн юм шүү. Дүүжлэх ёстой бсн юм. Тагнийн Тувааг бол монголчууд арга буюу хүчинд автаж Оросд өгсөн. Харин 1962 онд Тэс, Шишхэдийн голын 400 км нутгийг Цэдэнбал цэвэр Оросд долгинож өгсөн. Тэс Шишхэдийн гол бол аль 13р зуунд Ойрд монголчууд нутаглаж ирсэн монголын газар шороо
Муу баас чи. Хоншоор чинь хүрээд чаддаг юм бол над шиг анализ хийгээд ийм юм биччих л дээ. Чиний тэнэг комментоор үхснээ хийхийм... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
за муу өмхий үнэртүүлсэн сүгээ усанд явж ор өмхий үнэртүүлчихээд л олон долоон юм донгосоод БАЛ даргын үед монголчууд амаа угааж цагаан хэрэглэл хэрэглэж бичиг ысэгтэй болсон юм одоо буцаад л чам шиг өмхий амтай новшнууд дүүрэн болж дээ....Ганаадаа баярлалаа ёстой загатнасан газар маажих шиг боллоо..сая тэр батзандан манлай баатар гэсэн нобшийн лаларууд юу юу гэж хутсалдаад байв даа
Цөөн монголчуудад хангалттай их газрыг 2 том хөрштэйгээ сайн харилцаатай байсны хүчинд л авч шүүдээ.Хилээ тогтоож авсанд баярлахаар байтал яагаад загнаад эхлэв.Дэлхийд 18-д ордог том нутагтайдаа баярлаад худалдаж идчихгүй байхыг л боддоо.Давст уулыг Гэндэн 32 онд Туваад өгсөн.1958 оны гэрээг Аварзад, Цэнд нар л учрыг нь олсон.Тийм газар ав, тийм газрыг өг гэж Бал даргын хэлсэн үг байхгүй.Олоод ирвэл шагнал өгнө шүү.
Наад нэг Цэдэнбал монголын газар нутгийг Оросод зарсан гэсэн худлаа гүтгэлэгээ одоо больж үз. Тэр хэсэг газрыг чинь аль 1932 онд ерөнхий сайд байсан Гэндэн Оростой хэлэлцээ хийж шилжүүлсэн байдаг юм. Гэрээ хэлэлцээн дээр нь Гэндэнгийн гарын үсэг байгаа. Тэр гэрээ чинь Орос монголын архивт байж байна. Ер нь Орос улс монголыг тусгаар тогтнуулж өгсөний хариуд тодорхой хэмжээний нутаг дэвсгэр авна гэсэн бодлоготой байсан нь олон зүйл дээр харагддаг. Гэндэнг тэр гэрээг хийж явахад Цэдэнбал дарга 10 хэдтэй жаахан хүүхэд хойно Рабфаб-д сурч байсан байдаг. Ийм тэнэг гүтгэлэгээ больж үз.
1962 онд Монгол 2442 мянган хавтгай км нутгаа СССРд шилжүүлэх гэрээ зурж бгаа фото зурган дээр Цэдэнбал голд нь зогсож л бдаг шүү дэ. Харин гарын үсгийг Молотовтой хамт Цэдэнбалын нэг нутгийн Л.Цэнд зурж бгаа харагддаг. Энэ бол хөдлөшгүй түүхэн баримтаа хө. аль эсвэл фото-шоп юм болов уу:)
Цэдэнбал, Цэнд гэдэг хоёр дөрвөд төрсөн гэрийнхээ буйраа Оросд өгсөн нь түүхэн баримт. Улмаар Дөрвөд монголчуудаа муухай араар нь тавьсан, улмаар монголоосо урвасан хоёр бгаа юм
Увсынхан наад ХУДАЛ Түүх ЗОХИОХОО больж үз!! . Давст уул болоод тэр их ой тайга Тувагийн нутаг юм. 1932 онд Тува улс тусгаар улс байсан. Манайхан Туваг тусгаар улс гэдгийг хүлээн зөвшөөрөөгүй. яагаад гэвэл тэд манай хүмүүс, Урианхайчууд юм. Чойбалсан Тува руу цэрэг явуулж хүчээр нэгтгэх санаатай байсна ч Оросууд хориглоод байсан. Тува нь Оросын харьяанд дэлхийн 2-р дайны дараа орсон. Давст уулын нутаг Тува улс Орост дагаар орсон хойно, Оросын газарара нутаг болгон өгсөн юм. увсын нөхдүүд энд тэндээс шинээр бичиг баримт үйлдэх, үлгэр ургуулан бодохдоо угаасаа гарамгай.
1932 онд Тува улс Монголын нэг хэсэг байсан. Тиймээс Тувад газар өгнө гэсэн ойлголт байхгүй. Ард түмний хөвүүн Гэндэн хэзээ ч харийн хүмүүст газар нутаг өгөх нь бүү хэл харийнхныг газар нутаг дээрээ алхуулахгүй, Түүний амьдрал үүнийг батална ДҮРВЭДҮҮДЭЭ харин оросын тагнуул Дүрвэд Цэдэнбалын амьдрал, хувь заяа нь түүнийг Нохойн хүү байсныг харуулсан юм.
Тэр зураг чинь фотошоп биш. Жинхэнэ зураг. Гэхдээ юманд учир шалтгаан байна. Ялангуяа түүхэн үйл явдал чинь цул учир шалтгааны хэлхээс байдаг юм. Тэр гэрээ чинь шинээр байгуулж байгаа гэрээ биш. 1932 оны гэрээг баталгаажуулж байгаа явдал. Нэгэнт хийгдчихсэн гэрээг шинэчилсэн. Тэрнээс биш Цэдэнбал дарга шинээр гэрээ хийгээд газар нутгаа өгч байгаа юм биш. Оросууд эртнээс үйл ажиллагаа явуулж Туваг монголоос салгаж авсан. Бүр 1930-д оны үед. Тэр явдалтай холбоотойгоор дээр үед хийгдчихсэн байсан гэрээ. Түүнийг шинэчилсэн. Монголчууд 1932 оны гэрээг эсэргүүцэж Оростой шөргөөцөлдөх чадал байгаагүй. Мөн хятадад их үсрэлтийн бодлого, соёлын хувьсгал зэрэг үйл явдал өрнөж Монгол улс руу хандах бодлого нь өмнөхөөсөө эрс өөр, дайсагнасан шинжтэй болж байсан үе. Хятадад болж байсан эдгээр үйл явдал гэрээг шинэчилэхэд бас их нөлөө үзүүлсэн. Оросууд ч гэсэн энэ эгзэгтэй үеийг тааруулан 1932 оны гэрээг баталгаажуулж авсан. Урд хөршийн байдал яаж ч мэдэхээр болж байхад Цэдэнбал тэр хэсэг газрыг өгөхгүй гэж Оростой муудалцах ямар ч боломж байхгүй. Тэгээд ч Цэдэнбалын анх хийчихсэн байсан гэрээ биш. 1932 онд Гэндэн сайд хийчихсэн байсан гэрээ. Гэндэн сайд ч гэсэн бас л Оросын шахалтанд орж тэр анхны гэрээг байгуулсан хүн. Газар нутгаа бусад улсад өгье гэж ямар ч монгол хүн бодохгүй. Цэдэнбал дарга харин тэр улаан хувьсгалын үймээнийг далимдуулаад бас нэг асуудлаа давхар шийдээд авсан. Тэр нь юу вэ гэвэл монголд суурьшсан байсан хятадуудыг оптоор нь вагонд ачиж хүчээр хөөж гаргасан. Энэ үйл явдал бол монголчуудын удмын сан харьцангүй өдий зэрэгтэй цэврээрээ үлдэхэд маш том гавьяа байгуулсан. Тэр үед улаанбаатарын хүн амыг аваад үзвэл хятадууд нь монголчуудаас их тоотой байсан. Бид Оросод өгөх юмаа өгч байгаад авах юмаа авсан улс. Одоо бид өмнөх үеэ шүүмжлэх биш харин нэгэт үлдчихсэн байгаа энэ хангалттай том нутаг дээрээ цаашид яаж хөгжих вэ гэдгээ л ярь. Нэг л их сүрхий хүн гүтгэсэн, шүүмжилсэн хүмүүс. Шүүмжлээд гүтгээд байгаа улсууд та нар өөрсдөө байсан бол яах бсан юм? Яаж ч чадахгүйшд.
Цэдэнбал дарга шиг одоо байхгуй л дээ! Туун шиг ес суртхуунтай сайхан сэтгэлтэй Монголоо гэсэн ухаантай удирдагч бол зуунд нэг л байдаг юм!
Цэдэнбал шиг Ийм бузар хүн дахиж Монголд бүү төрөх болтугай!! Түүний бузар үйл явдалыг түүний гутамшигтай төгссөн хувь заяа гэрчилнэ!!!!!
Хэхэ дээр байгаа хятад их гомдсон бололтой! Ээж аавыг нь Бал дарга ч естой хоншоортой ачсан даа!!!!!!
Монголчуудын хувьд Цэдэнбал ердөө л жалга довны айкон болсон шүү дээ. Түүний коммунист социалист үзэл баримтлал одоо түй ч хэрэггүй болсон. Түүнийг нь мэдэх ч хүнгүй болсон. Харин жалганы үзэл бол байнаа байна. Ганхуягаа одоо талцаж маргаад байгаа чинь 90 оноос улбаатай биш. Бүр түүнээс өмнө занабазар галдан бошигтын үеэс улбаатай гээд ойлгочих
Усан тэнэг байж дандаа хүнд "заах" гэж солиорно. Чамаар "заалгасан" ямар ч хүний заяа гутна... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
ardchlal gej umxii amalsan shaar chin xenii xychind yamar niigmiin xychind xyn dyrstei tusgaar ulsiin irgeen geed yabj bgaagaa sanadag maanag uu..ardchlal gej shal xudlaa yumand itgesen genen tenegyyd xeden jiliin daraa nuguu taxiad bsan ardchlalaa muulaad zogsoj bx bii dee
Эрдэм номтой, томоотой дөлгөөнБатмөнх,Ажлын төлөө өөрийгөө золиосолдог, дайчин Рагчаа,арга ухаантай, хүний эв олохдоо гаргуун,тууштай Дэжид,агуу бүтээн байгуулагч, өндөр шаардлагатай Дамдин, ясны эдийн засагч Молом нар шиг ямар сайд байгааг нэг нэрлэчихгүй юу.Тэдний авьяас билгийг Бал дарга улсынхаа хөгжилд ашигласан юу нь буруу байнав.Эдийн засгийн хөгжлөөрөө дэлхийг манлайлж байгаа Хятад орон социалист коммунист үзэл баримтлалтай байгаад байгааг та яая гэж бодож байна? Хоосон улс төржиж байсныг бодвол эргэн тойрноо ухаалгаар харж, бодож ярьсан нь дээр .
Мао-г яахав ? гэж Дэн Сяо Пинээс асуухад: “Түүний 70% нь зөв, 30% нь буруу. Ингэхээр тэр гавъяатай” гэж хариулсан. за энэ л юм даа.
Үнэн бол энэ л бна, судлаач Ганаад баяр хүргэe!Ганц ч болтугай үнэний хувьтай дуугардаг хүн байгаад баярладаг шүү!
мүү сайн гөлөгнүүд юү мэддэг болчхоод хуцацгаадаг байнаа таван үгний цаадахыг мэдэх чавар байхгүй хөндий толгойтнууд
Tuhain tsag ue ni yamr ue baisang harj bodoj Tsedenbal gyaig bi lab umuurudug.Ugui ingehed Tsedenbal gyain hurungig huraah ued uranhai tabchik uranhai geriin haladtai baisan,Gereer ni duuren nom baisan,ailchilj ochson ornii udirdagchdin beleglesen belegiig hurtel dansalj tusad ni uur gazar tabiulsan bsan gesen ,iim shudarga hun gej bas bhdag umaa.Iim l huniig udurdagch gej heleh estoi
Цэдэнбал дарга Монголыг яаж хөгжүүлэх вэ монголчуудыг яаж өөд татах вэ гэсэн ганцхан бодолтой байсан хүн. Коммунизмын онол бол ядуу жижиг манайх шиг оронд үнэхээр ээлтэй байсан юм. Гэхдээ цагийн юм цагтаа. Одоо тэр цаг хэзээ ч буцаж ирэхгүй. Монголынхоо төлөө гэсэн дэврүүн сэтгэлээр амьдарч хөдөлмөрлөж байсан тэр үеийн нэр ойлголтуудыг одоо үеийн зарим зальт этгээдүүд ашиглаж амьдарч буй нь харамсалтай санагддаг. МАХН Цэдэнбал даргатай хамт дууссан.
SAIHAN AL DOLOOH YUM AA
дандаа бөлдөгөөрөө боддогоо болиоч. хүн боддогоо л ярьдаг.
Buldur ni tarhindaa orchihsonhun hun guai ta ene udaa duugai baival yasan yum.
Угаасаа энэ Буриад, Дүрвэдүүд хэзээний ТУЙЛБАРГҮЙ, ЖӨТӨӨЧ, хэзээ ч УРВАЖ, ШАРВАХАД бэлэн бага ястны дутуугийн комплекстэй хүмүүс. Тэд энэ Дутуугаа нөхөхийн тулд ямар ч ҮЛГЭРИЙГ САНААНААСАА УРГУУЛАН ЗОХИОНО, Хэний ч төлөө зүтгэхэд бэлэн байдаг. Жишээ нь Цэдэнбалын талаар өдий олон жил юу ч яриаагүй атлаа Д.Бямбасүрэн саяхнаас гэнэт нэг ҮЛГЭР ургуулан зохиов, энэ нь Цэдэнбал Эрдэнэтээс болж огцорсон, Оросуудад эсэргүүцэл илэрхийлсэн гэх ҮЛГЭР юм. Мянгуужин үлгэрээ цааш үргэлжлүүлэхдээ "Цэдэнбал надад цаасны буланд Бид ингэж амьдарч чадахгүй гэж бичээд өгүүлэв" гэжээ. Энэ нь тухайн нөхцөл байдлыг бодсон ч, түүхийн эх сурвалжаас үзсэн ч ОР ҮНДЭСГҮЙ ХУДАЛ түүх юм. Цэдэнбалын талаархи энэ түүхээ та хэрхэн батлах вэ? Таниас өөр ядаж нэг эх сурвалж байна уу??? Өөр ямар нэг эх сурвалжын УЛБАА ядаж үлдэнээ дэ гэхэд. Мянгуужин "өөр эх сурвалж байхгүй, зүгээр надаа л тэгэж хэлсэн юм" гээд гөлийгөөд байсан нь ёстой л Мянгуужин гэдэг цолондоо таарсан ХУДАЛЧ гэдгийг батлаад өгсөн юм. МЯНГУУЖИН ХУДАЛЧ нэрээрээ алдаршсан ТУЙЛБАРГҮЙ байран дээрээ хэд хувирдаг ХУДАЛЧ, дээр нь бага ястан БУРИАДЫН комплекстэй энэ хүний үг ОР ҮНДЭСГҮЙ юм. Д.Бямбасүрэн Да.Ганболд гэх хятад гаралтай эрийн хамт Монголыг зах зээлд оруулж буй гэх ХУЛГАЙ, ЛУЙВАРЫН ажиллагааг өөрийн гараар ГАРДАН гүйцэтгэсэн хүн. Монголыг Америкчуудын захиалгаар хужаа нартай нийлж элгээр нь хэвтүүлсэн буриад Бямбасүрэн өнөөдөр шинэ ҮЛГЭР зохиож Элбэг доржийг магтах аргаа олж ядаж байна. Ганаа гуай та арай .....!!!!!!!
