Улаанбаатар-Дархан чиглэлийн А-0401 дугаартай улсын чанартай авто замд 52 дахь километрээс 161 дэх км хүртэл хамгийн их осол гардаг 9 цэг байгааг Мэргэжлийн хяналтын байгууллага тогтоолоо. МХЕГ-аас улсын хэмжээнд өрнүүлсэн “Хүний төлөө-зөв тус” сарын аяны хүрээнд замын ашиглалт, засвар арчлалт, шинэчлэлт, одоогийн байдал ямар байгааг өнгөрсөн гуравдугаар сарын 23-24-ний өдрүүдэд шалгасан юм.
· Дарханы чиглэлийн 52 дахь км-т 2013 онд зам, тээврийн 30 осол гарсан бөгөөд замын уруудах хэсэгт хурд хэтрүүлэх, халтиргаа гулгаатай үед осол гарах магадлал өндөр байна. Мөн замын эвдрэл, хагарлаас болж эгнээ нарийссан хэсгээр жолооч сөрөг урсгалд орж мөргөлддөг нь тодорхой болжээ. Иймээс замын тухайн хэсгүүдэд хурдны хязгаарлалт заасан тэмдэгүүдийг байрлуулах, эвдрэл, хагарлыг засч эгнээг өргөтгөх шаардлагатай байна.
· Замын 60 дахь км-т 2013 онд 20 удаа осол гарсан. Энэ нь хашлаганы эргэлттэй хэсэг болон төгсгөлд гэрэлд ойлгогчийг хангалттай хийж өгөөгүй, үзэгдэх орчныг нэмэгдүүлсэн тэмдэг, тэмдэглэгээ дутмаг.
· 85, 91 дэх км-т 2013 онд зам, тээврийн 44 осол гарсан. Эргэлт дээр налуу өндөрлөгөөг хийхдээ эргэлтийн хэсэгт төвөөс зугтах хүчний үйлчлэлийг хангалттай тооцоогүй. Үүнээс болж замын тухайн эргэлтийн хэсгээр явахдаа замаас гарах, өөдөөс ирж яваа тээврийн хэрэгсэлтэй мөргөлдөж осолддог
· Тойргийн эргэлтийн хэсэгт үзэгдэх орчин хязгаарлагдмал учир шөнийн цагт осол гарах магадлал их
· 97 дахь км-т 2013 онд зам, тээврийн 4 осол гарсан. Зам дээрх гүүрний байгууламжийн өргөн хангалтгүйгээс жолоочийн харах орчин хязгаарлагдмал. Шөнийн цагт гүүрний баганын хашлага мөргөдөг
· Замын гүүрэн байгууламж дээрх зорчих хэсгийн голоор заагласан тасархай шугам балархай, бүдэг болсон нь шөнийн цагт жолооч баримжаа алдаж осол гаргах магадлалыг нэмэгдүүлдэг
· 103-109 дэх км-т 2013 онд зам, тээврийн 26 осол гарч нэг хүн нас барсан. Шулуун замаас огцом эргэлтэнд орох хэсэгт замын налуу өндөрлөгөөг хийхдээ төвөөс зугтах хүчний үйлчлэлийг хангалттай тооцоогүй. Үүнээс болж замын тухайн хэсгийн гадна эгнээгээр яваа тээврийн хэрэгсэл замаас гарах, өөдөөс ирж яваа тээврийн хэрэгсэлтэй мөргөлдөж осол гаргах магадлал их
· Замын огцом эргэлт дээр үзэгдэх орчин хязгаарлагдмал байдгаас шөнийн цагт жолооч баримжаа алдаж осолдох магадлал их
· 120 дахь км-т 2013 онд зам, тээврийн 150 осол гарч нэг хүн нас барсан. Замын уруудах хэсэгт хурд хэтрүүлдэг. Бага хурдаар өгсөж яваа тээврийн хэрэгслийг гүйцэж түрүүлэхдээ өөдөөс ирж яваа тээврийн хэрэгсэлтэй мөргөлдөх осол их гардаг
· Огцом эргэлтээс уруудах замын хэсэгт үзэгдэх орчин хязгаарлагдмал, аюулгүйн хаалт, хашлага дутмагаас шөнийн цагт жолооч баримжаа алддаг
· Замын эвдрэл, хагарлыг тойрч гарах үедээ өөдөөс ирж яваа тээврийн хэрэгсэлтэй мөргөлдөж осол гаргах магадлал их
· 157 дахь км-т тээврийн хэрэгслүүд мөргөлдөх болон замын хажуугийн хаалт, хашлага мөргөх осол ихэвчлэн гардаг. Замын огцом өгсүүрийн оройгоос баруун тал руу эргэсэн огцом эргэлт залгаж байгаа нь ослын шалтгаан болдог
· Замын огцом эргэлт, уруудах үед үзэгдэх орчин хязгаарлагдмал, тэмдэг, тэмдэглэгээ, хаалт, хашлага хангалтгүй
· 161 дэх км-т хурд хэтрүүлдэг. Замын өгсүүр хэсгийн оройд буюу Хадагтай модны орчим тээврийн хэрэгсэл удаан зогсдог. Үүнийг тойрч гарахдаа өөдөөс ирж яваа тээврийн хэрэгсэлтэй мөргөлдөх магадлал их.
