"Атигар Хятадын аугаа ухаан" буюу "Шинэ зууны мега майнд"

Нийтэлсэн: 2017-11-14 17:21:38

Дагваа аварга
 
"-Бааранд таарсан нэг хөсрий царайтай, хужаагийн шээс "-Чамайг Дундадын ард түмэн харж байгаа!" гэж хэлсэн, тэрнийг сонсоод биеэ барьж чадалгүй тэсэрсэн!" гэж зодог тайлахад хүргэсэн зодооны учрыг тайлж, "Монгол Тулгатны 100 Эрхэм"-д орохдоо хэлсэн нь үндэсний үзэл гүехэн, үндэсэрхэг үзэл гүнзгий, хийрхүү монголчуудын сэтгэлийн утсыг доргиож, бүгдээрээ дэлгэцийн дотор, гаднагүй л нулимсаа арчин, уяран хайлцгааж, өнөөх хужаагий шээсийг зүхэцгээж байсан нь саяхан. Гэтэл өнөөх шинэ цагийн монгол үндэстний бахархал, 21 дүгээр зууны баатар, Наран Улсыг Хубилай хаанаас хойш "түрэмгийлэн эзэлж", "байлдан дагуулсан Чингисийн хөх цэрэг" маань өчигдөрхөн өөрийнх нь эгдүү зэвүү хоёрыг зэрэг зэргээр хүргэж, ид оргилж буцалж, оргил өөд давшиж явсан амжилтын буухиаг нь тасалж, мөрөөдлийг нь тас цохиж, хугацаанаас нь өмнө зодог тайлуулж орхисон нөхөртэй эх орон нэгтэй, Дундадын бас нэгэн амьд домог, 21 дүгээр зууны хятад үндэстний баатар, бизнесмэн, Алибабагийн босс, атигар жаахан Жак Ма-тай сүжирсээр багагүй хугацааг үдсэн.
 
Хаяа нийлсэн айл аймаг улсын иргэд эвтэй найртай байлгүй л яах вэ, дэлхийн хэмжээний одод дөрөө, ганзага нийлэхэд яах вэ гэлцэн бид ч уужуу тайван хандсаар ирсэн. Жак найзаа Монголдоо урьж, хатдын хувцастай, хацар гоо охидоор угтуулахад нь жаахан эгдүүцсэн ч тэгсгээд орхисон. Сая тэгтэл өнөөх шавилхан биетэй, шаггүй толгойтой баян хужаа найзынхаа өөрөө зохиолыг нь бичиж, өөрөө найруулж, өөрөө гол дүрд нь тоглосон кинонд сумочны дүр бүтээж, өрөнд баригдсан ч өөдрөг сэтгэлээ алдчихалгүй яаж ийгээд тэсэж яваа биднийхээ өр лүү өшиглөж, өөдгүй муухайгаар, эртний өст хятадын өмнө бууж өгөхийг харлаа! Жак Ма-гийн энэ нүүдлээс дотор хүний холч ухаан, дотор бодлыг олж харж байгаа нь хэн байна?! Түүний бүтээсэн кинонд дорнын гаралтай, тулааны урлагийн бараг бүх алдартай мастерууд, кино одод тоглосон ба Жак Ма-д дараа дараагаар ялагдаж байгаагаар гардаг. Энэ киноны гол санаа юу вэ?! Ямар ч хүч чадалтай, арга техниктэй сүпэр баатар байсан ч хятад хүний оюун ухаан ямагт ялан дийлнэ, энэ хийгээд ирэх зуу зуун жил аугаа их Дундадын эрин зуун байх болно гэсэн айхавтар санааг гаргасан байна биш үү?! 
 
Оюун ухаан > Хүч чадлын эсрэг! 
Угтаа энэ чинь бидний өвөг дээдсийн:
"Биеийн бөхөөр нэгийг ялна
Сэтгэлийн бөхөөр мянгыг ялна!
Бие баатар бөгөөс нэгэн үеийн баатар
Билиг баатар бөгөөс түмэн үеийн баатар"
Ухаангүй хүч хэрэггүйн адил, хүчгүй ухаан бас тусгүй" гэсэн эрхэм дээд үзэл санаа биш бил үү?!
 