ZEDENBAL BOL MONGOLIIN ARD TUMNII HAIRT UDIRDAGCH MONGOLIIN TUUHEN HUN MON BILEE
Oortoo l sudlaach yum biz dee? Zugeer end tendees yumorchuuldag huuldag l biz dee?
"Энд тэндээс орчуулсан юм" энэ өгүүлэлд ганц ч байхгүй. Чамайг "энд тэндээс орчуул" гэсэн ч чи муу баас олж орчуулж чадахгүй. Чаддаг юм бол олоод орчуулаач. Чамд шүлснээс өөр юу ч байхгүй... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
Полякуудыг хүн муутай гэж европ даяар л хэлцгээдэг Гэтэл муу Ярузельскийгээ онцгой байдал тогтоож ард түмнээ хядсаных нь тѳлѳѳ яллаж чадахгүй, хүсэхгүй байсаар ѳвгѳн ѳѳд болсондоо зайлуул! Манайх тэхэд яалаа! Одоо яаж байна, харин ч Намсрай гэж нѳхѳр Зѳвлѳлтийн 16 дахь республик болоод орчихьё гэж УТТ дээр хэлэхэд Бал дарга минчийтэл уурласан гэдэг. Дамдин гуайгаас асуугаарай, хэлээ л ѳгнѳ!
Цэдэнбалын үед баахан дүрвэдүүд дарга болцгоосон. Яг л одоогийн чадваргүй нөхдүүд нам, замаар дарга болж байгаа шиг. Дамдин мэт нь тэр л үеийн ДОЛДОЙНУУД. Тэд Ор үндэсгүй ҮЛГЭРҮҮДИЙГ УРГУУЛАН бодож олцгоодог. Дүрвэд, Буриад хүмүүсийн үгэнд НЭГ Ч ҮНЭН ҮГ байхгүй!!! Тэд бүгдээрээ МЯНГУУЖИНГУУД шүү дээ. Жишээ нь 90-ээд онд мал хувьчлалааар Д.Бямбасүрэн төрсөн хүүгээ Мал дээр гаргаж малчин болголоо гээд бөөн сүр болоод ТВ, Сонингоор гаргаад байсан. Тэгсэн тэр хүү нь Хэнтийд очоод баахн мал хувьчилж аваад ганц хоёр жилийн дараа хотод буцаад ирчихсэн бүр гадаадад сургуульд явсан байсан. ха ха ха тэдний жинхэнэ нүүр царай ийм шүү дээ.
Цэдэнбалын үед увсын ичингүйрхэн дарга болж байсан нь үнэн лдээ гэхдээ сахилага хариуцлагатай ажиллаж байсан одоо Ховдыхон их дарга болж байгаа ялгаатөй нь сахилага хариуццлагтай биш харин өмч хөрөнгийн төлөө үхэлдэж байгаа нэг үе Улсын ерөнхийлөгч нь ховд УИХ-н дарга нь ховд Үндсэн хуулийн цэцийн дарга нь ховд улсын прокорур нь ховд улаанбаатар хотын захирагч нь ховд монгол банкны ерөнхийлагч нь ховд үндэсний татварбн газрын дарга дарга нь ховд
Увсынхныг муу улсууд гэж улсаараа муулна гэтэл увсынханаас илүү муу хүмүүс ховдыхон юм байна гэж улсаараа чрьж байна ер нь ховд судлал бий болгох хэрэгтэй юм бишүү
БОРОЛДОИ Билэгт НАХЯ-ны мэдээлэгч МАЛЫШ НАХЯ-ажилтан бас бус нэрнүүд дуулдаад л баидаг ХУ нам хулигаануудаа урдаа барьж Оросын нөлөөлөлөөс ангижирсан гэх мэт цуурхал ч юм шиг явган ярианд цэгцтэи онолын үнэлэлт дүгнэлт өгөх цаг нь болжээ. БАТүүл МоАХ-гоо дагуулаад ВИ Лениний хөшөөнд цэцэг өргөн 1990оны 4-р-22нд тангараг өргөн цамнаж баисаныг саин санаж баина.МоАХ одоо ЖЕНКО-н ТАШУУР болов бололтои.
BATUUL GONCHIGDORJ BAABAR NAR NAH AYMNII MEDEELEGCH BAISAN GEDGIIG MOAH -N HUUCHIN PARTIZANUUD BUGD HELEED OGNO TUUH HUUCHIRDAGGUI DARI SUHBAATART ENE BUH ARHIVIIN MATERIALUUD BAIGAA
Tsedenbal darga bol zailshgui gavuyatai hun.ter mongol orniihoo toloo ter buhniig hhiiseen har ni tsagaanaasa hamaagui iluu ter choibalsang zalgamjlagch buhniig dergedees ni harj bsn hunii huvid tusgaar togtnoliinhoo une tseniig saitar oilgoj buh l zoliosiig hiisen
Битгий худал гачаалдаад бай кккккк ха ха ха!! Цэдэнбалын гурамшигтайгаар төгссөн хувь заяа түүний цаашааа санаа, хар сэтгэл, үйл хэргийн ГЭРЧ юм.
Битгий хуц! Чи буур оршуулах ч хунгуйгээр ухэх биз!
Цэдэнбал тийм агуу амьтан бсн юм бол түүний байгуулсан нэгдэл гэгч яагаад өрсөн даалуу шиг ханараад уначив? Малчид яагаад нэгдлийн дөнгөнөс салсанда баяртай бдгав?Түүний насаараа багуулсан Социализм гэдэг нь Монголд яагаад Каартны бараагаар дуусав? Ер нь тийм эх оронч бсан юм бол Эзэн Чингисийг яагаад оросуудтай нийлж харааж зандаг бсн юмб? Цэдэнбалын талаар Хариулт гэхээсээ илүү асуулт их бнаа хө
Хариулт энгийн. Цаадах чинь оросын хүүхэлдэй байсан гүйцээ
Yu medej hutsav?
Чам шиг голгийг одий хуцдаг болгосон хун бол Цэдэнбал юм!
Хүрэлбаатар ч ганц сайн яс хаялаа даа тэнэгүүд цэдэнбалдсаар пи...к УИХ-д сууна гэж энэ дээ вхахахаха
Чи л голыг нь олоод хэлчихэв биш үү
2013 онд Э.Бат-Үүл Лениний хөшөөг нураасан. 2014 онд Сүхбаатарын талбайн нэрийг өөрчилсөн. Энэ бүхэн Оростой хил залгаа Польш, Балти орчмын улсууд, Украин зрэг орнуудад болсон үйл явдлыг дуурайж буй хэрэг бөгөөд үүнийг барууны тусгай албадын захиалгаар хийдэг юм ene ortoi baih shuu
HUDLAA
Ганаа гуай ингээд заримдаа Шизоороод явчдаг юм аа? Гэхдээ Цэдэнпилийн түүхийг ЗАХИАЛГААР бичсэн байх. Бусдаар бол ийм шизотой, өөрийнх нь үзэл баримтлалаас тэс ондоо зүйл бичихгүй. Цэдэнбалын Давст уултай газрыг Орост өгсөн нь батлагдсан. Үүнийг харин сүүлин үед Увсынхан шаал ХУДАЛ баримт үйлдвэрлэн няцаах гэж оролдох болсон. Хөндлөнгийн комисс баталсан УРВАЛТыг увсынхан үгүйсгэнэ гэдэг тэнэг хэрэг. Цэданбал Орост дагаар орьё гэж 8 удаа Өргөдөл гаргаж гүйсэн нь БАТЛАГДСАН. үнэн хэрэг. Эх оронч хөвгүүдийг хэлмэгдүүлсэн нь хөдөлшгүй үнэн. Зарим гэрчүүд нь одоо ч үүнийг баталдаг. Цэдэнбал Хоёрдмол сэтгэлтэй, санаа буруутай хүн байсан. Түүнийг Оросууд бага ястан Дүрвэд хүн тул сонгон авч тавиаад ажлаа хийлгэсэн, Тэгээд Оросууд нь өөрсдөө буцаагаад аваад явсан. Цэдэнбалыг хувь заяа нь өөрийнх нь нүгэл нь шийтгэсэнээс Монголчууд хэлмэгдүүлээгүй.
Ийм төрлийн том дүгнэлтийг хүний нүүр рүү эгц хардаг, нүүрээ үзүүлдэг аавын хүү ил тод хийдэг юм. Чам шиг үхтлээ нуугчихаад гөлөн гөлөн хийсэн адгийн новш хийдэгүй юм. Чи муу баас хэрээ мэдэж чалч... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
энэ нэг амьтан чинь зүгээр л тэнэг юм байна. юу бичиж байгаагаа мэдэхгүй байж бичсэн хүний араас "бичсэн" аядсан юмыг нь ээ. монголчууд ийм боловсролгүй тэнэг болчихсон юм уу?
59 153 115 175 hooe chi arai dendene ee chi heddugeer angi togsson be adaglaad oros hel medeh uu chi baabaraar tarhia ugaalgasan ulaan huvisgalch santehnikiin slesar ardchilagch baina zedenbal bol cham shig muu golog denseldeg hun bish auguu ih mongoliin udirdagch hun
Энэ дээр байгаа хутган уймуулэгчийг барьж ав! Хятадын шээс!
ene systemiin analyz gedeg umiig mongold Gantshan hun meddeg hereglej chaddag bsan ni az shuu Bugdeeree chaddag bsan bol yanaa Aimaar aimaar.....
Ganhuyag shig hun mglchuudiin tald baidag n tom az umdaa.
boon heruul hiitsgeene shd.. systemiin analiz gj aihtar lut yum bnaa bn, zuvhun 1 l hun hiij chadna
BAL dargiin ved bvgdeereel gadnii komunist surtal uhuulgand tarhia ugaalgasan bailaa gehdeel ter ved MONGOL uls mandaj baiw,harin 90 onoos hoishoo bvgdeereel gadnii ardchiliin surtal uhuulgand tarhia ugaalgan baij baylagaa tsolmvvlj baina.ooriin tolgoigooroo setgeh gesen bvheniig todiidch mon odiidch gaduurhaj bna.ardchilal komunizm 2 bol zvgeerl 1 vzel surtal.am dvvren orilogchid maani tedniig jinhenees ni baiguulya gej hvseech vgvi,zowhon helber talaas ni l hootsoldson.hulgaiga nuuh hariutslagvin halhawch bambaigaal bolgoson. onoo tsagiin tolgoigvi super vzel sutalchid bol ardchilagchid yaah argagvi monoosoo mon. aliwaa vzel sutal ni amigvi bogood bodit bus tosoolliin hiimel ertonts yum.towchhondoo bol aliwaa vsel surtal ter dundaa oortoo ashig olohiin toloonoo busdiig toorogdvvlen mehelj baigaa vzel surtal bol 'puk you' yum.
Хөдөлмөр хүнийг бүтээсэн гэсэн эргүү солиотой дүгнэлт гарган, хөдөлмөрийн баатар гэх мангуу цол бий болгосон коммунист гэх хоцрогдсон мулгуу үзлээ өнөөгийн хүмүүст тунхаглан зарлаж тэнэгтэх ямар шаардлага байна? Зөвхөн биеийн хүчний төдийгүй оюуны хөдөлмөрийг ч автоматууд, роботоууд хийдэг болж байна. Эмч, багш, хуульч гээд сэхээтний гэгдэх оюуны олон ажил мэргэжлүүд ойрын үед музейд шилжих болно. Зогсоо зайгүй ажиллана гэдэг хүний хийдэг ажил биш машины хийдэг ажил. Хөдөлмөр машиныг бүтээсэн гэвэл үнэнд ойртох байх.
Адгийн залхуугийн "онол" гэж энэ дэлхийд байхгүй. Чи угаасаа залхуу новш юм чинь гаргаж ч чадахгүй. Нэг коммент бичээд "ядраад" үхэх гэж байгаа биз. Одоо явж амар... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
Орчин үеийн ертөнц бол чиний мэддэг хоцрогдсон үхээнц хөшүүн хойрго ертөнц огт биш. Интел компани гэхэд л RealSense гэгдэх анхны сэтгэгч чипээ худалдаанд гаргаад удаагүй байна. Үүгээр тоноглогдсон анхны таблет компьютерууд хэдийнэ худалдаанд гарчээ. Сэтгэнэ гэдэг нь асуудлаа өөрөө шийднэ, бодлогын хариуг өөрөө хайж олно гэсэн үг. Ямар ч программ зохиох хэрэггүй.
Роботоо ч ажиллуулж чадахгүй бж солиорох ёмаа
Амьдарч буй цаг үеээ мэдрэх хэрэгтэй шүү дээ. Бидний унаж буй машин тэрэг, барьж буй гар утас, компьютерыг роботууд хийж байгаа. Бид чинь дэлхийн хүн болчихоод байна. Энэ бүхнийг мэдрэхийн тулд, ойлгохын тулд робот ажиллуулж чаддаг байх албагүй.
50-60 жилийн өмнөх амьдралыг одоогийнхтой харьцуулаад байгаа юм уу даа, тэр үед ямар робот байсан юм бол, одоо монголчууд ямар робот ашиглаад юу бүтээгээд бгаа юм бол,тамирчид ямар робот ашиглаад тив дэлхийн аваров болоод бгаа юм бол? Хөдөлмөр гэдэг үгийг ойлгох нь байтугай мэддэггүй хүнийг хэн гэх вэ???????