Иймээс ослоос урьдчилан сэргийлэхийн тулд шаардлагатай арга хэмжээг нэн даруй авах тухай саналаа Мэргэжлийн хяналтын ерөнхий газраас Зам, тээврийн яаманд хүргүүлээд байна.
Сэтгэгдэл0
овоодоо ингэж л ажлаа хиивэл яахав болж баина.
Энэ бас хангалтгүй байнаа ингэмээр байна замын хажууд бүүр тэмдэг тавих хэрэгтэй эндээс тэр хүртэл их аваар осол гардаг тэдэн осол тэдэн оноос гарч байна гэр бүл чинь хүлээж байна аймаар осол болсон зураг тавих нь зүйтэй.
Сайн байцгаана уу? Газрынхаа байдлаас үүдээд булан, тохой, налуу нь эгц, эсвэл огцом газруудад тээврийн хэрэгсэл ямар хурдтай явах хурдны заагийг нь хэлж олгосон тэмдэгтийг харанхуйд ч, шөнийн цагт ч тээврийн хэрэгслийн гэрлийн ойлтоос тодорч гэрэлтэж харагддаг материалаар хийж замын хажуугаар тэр тусмаа тухайн булан тохойг хүрэхээс дор хаяж 200мметрийн өмнөөс "хэлэхээр байршилд" тавибал ямар бол. Үүнээс гадна, даваа гүвээн уруудалт нь гүн, гүнзгий бүхийтэй замынхаа хажуугийн талд мөн л дор хаяж 200 метрийн өмнөөс зам уруудах болохыг илтгэсэн тэмдэгтийг бас л ялгаагүй харанхуйд, шөнөөр тээврийн хэрэгслийн шэрлийн ойлтоос гэрэлтэж харагддаг материалаар тэмдэгтээ хийж байршуулвал яадаг юм болдоо. Бас нэг хэлье гэсэн зүйл маань, тухайн замд тахиралдсан булан тохой бүхий газар байдаг бол зам тахирладаг болохыг илтгэсэн тэмдэгтийг ммөн л дээр дурьдсан материалаар, түрүүн хэлсэн хэмжээ бүхий зайнаа эхлэн хэлж өгүүлэх газраас байршуулвал зүгээр юмдагуудаа хэмээн санах.
мөн л
Owoo sh dee, shinjlex uxaany vndestei tailbar xiichixej. Ingexgvi bol nogoo soilotnuud chn chotgor shulmaa yariad busdyn zowlongoor mongo xiigeed exelne...
Дандаа хүн үхэж байдаг сүнстэй цэгүүд байна. 2 урсгалтай хурдны зам барих хэрэгтэй. Хамгийн их машин холхидог зам, тэгээгүй цагт хүний амь сүйдсээр байх болно. Дээрээс нь хот хоорондын такси, автобус нисэх мэт 140 тэй давхилдана. Хэдэн халтар цаасны төлөө амь биеэ үл хайрлан давхина. Дотор нь нялх хүүхэдтэй яваа залуу хүүхэн хоёр Чи хурдан давхиач гэж шавдуулна. Дүрэм журам гэж байхгүй. Энэ байтугай хавцлын замаар хэдэн сая машин зорчдог газар энэтхэг улсад байдаг. Тэд бие биедээ зам тавьж өгөхдөө мундаг. Монголчууд нэг үхэхэд баярладаг бахиралддаг улс. Хар хэрээ шиг үхдэл үнэртсэн махан идэшт араатанууд.
Ug ni ene hynaltiin ajliig asar ih hohirol amshaas omno hiih ystoi baisan ym.
Mal mini ter zurgiig chini angaij harj yavaad morgolddog um bishuu! Hodoonii malnuud iim l um setgene dee. Ter zamiig buren shinechilj temdeg temdeglegeeg olon ulsiin standartad tentseh temdegeer solihgui bol osol garsaar l baina. Deerees ni jolooch nariin ur chadvar gej nai baihgui muugaa medehgui davhih durtai. Osliin ued mashinaa zogsooj ch chadahgui archaagui malnuud hurdtai mashin joloodoj baina
Ингээд нэг судалгаатай, шинжилгээтэй бүтээн байгуулалтаа хийдэг бол зөв шүү. Одоо замынхан засах хэрэгтэй.
tiimee zasah heregtei delhiig hamgaalagchid hezeech buuj ogohgvi ene bol manai renjrvvdiin urai shvv