Засссс, юун сүртэй юм бэ?! Нэг кинонд тоглоо л биз дээ, кино урлагт хөл тавиад, аварга маань харин ч гоё байна! 
 
Гүйх нохойд гүйхгүй нохой саад, яах гэж нэгэндээ атаархаж байдаг юм бэ, наад тамын тогооны үлгэрээ больцгоо" гэхчлэн та бүхний баалахыг мэдэж байна! 
 
Нэр алдарт гарч, түмэн ардын итгэл, сэтгэлийг эзэмдсэн хүмүүс амьдралаараа жинхэнэ баатрын дүрийг бүтээж, үндэстнийхээ оюун санааны дархлаа, ард түмнийхээ хүсэл зориг, цог золбоог илэрхийлэгч, түүчээ болж явдгаа мартаж болохгүй! Дагвааг зүгээр нэг бөх байсан хүн, одоо жирийн нэг иргэн Дагвадорж гэж харж байвал том эндүүрэл. Тэр биднийг хүссэн ч, эс хүссэн ч дэлхийн од. Одоо түүний бүх үг, үйлдэл манай нийт үндэстэнд хамаатай болсон. Монголчуудыг, монгол бөхийг дэлхийн кино урлагт ихэнхдээ том биетэй, бүдүүн баараг, мангардуу, биеийн хар хүчээр муйхарлахаас өөр шидгүй нэгнээр дүрслэн харуулдаг, Жак Ма найз нь ч манай хүнийг жаахан түнтгэнэж байгаад ялагдчихдаг, бас л нэг мангардуу нөхрийн дүрд тоглуулчихаж! Кино бол үндэстнй үзэл суртлын том зэвсэг шүү дээ. Үүнийг манайхан огт ухаарахгүй байна! Ерөнхийлөгчийн сонгуульд нэр дэвшигчдийн цусыг шинжлээд л, "Монгол ялна!" гээд чичрээд байсан улс ч одоо хар цагаан дуугүй!
 
Энэ удаад Дагваа биш, Дагваатай цуг Монгол ялагдчихлаа! 
 
Жак Ма-тай цуг Хятад ялчихлаа!
 
Тэгээд, "-Chinese Megamind, welcome to Mongolia!" гээд л угтах уу даа?! Ямар хөл алдаж, долигонож сураагүй юм биш!
 
 
Л.Мөнхтөр
СУРТАЛЧИЛГАА :

41 сэтгэгдэл харуулж байна        

  1. KINO BOL KINO MALAA.KKK

    Зочин, 2017-11-14 18:42:24, 150.129.141.62Хариу бичих

  2. Mal

    Zochin, 2017-11-14 23:04:15, 202.9.41.119

    Mal ve chi zugeer l kino gechijee

    Zochin, 2017-11-14 23:07:16, 202.9.41.119

    Тэгээд тэр Алибабагийн босс нь хөсрий царайтайгий нь яана....кккк....Жет Ли ч адил бас хөсрий барзгар царайтай хужаагийн шээс....тэгэхээр монголын эх орончид ямар царайтай хужаагийн шээснүүдтэй тэмцдэг юм бэ

    Зочин, 2017-11-15 03:19:40, 98.234.233.211

    Л.Мөнхтөр гэж ямар амьтан бэ? Нөгөө түнтгэр улаан чихмэл мөн үү? Нэг их ухаантай хүн болох гээд ядчих юмаа. Манайхан дунд хэзээнээсээ муу санаатай хүний үгнээс өө хайж юу ч үгүй хоосноос том овоо босгодог гарууд олон. Ялангуяа хуучны дарга нар сонин сонин юм сэдэж ард түмнээ айлгадаг байсан. Энд монгол дээлтэй монгол хүн гараагүй япон сумо л гарсан. Аса-г монголчууд л танихаас гадныхан тэр бүр танихгүй. Нэг япон л гэж харна. Битгий худлаа цэцэрх. Монгол хэнд ч ялагдчихаагүй байна ялах гэж хэн ч оролдоогүй байна. Жак Ма өөрийгөө рекламдсан болохоос улс төрийн түүхэн кино биш. Өөр юм унш хэтэрхий дайсан эрээд хэрэггүй