50-60 өмнө хөгжлийн тухай, амьдралын тухай ойлголтыг өөрчилсөн робот техникийн тухай ярьж байна. Роботыг хүнтэй нэгтгэх ажил эхний шатандаа явж байна. Робот хөл, робот гар гэх мэт. Энэ зүгээр л жишээ. Эрх чөлөөнд хязгаар байхгүй. Цаашдаа цоо шинэ өөр юу бий болохыг таашгүй. Оросууд өрнөдийн технологийг хуулах гээд бараагүй. Робот гэдэг өргөн утгаараа оюунжсан техник. Оюун гэдэг нь анхандаа транзистор байсан, яваандаа программ болсон, одоо хиймэл оюун болон хувирч байна. Хиймэл оюун гэдэг нь программаа өөрөө өөрчилдөг программ. Орчин үеийн машин техникүүд бүгд компьютертэй болж байна. Гэр ахуйн цахилгаан хэрэгслэлүүд ч бас компьютертэй болж байна. Робот гэсэн үг. Робот гэхээр яг хүнтэй адил байна гэсэн үг биш. Программыг нь өөрчлөөд л мэргэжлийг нь солино. Өнөө цагийн роботуудад юу яаж хийхийг нь зааж өгч харуулахад л хангалттай. Ганц хоёрхон хараад л заасан ажлыг сурчихна. Хэсэг хугацааны дараа заасан ажлыг огт өөрөөр, илүү боловсронгуй аргаар хийдэг болсон байхад гайхах зүйлгүй. Хиймэл оюунд ийм чадвар бий.
Робот хөл гарыг тахир дутуу хүмүүс хэрэглэж байна. Ямар ч кноп дарах хэрэггүй, ямар ч тушаал өгөх хэрэггүй. Хүний бодлоор ажиллана. Бодол уншигч төхөөрөмж гэж бий. Хөл гаргүй тахир дутуу хүмүүс ийм төхөөрөмжөөр компьютертэй харьцдаг. Одоохондоо цөөхөн бодол уншина. Ойр зуурын бодлуудыг танина. Тахир дутуу хүмүүст хангалттай. Яваандаа дурын хүн хэрэглэх боломжтой болох биз. Тэр цагт заавал компьютертэй гэлтгүй хүмүүс хоорондоо ч гэсэн бодлоороо харилцах байлгүй.
Чи өөрөө робот мал бн.
ZOV
Орчин үеийн автомат роботууд хоёрдугаар дайны дараа бий болсон. Анхны транзистор гэхэд л 50 онд бий болсон шүү дээ. Транзистор бол машины мэдрэлийн эс. Энэ мөчөөс эхлэн коммунист тогтолцооны мөхлийн тоолуур ажиллаж эхэлсэн. Хичнээн хөдөлмөрийн баатар төрөөд автоматтай, роботтой бүтээмжээрээ яаж өрсөлдөх билээ? Бидний зүүдэндээ ч төсөөлөхгүй тийм бараа бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэх боломжийг эдгээр автоматууд, роботууд олгодог. Ирээдүйд ямар хачин жигтэй бараа бүтээгдэхүүнүүд бий болохыг өнөөдөр таашгүй.
kkk orosuud uuniig ashiglaad sansariin puujin mashin bas hiisiin sh dee tenegee yu bichih geed yu geh geed baigaag chini er oilgohgui baina malaa
Чи л харин хүн биш, хамгийн "залхуу робот" байна. Даанч огт сэтгэхгүй байсийм. Энд түүх болон түүхийн ухамсар ярьж байна. Чам шиг "хогийн залхуу" роботод огт хамаагүй... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
За чи битгий хадуураад бай. Үхсэний чинь транзистор. Тэмээ гэхээр ямаа гээд өөр юм хадуураад.
Технологийн хөгжлийг техник доторхи транзисторын тоогоор хэмжиж болно. Цөөн транзистор гэдэг нь нэг эст бүдүүлэг амьтан гэдэгтэй төстэй ойлголт. Өрнөдөд нэг чип дотор хэдэн сая транзистор багтааж чадаж байна. Олон эст боловсронгуй амьтан гэсэн үг. Хамгийн сүүлийн үеийн Интел технологи гэхэд л 10 нанометрээр хэмжигдэж байна. Бүтээмж нэмэгдэхийн зэрэгцээ үнэ өртөг асар хямдарч байна. Үүний нөлөөгөөр жишээ нь ухаалаг материал, даавуунууд бий болж байна. Халуун хүйтэнд дулаанаа мэдэрч тохируулдаг ч юмуу.
Үхсэн баасны чинь түүхийн ухамсар. Чиний шүдтэг Маркс чинь онолтойгоо, тогтолцоотойгоо түүхийн хог шавхруу болж мөхсөн. Юугаа өмөөрөөд хамгаалаад солиороод байгаа мал вэ чи. Түүхийн ухамсар ч гэх шиг. Ялагдснаа ухаардаггүй мал вэ.
Сүүлийн 3 жилд дэлхий дахина К.Марксыг унших хэмжээ 7 дахин нэмэгдсэн. Чи мал болохоороо ганцаараа мэдээгүй байна... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
Алдаагаа давтахгүйн тулд Марксыг судлахад буруу юмгүй. Хойч үед сургамжтай.
202.126.91.98 huue malaa cham shig teneguud uul ni duugai suu l daa chi tegeed Saikhanbiuleg ni OTg gadnii 14 banknii baritsaand taviad mungu zeelj baigaag hurungu oruulalt geed helchiheech hurungu oruulalt zeel 2oo yalgachih malaa neg l ih medemhiireed shaah yumaa
ESTOI ZOV
Hom unshij uzeegui malnuud!
Судлаач арлачилсан хүчний талаар бага мэддэг юм уу аль эсвэл шууд хэлж чадахгүй байгаа юм уу бөөрөнхиылсөн өнгө аястай бичиж анхны 13 с авахуулаад Р гончигдорж ,А ганбаатар Р Хатанбаатар хүртлээ бүгд аюулаас хамгаалах яамны мэдээлэгчид байсан учраас мэдээлэгчдын нэрсийг ил болгоогүй юм тэд харин МАХН ын даалгавраар ардачлалыг дэмжсэн нийгмийн дэмжлэгийг задлан саринуулсан бөгөөд барьцаанд одоо болтол байдаг юм даа АН бол үнэн чанартаа МАН МАХН-нэг фракц болохоос өөрийн үзэл баримтлал үнэт зүйлтэй институц болсон улс төрмйн хүчин биш лдээ АН нь МАН,МАХН ын дагуул нам үүний тод жишээ бол Д,Содномыг чингэсын одонгоор шагнасан явдал юм даа
Чамаас дутуу мэднэ гэж л лав байхгүй. Чи "мэддэг" байсан юм бол өмнө нь нэрээ хэлээд бичих чинь яасийм ?! Худлаа хуцаад л, новш чинь... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
ГОчирбат Цэлэнбалаас хувийн өш хонзонгоо авсан болохоос лаг ухаантайдаа тэдниыг золиг гаргаад МАН аа аварсан юм биш Даш-Ёндон алиагаа алдаад нагаржунайн онол гээч юм гархаж ирсэн нь бас л намаа аврах гж өөрийгөө золиосолсон болө байна уу мөдхөн Энхбаяр намаа аврах гэж шоронд орсон болох бий кккк
Цэдэнбал, Бямбасүрэн гэх мэтийн бага ястны ДУТУУГИЙН комплекстэй нөхдүүд Монголыг сүйрүүлсэн дээ. Тэд жалга довны эрх ашигийн төлөө юу ч хийхэд бэлэн. Тийм л учираас гадаад улсууд үүн дундаа Оросууд, Хятадууд Америкууд Хоёрдмол Санаатай, Цаашаа сэтгэлтэй БАГА Ястангуудыг сонгон авч Монголын төрд тавьдаг уламжлалтай. Цэдэнбал ч яах вэ, хувь заяа нь түүнийг ХАРААСАН. Бямбасүрэн гэх МЯНГУУЖИН ч мөн адил өнөөдөр Элбэг доржийн додлгонон амьдарч амь зогоож биана. Хүүхдэээ хөдөө гаргалаа гэж Жүжиг тавиаад, хүүхэд нь баахан Мал хувьчилж аваад буцаад хотод ороод ирсэн байсан, тэгээд гадаадад сургууль явсан. Мянгуужин Бямбасүрэн Монголыг Хужаа ГанБал-тай нийлж элгээр нь мөлхүүлчээд өнөөдөр шаал худал ТҮҮХ САНААНСАА БОДОЖ олоод яриаад явж байгаа муу ХУДАЛЧ.
СОЦ КОМ-т онол туршилтууд муухаи баигаа даа биш хүн гэгч амитан араатан тал нь давамгаилсан өнөөгийн нөхцөлд ялагдал хүлээсэн баих л даа.Үзэл санаа үгүи болчихсон гэсэн үг ерөөсөө биш.АНУ-с коммичид манкурд 30-д оны хэт хувьсгалчидын хоид дүрүүд.ГанааУянгаар засгийн бөлдөгийг атгуулжихаад таашаал авч буиг оилгож болох л юм
бага ястны дутуугийн комплекс!!! Тэд энэ Дутуугаа нөхөхийн тулд ямар ч ҮЛГЭРИЙГ САНААНААСАА УРГУУЛАН ЗОХИОНО, Хэний ч төлөө зүтгэхэд бэлэн байдаг. Жишээ нь Цэдэнбалын талаар өдий олон жил юу ч яриаагүй атлаа Д.Бямбасүрэн саяхнаас гэнэт нэг ҮЛГЭР ургуулан зохиов, энэ нь Цэдэнбал Эрдэнэтээс болж огцорсон, Оросуудад эсэргүүцэл илэрхийлсэн гэх ҮЛГЭР юм. Мянгуужин үлгэрээ цааш үргэлжлүүлэхдээ "Цэдэнбал надад цаасны буланд Бид ингэж амьдарч чадахгүй гэж бичээд өгүүлэв" гэжээ. Энэ нь тухайн нөхцөл байдлыг бодсон ч, түүхийн эх сурвалжаас үзсэн ч ОР ҮНДЭСГҮЙ ХУДАЛ түүх юм. Цэдэнбалын талаархи энэ түүхээ та хэрхэн батлах вэ? Таниас өөр ядаж нэг эх сурвалж байна уу??? Өөр ямар нэг эх сурвалжын УЛБАА ядаж үлдэнээ дэ гэхэд. Мянгуужин "өөр эх сурвалж байхгүй, зүгээр надаа л тэгэж хэлсэн юм" гээд гөлийгөөд байсан нь ёстой л Мянгуужин гэдэг цолондоо таарсан ХУДАЛЧ гэдгийг батлаад өгсөн юм. МЯНГУУЖИН ХУДАЛЧ нэрээрээ алдаршсан ТУЙЛБАРГҮЙ байран дээрээ хэд хувирдаг ХУДАЛЧ, дээр нь бага ястан БУРИАДЫН комплекстэй энэ хүний үг ОР ҮНДЭСГҮЙ юм. Д.Бямбасүрэн Да.Ганболд гэх хятад гаралтай эрийн хамт Монголыг зах зээлд оруулж буй гэх ХУЛГАЙ, ЛУЙВАРЫН ажиллагааг өөрийн гараар ГАРДАН гүйцэтгэсэн хүн. Монголыг Америкчуудын захиалгаар хужаа нартай нийлж элгээр нь хэвтүүлсэн буриад Бямбасүрэн өнөөдөр шинэ ҮЛГЭР зохиож Элбэг доржийг магтах аргаа олж ядаж байна. Ганаа гуай та арай .....!!!!!!!
Tsedenbal 3 udaa Orosod dagaar oroh bichig uilden barij guij ochij bsand ni analiz hiisnuu tsagaan soliotooooo
Энэ Ганхуяг гуай уг нь нэлээн гайгүй юм бичдэг. Зөв сэтгэлтэй хүн шиг санагддаг байсан. Гэтэл хаая хааяа нэг тийм итгэл үнэмшил төрүүлхээргүй, өөрийнх нь бичдэг хэлбэрээс шаал өөр ҮНДЭСЛЭЛ МУУТАЙ зүйл бичих юмаа. Энэ нь шууд л хэн нэгний ЗАХИАЛГЫГ ГҮЙЦЭТГЭЖ байна гэдэг нь л харагддаг. Энэ ЦэдэнПИЛ гэдэг хүний талаар бичихдээ Эх орноосоо УРВАСАН, Санаа буруутай, Хоёрдмол сэтгэл гаргадаг, Орос эзнийхээ төлөө зүтгэсэн, Жалга Довны ҮЗЛЭЭР бүх зүйлд ханддаг зэрэг ҮНДЭСНИЙ ЭРХ АШГИЙН ЭСЭРЭГ ҮЙЛДЛҮҮДийг нь нүд анин өнгөрөөж байгаа, эсвэл ямар ч үнээр хамаагүй цайлгах гэж оролдож байгаа нь тун харамсалтай. Ганхуяг гуай та хэнээс захиалга аваад ийм БАЛАЙ, ХУДАЛ зүйл бичээд байна вэ???? Та өөрөө Баабарыг их л зүхдэг, Гэтэл өнөөдөр та өөрөө ийм ХУДАЛ ЗҮЙЛ САНААНААСАА УРГУУЛАН ЗАХИАЛГААР бичиж биагаа нь Хулгайч, Луйварчин Баабараас Ялгаатай гэж үү!!! Ганхуяг өөрөөө Баабарын нэг адил хулгайчуудын өмсдөг шивэртэй оймс лугаа болжээ.
Энэ дээр байгаа хятадуудыг цээжилж аваарай!
Энэ нэг тэнэг хөгшин өвгөн сэтгэцийн өвчинтэй ,дээрээс нь галзуугийн нянтай , залуудаа хийж бүтээсэн зүйлгүй байсаар насыг барсан байж одоо том том шааж яахнав
Угаасаа том юм чинь том л ярина ш дээ. Би чиний мөрөөдөөд ч чадахгүй өндөрлөгт 23-тайдаа хүрч байсан... Судлаач Х.Д.ГАнхуяг.
Ха ха 23тайдаа боожгоогоо унжуулчхаад уурган дээр морь Гэж суугаад хөл нүцгэн давхиж явсан биз.. Тэрнээс өөр яадгийн чи! Чи өөрийгөө судлаач л гэнэ лээ шүү дээ ! Намайг хэнийг нь ч мэдэхгүй байж 23насандаа чамаас том өндөрлөгт хүрсэн гэнэ э.... Уулын орой дээр нусаа хацартаа наачихсан сууж байсан байлгүй .хөгшин зөнсөн өвгөн нийтлэнцэр бичсэн болж нэтэд тавьчхаад араас нь өөрийгөө магтсан коммент дандаа бичнэ. Ганхуяг судлаач мундаг лаг шүү гээд л шааж өгнө
Чи муу энд шүлсэн коммент үсчүүлээд яахийм. Харин би энэ өгүүллээ бага зэрэг засаад гадаадад хэвлүүлнэ. Энийг дэлхийн түвшний ажил гэдэг юм... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
Хх ха ха ха элэг хөшчихлөө. Эвий дээ . Чамайг танзани уганда д ч хэвлүүлсэн нохой ч тоож уншихгүй нийтлэн цэрийг чинь ! Магадгүй Оросын. Сибириэр нэг яваад нийтлэлээ уншиж өг чукча нарт сонсож магад найзуудтайгаа харин зөвлөлдөж үзээрэй хунтайж давааням. Сарандаваа.арго.батотгон.баярхүү гээд багийн хан чин л чамд сайн зөвлөгөөг өгөх байхдаа . Явахаасаа өмнө эмээ уугаад халбагаа сайн долоогоорой доо! Замдаа амнаас чин цагаан хөөс сахраад өвчин чинь хөдлөх вий дээ
Монгол чинь тоохгүй байхад далхий тоох уу ккк
Тооно ш дээ. Ядахдаа бичсэн санааг гүнзгийрүүлээд цааш нь судалдаг юм... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
Unen yum bichij Salga saaral tolgoitoi tagdgar huzuutuud bugd urvagchid.Uhsen atsni ardchilal
Далдаг гар
Энэ ЦэдэнПИЛ гэдэг хүний талаар бичихдээ Эх орноосоо УРВАСАН, Санаа буруутай, Хоёрдмол сэтгэл гаргадаг, Орос эзнийхээ төлөө зүтгэсэн, Жалга Довны ҮЗЛЭЭР бүх зүйлд ханддаг зэрэг ҮНДЭСНИЙ ЭРХ АШГИЙН ЭСЭРЭГ ҮЙЛДЛҮҮДийг нь нүд анин өнгөрөөж байгаа, эсвэл ямар ч үнээр хамаагүй цайлгах гэж оролдож байгаа нь тун харамсалтай. Ганхуяг гуай та хэнээс захиалга аваад ийм БАЛАЙ, ХУДАЛ зүйл бичээд байна вэ???? Та өөрөө Баабарыг их л зүхдэг, Гэтэл өнөөдөр та өөрөө ийм ХУДАЛ ЗҮЙЛ САНААНААСАА УРГУУЛАН ЗАХИАЛГААР бичиж биагаа нь Хулгайч, Луйварчин Баабараас Ялгаатай гэж үү!!! Ганхуяг өөрөөө Баабарын нэг адил хулгайчуудын өмсдөг шивэртэй оймс лугаа болжээ.
Тэр цаг үед чам шиг анхиагүй залхуу, амны рактай амьтад нийгмийн хог шаар болж байсан юм. Харин ажилсаг хичээнгүй гар хөдөлбөл ам тосдог хүмүүс амар амгалан ирээдүйдээ итгэлтэй амьдарч байлаа. Ардчилсан хувьсгалаар нийгмийн ёроолд тунасан бааснууд хутгалдан цэвэр усыг бохирдуулахтай адил булингар үүсгэсэн. Тэр булингар одоо ч арилаагүйн жишээ бол энэ тагнуул хайгч тэнэг гар. Ажилгүй анхиагүйдээ бүх буруугаа бусдад чихдэг бусдыг доромжилдог гэхдээ үргэлж далдаас... Өмнөх нийгэмдийм хүмүүс байсан. Тэднийг НАХ-ын матаачидгэдэг байсан. Гэхдээ тэднийг дэмжин өөхшүүлдэггүй бүгд зайгаа барьж нийгмээс гадуурхдаг байсан. Харин одоо тэр адгийн шаарууд ардчилал нэрээр адгийн муухай амьсгаагаа хаа сайгүй үнэртүүлж явдаг болж дээ. Энэ нөхөр өөрийг кругозортой лаг гэж боддог байх нь. Цэдэнбалын унаган нэр нь Цэдэнпил гэж бүгд л мэддэг. Мэддэг ганц үгээ том үсгээр бичиж. Мэдлэг нь тэгээд л дуусаа. Гэхдээ чи ойлго, кругозорыг мэдлэгт тооцдоггүй юм. Ингээд чамд юу ч үлдсэнгүй дээ. Амьдралаа дэмий өнгөрөөж дээ чи.
Эрлийзууд хятадын толоо биш Монгол хуний толоо амьдралаа зориулсан Цэдэнбал даргадаа талархаж амьдраарай! Монголчуудаа!
монголд халх үндэстэн байхгүй гэдгийг та бүхэн ерөнхийлэгчийн сонгуулиар батаосан юм биш бил үү бага ясиан л удирдах ёстой юм байх
Yag tiim. Ehnii 2 yerunhiilugch nadtai adilhan SARTUUL, Enhbayariin 50 huvi ni BURIAD, odoogiin yerunhiilugch ZAHCHIN.
Сартуул бол ХАЛХ МОНГОЛЫН бүрэлдхүүнд ордог цор ганц гарал угсаа нь түрэг маягийн (узбек) улсууд. Гэхдээ сартуулууд Халх Монгол мөн. Ойрдууд гэж есөн шидийн өөр хоорондоо гарал угсааны ямар ч холбоогүй хүмээсээс бүрдсэн ЗАСАГ ЗАХИРГАА, УЛС ТӨРИЙН нэгдэл байснаас амархан бутарсан. Ойрдууд дотор бүр Монголын зүүн хязгаарын Хорчин, Үжээд, Хошууд аймгуудаас авхуулаад Түрэг, Хасаг, Чантуу, Зөрчин Манж, Хиргис, Уйгур гээд олон гарал үүсэлтэй нөхдүүд байдаг. Харин Халхууд бол нэг л үндэстэн МОНГОЛЧУУД. Халхууд дотор харь гарлын 2 аймаг байсан. Нэг нь Тангадууд, нөгөөх нь Сартуулууд. Тангадууд аль хэдийн тасраад нутаг буцсан. Харин Сартуулууд Хар хориныг босгоод Монголд үлдсэн.
Халх ястаныг бүрэлдүүлсэн 12 овог аймаг дотор монгол биш харь гарлын 3 овог аймаг байдаг. Энэ нь Хэргүүд буюу Киргиз, Сартуул, Тангуд 3 овог аймаг. Түшээт хан аймагийг Горлос, Киргиз 2 аймагаас бүрдүүлсэн. Дараахан нь киргизийг тусад нь таслан Сайн ноён хан аймгийг байгуулсан. Сартуул Тангуд 2 Засагт хан аймагт ордог.
Цэдэнгийн байгууллалцсан соцзмын матерал техникийн базыг Түүний нутгийн Батмөнх нэг өдөр бэлэглэж нураасан.Түүний эхнэр нь МУИС-ийн номын санг яалаа даа.Батмөнхийн хөшөөг босгож Лениний хөшөөг буулгасан Дэлхийн түүхэнд хэн хэн бэ,Одоо Уляновын хөшөөг Бат-үүл нураах хувичлал хийх бололтой Ер нь хөшөөтэй өоролдсон хүн өөдлөдөггүй бололтой Бунханг хэн нураасан ,Ленин,Сталины хөшөөг хэн нураасан билээ
Батмонх бол хар амиа бодогч!
Цэдэнбал бол эх оронч хун!
Юуч мэдэхгүй атлаа их хуцагсад олширчээ.Хэрэв дэлхийн 2-р дайнд Гитлер ялсан бол орсууд Германй шоронд,Монголчууд Японы уурхайд ясаа давьж,өнөөгийн боргоогчид төрөх ч тавилангүй байсан гэдгийг ойлго
Коммунист онол чинь хүнийг ажлын мал болгохын төлөө зохиосон үлгэр шүү дээ. Дарлал, мөлжлөл, боолчлол ч гэх шиг. Чихэнд чимэгтэй сайхан үгсийн цуглуулга. Үнэн хэрэгтээ, бөөн албадлага, хүчирхийлэл, дарангуйлал. Хүний түүхэнд байгаагүй зохион байгуулалттай их аллага, хядлага, хүчирхийлэл. Аливаа асуудлыг хүчээр шийдэх гэж зүтгэсэн мугуйдлал, тэнэглэл. Үхсэн баасны хэлмэгдүүлэлт. Энэ чинь пролетарийн диктатурын язгуур үнэн нүүр царай.
Энд "онол" ярьсан хүн нэг ч алга. Онол ярихдаа тулбал чам муу баасыг би тоож харагдана ш дээ. Чаддаг юм бол нэрээ хэлээд, бүтээлээ үзүүлээд маргаарай... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
Хүнийг алж устгахыгаа ангийн тэмцэл гэж нэрлэдэг юм. Хүнийг үй олноор нь шоронд хорьж хүнд хүчир боолын ажил хийлгэхийгээ хөдөлмөрөөр засан хүмүүжүүлэх гэж нэрлэдэг юм. Бусдын өмч хөрөнгийг тонон дээрэмдэхийгээ нийгэмчлэл гэж нэрлэдэг юм. Ангийн дайсан гэдэг заавал хөрөнгөтөн, баячууд байх албагүй, үгэнд нь ороогүй, дуулгаваргүй хэн ч байж болно. Эсэргүүн ч билүү. Хэлмэгдүүлэлт ч гэх шиг. Үхсэн баас. Энэ чинь пролетарийн диктатур. Хогийн адгийн новшийн онол.
Муу адгийн алуурчин дээрэмчин тонуулчин коммунист шаарнууд өөрсдийгөө их ухаантай мэргэн цэцэн болгож харагдуулах нь дутаж гэнэ. Та нар зүгээр л түүхийн хог шаарнууд. Өөр юу ч биш. Хэлмэгдүүлэлт гэж хуцаж гэнэ. Муу алуурчид.
Муусайн коммунистууд хүрээгээ тэлэхийн тулд дэлхийн өнцөг булан бүр рүү алуурчин дээрэмчдийг бэлтгэн илгээж хаа сайгүй аллага хядлага зохион байгуулна. Үүнийгээ хувьсгалын үйл хэрэг гэж ухуулна. Үхсэн баасны хувьсгал. Адгийн террористууд.
Чиний амнаас сахарсан хөөс хэнд хэрэгтэй юм ?! Би л лав чамаас 1000 дахин илүү ухаантай, боломсролтой, мэдээлэлтэй. Тэгээд чи яахийм... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
Харыг цагаан, цагааныг хар гэж гөрдөхийгөө л боловсрол гэж нэрлэхгүй юм бол чиний болосрол мэдлэг гэж хаашаа харсан юм байдаг юм. Чамайг бодвол би харыг хар, цагааныг цагаан гэдгээ сайн мэднэ. Аллагыг аллага, дээрмийг дээрэм, боолчлолыг боолчлол гээд яг нэрээр нь нэрлэнэ. Хувьсгал, ангийн тэмцэл, эрх чөлөө, шударга ёс, тэгш эрх гэх мэт чамин үгээр яаж ч халхавчилж нууж хаах гээд бүтэхгүй. Үнэн бол үнэн.
Анги болон ангийн тэмцэл байгаа, өнгөт хувюьсгал энд тэндгүй гарч байгаа. Ер нь бүгдээрээ байгаа. Энэ бол чамин үг биш, нийгмийн бодит байдал. Чам шиг тэнэг лалар шүлсэн комментоор үүнийг үгүйсгэх боломжгүй... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
202.126.91.98 чам шиг хулгайч луйварчин, ард иргэдээ тонон дээрэмдэж амьдрах сонирхолтой этгээдийг бол албадан хөдөлмөрлүүлэх хэрэгтэй. Харин аллагыг бол хөрөнгөтнүүд л өмч хөрөнгийн төлөө амиа өгөх шуналтнууд л хийдэг юм. Өнөөдөр ч мөнгөний төлөө та нар бие биеээ алж байгаа биз дээ. Хулгайч аа. Чам шиг юмнууд ард нийтээрээ сайн сайхан амьдрахыг харж чадахгүй нүд нь хорсдог юм.
Цэдэнбал даргын талаар бичсэн нийтлэл бн. Чи сэдэвтэй ямар ч хамааралгүй юм бичихээ боль.
202.126.91.98 чам шиг амьтан яаж ч харааж зүхлээ гээд хувьсгал гарахаа ирвэл хэнээр ч заалгахгүй аяндаа л гарна. Тиймээ үнэн бол үнэн. Чи юу ч гэж шүлсээ үсчүүллээ гээд коммунист онолыг үгүйсгэж чадахгүй. Социализм аль ч утгаараа капитализмаас давуу болохыг үгүйсгэж бас чадахгүй.
Анги, ангийн зөрчил гэсэн ойлголт бий. Анх англид уурын хөдөлгүүр бий болж анхны үйлдвэр бий болоход ийм зөрчил гарч байсан. Технологийн дэвшилтэй холбоотой ойлголт. Технологи хувьсан өөрчлөгдөх бүр анги, ангийн шинж чанар өөрчлөгдөнө. Ажил мэргэжлүүд технологиос хамаарна. Хэдийгээр адилхан хүмүүс мөн боловч ажил, хөдөлмөр, технологиороо ялгаатай. Орлого ашиг ялгаатай. Амьдрах хэв маяг ялгаатай. Ангийг янз янзаар тодорхойлж болно. Шалгуур, шүүлтүүр харилцан адилгүй. Ямар бодлого хэрэгжүүлэхээс хамаарна. Хувьсгал бол бодит зүйл. Жишээ нь Японы Мейжийн хувьсгал. Жинхэнэ хувьсгал хулхи хувьсгал хоёрыг ялгах хэрэгтэй. Октябрийн хувьсгал бол хувьсгал биш. Хувьсгалаар халхавчилсан төрийн эргэлт.
Тэнэг новш чинь. Марксизмыг шүүмжлэх гээд марксист онол ярьж гэнэ. Чам шиг ийм лалар л хамаг юмыг сөнөөдөг юм... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
Муусайн коммунистууд анги, ангийн тэмцэл, хувьсгал гэх мэт дэвшилтэт үзэгдлийг шавартай хутгаж будилаан тарьснаас бус хувьсгалын тухай сайн жишээний нэг нь Японы хувьсгал шүү дээ.
Японы жишгээр хувьсгал хийж үсрэнгүй амжилтанд хүрсэн улс орнууд цөөнгүй. Жишээлбэл азийн барууд байна. Хувьсгал гэхээр л заавал алж талж, дээрэмдэж байх ёстой юм биш.