    Дорж, 2017-11-15 15:13:31, 66.181.187.77

    АСА Ч МӨНГӨНӨӨС БОЛЖ НЭР ТӨРӨӨ АЛДЛАА ДАА МУУ МАХАН ТАТАШ

    Зочин, 2017-11-15 21:03:54, 49.0.212.168

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  3. SUMO YALAGDSAN MONGOL BUH BISH.KKK

    Зочин, 2017-11-14 18:43:16, 150.129.141.62Хариу бичих

  4. Bas neg mal sumo ylagdaj baigaa gechihej. Malaa Mongol sumochin ylagdana gedeg Mongoliig yalj bn gedgiig oilgodoggui Mal bn chi

    Zochin, 2017-11-14 23:06:34, 202.9.41.119

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  5. Eniig bichsen mal sda bol malaaraa horvoog duusgah nuhur bn hen gene e munhtur ch geh shig chaavaas

    Зочин, 2017-11-14 19:15:25, 43.242.242.207Хариу бичих

  6. Монгол ялна.Америк,Европ,Хужаа,Япон бүгд ялагдана! Гэхдээ аврага маань амандаа байсан нь дээр л дээ.Яахав зөвлөхөөрөө авсан Женко нь хужаа эрлийзүүдийг алцгаа гэж уриалаад өөрөө эрлийз хүүхдүүдтэй,хужаа түншүүдтэй байдагтай адил юм даа.

    Зочин, 2017-11-15 11:29:36, 202.179.24.129

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  7. Argagui uneniig heljee yag l tegj haragdaj bsan hairan zaluu haramsaj bn

    Zochin, 2017-11-14 19:55:00, 66.181.160.24Хариу бичих

  8. Таны нэр:

    Тайлбар:

  9. Атигар Хятад оорийгоо алдаршуулах гээд ядчихсан оороо кино бичиж хуртэл узээд оровдолтой амьтан л Байна шдээ.Хятад хуухнууд нь $ гэж хардагаас орр хэнч биш.

    Зочин, 2017-11-14 20:04:17, 208.54.80.225Хариу бичих

  10. Хэ хэ Дэлхийд 45 тэрбумын хөрөнгөтэй, жилд 100 мянган ажлын баяр нэмнэ гэдгээ заралсан Жек Ма-г мэднэ.Амаараа түүнийг алахыг уриалдаг Женко Аса хоёр адилхан боловсролгүй луйварчингуудыг хэн ч мэдэхгүй л дээ.Циркээ Монголын хүүхдүүдэд эргүүлж өг.Алтан тариа,Талх чихэр,Мах импекс Баянгол буудалыг бас адилхан.

    Зочин, 2017-11-15 11:35:30, 202.179.24.129

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  11. 1990 оноос хойш бидний монголчууд Ан хэмээх гамингийн зулбасгуудын хорон санаат жорлонг толгой дээрээ залж ирсэн маань манай монголчуудын усан тэнэг гэдгийг батлаад байхад юундаа сүржигнээв.Монголчууд тийм л ухаалаг юм бол яагаад монгол төрийн заналт дайсан болох гамингуудад төрийнхөө жолоог атгуулчихаад,-Би ардчилалд хайртай гээд тэнэгтэцгээгээд ,хүний гар хөл болоод улсаа сүйрүүлээд яваа билээ.Дагвадорж бол өөрөө Ан-н гишүүн гээд бодчих.Их аварга гамингийн намын гишүүн юм чинь арга байж уу дээ.