202 126 9198 hooe chi kommunist niigmiig muu gej chamd hen helsen yum be baabar iljig helsen uu chi tarhia ugaalgasan baina mongold ardchilal gedeg yum baigaagui odoo ch baihgui ZHU zadarch kom niigem zadarsan tuunii ur dund zasaglaliin shine helbert orson tiimee tuunees ardchilal bish kommunist niigem zedenbaliin ued mongol uls uls shig baisan yum shuu AN NAM BOL HULGAICH NAR ZUGLASAN HUIVALDAANII UUR LUIVARCHD ZUGLARSAN HULGAICH NARIIN NEGDEL
202 126 91 98 orooson gutaldaa zoriulav
Коммунист тогтолцоо ерээд онд нуран унасан нь үнэн. Гэхдээ унах нүх нь автомат роботын систем. Ийм тогтолцоо жараад онд бий болсон. Баруунд хуучирсан үйлдвэрүүд нь зах зээлийн жамаар зугуухан мөхөх нь мөхөөд шинэчлэгдэх нь шинэчлэгдээд шинэ цаг үедээ зохицоод явсан. Харин коммунист орнууд шинэ цаг үед зохицож чадаагүй хоцрогдлын туйл болж мөхсөн.
Өнөөдөр ЧИНГЭСИЙГ Монголоос өөр ямар улс магтаж байна вэ?,Хэлэх хүн байна уу?
baihgui, uher sureg l magtan duulj boovoo saasaar l..
Батмөнх гуай Линэнээс их нэртэй байх аа да
Ж Бамөнхийн зуун насны ой 2021 онд болно АН-хан УИХ-н тогтоол гаргаж тэмдэглэх байхаа ккккк
Овормонгол батмонх бол хэдэн хулгайч танхай залуучуудад тор Засгийг огсон урвагч!
Хүнийг айлган дарамтлах замаар ажил хийлгэж болно. Төлөвлөгөө нормоор шахаж болно. Гэхдээ боол хүн нээлт гаргаж чадахгүй. Ажлын мал бол ажлын мал л байдаг. Ажлаа хөнгөвчлөх, амарчлах зарим нэгэн санаачлага гаргах нь бий. Хүсэл байвал шүү дээ. Хяслантай нь хүсэл төрөхөд эрх чөлөө хэрэгтэй. Алдах эрх чөлөө. Харин дарангуйллын дэглэмд алдаа гаргах нь хориотой. Ангийн дайсан, эсэргүүн болохыг хэн хүсэх билээ? Үүнээс болоод л дарангуйллын дэглэм нуран унав шүү дээ. Түүнээс бус бид адилхан л мах цуснаас бүрдсэн амьтан. Гол ялгаа нь эрх чөлөө. Эрх чөлөөгүй нийгэмд хэлмэгдүүлэлт бол мөнхийн дагуул, мөнхийн айдас.
түймэр тавьчихаад довон дээр шударга орилдог муухай тактикийг Оросууд МАНд зааж өгсөн Цэдэнбалыг Монголын ард түмэн хэлмэгдүүлээгүй Цэдэнбалыг хэлмэгдүүлсэн орилсон новшнууд Оросуудаас нэхээрэй Новшнууд Оросын нүүрэнд даанч дуугарч чадахгүй Тэд бол Оросын элчин сайдын хашаанд жагсаж чадахгүй хулчгарууд
Бүүр тархинд нь айдас суучихсан байгаа. Мөнгадууд сайн айлгасан даа цаадуулыг чинь.
Цэдэнбалыг одоо магтаад ч муулаад ч яах юм бэ. Энэ бол манай л түүх. Сайн муу аль аль нь байсан, нэг их гавьяа гээд байх юм юу байгаа юм бэ, мэдээж улс орны толгойд 44 жил суусан хүн маниаасаа сайхан амьдарсан байж таарна. Цагаатгавал цагаатгана л биз, гэхдээ Хүрэлбаатар гэгч хөгийн маьтны сонгуулийн шоуг дэмжээд хэрэггүй шүү дээ, сонгуулийн дараа цагаатгасан болоод л орхих хэрэгтэй. Магтаад уйлан дуулаад эсвэл муулаад шороо цацаад байхын аль нь ч хэрэггүй
Гол асуудал магтаж муулахдаа байгаа юм биш. XXI зуунд Монгол үндэстэн хөгжих үндэсний суурь үзэл санаа гаргахад ус агаар шиг хэрэгтэй. Та нар арай наагуур сэтгэж байна... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
Энэ ЦэдэнПИЛ гэдэг хүний талаар бичихдээ Эх орноосоо УРВАСАН, Санаа буруутай, Хоёрдмол сэтгэл гаргадаг, Орос эзнийхээ төлөө зүтгэсэн, Жалга Довны ҮЗЛЭЭР бүх зүйлд ханддаг зэрэг ҮНДЭСНИЙ ЭРХ АШГИЙН ЭСЭРЭГ ҮЙЛДЛҮҮДийг нь нүд анин өнгөрөөж байгаа, эсвэл ямар ч үнээр хамаагүй цайлгах гэж оролдож байгаа нь тун харамсалтай. Ганхуяг гуай та хэнээс захиалга аваад ийм БАЛАЙ, ХУДАЛ зүйл бичээд байна вэ???? Та өөрөө Баабарыг их л зүхдэг, Гэтэл өнөөдөр та өөрөө ийм ХУДАЛ ЗҮЙЛ САНААНААСАА УРГУУЛАН ЗАХИАЛГААР бичиж биагаа нь Хулгайч, Луйварчин Баабараас Ялгаатай гэж үү!!! Ганхуяг өөрөөө Баабарын нэг адил хулгайчуудын өмсдөг шивэртэй оймс лугаа болжээ.
Хол очиж хуц ! Эрлийзуудээ! Та нарыг Жанчхуугийн даваа давуулаад шиднэ шуу!
Batzandan metuud bolon ene gazar nutag, uul usaa ogson ene ter gej hutsaad baigaa arisnuud Tsedenbaliin suudal deer baisan bol Mongol gej uls ali hediin baihgui bolson baih tuhaig jijighen tarhindaa neg bodoj uzsen bol u?
Энэ Ганхуяг гуай уг нь нэлээн гайгүй юм бичдэг. Зөв сэтгэлтэй хүн шиг санагддаг байсан. Гэтэл хаая хааяа нэг тийм итгэл үнэмшил төрүүлхээргүй, өөрийнх нь бичдэг хэлбэрээс шаал өөр ҮНДЭСЛЭЛ МУУТАЙ зүйл бичих юмаа. Энэ нь шууд л хэн нэгний ЗАХИАЛГЫГ ГҮЙЦЭТГЭЖ байна гэдэг нь л харагддаг. Энэ ЦэдэнПИЛ гэдэг хүний талаар бичихдээ Эх орноосоо УРВАСАН, Санаа буруутай, Хоёрдмол сэтгэл гаргадаг, Орос эзнийхээ төлөө зүтгэсэн, Жалга Довны ҮЗЛЭЭР бүх зүйлд ханддаг зэрэг ҮНДЭСНИЙ ЭРХ АШГИЙН ЭСЭРЭГ ҮЙЛДЛҮҮДийг нь нүд анин өнгөрөөж байгаа, эсвэл ямар ч үнээр хамаагүй цайлгах гэж оролдож байгаа нь тун харамсалтай. Ганхуяг гуай та хэнээс захиалга аваад ийм БАЛАЙ, ХУДАЛ зүйл бичээд байна вэ???? Та өөрөө Баабарыг их л зүхдэг, Гэтэл өнөөдөр та өөрөө ийм ХУДАЛ ЗҮЙЛ САНААНААСАА УРГУУЛАН ЗАХИАЛГААР бичиж биагаа нь Хулгайч, Луйварчин Баабараас Ялгаатай гэж үү!!! Ганхуяг өөрөөө Баабарын нэг адил хулгайчуудын өмсдөг шивэртэй оймс лугаа болжээ.
Муу балай тэнэг лалар аа. Чи хоншоор чинь хүрээд, чаддаг юм бол ийм анализ хийчих. Ингэхэд чи муу тэнэг ийм юм зүгээр уншиж байгаадаа баярлаж яв... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
59.153.115.75 Энэ архины цагаан солио тусчихсан юм биш vv?
59.153.115.75 Фэйсбуукийн Халх журамын пиздаа л байна.
Хөөё агуу ихийн дэмийрэл туссан лалар минь.(чиний хэлдэгээр)Чам шиг лалар амьдарч чадахгүйдээ хорвоогоор нэг орилсон бачуурсан,хэдэн сонссон дуулсанаа холбохчоон аядсан лалар амжихгүй л дээ.Адгийн шаар масс дээр тоглолт хиисээр насыг элээдээ лалар минь.Чам шиг шизо хорвоогоор нэг бна.
uvgun shizo mass uher maluudaas undur unelgee avdag yum, chadaj baigaa yumand argagui ldee.. chaduulj baigaa uher maluud n harin yaj shuuhan baij baidgiin bol, talhaa avch cadaj bdiin boluu da chaavaas.
Хятадын эрлийзууд Бал даргыг минь доромжилж байна! Цоохон хэдэн эрлийз малнууд!
Хувьсгал бүхэн хувьсгал байдаггүй. Зарим хүмүүс Октябрийн хувьсгалыг хувьсгал гэж андуурдаг. Гаднаасаа бол хувьсгалтай олон талаараа төстэй. Хувьсгал гэж юу болох түүхэн шалгуурыг Гегель ч хэлсэн, Кант ч хэлсэн. Гол шинж нь эрх чөлөө. Хувьсгалын үр дүнд эрх чөлөө тэлдэг, хөгждөг. Эрх чөлөөний тугыг ард түмнүүд ээлжлэн гартаа авч буухиалан дамжуулдаг.Энэ бол глобаль даяар үзэгдэл. Дэлхийн үзэгдэл. Гэтэл Октябрийн хувьсгалаар хүний эрх чөлөө улам хумигдсан. Сонголт хийх ямар ч боломж байхгүй. Байрнаасаа ч хөдлөх эрхгүй. Зөвхөн удирдлагын дохио зангаагаар байраа сэлгэнэ. Бусад тохиолдолд заавал зам явах, зөвшөөрөл авна. Энэ бол хамжлагат ёс. Феодалийн хамжлагыг төрийн хамжлагаар сольсон төдий. Өөрөөр хэлбэл, октябрийн хувьсгал бол түүхийн эсрэг, хөгжил дэвшлийн эсрэг, эрх чөлөөний эсрэг, дэлхийн эсрэг үзэгдэл мөн. Тиймээс октябрийн эргэлт гэж нэрлэх саналыг түүхчид дэвшүүлж байгаа. Хувьсгалын шаардлагыг огт биелүүлэхгүй байгаа болоод тэр.
Юун яасан Октябрийн хувьсгал ?! Энд тэрийг ярьсан хүн ганц ч алга. Чи л дандаа хадуурдаг өвчтэйгөөрөө солиорч байна... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
Хэллмэгдүүлэлт гэдэг чинь коммунист онол, октябрын хувьсгал гэдэгтай яг адилхан хүн төрөлхтний эсрэг гэмт хэрэг. Том гэмт хэргийн нэг зах зух нь. Хүний оюун сэтгэлгээний эсрэг, эрх чөлөөний эсрэг хүчирхийлэл, боолчлолын гэмт хэрэг. Өөр олон долоон юм чалчих, өөрийгөө өмгөөлөх хэрэггүй.
Балай минь. Чи чаддаг юм бол нэрээ ил хэлээд наадахаа бичээч. Тэгвэл би чамтай хэлмэгдүүлэлтийн талаар чамтай ярьж болж байна. Гэхдээ хөгийн арчаагүй шаар чи ингэж чадахгүй. Чи бол үхтлээ нуугдчихаад далдаас л хуцаж чадна. Чиний чадах юм энэ... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
Хэлмэгдүүлэлт бол ямар нэгэн санамсаргүй үзэгдэл биш. Энд хүн ярих, үндэстэн ярих утгагүй. Дорж байна уу, Саша байна уу, эсвэл Ли байна уу, монгол байна уу, орос байна уу, хятад байна уу ямар ч ялгаагүй, эцсийн үр дүн яг адилхан. Хүний бие, сэтгэл, оюуныг эзэмдэж захирах, хүчирхийлэх нь тогтолцооны, онолын зайлшгүй гарцаагүй үзэгдэл. Хүнийг сольсноор асуудал шийдэгдэхгүй. Тогтолцоо өөрийнхөө жамаар мухардалд орж зайлшгүй сөнөж мөхөж байж асуудал шийдэгдэнэ. Хятадууд үүнийг ойлгосон учраас эрх чөлөөг хумих замаас алгуурхан ангижирч байна.
Хаашаа юм ?! Чи туршдаа наад хөгийн "онол" шиг юмаа далдын далдаас наман туршдаа ингэж шүлсэн комментоор хуцах болж байна уу ?! Ёстой горьд. Хүнд үнэмшүүлье гэвэл чи ил гар, нэрээ хэл, хүн шиг бай... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
Өнөөдөр авилгалтай тэмцэх нэрийн доор хүнийг баримтгүйгээр яллах, шийтгэх, хууль зөрчин дур зоргоороо авирлах үзэгдэл нэлээд газар авах шинжтэй боллоо. Октябрийн хувьсгал гэх хулхи хувьсгалыг санагдуулам авилгалын эсрэг нэр зүүсэн хулхи ажиллагаа. Үнэн хэрэгтээ орчин цагийн хэлмэгдүүлэлт. Одоохондоо галзуурч л байг. Гэхдээ түүхийн хүрдийг эргүүлж яасан ч чадахгүй.
Чи юу ч хийж, яаж ч чадахгүй учраас цаг ямагт ингэж далдаас дүвчигнөдөг. Чамд түүхийн хүрд биш, маанийн хүрд л хэрэгтэй... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
Гэмт хэргийг нь уудлан ял тулгасангүй гэсэн шиг муусайн коммунистууд толгойгоо өндийлгөн оодорч байх шив дээ. Лениний ах ч бил үү нэг террорист нөхөр хааны амь насанд халдах гэж зүтгэсэн санагдаж байна. Асуудлыг хүчээр шийдэх гэж зүтгэх нь коммунистуудын гэм биш зан. Асуудалгүй амьдрал, асуудалгүй нийгэм гэж хаана ч байхгүй. Харин асуудлыг мушгин гуйвуулж нийгмийг үймүүлэн бужигнуулж, үүнийгээ шударга ёс, эх орон, ард түмэн гэх уран гоё үгээр халхавчлан хүчирхийлэлд уриалах нь өнөө цагийн хэлмэгдүүлэлтийн шинэ өнгө төрх. Ийм хэлмэгдүүлэлтийг санаархаагчдын нэг хурц тод төлөөлөл бол Ганхуяг.
202.126.91.98-д Хятадын зам Монголд тохирохгуй ээ. Тийм л ухаантай юм бол 25 жил юугаа хийж байсан ац вэ, чи? Нэг л тогтолцоо ярьсан пиздаа. Тэрийг хvн л ажиллуулдаг юм.
MONGOLD ARDCHILSAN HUVISGAL BOLSON GEJ HUZAACH OKTAYBRIIN HUVISGALIIG DELHII NIIT HULEEN ZOVSHOORSON HUVISGAL JOOHON YUM UNSHDAG HUN BOL INGEJ TENEGTEHGUI NUDNII BULAI MIN BOLJ UZ
202.126.91.98 Архи гударчихсан байш дээ, гашилсан пиздаа чинь.
AN NAM ARD TUMNIIG ARDCHILSAN ARDCHILAAGUI GEJ NAMAAR TALZUULAN HELMEGDUULJ BAINA UUJ IDEJ LUIVARDAN HULGAI HIIJ BAIGAA UUR UURHAIGII NI UUDLAH YUM BOL MANI MET BARAHGUI BAIH OO
202 126 baabariin duud zoriulav
Нээлтийнхээ тоогоор эрх чөлөөтэй орнууд дэлхийд тэргүүлж байна. Хорьдугаар зуун бол нээлтийн эхлэлийн зуун. Учир нь энэ зуунд компьютер бий болсон. Хорин нэгдүгээр зуунд нээлт улам гүнзгийрнэ. Мэдлэгийн зуун гэдэг зүгээр нэг хоосон яриа биш. Нээлт гэдэг нь бусдаас өөрөөр харж өөрөөр сэтгэж өөрөөр хийхийг шаардана. Юун яасан хэлмэгдэл? Өөрөөр сэтгэнэ гэдэг дайсан биш харин баатар. Хэлмэгдэл гэдэг өөрөөр сэтгэхийн шийтгэлийн нэр шүү дээ. Сэдэл, шалтгаан нь юу ч байж болно.
Коммунистуудад тууштай үзэл баримтлал, бодлого гэж байдаггүй. Түүхийн номыг сөхөөд харахад л хангалттай. Арав, арван жилээр түүхийн номыг сөхөөд хараарай. Нэг зөв гэснээ дараа нь буруу гэнэ, дахиад арван жилийн дараа эргээд зөв болно, тэгснээ дахиад буруу гэхчилэн үзэл бодол нь байнга эргэж хургана. Ухаан нь орж гардаг согтуу хүн лугаа. Тэгсэн хэрнээ элдэв том онол ярьж томроно. Суурин дээрээ хэд хэд эргэж хөрвөнө. Онолоо хатдаа.
Чи энийгээ л ил гараад хүмүүсийн нүүрийг харж байгаад хэлээч дээ. Энд комментоор шүлсээ үсчүүлэх хэрэг юу байна. Үхснээ хийгээд айгаад байсийм ?! Чи угаасаа ийм арчаагүй шаар ш дээ... Судлаач Х.Д.Ганхуяг.
202.126.91.98 Хуцмал либерал гелег. Эд нар л монголы устгаад гадагшаа дурвэнэ.
Социализмын их бүтээн байгуулалт гээд л сүртэй юм ярьдаг. Зүгээр л хөөс. Хөөсийг харахад том сүртэй гоёмсог харагдах хэдий ч гар хүрэхэд л хага үсэрдэг. Ер нь өөрөө л хагардаг шүү дээ. Хагарахгүй гээд хаа хүрэх билээ. Хөөс шүү дээ. Бодитой биетэй зүйл огт биш учраас. Социализмын бүтээн байгуулалт бол яг ийм хөөсний нэг төрөл. Ерэн онд далан жилийн их бүтээн байгуулалт нүд ирмэхийн зуур санхүүжилтгүй нам зогсоод л тэр чигээрээ нүд аньсан. Орчин үеийн амьдрал, техник, технологи гэдэг зүйл чинь бодитой, биетэй амьд зүйл. Амьд учраас байнга өөрөө хувьсан өөрчлөгдөж шинэчлэгдэн байдаг. Жишээ нь булчингийн хүчээр бус тархины хүчээр нүд ирмэхийн зуур хувьсан өөрчлөгддөг автомат машиныг юу гэхэв. Ийм машин социализмын далан жилийн их бүтээн байгуулалтыг ганц хоёрхон жилийн дотор бүтээн байгуулах чадалтай бол яахав? Жамаараа мөхсөн социализмыг юунд нь хайрлав? Гарзтай юм биш. Хогноосоо салсан нь сайн юм бишүү. Өнөөдөр харин орчин аювтомат үйлдвэр шугамнууд шил шилээ даран байгуулагдаж байна. Энэ хөгжлийг юунд үзэн ядна вэ? Монголыг мөхөөлөө ч гэх шиг. Монгол орон орчин үетэй хөл нийлүүлэх нь зарим хүний дургүйг ямар их хүргэнэ вэ?
202.126.91.98 Одоо байгаа барилгын салбарын хеесее хагалчихаад соц нийгмийг муул. Тэр уезд Харин хеес байгаагуй юм. Архичин пиздаа минь.
Нохойн чацга юм два,чи. Энэ улсын тусгаар тогтнол, бие даасан байдал алдагчихаад байхад нэг их автомат шугам ярьж гэнэ. Гелийсен либерал пиздаа чинь.
Чи муу пиздаа 3D хэвлэгчээ дурсахаа ч байжээ? Муу нохойн гелег.
Соц уеийн техник нь хоцрогдсон байж. Байшин барилга, газар, ажилчид нь хаана байна? Архчин либерал пиздаа минь.
Тусгаар тогтнол гэх үзэгдэл хорьдугаар зуунтайгаа хамт түүхийн дурсамж, музейн үзмэр болон хувирч байна. Мэдээллийн технологи, интернет бий болсноор дэлхий хавтгай болж байна. Таван метрийн цаана үйлдвэрлэсэн бүтээгдэхүүн, таван мянган километрийн цаана үйлдвэрлэсэн бүтээгдэхүүн хоёрт зарчмын ялгаа алга болж байна. Өнөөдөр дэлхийн хаана ч очсон гэртээ байгаа мэт танил дүр зураг угтана. Нөгөө л брендүүд, нөгөө л бидний мэдэх болсон угаалгын машин, тоос сорогч, богино долгионы зуух, хөргөгч, хөлдөөгч. Хил хязгаар гэх ойлголт уламжлалаа дагаад бидний тархи толгойд хадаастай байгаа болохоос бус энэ ойлголт, энэ ялгаа аль хэдийнэ байхгүй болсон. Тусгаар тогтнолыг бий болгоно, эсвэл устгана гэдэг зүгээр л хоосон зүйл. Дэлхий хэдийнэ даяаршсан. Удахгүй автомат хөрвүүлэгчид бий болсноор хэлний зааг ялгаа гэж зүйл үгүй болно. Хэлтэй хүн, хэлгүй хүн хоёрын хооронд ялгаа байгаа учраас хил хязгаар гэх ойлголт амь бөхтэй оршсоор байна. Тун удахгүй энэ ялгаа арилна. Жишээ нь Google Translate систем байна. Хиймэл оюунд суурилсан систем. Өөрөө өөрийгөө хөгжүүлнэ гэсэн үг. Монгол хэл ч бас байгаа. Буруу зөв орчуулж байгаад л аяндаа мэргэжлийн орчуулагч болон хувирна. Эхэн үед нь хүний тусламж хэрэгтэй л байх. Хүн төрөлхтний хамгийн том аюул бол хиймэл оюун мөн гэх хүмүүсийн тоонд Билл Гейтс нэгдсэн байна лээ. Голливуд ч бас юугаар дутахав. Хиймэл оюун юунд хүргэхийг зөгнөсөн элдэв кинонууд хийж л байна.
Тусгаар тогтнол чинь тэгээд зугээр узэгдэл болж байна уу? Бидний евег дээдсийн урсгасан цус юу ч биш уу? Гадныханд хелслегдсен ийм тагнуулууд либералууд ухэж далд орвол таарна.
Муу либерал нохойн гелег.
90-eed onoos khoish bolson uil yavdliig ergej sanuulsand bayarlalaa. Yag uneniig l kheljee.
Bal dargiin suudrend ni ch hurehgui uchuuhen amitad gedgee medej baigaa uchraas naaduul chini tsagaatgah tusliig eserguutsej chadahgui demjij baigaam.
Tuhain uyed mongoliin tuluu 100% duugarsan bol Bal dargiig orosuud shuud horooj bur jinhene utsan huuheldei tavih baisan.
Утсан аүүхэлдэй эзнийхээ өөдөөс үг хэлдэггүй юм
70 жилийн ажлыг 7 жил хийх эсвэл 700 хүний хийх ажлыг 7 хүн хийнэ гэдэг ч юмуу иймэрхүү зүйлийг хөгжил гэж нэрлэдэг. Байгалийн жам бол өөрчлөгдөггүй зүйл. Хувьсал өөрчлөлтүүд сая, сая жилээр хэмжигдэх тул ингэж үзэхээс өөр аргагүй. Харин хөгжил бол өөр. Хөгжил нь цаг хугацааг агшаадаг. Үүнийг бид бүтээмж гэж нэрлэдэг. Био технологи гэхэд л байгаль дээр хэдэн сая жил үргэлжлэх үйл явцыг хэдхэн жил, сарын дотор явуулах жишээтэй. Ийм замаар ургамал, амьтны цоо шинэ төрлүүдийг зохион бүтээж болно. Ухаандаа шинэ үүлдрийн хурдны морийг ширээний ард бүтээж болох нь байна шүү дээ. Элдэв угсаа гарал ямар ч падгүй. Цемэнтэн шалан дээр ургадаг зүлэг гарган авч хөл бөмбөг, гольфийн талбайг чимэглэж байгаа нь ердөө эхлэл. Говь цөл, усгүй хуурай орчинд ургадаг өвс ургамал байдаг ч юмуу. Усны асуудал гээд л ярьдаг. Байгалийн жам ярьдаг хүмүүсийн хувьд энэ бол асуудал мөн. Харин хөгжил ярьдаг хүмүүсийн хувьд асуудал биш. Хөгжил бол байгалийн жамаар огт боломжгүй зүйлийг бүтээдэг. Энэ үүднээсээ социалист нийгмийн дайснууд. Ер нь хөгжил ярьсан, хөгжлийн төлөө явсан хүн л хэлмэгддэг шүү дээ. Эрх чөлөөт нийгэмд ийм хүмүүсийг дэмждэг учраас хөгжөөд, урагшлаад байгаа хэрэг. Социалист нийгмийн хүмүүс өрөөл татанхай тахир дутуу хүмүүс биш. Бусдаас юугаараа ч дутахгүй. Адилхан л хүн. Эрх чөлөөгүй учраас л далавчгүй шувуу мэт дороо дэвхцэн тахиа шиг донгодохоос өөр шидгүй болжээ. Хэлмэгдэлийг зүйрлэж байна. Арчаагүйдэл.
энэ нэг баагий либертари үзэлд тархиа нэвт угаалгчихаад юун эрх чөлөө, робот, хөгжил дэвшил гээд солиороод байгаа юм бэ? нийгмийн формацийн тухай ярьж байхад робот робот гээд солиороод байх юм. наад шүтэж үхэх гээд байгаа робот чинь хөдөлмөрийн бүтээмж, ердөө л капиталистуудын ашгаа л нэмэх гэсэн бодлого ш тээ. юмны өнгөнд хууртаад яваад байх юм... бильдербергийн клуб, консьюмеризм, антиглобализм гэж дуулсан уу? гуугл транслейт хиймэл оуюн ухаан дээр суурилсан энэ тэр гэж үхсэнээ шаагаад байгаа юм, бүгдээрээ л чадах чинээгээрээ хөгжүүлж редакторлаад л явж байгаа.
Бүтээмж хөгжил байхгүй юу даа. Социалист тогтолцоо бүх хүчээ шавхаад ч капиталист тогтоолцооны чигчий хуруунд ч хүрэхгүй. Социализмын 100 жилийн бүтээн байгуулалт, үйлдвэрлэлийг капитализм 10 жилийн дотор хийх чадвартай. Нэг нь эрх чөлөөтэй нийгэм, нөгөө нь эрх чөлөөгүй дарангуйлын тогтолцоо учраас. Коммунизм бол шудрага ёс, тэгш эрхээр халхавчилсан энэ дэлхийн хамгийн шударга бус, хамгийн тэгш бус, түүхэнл байгаагүй хамгийн их харгислал, хүчирхийлэл үйлдсэн төгс гэж хэлж болохуйц дарангуйллыэн тогтолоцоо. Хүн бол ердөө л төлөвлөгөө норм биелүүлэхэд зориулагдсан ажлын мал төдий. Капиталист ертөнцөд ажлын мал нь ч гэсэн хүнээс илүү дээр амьдрана.
инээдтэй догматик баагий вэ? дээрээс нь маньяк юм уу хаашаа юм. шинжлэх ухаан, диалектик, түүх, гүн ухаан, улс төр, шашин гэх юмны тухай юу ч мэдэхгүй бяхлуу байх шив. дээрээс нь өнгөц боловсролтой, шүтээд байгаа хөөсөрсөн капиталист нийгэмтэйгээ адил. орчин цагийн христчууд юу гэж хошигнодог мэдэх үү? "диваажин бол коммунизм шашин" гэж. Ай-кью чинь хүрвэл цаад утгыг нь ойлгох байх. Тийм л мундаг юм бол "Яагаад ЗХУ хамгийн анх сансарт хүн хөөргөсөн юм?" Хоёрт: Яагаад БНХАУ-ын коммунист нам нь олон намын системийг дэмжихгүй байгаа юм бол? Яагаад эрх чөлөө гэж орилж хашгирахгүй байгаа мөртлөө хятадууд дэлхийд хамгийн их жуулчилдаг мөнгө санхүүтэй, эрх чөлөөтэй ард түмэн болчихов? Юань өчигдөр дэлхийн валют болчихов. Уг нь ХКН гэх коммунист нам ш тээ, коммунист идеологтой.... юмыг маш өргөнөөр харж сураач, чиний наад бүтээмж, технологи, робот, эрх чөлөө гэх ойлголтууд чинь дэндүү болхи догматик түвшинд байна. цагаа тулвал хүний эрх, эрх чөлөө гэж ярьдаггүй ч социйн үед хүний амь амьдралыг хамгийн ихээр, жинхэнээсээ, дээдэлдэг байж дээ.
Баярлалаа, гое нийтлэл бна. Таныг унших дуртай бас санал нэгддэг.
Ga huyag zuv bichjee. Sain baina.
Mongold olon tagnuul, tusgai albadiin buunii nohod baigaa gedegt itgel turj baina.
Сүүлийн үед социализмын үед амьдрал сайхан байсан гэж ярих гэдэг хүмүүс олон болоход байна уу даа. Алдаатай оноотой ч өнөөдрийн ардчилсан нийгэмд амьдарч байгаа Монгол улсын иргэд үнэхээр азтай хүмүүс шүү.
яагаад гэхээр аль алийг нь харьцуулах хугацаатай болоод тэр. соц системээ хятадууд шиг "засварлаад янзлаад" явсан бол өнөөдөр бид дэлхийн 2-х эдийн засагтай хятадаас нэг их дутахааргүй амьдрах байсан...
Хятадууд барууны технологийг оруулж ирж хөгжсөн түүхтэй. Нээлттэй хаалганы бодлого нэртэй. Бага цалин, бага татвар. Бусдад шулуулна, мөлжүүлнэ гэсэн үг. Хүнд шулуулах, мөлжүүлэх нь өөрт бас ашигтай хэрэгтэй гэдгийг Хятадууд дэлхий дахинд нотлон харуулж байна.
Cedenbal guayn 80% zow, 20 % buruu! Texeer Gawaytan gesen vg!
Цэдэнбал 100% зов!
Бал даргадаа гол нь биш хэлмэгдүүлэлтийг өөрсдийн амь зуух зэвсэг болгон ашигладаг бэртэгчингүүдийг хийгээд өөрсдийгөө бусад пост соц орнуудтай харьцуулсан гайхалтай ухаармаар эргэж хармаар анализ гэж бодогдлоо.
ардчилсан намынханы тэмбүүтэй ма ба нь энэ агуу хүний хүчинд ном сурч ханзнаасаа сугарч цагаан хэрэглэлд сексдэж унтаж үзэж өмхий сармистай амаа оогоор угааж баабар тэргүүтэй тарваган шоохуузууд нь ЗХУ-соц орнуудад үнэгүй сурч өмхий унгасаа тэвчиж сурсан байх даа.тэгээгүй бол юун ардчилсан хулгайч ханзан дээрээ өмхийрөөд салтааны бөөсөө маажаад хэвтэцгээх байлаа.
Хүрэлбаатар сонгуулийн шоу гаа та нар шиг малуудын хэрүүлээр хийлээ цэдэнбалд хайртайдаа биш 2016 онд УИХ суух гэж тархийг чинь базаж байна тэнэгүүд вхахахха
yamar bylai zavaan novshnyyd ve ene komment bichsen etgeedyyd ta myysain nysan byrantag nar Tsedenbal dargiig odoo shyydegn umuu estoi mai medevyy Tsedenbal dargiig odoogiin ene baliar oligarhyydtaigaa neg jisheed yzchih um iolgohgyi myysain mylgyy nar mini odoogiin ene manaimalyyd shig ydirdagchtaidaa hichneen haramsaadch barahgyi tyi chort bygd yheed ugdug boloosoi
Hiliin geree gej tusdaa, demarkatsi gej bas tusdaa yum baidag yum, nomgui ulsuudad tailbarlah gej tsag baraad yahav ter orosod ugsun geed baigaa gazar nutgiin geree ni ali 1932 ond hiigdsen daraa reppress za 2 r dain ene ter geed bolomj garaagui yum shig baigaa yum ingeed 50-60-d ond demarkatsi ni hiigdsen bololtoi yum ter yed bal darga ununhuu durgui baisan bolovch negent geree ni baigaa bolohoor yaj ch chadaagui gedeg yum daa jaahan yum unshitsgaadaa naizuudaa Ganaa guai mundag ul suuritai bichsen bn
Түүхээ гэж, Ганаа гэж Таарсан 2 явцуу дураакууд,
цэдэнбал 70%буруу 30% зөв.эх орноо бэлэгнд өгдөг эргүү долигнуур зусарч хүн.мао газар нутагаа өөр улсад өгсөн гэж дуулсан уу.
Хэхэ Цэдэнбал бол Монгол улс байсан байхаар ч болно! Чингис Сухбаатар Цэдэнбалгуйгээр Монгол улс оршихгуй байсан!
Судлаач Ганхуяг үнэн бичсэн байна. Түүхийн үнэнийг хэн ч гуйвуулахгүй. Ардчилсан хувьсгал гэж хэлээд байгаа зүйлийн дараа бидний Монгол өрөнд баригдсан,тусгаар тогтнолоо алдсан ийм улс боллоо шүү дээ.
TER UYED MONGOL ULS ULGER SHIG L BAISAN.
Технологи, эрх чөлөө бол нэг зоосны хоёр тал. Хэдийгээр ганц хоёрхон үг мөн боловч хүн төрөлхтний бүх амьдрал, хүний мөн чанар энэ ганц хоёрхон үг дотор базагдаж байна. Бид хөгжилтэй хөл нийлүүлэн алхах уу, эсвэл түүхийн тоос шороонд булагдаж сүүл мушгиах уу гэдэг нь энэ хэдхэн үгийг зөв ойлгохоос хамаарна. Эрх чөлөө гэдэг өргөн утгатай ойлголт. Эрх чөлөө гэдэгт хулгай дээрэм луйвар ч багтана. Энэ бүхэнтэй тэмцэх бус харин боломж олгох ёстой. Тоглоомын дүрэм нь тодорхой байх ёстой. Ийм нөхцөлд хулгай, дээрэм, луйвар нь хөгжлийн хөтөч, эерэг цэнэг, нээлтийн эх сурвалж болж хувирдаг. Асуудалд хандах хандлагаа л өөрчлөх тухай асуудал шүү дээ. Тэр цагт хөгжил аяндаа ирнэ. Айх зүйл огт биш.
90-ээд оноос хойш дэлхий интернет, цахилгаан холбоо, компьютер, тоон технологи зэрэг нь асар хурдаар хөгжсөн. энэ нь бидний, хүн төрөлхтний амьдралд асар ихээр нөлөөлсөн. шинжлэх ухаан технологийн энэ дэвшил, хөгжлийг манайхан АН-ын гавьяа гэж андуураад байдаг нь эмгэнэлтэй
Ganhuyg bol barimttai uneniig sudalj bichdeg hun baina tuuhen yneniig guivuulagchid yg odoogiin ardchilal geh ard olonoo aluurchinii zamd tulhen oruulsan EH ORON GAZAR NUTAGAA HUDALDSAN YS UNDESEER NI YLAGAVARLASAN URGENII DAIND CH TULHEN ORUULAH SANAARHAL DEEREHI KOMENTUUDAD TSUHALZAJ BAIGAAG ANHAARAH HUN BAINA UU UUM ARDCHILLIIG BID HUSEEGUI HARINCH UZEN YDAH SETGEGDEL TURJ BAINA SHUU BIDEND ODOO EV NEGDLEES UUR YU CH HEREGGUI UHAARTSGAAY
Xelmegdvvlelt, avtoritari xoeriig ylgaxgvi gene vv, baabar svrxii ylgaj chadna shvv, ene ganaa bas arai dawrax yum aa, baabar xvn bish gej vv, arai ch dee sain shvv, BAABAR mini
How the Tesla Model S is Made. https://www.youtube.com/watch?v=8_lfxPI5ObM
The Duel: Timo Boll vs. KUKA Robot. https://www.youtube.com/watch?v=tIIJME8-au8
Ганхуяг гуайгаас өөр хэн ингэж шинжлэх ухааны үндэслэлтэй, түүхэн учир холбоотой, авцалдаатай нийтлэл бичиж байна аа.Социалтист гэж ад үзэгдээд байгаа нийгэм бол хуучин капитализмд байсан,үндэсний үйлдвэрлэл,боловсролын талаар хуримтлуулсан "юм"-тай, олсон амжилттай байсан улс орнуудад "ад үзэгдэх" зүйл байсан байж болзошгүй.Харин үндэсний үйлдвэрлэл гэж юмгүй,бүх талаараа хятад үндэстнээс хамаарч,орчин үеийн үйлдвэрлэл,боловсролоор бүх талаараа хоцрогдсон байсан 1921 онд бүү хэл одоо хир нь ертөнцийн хязгаар гэгдэж байгаа Монгол улсад бол социализмын цаг үе бол ёстой үсрэлт хийсэн он жилүүд байсан.Энэ бол Монгол,Солонгос зэрэг их гүрний харьяаны хязгаар нутаг байсан улс орнуудад ёстой үр өгөөжөө өгсөн нийгэм байсан.Үүнийг эсэргүүцэх хүн байгаа бол Монгол улс ,монголын ард түмний түүхэн дэх ёстой л үүлэн чөлөөний нар мэт гайхалтай өнгөлөг, өөдрөг цаг хугацаа байсныг зориуд үгүйсгэн өнөөгийн өмхий жорлонгоо магтан дуулах гэсэн АН гэгч жорлонгийн өтнүүдийн бодол байж таарна.АН-н гамингууд бол 70 жил монголын төр,НАХЯ-ны хатуу чанга хараа хяналтан доор байж, хорон санаат толгойгоо өндийлгөж чадахгүй байсандаа өширсөн гамин язгуурт иргэдийн бөөгнөрөл юм.Тэд монголчуудаса 70 жилийн өшөөгөө авч бахаа хангаж байхад манай эргүүнүүд ойлгохгүй тэднийг ардчилагч гэж итгээд далдаганаж байна.Харин мэддэг хүн нь бол дүр эсгэсэн хуурамч ардчилал дарангуйлаас доор хөнөөлтэй гэж үнэнийг нь хэлж байна.
Хорьдугаар зууны хөгжил, технологийг капиталист ертөнц бий болгосон. Дэлхийн алдартай брендүүдийг үндэслэгч нь ихэвчлэн эгэл жирийн эрдэмтэн, судлаач, инженерүүд байдаг. Үр шимийг нь хөгжлийн ямар шатанд байгаагаас үл хамааран, дэлхийн аль өнцөгт оршихоос үл хамааран, нийгмийн ямар тогтолцоотой байхаас үл хамааран бүх улс үндэстнүүд хүртсэн. Энд нийгмийн тогтолцоо ямар ч падгүй. Хорьдугаар зууны технологиуд бүр Богд хааны үеэс монголд нэвтэрч эхлэсэн. Гэрэл зураг, цахилгаан холбоо, автомашин, шинэ цагийн сургууль, эмнэлэг гэх мэт. Энэ бүхэн урьд өмнө хаа ч байгаагүй цоо шинэ техноологиуд.
Хэрвээ Бодоо, Данзан нарын замаар явсан бол монголд капиталист үйлдвэрлэл хөгжих байсан байх. Өрнөдийн технологи бүр хурдан орж ирэх байсан ч юм бил үү, хэн мэдэхэв. Манай оюутнууд өрнөдийн орнуудад боловсрол эзэмших байсан нь лавтай.
World Premiere: 20 Nao Robots Dancing in Synchronized Harmony https://www.youtube.com/watch?v=4t1NWH6G1f0
Бодоо, Данзан нарын замаар явсан бол монголчууд өнөөдөр хятадаар яриад явж байх байсан. Цаг үе өөрийн сонголтоо хийдэг. Үндсэн хуульт хаант засагтай, эсвэл капиталист бүгд найрамдах засагтай улсыг ЗХУ хамгаалж тусгаар тогтнуулахгүй.Өөр сонголт байгаагүй. Түүхийг эдүгээчилж болдоггүй юм. Бас түүхийг шүүж шийтгэдэггүй юм. Зөвхөн түүхээс сургамж авдаг юм.Түүхийн сургамжаар өнөөгөө тодорхойлж, ирээдүйгээ хардаг. Сургамжаа хойч үедээ үлдээхийн тулд хөшөө байдаг юм шүү.Та эх эцэг, өвөг дээдсээ шүүх үү? Аав ядуу айлын охин ээжтэй суух нь буруу байлаа гэвэл та төрөхгүй. Та бид бүгд өвөг дээдсийн бүтээгдэхүүнүүд.Биднийг дундад зууны харанхуй бүдүүлгээс социализм татаж гаргасан гэдгийг бүү март. Дэлхийд коммунист дэглэм тогтсоноор коммунизм өөрийн үүргээ 100% биелүүлж орчин үеийн олон улсын харилцааны суурийг тавьсан юм. Үгүй ядаж эмэгтэйчүүдийн тэгш эрхийг анх түрүүн ЗХУ-д тунхагласан. ХХ зууны 20-иод онд л дэлхий үүнийг хүлээж авсан.Маршаллын төлөвлөгөөг ЭЗХТЗ-тэй битгий андуур. Бруттон Вудсийн системийг амилуулж, ноён долларын ноёрхлыг тогтоохын тулд олгож байсан сэргээн босголтын зээл шүү дээ.
Коммэнтнууд уншаад гутармаар санагдаж байна. Манайд тэнэг хүмүүс арай дэндүү ихэджээ. Хүний бичсэнийг уншаад тунгаахын оронд галзуу улс шиг дайраад л... Цэдэнбалын тухайд бол Монгол улсын цѳѳн том үндэсний бахархалын нэг яах аргагүй мѳн. Увс, Дѳрвѳд гэж ѳдѳѳн хатгахаа боль! Юу ч гэж донгодсон цагийн явцад түүний нэр хүнд улам л ѳснѳ.
Түүх, улс төр, эдийн засаг аливаа зүйлийг зөвхөн үр дүнгээр хэмждэг. Бүх зүйл өөрийн гэсэн эрсдэл, хохиролтой байдаг. Хохирол эрсдэлгүйгээр амжилтанд хүрсэн түүх хүн төрөлхтөнд байхгүй.
Accelerating Chinese robotics growth with KUKA at CIIF 2015 https://www.youtube.com/watch?v=1v3EBMVxzz8
SUDLAACH GANAA-d TALARHAL ILERHIILEY..
Chinese workforce shrinks, robots fill factories https://www.youtube.com/watch?v=mtX5oqqqAE8
ХАЛХ гэж ҮНДЭСТЭН хаана баидгийг хэлээд өгөөч коммичидоо ЯСТАН бүрэлдэн тогтсон процес бол өөр юм.ЗАРИМнь ярихдааШОВГОР малгаи нь хүитэнд тусгүй ШОДОН халх даинд муу гэдэг?Заримнь БАЯЛАГ цагаан хэрэмний цаана баив Булаан дээрэмдхэд оироо бодож сортоотой хөдөлгөөнтэй МОНГОЛЧУУД УРД талаараа нутаглаж сохор доголон хөдөлгөөн муутаи унаа хөсөггүинь ардаа үлдсэн гэдэг л юм билээ МОНГОЛ УЛС-д ХАЛХ ястан бол баигаа ОЛОН монголчууд нийлж УЛСАА сэргээн мандуулж баигаа юм?
аль ч газар боловсон хүчний ядууралд оржээ Tomor zamiin tseregjuulsen hamdaalah albanii dargaar batbayar gegch tsagdaagaas garsan tetgevriin hurandaa irj 60 garui jiliin tuuhtei baiguullagiig vanchinsuren gegchtei niilj nuraan huvid gargan avahaar ujairch bn. Estoi nogoo geriin nohoi chonotoi niileheer yadag bilee. Olon hunii amidralaar toglood uiliin uree daah i yum baihdaa vanchind shine hool ni zohih yum bailgui
Увсынхныг улсаар муу гэж ярих юм гэтэл Ховдынхныг увсынхнаас илүү муу хүмүүс юм гэж ярих болсон баына шүү ер нь ховд судлалыг бий болгох хэрэгтэй юм биш үү
Чи өөртөө хань татах гээ юу, өөрөө Увсын Дүрвэд байна шүү дээ????? Дүрвэдүүд л ийм зүйл санаанаасаа ургуулан бодно. Ховдынхон зүгээр ш тээ асуудалгүй. Зүгээр байгаа хүмүүсийн дунд битгий яс хаяаад бай.
Ховдын ногоочин хятад уу?
БНМАУ гэдэг үгийг зарим тархины тураалтнууд ойлгохгүй.Энэ бол Бүгд Найрамдах Монгол Ард Улс гэсэн үгийн товчлол юм.Монгол улс БНМАУ гэж байх үедээ хөгшин европын хөгжсөн гүрнүүдтэй социалист хамтын нөхөрлөл гэдэг лагерьт багтаж байсны хувьд тэдгээр орнуудад иргэдээ сургаж ,шинжлэх ухаан,техникийн мэдлэг эзэмшүүлж авсан нь өнөөдөр энэ улсын аль ч салбарын хувь заяаг гартаа атгаж явна.ЭЗХТЗ гэж юу гэсэн үг вэ гэвэл тархины тураалтай нь битгий хэл тураалгүй нь ч хэлж чадахгүй болов уу.Энэ бол Эдийн Засгийн Харилцан Туслалцах Зөвлөл гэсэн үгийн товчлол юм.Социалист орнуудыг багтаасан ийм эдийн засгийн холбоо байсан юм.Энэ холбоо, социалист хамтын нөхөрлөлийн орнуудыг аажмаар хөгжлийн нэг шатанд хүргэнэ гэсэн том зорилготой байсан нь манай улс шиг өөрийн хүчээр үйлдвэрлэлийн салбараа хөгжүүлж чадахгүй ядуу улсын хувьд ёстой л пологттолоо шар тосоор гулгив гэдэг шиг ач тусаа өгсөн сайхан байгууллага байлаа.Чехословак,Польш,Унгар,Румын,Болгар,Герман гээд европын улс орнууд бүгд манай улсад хөрөнгө оруулалт хийж хөнгөн хүнсний үйлдвэр,ХАА-н түүхий эд боловсржуулах үйлдвэрүүдийг олноор нь барьж өгсөн нь ердөө л 1960-1990 оны хооронд болсон үйл явдал юм.Өөрөөр хэлвэл 30-хан жилийн дотор манай улс бэлэн үйлдвэрүүдтэй,дээр нь тэнд ажиллах нарийн мэргэжлийн болон инженер техникийн ажилтнуудтай болоод авсан гэсэн үг юм.Энэ бол асар их баялаг юм.Бид дэлхийтэй хөл нийлэх хэмжээнд боловсорсон байсан.Өнөөдөр өвөрмонголчууд биднээс яаж хоцорсныг харахад энэ бол үнэн гэдэг нь ойлгогдоно.Тэнд маш цөөхөн чадварлаг боловсон хүчин байдаг шүү дээ.Энд ЗХУ-н зүгээс үзүүлж байсан тусламжийг оруулсангүй.Учир нь тэрнийг хэлэх хэрэггүй болов уу.Нүдтэй хүн бүр бүгд одоо ч харж яваа.Үр шимийг нь идэж яваа.Гэтэл та нарын саймшраад байгаа ардчиллын 25 жилийн хугацаанд ямар үйлдвэр ашиглалтанд оруулсныг тооч доо.Барууныхан манайд хэдэн ширхэг англи хэлний мэргэжилтэн бэлдэж өгснөөс биш ганц ч инженер сургаж өгөөгүй байна.Бүхэл бүтэн Эрдэнэт гэдэг олзворлох үйлдвэр,хивсний үйлдвэр,хүнсний үйлдвэр,инженерийн дэд бүтэц, сургууль,цэцэрлэг,театр,спортын ордон гээд ганц ч дутуу юмгүй бүхэл бүтэн хотоо байг гэхэд ганц ч үйлдвэр барьж өгөөгүй байна.Оюутолгой гэж солиорцгоох биз.Тэнд хэдэн эсгий гэр,сэндвичээр босгосон хэдэн оромж л байна.Харьцуулаад үзвэл өдөр,шөнө хоёр шиг ялгаа харагдаж байна.Зарим нь муусайн коммунистууд хуучнаа санагалзлаа гэх байх.Коммунист биш хүн ч санамаар тийм бүтээн байгуулалт өрнөж байсныг мартах гэхээр мартагдахгүй байна.Худлаа чалчдаг,улсаа ломбарданд тавьж авсан зээлээ оффшор дансандаа шилжүүлчихээд АНУ-д "боловсролоо дээшлүүлэх"-ээр явдаг сэжгийн хог шаарнуудыг хараад жигшиж байна.Юмжаагийн Цэдэнбалд оффшор данс байсан уу.Түүндээ хийгээд мартчихсан олон сая доллар байсан уу.Цэдэнбал болон түүний "тойрон хүрээлэгчдэд" С.баярынх шиг АНУ-д байдаг олон тооны үнэтэй хаус байсан уу,тэдэнд Сү.батболдод байдаг шиг Лондон хотын төвд байдаг шиг тансаг харш байсан уу.Та нар зүгээр л хийснийг нь байг гэхэд "ардчилсан" хулгайчуудын хулгайлсан юмных нь зөрүүг хар даа.Ийм байхад хэн ардчиллыг сайн сайхан нийгэм гэж үнэлэх юм бэ.Ардчиллын үзэл санаа бол аугаа сайхан үнэт зүйл боловч Монгол улсад АН-н хийж байгаа "ардчилал" бол жинхэнэ жорлон болохоос өөр юм биш.Бид 25 жилийн дотор 70 жилд босгосон эрүүл мэнд,боловсролын салбарыг бүрэн сөнөөж амжлаа.Та нар зүгээр л хэрэгт дурлаад дүүргүүдийн эмнэлэг,хавдар судлал,гэмтэл согог,хүүхдийн гээд эмнэлгүүдээр яваад үзэцгээ."Ардчиллын ололт"-д итгэж явсан хүмүүс гутарсандаа амиа хорлох ч магадгүй.Соц нийгмийн үеийн 10-р анги төгссөн дунд боловсролтой чавганцтай одоогийн 12-р анги төгсч байгаа иргэний ерөнхий мэдлэгийг харьцуулаад үзвэл энэ улс хөгжсөн бус харин ухарсан болохыг ойлгож болно.Үүнийг хэн хийсэн бэ.МАН-АН хийсэн гэвэл маргах хүн байна уу.Ирэх сонгуулиар та нарын олонх эргээд МАН-д саналаа өгөх юм гэсэн.Одоогийн МАН бол МАХН-н 70 жилийн супер гавьяаг хуваалцах эрхгүй мөлжигч олигархууд шүү.Эндүүрцгээв.
Яг унэн.
Та яг үнэн хэллээ.баярлалаа
MAN NAM BOL AN NAM SHIG HULGAICH LUIVARCHID UURELSEN MUU ERIIN OLIGARHI LUIVARCHDIIN BULEGLEL 150 129 141 207 -D TALARHAJ BAINA UNEN GEJ BAIDAG BOL TER UNENIIG HELSEN BAINA
MONGOLCHUUDAA MAHN NAMAA SONGOZGOOE BID TORD UURELSEN ODOI MANGASBNUUD SHOOHUUZ HURLIIZUUD TAGNUUL AYNHNUUD OLIGARHI BOLTLOO HULGAI HIISEN AN MAN NAMIIN LUIVARCHIDAAS SALAH ESTOI
bolormaa gesen oyun medlegtei setguulchid chadarch bhaar iim muusain ganaa metiin hutguuruud uhehgui.tamdaa ochij tsedenpiliigee dolooj hevtvel taarhiin hahaha
Хятад шаахай.
Дэлхийн хоёрдугаар дайн дуусаны дараа дайнд нэрвэгдсэн Европ, Азийн орнуудад улс орноо сэргээн босгоход зориулж санхүү эдийн засгийн туслалцааг америкчууд үзүүлж эхэлсэн. Үүний ачаар жишээ нь баруун герман, япон, өмнөд солонгос гэх мэт орнууд маш хурдан хөл дээрээ боссон. Маршаллын төлөвлөгөө гэж нэрлэгддэг. Өрнөдөөс бүх зүйлээ хуулбарладаг оросууд ч бас америкчуудыг дууриан ЭЗХТЗ буюу СЭВ гэх байгууллага байгуулсан. Энэ байгууллагын гишүүн орнууд ЗХУ-г найрамдал, нөхөрлөл, энх тайвнаар халхавчилсан колончилогчид гэж үздэг байсан тул оросуудын үнэн нүүр царайг илчлэх зорилгоор гэх үү Монголд чин сэтгэлийн туслалцаа үзүүлсэн нь Монгол оронд ашигтай туссан. Америкчуудын Маршаллын төлөвлөгөөний хаялга гэхүүдээ. Өрнөдийн технологи монголд коммунистуудын дүрээр орж ирсэнтэй төстэй үйл явдал.
tsedenpil chin tamd bgaa shuu.ganaa ah ni tam ruu yavah vizee ali deer l avchihsan bailtai hahaha.
Хятад шаахай.
Өрнөдийн технологи, мэдлэг, боловсрол хэзээ ч хэний ч өмнө нээлттэй байдаг онцлогтой. Юуг яаж хийхэв, ажиллах зарчим нь юу юм, ямар тооцоо хийхэв гээд бүх мэдлэг ухаануудыг өрнөдийн их дээд сургуулиудад очоод сурч мэдэж болно, машин техник, технологийг нь худалдан авч болно. Ийм нээлттэй учраас дэлхий даяар хурдан тархаж байна. Өнөө цагт ном сурах бичгүүд нь электрон, мультмедиа хэлбэртэй болж улам л амарчлагдаж хялбарчлагдаж байна. Дуурайя гэвэл бүгд бэлэн байна.
дээд сургуулиудых нь үнэ төлбөрийг нь мэдэх үү? Гарвард Стенфорд Кембриж Массачусетийн ИС-д америкийн жирийн айлын хүүхэд сурдаг гэж үү? Мэдлэг ухаан, технологи нь патент, оюуны өмч нэрээр хэдэн корпорациудын л монополь өмч болж хэрэглэгчдээс ашиг олох хэрэгсэл болдог ш тээ. барууны гэх, үнэн хэрэгтээ хүн төрөлхтний, мэдлэг боловсролыг соц орнуудад чөлөөтэй л эзэмшиж байсан ш тээ. чи ярьж буй юмныхаа наад захын учир начрыг ч ялгаж салгаж чадахгүй юм. их уйтгартай юмаа чи... аль ч нийгэмд нь авах хаях юм бишгүй бий. ингэтлээ догматик байх хэрэггүй ш тээ, мэдрэл ч юм шиг - sorry, nothing personal
Мэдрэл юмнууд!
Өрнөдийн бэлээхэн мэдлэг, туршлага, технологи байсаар байтал жишээ нь азийн бар орнууд шиг бэлэн хоолыг шууд аваад ашиглаад хөгжихийн оронд төмөр хөшиг татаж дэлхий ертөнцөөс өөрийгөө тусгаарлан хөгжлөөс хоцорсон нь оросуудын өөрсдийнх нь буруу. Өөрсдийнх нь хоцрогдол, хоцрогдлоос улбаатай мөхөлд өрнөдийнхөн буруутай гэх үзэл бол дэндүү мугуйд тэнэглэл. Жинэхэн тэнэг Иван гэж л үүнийг хэлэх байх. Малнууд.
Нохойны точиго оо, чи больчихвол яасан юм бэ? Югу бичсэнийг уншсан ч угуй, гашилсан либерал тархитай бэртэгчин хорлон суйтгэгч ээ.
Монгол бол дэлхийн 2 том гүрний хооронд хавчуулагдсан ядуу буурай жижиг улс аль нэгийг нь бараадаж амьдрахаас өөр арга байгаагүй, харин билний өьөг дээдэс ур ухаан зарж сая хүрэхгүй хүн, асар том нутгаа авч үлдээд тусгаар тогтнол гэдэг үнэт зүйлийг хойч үe, бидэнд үлдээснийг ойлгох чадвар олон хүнд байхгүй байгаад харамсаж бна, баярлаж, хүндэтгэж байх ёстой хүмүүс рүүгээ нулимаж байгаад гутаж бна
MONGOL ULS AN NAM MAN NAM ELBEGDORJ GURVAAS SALJ BAIJ ZOV ZAMDAA ORNO ENHRII HAIRT MAHN NAMAA SONGOZGOOE
Овоо юм бичиж байснаа сүүлд нь юун уянга вэ.нийтлэл болгондоо уянгын нэрийг заавал оруулна гэсэн тангарагтай юм байх даа.
Уянга бол илуу л байна ! Шар нохой!
Дээр би хэлсэн бусуу? Уянгаар засгийн бөлдөгийг атгуулчихаад ГАНАА ах чинь таашаал авч баинаа гэж? ҮНЭГҮИ юм хавханд баидаг гэж ОРОСЫН төмөр замын босс хэлээ биздээ? ТҮВДЭНГИЙН БОР лугаа адил шар Уянгыг ГАНАА ах чинь ашиглана уу гэхээс шүтэхгүйл дээ?УЛС төр наизгүи шигээ нөхөргүй ХӨШИГны араас төр хамаарна гэдэг шиг НАМ нийлж сэм хуивалдсан нөхдүүдийг бий болгож ГАНАА ах чинь хамаарах баих?ОНОЛ бол цаадхад чинь вогон вогоноор баигаа.ХУВЬСГАЛААС бусдаар бол ГАНААГАА дагахад алдахгүй дээ?
За за би бууж өглөө би бол мал угаасаа үнэнээ хэлэе ! Би та нарын хэлдэгээр шар хаданд эмчлүүлж байсан ! Гэхэдээ одоо бол би зүгээрээ хаяа харин хий хоосон зүйл. Харж амннас цагаан хөөс л сахардгаас бусдаар. Зүгээрээ та бүхэн нийтлэлийг минь уншиж байгаараа.Судлаач Д.Х Ганхуяг