    зочин, 2017-11-14 22:20:22, 103.26.193.68Хариу бичих

  12. Таны нэр:

    Тайлбар:

  13. сумо гэхээр дэлхии Япон гэж л харна шуу Монгол гэж харахгуи тэр тусмаа Дагвадорж гэж харахгуи шал тэнэг анализ баина

    судлаач .Ганхуяг, 2017-11-14 23:04:11, 85.117.121.153Хариу бичих

  14. женко-гийн барлагууд нэгийгээ өмөөрөөд сүйд.Данжаадад зодуулж доошоо орох л байсан юм бол мөрөөрөө яваа хятан хүнийг дээрэлхэж томрох хэрэггүй л биз дээ? Үхсэн нохойн баас,наад муу явуулын станц чинь хүн хүн дагаж гүйсэн далдгар пацаан шүү дээ

    Зочин, 2017-11-15 07:36:39, 99.203.14.1

    сумо гэхээр дэлхии Япон гэж л харна шуу Монгол гэж харахгүй яг үнээн хэлж ккк

    б, 2017-11-15 09:48:58, 103.11.195.34

    Нээрээ л данжаад дагаж хөл алдах байсан юм бол барлаг хужааг дээрэлхэх ямар хэрэг бна аа. Муу муудаа муна гадсандаа гэгч.

    Зочин, 2017-11-15 10:09:23, 103.10.22.33

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  15. Hyatadin tulaani mastert hujaagin neg heseg gesen utgatai boljee

    Зочин, 2017-11-15 00:33:13, 70.196.138.172Хариу бичих

  16. Таны нэр:

    Тайлбар:

  17. Хулигаан пацааныг толгой дээрээ гаргаад дийлхээ больчихжээ бид. Нэг амаар Хятадуудыг харааж зүхэж эх оронч дүр гаргана.Ахиухан хэдэн юань харуулчих юм бол данжаадын өмнө өмдөө шувтлаад цаашаа хараад тонгойчихож ч чадах өөдгүй нусан буу.

    Зочин, 2017-11-15 01:00:33, 99.203.14.12Хариу бичих

  18. Таны нэр:

    Тайлбар:

  19. Jak ma hyatad hun ch gelee, delhiin hemjeenii businessman. Ene huntei her bargiin hun uulzaad naizlaad bhgui bhaa. Davgadorj guai mundag bnaa..

    zochin, 2017-11-15 01:36:37, 66.181.177.190Хариу бичих

  20. hun tooloo geed bayarlaad bh uu. gehdee chinii heldeg unen!!! bill gates buur ogt uulzahgui!!!!!!!!!!!!! oorsdoo l delhiin hemjeenii super tycoon businessman boloh heregtei

    Зочин, 2017-11-15 09:21:10, 202.179.31.98

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  21. undesnii behiig togluulchihaaguid l bayarlaj suuhaas. haramsaltai l daa

    Зочин, 2017-11-15 06:18:21, 88.71.63.46Хариу бичих

  22. Таны нэр:

    Тайлбар:

  23. Ер нь энэ хятадын тэрбумтан өөрийгөө рекламдсан л кино хийсэн байна, хэнд хамаа байна, мөнгөтэй хүн юугаа хийнэ, өөрийн орны тулааны мастеруудаа ялан дийлж байгаа утга санаа гаргаж болно л доо, аврага маань харин оролцох хэрэггүй байсан юм, одоо яая гэхэв, нэг их том чадал чансаа гаргаж тэрбумтан болсон залуу биш шүү дээ, хятад гэж хэдэн сая хүн амтай хаагдмал шахуу оронд нүдээ олсон бизнес л хийсэн, угаасаа хүн ам нь олон юм чинь худалдан авал их байна, тэгээд л боллоо, бусдаар нэг их гайхуулах юм биш шүү дээ,

    Soongo, 2017-11-15 06:42:22, 103.229.122.171Хариу бичих

  24. Таны нэр:

    Тайлбар:

  25. Бидний дунд ёстой бузар амьтад ямар олон юмбэээ. Хэрээ мэдэхгүй мөн ч их хуцах юмдаа. Өөрийгөө гаднаас нь харах чадваргүй ийм сохор бөөснүүдийг яалтай ч билээдээ.

    Зочин, 2017-11-15 08:29:26, 202.9.40.58Хариу бичих

  26. Таны нэр:

    Тайлбар:

  27. МОНГО УЛААН НУД ЦЭХЭР ... юу хэлэх билээ ...

    Зочин, 2017-11-15 08:31:48, 66.181.177.202Хариу бичих

  28. Таны нэр:

    Тайлбар:

  29. Юу гь буруу гэж : нэг нь МОНГОНД ДУРТАЙГИЙ нь ашигласан байна , ногоо нь МОНГОНД ДУРТАЙГАА ашиглуулсан байна . БИЕЭ УНЭЛЭХИЙН ТОГС ХЭЛБЭР ( нэг эрхтэн ээ биш бух эрхтэн ээ ... )

    Зочин, 2017-11-15 08:50:12, 66.181.177.202Хариу бичих

  30. Таны нэр:

    Тайлбар:

  31. Dawgaa bol 2 nuurteijinhene bogs doloogch

    Ouynbaatar, 2017-11-15 08:56:56, 66.181.176.40Хариу бичих

  32. Таны нэр:

    Тайлбар:

  33. Бөх бол бөх. булчин толгойтоос юу хүлээх юм

    Зочин, 2017-11-15 09:17:11, 103.26.194.34Хариу бичих

  34. Таны нэр:

    Тайлбар:

  35. Сумо бөхөөр дэлхийн од болсон хүн гэж би лав сонсоогүй юм байна.Ер нь бөхийн төрлөөр дэлхийн од болсон хүн гэж байхгүй шүү дээ!Ямар Усан болт биш

    зочин, 2017-11-15 09:26:48, 202.9.43.99Хариу бичих

  36. Таны нэр:

    Тайлбар:

  37. кино үзээ юу хэхэ

    ө, 2017-11-15 09:46:58, 103.11.195.34Хариу бичих

  38. Таны нэр:

    Тайлбар:

  39. ХҮНИЙГ БИЕ ХАА ТОМ ЖИЖГЭЭР НЬ МУУЛЖ ДОРОМЖИЛНО ГЭДЭГ СОЁЛТОЙ УХААНТАЙ ХҮНИЙ ШИНЖ ЯАВЧ БИШ. ХҮНИЙГ ХҮН ЧИГЭЭР НЬ ХҮНДЭЛЖ ХАРЬЦАХ ЁСТОЙ. ХАРИН БУРУУ ЮМ МУУ ЮМ ХИЙСЭН ХҮНИЙГ БОЛ ХУУЛИЙН ДАГУУ ХАНДАХ ЁСТОЙ.

    Иргэн, 2017-11-15 10:02:26, 202.70.34.70Хариу бичих

  40. Таны нэр:

    Тайлбар:

  41. ТА өдөрт 10 м реклам үзээд үнэгүй БИТКОИН аваарай. Үзэхэд төвөгтэй бол цонхын жижигсгээд өөрийхөө юмыг хийж болно. Доорхи линкээр ороод бүртгүүлээрэй. Бүртгүүлээд орсны дараа SURF ADS дараад ардаа хэдэн секунд үзхэд хэдэн биткоин өгөх нь гарч ирнэ. Дарж үзээл таны дансанд автоматаар орно http://btcclicks.com/?r=95b2c5b7

    bitcoin, 2017-11-15 10:20:44, 202.9.47.177Хариу бичих

  42. Таны нэр:

    Тайлбар:

  43. Дагвадорж угаасаа Монголын бэлэг тэмдэг бишээ Японых Одоо Хятадынх болжээ

    Зочин, 2017-11-15 10:34:47, 182.160.34.183Хариу бичих

  44. Таны нэр:

    Тайлбар:

  45. Заа ингээд нэг л их сүрхий үндсэнхэг үзэл ярьж энд тэнд хятадад ялагдлаа гэх юм энэ одоо тэгээд найруулгатай кино гэдгийг яагад ийм ойлгох сэхээгүй болтлоо сохорсон юм болоо жирийн нэг кинонд үндсэнхэг үзэл ярих юм Жет ли Жаки чан үзэж өсчөөд тэгвэл тэр үедээ үндсэнхэг үзлээ гаргаад орилох чинь яасан юм Ван дамын кинон дээр ч Монгол ялагддаг тэрийг бас харааж зүхээч одоо Hollywood хүртэл share хийгээд өг гээд пост бичээч яагад ийм дүүрсэн хорвоод худлаа үндсэрхэх биш хэрэлдэх дуртай хүмүүс байгаа юм бэ.

    Ай хорвоо, 2017-11-15 10:47:05, 66.181.164.235Хариу бичих

  46. Таны нэр:

    Тайлбар:

  47. Dagvaag urij kinond togluulsan baina. Urilga avch chaddag jujigchin ix olon bil uu? 1 terbum garui xun uzex kino bas olon uu? Negent international BO'X image-tei bolchixvol toglox daraagiin kino oldono. Tiim kino zoxioliig xen maani bichij, xiij chadax ve? Manai "mundag" ex oronchdiin zoxioson, togloson kinog USA-d xen ch uzdeggui yum. "Ex oronch"-g yaj xemjix ve? Shuumjilsen, bur xaraasan bol ex oronch bolchix uu? Yes gevel nadad bur budaa bolgox ug, ex oronch bolox xusel baina.

    Зочин, 2017-11-15 10:47:44, 203.91.114.170Хариу бичих

  48. Таны нэр:

    Тайлбар:

  49. ЦИРК МОНГОЛЫН ХҮҮХДҮҮДИЙНХ ГЭДГИЙГ САНАЖ ЯВААРАЙ МӨН ЧАНАРТАА ХУЖАА ЖИБЭН ТАВАГНААС БУДАА ЦУСЛАГЧ!

    Зочин, 2017-11-15 11:38:05, 202.179.24.129Хариу бичих

  50. Таны нэр:

    Тайлбар:

  51. Шүүмжлэхдээ гаргуун юмаа Та өөрөө өнөөдөр юу бүтээсэн бэ? Таны амьдрал ямар байна шүүмжлээд байгаа хүмүүсийнхээс дээр байж чадах уу? энэ хүмүүс чинь хөдөлмөрөөрөө өнөөгийн өндөрлөгт хүрсэн юм бүү атаархаа ядаж л энэ хүмүүсийг олон түмэн таньж мэдэж байна ярьж байна шд

    иргэн, 2017-11-15 13:35:24, 43.228.129.78Хариу бичих

  52. Таны нэр:

    Тайлбар:

  53. Монгол ялна багийнхан хужаа кинонд тоглох хориотой биш үү? Японы сумогоос хөөгдөж ирсэн жанхуугийн гаагааны резин далдак пацаан гишүүдтэй Монгол ялна багийнхан ингэж ялдаг юм уу??? Ардчилсан намын бөгөөд оркуудын Ерөнхийлөгч жанхуугийн багийн гишүүдийн үнэн нүүр царай, дүр төрх нэг иймэрхүү!!!

    АРД, 2017-11-15 13:54:58, 202.131.243.162Хариу бичих

  54. Хамгийн сонин нь Женкогийн багийнхан Хужаа нарыг алцгаа гэж Монголчуудыг уриалчихаад өөрсдөө араар нь Хужаануудтай түншлээд байдаг.Үнэн хэрэгтээ Аса-гийн будааг нь цусалж байсан Япон ч мөн чанартаа Хужаа л даа.Сингагийн хужаа Лимүүд бол ярихын ч хэрэггүй.

    Зочин, 2017-11-15 14:23:46, 202.179.27.61

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  55. Худал тvvхэн зохиол киногоор дамжаад удалгvй тvvхэнд тооцогдож эхэлдэг. Жишээ нь Сvхбаатарыг яг жинхэнэдээ хэн алсан бэ? Жинхэнэ алуурчин нь хамгийн тvрvvнд хэрэгээ бусадруу чихсэн байдаг. Гэтэл енеедер хэдэн хvн Сvхбаатарыг Богдын эмч хорлосон гэдэгт итгэдэг билээ!

    Зочин, 2017-11-15 14:59:45, 112.72.11.121Хариу бичих

  56. Таны нэр:

    Тайлбар:

Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэл нь Sonin.mn сайтын нийтлэлийн бодлоготой холбоогүй зөвхөн тухайн хүний үзэл бодол тул сайт хариуцлага хүлээхгүй болно. Эрхэм та өөрийн үзэл бодлоо илэрхийлж, сэтгэгдэл бичихдээ бусдын нэр төр, эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү? Бусдыг гүтгэж, доромжилсон сэтгэгдлийг сайтын модератор устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 88195646 дугаарын утсаар хүлээн авна.

Таны нэр:

Тайлбар: