“Эрх чөлөө-Эрхэм үг. Эрх чөлөөний дайсанууд хэн бэ?” номын танилцуулга. Бүлэг 3: Өөрийгөө бүтээх эрх чөлөө
Өөрийгөө насанд хүргэх эрх чөлөө.
Хүний бие байгалийн болон биологийн хөгжилөөр нас бие гүйцэх мэдээжийн. Харин хүний ухаан насанд хүрэх мэдээжийн биш. Хүн өөрөө өөрийнхөө ухааныг өөрөө л хичээж зүтгэж байж насанд хүргэх боломжтой. Тиймээс насанд хүрэх гэдэг зөвхөн өөрийн бүтээлийн үр дүн. Нэг үгээр хэлэхэд өөрийн үйлийн үр гэмээр.
Хэн ч хэнийг ч насанд хүргэж чадахгүй зөвхөн хэрхэн насанд хүрэхэд сургах боломжтой. Тиймээс сайн сургагчтай байх чухал. Муу сургагчтай өөрөөр хэлбэл муухан багштай хүн насанд хүрч чадалгүй үлдэх тал бий. Насанд хүрэлгүй үлдэх хүмүүс үйлийн үр биш үйлийн лайтай гэхүү дээ.
Хичнээн сайхан том биетэй булчин шөрмөс зангирсан хэдий ч ухаан хөгжөөгүй хүнийг насанд хүрсэн гэх боломжгүй. Ийм бие том ухаан жижиг хүмүүс амидралын турш хүүхэд шиг явсаар нэг бол залилаж эсвэл бүгдийг хүчээр булчингаараа шийдэж ухааны хомсдолоор дуусах жишээтэй. Насанд хүрэх тийм амар бишээ. Олон хүн насанд хүрч чадахгүйн баталгаа гэвэл ээжээсээ хамааралтай аавынхаа сүүдэрт дуусаж олдсон ганц амидрал өөрийнх биш хүнийхээр л дуусах байлтай.
Насанд хүрэх хэцүү. Яагаад гэвэл өөрөө л хичээх ёстой. Олон зүйлд суралцаж өөрөө өөрийгөө насанд хүргэж цаашлаад бусдад насанд хүрсэн хүний шинжээр хандаж хамгаалж явах амар бишээ. Амидралд тулгарах олон эргэлзээнүүд, бэрхшээлүүд цаашлаад төвөгтэй зүйлтэй учирч тэр бүгдийг даван туулах амар биш. Энэ бүгдээс шантарсан хүн бусдыг өөрийнхөө өмнөөс шийдүүлж аргаа барахдаа ламаас очиж асууж идэвхит амидралаас татгалзаж идэвхигүй хий хоосон өдөр өнгөрүүлнэ. Ийм хүмүүс ажил дээрээ ч ойр орчимынхондоо ч маш их хортой.
Яагаад олон хүн насанд хүрэхгүй явна вэ? Яагаад үнэтэй хувцас өмсөж үнэтэй машин унаж үнэт зүйл эдлэж хэрэглэж буй мөртлөө ухаан хөгжихгүй муу юманд гарамгай сайн юманд дасахгүй хувиа л хичээсэн хүүхэд шиг явна вэ? Муу газар муу л хүн амжилттай гэж үү? Энэ тэгээд муугийн ёс уу?
Насанд хүрэхгүй том хүмүүс өөрөөр хэлбэл ээж аавуудыг яах вэ? Насанд хүрэх боломжгүй яваа залуу хүмүүсийг яах вэ?
Яаж насанд хүрэх вэ яагаад насанд хүрэх шаардлагатай вэ?
Насанд хүрсэн хүний онцлог гэвэл олон зүйлийг төсөөлж чадах, яагаад хийж буйгаа тайлбарлаж чадах, ойлгох чадвар, бусдын сэтгэлийг өөрийн сэтгэлээрээ сэтгэж чадах цаашлаад юмны уг үндэсийг олж мэдэж ялгаж чадах гээд олон оюуны чадваруудыг шаардана. Бодож сурах хамгийн чухал насанд хүрсэн хүний үйлдэл байдаг. Хэрхэн бодох вэ гэхээр ямар идей хэлэх гэж буй билээ гэдгээ тодорхойлох. Үүний хажуугаар ямар үг болон ухагдахуун хэрэглэвэл зөв бэ гэж өөрөөсөө асуух болон цаашлаад ямар зарчим хэрэглэж бодох вэ гээд олон зүйлийг чадах шаардлагатай.
Мэдээж Грекийн философичидоос гаралтай сурган хүмүүжүүлэх тухай ойлголт хүүхэд бүр өөр өөрийн онцлогтой тул хэзээ ч ээжийгээ эсвэл аавыгаа дууриахгүй тул заавал сургуулийн газар сурган хүмүүжүүлэх ёстой гэж анх эхэлсэн. Үүний тулд бие бялдар болон ухаан хоёрыг зэрэг хөгжүүлэх чухал гэсэн. Харин бие дааж боловсрол олох боломж өгөх хэрэгтэй гэж байжээ. Яагаад бие даалгаж сургах ёстой гэхээр багш бүгдийг сургаж зааж чадахгүй. Тиймээс хүн цааш хөгжих гэвэл өөрөө л өөрийгөө хөгжүүлэх ёстой.
Хүүхэд гэдэг ямар ч ухамсаргүй яагаад гэвэл тэд сонссон бүхэн мөн харсан бүхэндээ үнэмшдэг. Маш амархан уйдна бас ямар ч маргаашийн тухай ойлголтгүй тул төлөвлөх тооцоолох гэсэн ойлголт байхгүй. Гэтэл насанд хүрч чадсан хүн өөр байх ёстой. Олон хүн нас явчихсан мөртлөө үнэмшилийн хохирогчид болцгоодог жишээ хаа сайгүй л бий. Хамгийн наад захын жишээ гэвэл мухар сүсэгт эсвэл зурагтын нэвтрүүлэг цаашлаад сонин уншаад олон хүн шууд үнэмшдэг шүү дээ. Ухамсартай насанд хүрч чадсан хүн шүүмжлэнэ, эргэлзэнэ бас асууж шалгаана.
Хүүхэд өдөр бүр л шинэ зүйлтэй танилцаж алдаж ононо. Тэдэнд өчигдөр мартагдана. Харин насанд хүрсэн хүн маргааш юу хийх бас өчигдөр юу хийсэн тэр бүгдийг бодож тунгаах тул маргааш төлөвлөгдсөн мөн өчигдөр дүгнэгдсэн байх жишээтэй. Насанд хүрэх хэцүү. Олон хүн шүүмжилж чадахгүй, эргэлзэж чадахгүй, бүр асуулт тавиж чадахгүй. Ерөнхийдөө чигээрээ.
Иргэний үнэмлэх авах бол бие хаа хөгжиж гүйцлээ гэсэн баталгаа.
Харин ухааны хөгжил гүйцэх гэж үгүй. Яагаад гэвэл үргэлж явагдах үйл ажиллагаа. Ухаан хөгжих бүр л хүн өөрийгөө насанд хүрч буйг ухаарна. Ухаан хөгжихгүй гэвэл хүүхэд хэвээрээ. Яаж ухаанаа хөгжүүлэх вэ? Ном уншина, ярилцана, шүүмжлэнэ цаашлаад залруулна. Ерөөсөө хэн энэ хорвоог алдаа мадаггүй бэлэн цаанаасаа иж бүрэн гэж хэлээд байна вэ. Хэн хэнээс юугаар илүү төрдөг вэ. Бүгд л адилхан хүссэн хүслээ биелүүлж нэг их сүйд майд болохгүй л явах чухал байх. Ухаан хөгжөөд ирэхээр хүний хүчээр явах биш өөрийнхөө хүчээр явж эхэлнэ. Алдаж буй алдаа өөрийн алдаа болох цагт насанд хүрч эхэлнэ.
Хүүхэд л бүх зүйлийг ид шидтэй мэтээр харж илбийн мэт л бүх зүйлд үнэмшиж гайхаж нүдээ бүлтийлгэнэ. Ухаан насанд хүрээгүй хүмүүс хүүхэд хэвээрээ тул шашинд автагдах, мухар сүсэгт мадлуулах цаашлаад найз нартаа хүртэл тоглоом болцгооно.
Хүүхэд сохроор үнэмшихтэй адил ухаан хөгжөөгүй хүмүүс бүгдэд үнэмшинэ үүнтэй адил хүүхэд юуг ч тоохгүй үнэлэхгүйтэй адил ухаан хөгжөөгүй хүмүүс мэдлэгийг болон шинийг тоохгүй үнэ өгөхгүй өөрийгөө улам хоцрогдуулна. Ухаан хөгжөөгүй хүмүүс шинэ зүйлтэй тааралдахаараа үхтэлээ уурлаж бухимдана. Үнэмшсэн зүйлээсээ салахгүй тэр чигээрээ ингээд л явна гэж ухаан хөгжөөгүй хүмүүс ичсэндээ зугатааж мэдэхгүйдээ хорогдоно. Үүнийг харанхуй агуйтай зүйрлэх боломжтой. Агуйгаас гарч гэрэлд нүдээ гялбахаас олон хүн татгалзана.
Ухаан насанд хүрэх гэдэг тохиолдолыг зөвшөөрөх. Тохиолдол юуг ч тохиох боломжтой тул түүнд бэлтгэлтэй болж чадах чухал. Тиймээс тохиолдол өөрөө азтай ч бас азгүй ч ирнэ шүү дээ. Эхний үед тохиолдол азтай мөртлөө сүүлдээ азгүй болох жишээтэй. Энэ бүгдэд утга хайж эсвэл буруутан хайж ийш тийш хүмүүс рүү гүйх хэрэггүй. Очиж асуудаг хүмүүс бас л тохиолдолууд шүү дээ. Тиймээс тохиолдолыг чөлөөтэй тохиолдуулах чухал. Тэгж байж л амидрал улам сонирхолтой болох. Өөрийн асуудал өөрийнх л шүү дээ.
Дутуу гэр бүлд төрсөн гээд хувийн заяа шийдэгдэхгүй харин өөрийгөө бүтээж чадах л чухал. Өөрийгөө бүтээж чадсан хүн гэвэл Францын философич Руссогийн жишээг нэрлэх боломжтой. Руссо хэдийгээр цаг засварчин хүний хүү болж төрсөн хэдий ч өөрөө бие даан суралцаж ном уншиж явсаар Францын оюуны томчуудын нэгд тооцогдох хүн болж чадсан. Руссогийн ээж түүнийг төрүүлээд ес хоногийн дараа нас барсан гэдэг. Тэгсэн ч Руссо хувийн заяагаа өөрөө гартаа авч чадсан. Ерөөсөө оюуны чадвартай болох гэвэл сайн мундаг гэр бүлд төрөх ч албагүй их мөнгөтэй байх ч шаардлагагүй.
Руссо ингэж өөрөө өөрийгөө бүтээж явахдаа гэгээрсэн гэдэг. Энэ гэгээрэл бол нэг л өдөр гэнэт сэрэхтэй адил гэжээ. Мэдээж шашины гэгээрэл бурханыг харлаа гэдэг гэвэл мэдлэг боловсролын гэгээрэл бол соёлын буюу соён гэгээрэл байх жишээтэй. Тиймээс хэн ч хэзээ ч соён гэгээрэх боломжтой. Мэдээж энэ соён гэгээрэх зам дардан биш маш төвөгтэй бас бэрхшээлтэй.
Руссо ямар ч гэр бүлд төрсөн гэсэн өөрийгөө бүтээх боломжтой бас заавал сургуулийн багшийг бүрэн дагах биш өөрийн замаар бие дааж соён гэгээрэх боломжтой гэсэн хоёр том амидралын жишээг батлан харуулж чадсан. Тиймээс сургуулийн хаалга татлаа гээд бүгд шийдэгдэхгүй нэмж бие дааж маш их зүйл уншиж сурах хэрэгтэй.
Мэдээж хүүхэд насны олон мөрөөдөл биелэгдэхгүй шүү дээ. Тиймээс нэгэнт амидралд орсон хойноо мөрөөдөх хэрэггүй. Ялангуяа залуус мөрөөдөх шаардлагагүй. Ерөөсөө залуус мөрөөддөг хүүхэд насаа орхих хэрэгтэй. Хатуу уйтгартай тэгсэн мөртлөө тохиолдолоор дүүрэн амидрал хүлээж байгаа тул үүнд л бэлдэх чухал. Амидралыг муухай гэж эсэргүүцэх ч хэрэггүй бас амидралыг гоё гэж магтан дуулах ч хэрэггүй. Нэг их хар муухай бодохгүй бас учир зүггүй хөөрч баясахгүй л амидралыг харж чадвал хэн ч тийм их жаргалтай биш бас хэн ч тийм их жаргалгүй биш. Хүний насанд хүрсэн ухаан л энэ бүгдийг шийднэ шүү дээ.
Насанд хүрч чадаагүй том хүмүүс гэр бүл ойр орчимын хүмүүстээ хохирол учруулаад зогсохгүй төрийн дээд албанд очиж улс орон ард түмнийг баллах жишээтэй. Хүүхэд насандаа ойр дотно хүнгүй өссөн ялангуяа олигтой эмээ өвөө эсвэл сайн ээж аавтай байж чадаагүй хүмүүс биеэ дааж чадаагүй бол бас л насанд хүрч чадахгүй алдагдсан хүүхэд насаа дурсан уйлагнан явах жишээтэй. Иймэрхүү биеэ дааж чадаагүй хүмүүс хүмүүс ээжийн тухай шүлэг бичих эсвэл дуу дуулсаар л үлдэнэ. Дуундаа л хүүхэд насаа эргэн олох мэт. Аавын тухай дуулдаг хүмүүс мэдээж хаа ч байхгүй тэр аавыг төсөөлөн дуулах жишээтэй.
Насанд хүрч байсан шиг байх гэдэг нэг талдаа өөрийн байхыг хэлж буй ч нөгөө талдаа заавал ёстой гэсэн зүйлүүд байгаагаа илэрхийлэхэд чухал. Амидралд ёстой гэсэн олон зүйл учирна. Гэтэл хүүхэд ёстой гэдгийг ойлгохгүй. Насанд хүрсэн хүн ёстой гэж олон зүйлийг дотроо дургүй ч хийхээс өөр замгүй. Энэ бас л гэрийн биш хотын амидралын дүрэм горимтой хамаатай шүү дээ.
Ажил хөдөлмөр заавал гэдэгтээ биш харин зайлшгүй гэдэгтээ. Яагаад гэвэл ажил хөдөлмөрөөр л сайн сайханыг болон шинийг бүтээнэ шүү дээ. Үүгээрээ хүн амитанаас ялгаатай. Гэтэл олон хүн бусдыг өөрийнхөө өмнөөс ажил хийлгэж өөрөө залхууран зөвхөн мөнгө хийж хоосон хөдөлмөрлөж өөрийнхөөрөө хэзээ ч амидарч сайн сайханыг өөрийн гараар бүтээж чаддаггүй. Түүнээс гадна өөрөө бодохгүй бусдаар бас бодуулж амидрах хүн насанд хүрээгүй л жишээ шүү дээ. Насанд хүрэх хэцүү.
Өөрөө бодох, өөрөө хийх болон өөрөө чадах гэдэг насанд хүрсэн хүний шаардлагууд тул тийм ч амархан биелэгдэхгүй. Монголоороо байгаа ч гэж буй хүмүүсээс хол явах хэрэгтэй. Даяарчлагдсан дэлхийд нийтэч явах хэрэгтэй. Бусад орон луу явж бусад ард түмэнтэй танилцаж тэдний оршихуйг ойлгох хэрэгтэй. Заавал Монгол орноороо явж үзнэ гэж хязгаарлагдах хэрэггүй. Юм үзэж нүд тайлах гэдэг өөр ард түмэн өөр амидралтай танилцаж үзэхийг л хэлэх болохоос дандаа л танидаг хүмүүстэй уулзаж дассан зөөлөн газраар явахыг хэлэхгүй.
Насанд хүрч бие дааж чадсан хүн шашинд нэг их бууж өгөх эсвэл өөрийгөө алдан шүтэхгүй. Харин тэд шашиныг сэтгэлийн тайвширалд л хэрэглэж сурсан тул утга агуулгатай болгож чаддаг. Насанд хүрсэн хүн шашин хэзээ ч туслаж чадахгүй гэдгийг хүлээн зөвшөөрдөг. Шашин төрөхөд болон үхэхэд мэдээж сэтгэлд зөөлөн ханддаг. Тиймээс сэтгэлийн юм шүү дээ. Энэ тухай дараагийн өөрийгөө золиослох сэдэвт бичнэ.
Ухаан насанд хүрсэн хүн өөртөө итгэлтэй тул заавал бусдаас асууж бусдын үгэнд орохгүй. Бие даах чухал. Барагийн зүйлд үнэмших хэрэггүй. Мэдээж мэдлэг боловсрол гэвэл өөр хэрэг шүү дээ. Энэ тухай дараагийн боловсролын эрх чөлөө бүлэгт ярилцана.
Насанд хүрэх тухай ярилцаж буй сэдэвт хүүхэд гэж хэн бэ гэдэг тухай заавал ярилцаж буй шалтгаан гэвэл хүүхэд тийм ч санасанаар биш гэдгийг ойлгох хэрэгтэй. Хүүхэдийг гэнэн томоогүй гэнэн гэх ямар ч үндэслэлгүй харин ч хүүхэдэд боломж өгвөл ямар муу муухай үйлдэл хийхэд бэлэн түүнийгээ нууж далдлах ч чадвартай тухай “Lord of Flies” кино филмд гардаг. Хүүхэдэд дүрэм горим, ёс суртахуун болон дэг журам алдагдвал зөвхөн биеийн хүч чадал хууль болдог тухай харуулдаг.
Ялангуяа бага насны эрэгтэй хүүхэдийг хамт удаан хугацаагаар орхих эсвэл дотуур байрны хүүхэдүүдийг ямар ч хараа хяналтгүй орхивол шууд л хамгийн зэрлэгийгээ боос дарга болгоод түүнийгээ даган баясдаг. Тэдний эсрэг хэн нэг хүмүүжил сайтай хүүхэд томоотой эв найрамдалтай байх тухай шаардвал шууд л нийлэн бүлэглэж айлган сүрдүүлж гэмтээх хүртэл аюултай. Ийм байдалд угаасаа өсөж ямар ч ёс суртахуунгүй хүмүүжсэн хүүхэдүүд сүүлд том хүн болсон хойноо хүүхэд насны дураараа эрх зангаа үргэлжлүүлнэ гэсэн ойлголт. Тиймээс эмэгтэйчүүдийн анхаарах нэг зүйл бол эрэгтэй хүүхэдийг эр хүн болгохын тулд маш зөв хүмүүжүүлэх хэрэгтэй шүү. Яагаад том эр болсон мөртлөө хүүхэд шиг авирлаад заавал боос болох гээд буйг бас нэрийн хуудсан дээрээ үргэлж хамгийн том дарга гэж бичих дуртайг ойлгох хэрэгтэй. Насанд хүргэх хэцүү.
Эмэгтэйчүүд эрэгтэйчүүдийг эр хүн болгохын тулд урам хайрлах бас хэт их мухар сүсэгтэж эр хүнийг өөрийн бодолгүй чадваргүй болгохоос болгоомжлох хэрэгтэй. Ерөөсөө хаана муу эр хүн байна вэ түүний ард гэмт эмэгтэйчүүд л байгаа шүү дээ. Ийм осолтой эмэгтэйчүүд жендэр ярих бүр дуртай байх жишээтэй. Эр хүн болгож чадаагүй байж одоо тэгээд эр хүний буруу гэх ямар шаардлага байна даа. Элдэв хүмүүсээс эр хүний тухай заавар авч хэрэгтэй хэрэггүй ном уншуулах эсвэл энд тэнд элс цацах ч бас л эр хүнийг доош хийж буй л жишээнүүд. Сайхан л санасан гэж өөрийгөө зөвтгөх хэрэггүй л болов уу. Насанд хүрцгээх хэцүү.
Хүний хүүхэд нас гэдэг өөрийгөө танин мэдэхэд маш чухал үүрэгтэй. Аавууд хүүгээ бага настай байхад өөрийнхөө хувийн асуудалаа тулгаж хүүгээ бага наснаас өш хонзонтой болгосон жишээ бол нутгархах, үндсэрхэх, муудалцах, зодолдохоос авахуулаад хүүгийнхээ толгойд дэндүү буруу ойлголт хийснээс хожим тэдний үр хүүхдээс өөрөөр хэлбэл хойч үеэс хонзон авах гэдэг арчаагүй зан үргэлжилдэг жишээ олон бий.
Хүүхэд нас гэдэг гэнэн хонгор хөөрхөн үрсийн өнгөрүүлэх цагаан цайлган цаг үе байх ёстой атал элдэв хонзон хэлмэгдэл ажлаасаа халагдсан нэрийн дор хүмүүжигдэж бүхэл бүтэн амидралаа хэн нэгнийхээ өшөөг л хэнээс ч хамаагүй тааралдсан болгоноос авах гэж өнгөрөөх ямар их хоосон амидрал вэ? Манай өвөөг алсан гээд л одоогийн шинэ үеийнхэн рүү дайрч дарамтлах ямар утга байна. Насанд хүрэх хэцүү.
Хүүхэд төрүүлсэний төлөө ач хариулна шүү гэж шахаж шаардах ээжийн тухай дуу дуулах дуртай хүмүүс уяруулах биш өрөнд унагаж буй л хэрэг шүү дээ. Эхийн санаа үрд үрийн санаа ууланд байх ёстой. Гэрээсээ явж юм үзэж нүд тайлахгүй бол ээжээрээ хязгаарлагдсан амидрал ядуу. Насанд хүрэх хэцүү.
Ёс уламжлал зан заншил ихэнхдээ ёс суртахуун болон ёс зүйтэй зөрчилддөг тул нийгэм болж амидарч буй хүмүүст хор уршиг ихтэй. Өнгөрсөн үеийн олон туршлага өнөөдөр ач холбогдолгүй. Зан заншил уламжлалт ёснууд ээж аавуудын бахархалууд залуу хүмүүсийн там болдог жишээ олон бий. Олон хүн насанд хүрч чадахгүй.
Музейд тавих ёстой хуучны эдлэл хэрэглэл хөөрөг гэх мэтээс авахуулаад надам цагаан сар гээд цаашлаад тавган дээрээс ганц чихэр авахдаа хүртэл гар хүрч буйг харахад хэзээ өнөөдөрт ирэх вэ гэж л асуумаар. Өнөөдөрт ирдэггүй үргэлжийн өчигдөрийн хүмүүсийн балаг ихдээ. Насанд хүрэх хэрэгтэй.
Үргэлжлэл бий.
Доктор С.Молор-Эрдэнэ
Сэтгэгдэл0
Германд философийн чиглэлээр доктор хийсэн энэ мундаг толгойг юунд ашиглах вэ? Улс ашиглаасай гэж боддог. Улс төрд бол тохирохгүй ээ, харин эрдэм шинжилгээний ажилд залуусыг сургах ажилд түүнийг ашиглаасай. Улсад хэрэгтэй дээ.
Гадаадад төгссөн гэхээрээ ийм гажиг юм боддог бичдэг болчихдог юм байх даа.Авах юм ч алга даа.
Молор-эрдэнийг манайхан сайн унших хэрэгтэй. Орижиналити энэ хүний бичсэнээс нэвт мэдрэгддэг юм. Нэгийг сануулж, нөгөөг ойлгуулж өгдөг хүн дээ.
nohoin baas, iim dagzyg shutdeg malnuud bas baij l baihymaa HAHAHA!
Зөв бичих дүрэм ойлгоогүй хүн философи ойлгоно ч гэж юу байх вэ дээ. Солиорохоороо ном бичнэ гэдэг галзуучуудын л нэг байна.
Миний чихэнд ус ч хийсэн сэгэрнэ алт хийсэн ч сэгсэрнэ гэж хэлэхийн оронд ус алт хоёрыг хараагаад яахав дээ.
ЖООХОН ОХИДЫГ ЧАНГААСАН, МӨНГӨНД ДУРТАЙ, ЗАЛЬТАЙ, САЙН ХҮНИЙ ДҮРД ЖҮЖИГЛЭСЭН ЭНЭ ЭТГЭЭДИЙН БУСДАД ЗААНА ГЭЖ ЮУ БАЙДАГ ЮМ.ХУДАЛ ЗҮЙЛ ХУЦДАГ ГЭДГЭЭР ТҮЙМЭРТ ШАТААХ ХЭРЭГТЭЙ.
Манайхны ихэнх нь энэ хүнийг ойлгох арай цаг нь болоогүй, үзсэн, харсан, уншсан зүйлээрээ хүн сэтгэдэг, хэрэв бусад хүмүүсийн амнаас гарсан ухаанаар яваад байвал тэр хүртэл ойлгохгүй, амьдралыг эргэн торойн байгаа хэдхэн км харна даа
Ёстой үнэн.
Hooyo nobs oo?sasin muulaad baisan nobs chini yiliin yriig bitgii hytgaad bai!!!!cham sig ergyy eerriigee debiuilgesen tenegyydeer Mongol dyyrlee!!!hol ochij honhort ochij chalch?
zuer l awahiig awaad hayhiig hayah heregtei zarim negend ni ym bodulj bhad zarim ni muihar zangaaraa l. Ygad neeree yu bilee ged zuer ergetsuuleed unguruh yman deer chamd tulgatsan ym shig l handahiin nohoi gahai geed l hetsuu l de manai zarim nuhduud
brovo maestro
BRAVO,maestro
Chi sei?
Ухаан насанд хүрэх гэдэг тохиолдолыг зөвшөөрөх. Тохиолдол юуг ч тохиох боломжтой тул түүнд бэлтгэлтэй болж чадах чухал. Тиймээс тохиолдол өөрөө азтай ч бас азгүй ч ирнэ шүү дээ. Эхний үед тохиолдол азтай мөртлөө сүүлдээ азгүй болох жишээтэй. Энэ бүгдэд утга хайж эсвэл буруутан хайж ийш тийш хүмүүс рүү гүйх хэрэггүй. Очиж асуудаг хүмүүс бас л тохиолдолууд шүү дээ. Тиймээс тохиолдолыг чөлөөтэй тохиолдуулах чухал. Тэгж байж л амидрал улам сонирхолтой болох. Өөрийн асуудал өөрийнх л шүү дээ.
Batchuluun bagshaas sain yum sur
Хүүхэд насандаа ойр дотно хүнгүй өссөн ялангуяа олигтой эмээ өвөө эсвэл сайн ээж аавтай байж чадаагүй хүмүүс биеэ дааж чадаагүй бол бас л насанд хүрч чадахгүй алдагдсан хүүхэд насаа дурсан уйлагнан явах жишээтэй. Иймэрхүү биеэ дааж чадаагүй хүмүүс хүмүүс ээжийн тухай шүлэг бичих эсвэл дуу дуулсаар л үлдэнэ. Дуундаа л хүүхэд насаа эргэн олох мэт. Аавын тухай дуулдаг хүмүүс мэдээж хаа ч байхгүй тэр аавыг төсөөлөн дуулах жишээтэй.
erguu mal bna daa chi. aavtai eejtei ussun uchraas haluun setgeleer tednigee dursaj duu shulegendee munhuldug baij bolno gej naad maanag tolgoind chin orsongui yu?
CHINII EEJ BOL YANKAN,ENE BOL UNEN
FILS DE PUTE
chamaig toruulii gej toruuleegui gedgiig sain oilgoj avtsgaa, zugeer baigaliin zungooroo serel tachaaldaa hutlugdun uildsen taashaaliin ur dun.. ach hariulah ymar ch shaardlaga baihgui, ter bol kunz tao turliin huchnii haritsaag zavhruulj tarhidah arga bariliin uldets..oilgohgui lde uhernuud
192.158.42.9-д үнэний хувь байна. Гэхдээ 100 хувь биш. төрүүлье гэж төрүүлсэн хүүхэд байдаг юм шүү. Аллагаас асуугаарай. Заавал монгол хүнээс асууна гэвэл миний цусыг шинжилж байгаад асуугаарай. Надад үнэхээр төлөвлөж хүсч бэлтгэж байгаад төрүүлсэн нэг муу банди байдаг л юм жишээ нь. Чиний хувилбараар төрүүлсэн нь ч бий.
Pisda nar oilgohguiee.Yag chag tolowloj bgad gargaagui shde.Eejiin hair ged bdag,ger bul hamgiin chuhal ged bdag sda.Hudlaa shde.Ger bul gesen ner door bainga daramtaldag,dotroos mini nag dandaa aldag.Pisda.
Pisda nar oilgohguiee.Yag chag tolowloj bgad gargaagui shde.Eejiin hair ged bdag,ger bul hamgiin chuhal ged bdag sda.Hudlaa shde.Ger bul gesen ner door bainga daramtaldag,dotroos mini nag dandaa aldag.Pisda.
alivaa uls orond /ADULT-Education /nasand hursen humuusuun yyanz buriin surgalt baidag .Manai Mongold baidag yumuu buu med . baidag bol Niigemd mash ih heregtei .Mash chuhal sedeviig zovoor bichsen bn. THKS
Браво, браво
Яг унэн байдлыг нь олж хараад бичсэн байна. Олон том "хүүхдүүд" энэ нийтлэлийг уншаасай! Амжилт хусье!!
Allegro non troppo
KARL MARX: GERMAN IDEALOGY GEDEG NOM IN D - CHILDHOOD NATION , YOUTH NATION ,ADULT NATION GEJI NATION IIG 3 HUVAASAN BAIN .
Чи үхвэл таарна
CHI AMID UHSEN HUN
ene amitniig yana aa, ee chaawaas daa, ydaj duugvi baidag boloosoi
AGUU HUN TUUH IIG EZENDEG
chi uuruu iluu ym buu bich awah ym ih bn shdee uneniig l heldg hun
SAIXAN NIITLEL BNA .YAG YNEN SHYY DEE MGL-OOROO BAIYA GEED BDAG NUXDUUS XOL YABAX NI ZUB SHYY...TED BOL YNENXYY BYTEXGYI NOXDUUD BDAG YUM DAA...
Харин иймэрхүү нөхдүүдээс хол явах хэрэгтэй.
AGUU HUN TUUH IIG EZENDEG
Mongold yag odoo Niigmiin Setgel Zyi unaltad orson .Tiimees ene xyn emchlex geed baigaa yum bishyy.
AGUU HUN TUUH IIG EZENDEG
үе үе ингээд зөв юм бичээд байдгийншдээ. даанч хадуураад сулиороод явчихдагаас биш
харин иймэрхүү МОНГОЛОО АЛДСАН ХАРВАРДЧИНГУУД Л монголыг маань элгээр нь мөлхүүлэх гээд байгаа юм даа, Чойном гуайг бас юу гэж доромжлоод байлаа энэ гадаад шизо
NEG UYE N ONGORSON UYE AAS MEDLEGTEI BAIDAG. ERT N GREEK CHUUD UNEN IIG HELSEN SOCRATES IIG ALJI SHIVSHIG BOLSON 2600 JIL.
ЗА тэгвэл.гятадаараа байх уу.хятал хүнийг хятад шиг бай гэнэ.Монгол хүнийг монголоороо л бай гэнэ.Өөр юугаараа байх гэхийм бэ.Монголоороо бай гэдэг чинь өөрөө маш том философи юм ш дээ.орчуулбал хүн шиг тэр тусмаа насанд хүрсэн хүн шиг бай гэсэн үг.Үгийш утгыг ойлгоогүй байж бас философидоноо.Ёстой тэнэгээ.Монголоороо байлдаа Молор эрдэнээ.Монгол биш болох гэх тусам оюун санааны хоосрол чинь ихдэх болно.
хүү минь төөрч төөрч адаг сүүлд нь Монгол хүн гэдгээ үхэхийнхээ өмнө мэдрэх байх даа, харин ч бүр мэдрэхгүй бурхан болж ч магадгүй. Энэ хүн шиг сэтгэдэг 100 мянган хүн байхад Монгол улс маань тусгаар улс шиг байж чадахгүй болох юм. Улс гэдэг чинь нэгдмэл байдлыг хэлдэг юм. ЛУсынхаа хөрөнгөөр германд сурчихаад улсаа муулдаг тэнэг гар байх уу, мэдсэн мэдлэгээрээ улсаа хөгжүүлэх атал,
AGSHISAN TOLGOO MONGOL IIG SONODOG
"...xvн 'vхэхлээр' бурхан болox..." гээд зарим нэгний амны уншлага болсон хачин vг байх юм аа?! "Хvн vxэхлээрээ 'бурхан' болох" гэж ер нь юу байдаг байнаа?!
Үхээд бүр удсан хойноо газар хэмээх эхийн умай лугаа энэ дэлхий дээр хүн хэмээх төрхийг олж нэг үзсэнээ дурсах бизээ та. Тэрний хөрөнгөөр сурсан гээд л зүтгээд байвал энэ чинь илжиг болсны шинж. Ийм монгол хүн чанартай этгээдүүд монголыг тэр чигээр нь боол улс хэвээр барьсаар байна. Энэ боолуудад хөгжил дэвшил эрх чөлөө шинжлэх ухаан хүн төрлөхтөн соёл урлаг үнэт зүйлийн тухай ойлголт байхгүй. Ойлголттой авч шуналдаа атгагдсан зальтан ч зөндөө.
EREH MEDELTEN HUN TORLEGTEN N ESEREG GEMT HEREGTEN BAISAN BOLHOOS PHILOSOPHER HEZEE CH GEMT HEREGTEN BAIGAA UGUI IIG 2600 JIL IIN TUUH GERCHILNEE
ergvv nobsh be, mongolooroi harin baij l baij bid ene delhiid vldenee. ter baruuniig odoo haraa eh oronoo hariin musilmanuud hvnii erh choloo, ardchilil geh neriin dor nair tabij ogood odoo eh orondoo udahgui vndestenii tsoonh boloh gunigt tabilan hvleej bna.baruunii odoo olon soel hamtarch amidarah ih saihan gej yrij bui bolobch minii ajiglasanaar bol dotor ni boon gvn temtsel, zorchil bna. udahgui vndesten ystan, shashinii morgoldoon tasatahgui bolonoo.. musilmanuud odoo heterhii olon bolj ooriin es zanshilaar baruund amidarahiig hvsej bna. jijeghen mongol busadiin aldaanaas surah heregtei. bidend baruunii ardchiliig ooriin es zanshild tohiruulj abahiin abaad abahgui zarimiig orhih heregtei dee..
Ene gadaadyn daalgavartai nuhur baih. mongol unertei ym bolgond horsoj baidag etgeediig bitgii hol yvuul.
Үгүй яах вэ бас ч хэлдэг л үг байна нээрээ л бид одоо насанд хүрэх цаг болсон л баймаар аль эрт өнгөрсөн үе рүү гээ эргэж орох гээд ч байгаа юм уу нэг их Чингэс Богд хаан л ярьсан хүмүүс болж хувираад байх хэрэг байна уу?? аль эрт 30-40-өөд оны хэлмэгдүүлэлт яриад л тэр үхсэн хүмүүс босч ирэх юм уу?? тухайн үед тухайн хууль үйлчилээд л өнгөрсөн дахин тийм хэлмэгдүүлэлт гаргахгүй байх талаар л бодож ажиллах хэрэгтэй МОЛОР-ЭРДЭНЭ боломжийн юм яриад байдаг хүн энэ хүний үгийг сонсож амьдралд хэрэгжүүлмээр юм их байдаг юм жаахан бодож тунгааж нийтлэлийг нь олон удаа дахин дахин уншаад ойлгох гээд оролдоод үзээсэй
Нэл алдаа, дээр нь ямар ч найруулга зүй алга. Ядаж зөв бичиж сурчихаад философи энэ тэрээ яриасай даа. Эндээс үгийн алдаа 86-г оллоо. Ингэж алдаатай бичиж байж ичихгүй бас олон нийтийн мэдээллийн хэрэгсэл дээр тавиад байх юм аа. Иймэрхүү "эрдэмтэн" нэр зүүсэн хүмүүс олширсон нь улс орон сүйрч байгаагийн бас нэг шинж юм уу даа. Хатан ухаант Бат-Отгон, супер онолч Эрдэнэ, философич Молор-Эрдэнэ гэсэн бүрэлдэхүүнтэй мөрөөдлийн баг байна аа.
Nasand hureh boloogyu yu ?
Үг үсэг, найруулга, үг бүтээх дүрмийн алдааг тоолж 170 гаргаад цааш уншихаас ч дургүй хүрээд орхив.
eejiigee sanah chini .....eej aavtaigaa oirhon baih ni bidnii aldaj bolohgui soyol shuu. Mongolooroo baitsgaya....
Монголоороо үлдэх тухай ярьдаг хүмүүсээс хол бай гэдгийг ухаж ойлговоос монгол хүн эх оронгүй, удам угсаагүй, үүх түүхгүй, ёс заншилгүй хүн сүргүүд болцгоо гэж байгаа юмуу даа.
"Монголоороо байгаач гэж буй хүмүүсээс хол явах хэрэгтэй" гэж?! Ер нь "Монголоороо бай(x)" гэдэгт яг юуг хэлээд байнаа?!
Моголоороо байя хэмээн хашгирч буй хүмүүс хөгжил дэвшил шинжлэх ухаан хүн төрлөхтнийг үгүйсгэж өөрөө ч үл мэдэх хэнд ч үзэгдэж харагдаж төсөөлөгдөхгүй хий хоосон Монгол ёс заншил гэдэг аугаа юмыг дээдлэх юм ярьж хоолоо олж идэж байна. Яг амьдрал дээр нь гутал дээл хөөрөг бөх морь бие биелгээ цагаан сар наадам л ёс заншил болон хувирчээ. Ах дүү талаа өөд татах арын хаалга, хээл хахууль, хууль ёсыг үл хүндэтгэх бусдыг гадуурхах хараах ерөөх аргаар хэргээ гүйцэлдүүлэх ар барил болжээ. Бүхэлд базвал энэ нэрийн дор зальтнууд нэгдэж биднийг ухрах араагаар чирч байна.
Молор-Эрдэнэ -ийн санаа буруу биш! Олон тvмэнтэй харилцдаг xvний бичгийн соёл чамбай баймаар!? Бичсэн зvйлээ хэн нэгэнд шvvмжлvvлээд байхааргvйгээр тvвшинд хянуулж байвал зvгээр болов уу? "Уншигчдаа хvндлэх" гээд асуудал байх шvv дээ .
Mongolchuud mine idej uuh yumiig argalah oirhon zuuriin zuild ergeldeed bnaa!!!!! 1000 naslah bishdee 100 ch hurehgui shuu dee !!!! Zugeer l hun baigaach dee . Zuvhun hun baigaachee
Эрхэм комментчид санаа оноогоо "xарааж зvxэх" -гvйгээр илэрхийлж байвал ямар вэ?! Маргаан мэтгэлцээн, шvvмжлэл байх нь мэдээж.
Ийм элий балай тэгээд дээр нь яруу сайхан монгол хэл бичгийн маань одоогоор хүчинтэй байгаа дүрмийг хүчирхийлсэн энэ юмаа нийтлэлгүй хувийн архивтаа хадгалаж байгаад хэзээ нэгэн ѳдѳр оюунаа жаахан гэгээрсэн үедээ гаргахгүй яаваа! Ухаандаа, тѳрѳлхийн ДЦПтэй хүүхдийг жишээ нь ѳѳрийгѳѳ насанд хүргэсэнгүй гэж зэмлэх болох нь энүү! Нохой долоо гэж!
Harahad tom hun mertlee huuhdees dor setgej amidarch yavadag xumuus arail ih bnaa neeree uuniig unshaad echeg ehchuud huuhdee humuujuulehdee ch ireeduin nasand hursen huuhduud olshruulahguin tuld anhaarah yum bish u
Yaag zagtanasan gazar maajchihlaa. Hairlaj bgaa nereer huuhdiinhee urduur orj yavdag ehchuud unshaad yum oilgohnuu
Агуу МОНГОЛ ХҮН монголоороо л үлдээсэй билээ гэж би бодож явдаг даа! Надаас хол байх ёстой юм байна За яахав! Ганцхан зүйл асууя! ШАШИНЫ ХѲГЖИЛѲѲР... гэж зѳв биччихсэн байна уу, эргээд хардаа!
"Монголоороо байгаач гэж буй хүмүүсээс хол явах хэрэгтэй" гэж?! Ер нь "Монголоороо бай(x)" гэдэгт яг юуг хэлээд байнаа?!
Монголоороо сэтгэж,бичиж чадахгүй,гадаадын номноос орчуулсан зүйл нь модон хэлтэй уншихад төвөгтэй,зарим бичсэн юмнуудыг нь уншихад бөөн үг үсгийн алдаа,зарим нь ойлгомжгүй бичиг үсгийн чадваргүй .Тэгээд баахан том том дипломтой,том цолтой ийм л докторууд Монголоороо байхаас айдаг ,ичдэг,тэгээд бас бусдыг Монголоороо битгий байгаач гэж ятгадаг болж дээ. Монгол ухаанд та нарын бичих гэж ,ойлгуулах гэж ядаад байгаа бүх зүйл байдаг.Монголоороо байна гэдэг бол асар том философи.Монгол фиолософи гэж байна.Тэрийг судлах ухааныг Монголоороо байх гэдэг юм даа.
ЯГ ҮНЭН ШҮҮ. ГОЛООР ХЭЛСЭН.
Molor~erdene shizo namar uvchin n eheldeg gesen.
"Монголоороо бай(x)" гэдгийг нэгэн комментоос vзвэл "...монгол хүн эх оронтой, удам угсаатай, үүх түүхтэй, ёс заншилтай ..." байхыг хэлдэг бололтой?! За, тэгэхлээр энэ талаар эрхмvvд санаа оноогоо хуваалцвал сайн л байна.
"Монголоороо байна гэдэг бол асар том философи.гэж байна.Тэрийг судлах ухааныг Монголоороо байх гэдэг юм даа." гэжээ?! "Монгол фиолософи" гэдгээ товч тайлбарлаж болох уу?!
"Монголоороо байна гэдэг бол асар том философи.Монгол фиолософи гэж байна.Тэрийг судлах ухааныг Монголоороо байх гэдэг юм даа" гэжээ?! "Монгол фиолософи" гэдгээ товч тайлбарлаж болох уу?!
"Монгол фиолософи" ("Монгол философ") гэдгээ товч тайлбарлаж болох уу?!
Маш зөв зүйл бичжээ. Ядаж бид сэтгэгдэлээ хараалын үг хэрэглэхгүй үлдээгээд сурчихвал насан д хүрч буйн шинж биз ээ.
aldaa baisan baisan gehdee gol utga sanaa n' unen umaa, nasand hurelgui baisaar nasand huregcdiin toglomoor toglosoor nasan uud boloh yutai emgeneltei,
Xvн бол хvн! Xvн хэзээ ч адгуус -амьтан байгаагvй!? Ш/Ухаанч (Science) судалгаа-практик нь vvнийг л нотолдогыг харах бvрэн боломж бий. Vндэс угсаа нь хожмын асуудал, хэл ус ...зэрэг асуудлаасаа болж ялгарсан нь онцлог нь, тийнхvv нvvдэл суудал болов доо..., бид хvний ертенцийхний л нэгэн хэсэг л дээ. "Хvний ертенц" - гэр бvл дотроо "...монголчууд" бид ямар vvрэг рольтойв гэдгээ таньж мэдэх нь, тийнхvv vйл хэрэг болгох нь л "монголоороо бай(х) " гэдэг нь байж болох?!
Бүх үндэстний аль эрт туулж өнгөрүүлсэн нүүдэлчин малчин амьдралыг ухаан эрдмийн хүчинд санаатайгаар одоог хүртэл хадгаллаа хэмээн дөвийлгөж, цаашдаа жуулчид зургийг нь авч шагшин гайхаж хэдэн бор юм өгдөг зоопарк маягийн юмыг л, үнэн хэрэгтээ хоцрогдлыг л ухуулаад байгаа шүү дээ. Пээдийсэн санаагаа дээлээр нуучихаад хорвоогийн сайн сайхан бүхнийг тээгч болон жүжиглээд байна. Шинжлэх ухаан, хууль ёс, хүн төрлөхтнийг үгүйсгэж байгаагаараа хамгиЙН том гэмт хэрэг юм. Сачий нь хүрэхгүй байгаа бохолоос бус жинхэнэ фашистууд юм
Гол санааг нь ойлгохыг хичээцгээе. Жишээ болгож авсан зүйлүүдийн зарим нь маргаантай ч үндсэн санаа нь таалагдлаа. Молор-Эрдэнийн бичсэн өгүүллүүдтэй тэр болгон санаа нийлдэггүй ч энэ удаагийнх нь сэтгэлд сайхан нийцэж байна.
"өгүүлэг" -ийг "vгvvлэг" гэж бичих нь зев болов уу?
Философчид суурь асуудлаар "Идеалист ", "Материалист" болчих, философч Молор -Эрдэнэ "материалист" хандлагыг баримтлагч. Угтаа "Нэг л юмыг хоёр нvдээр харж байгаа" юм л даа?! Реалити - ганц!?
Аливаа юмс үзэгдэл бол хүний тархины тусгал - таны хэлснээр нүд. Гэхдээ энэ нь бодит зүйлсийн оршихуйг үгүйсгэхгүй. МЭ бидний хүсээд буй зорилтод хүрэхийн тулд ямар тусгалтай (нүдтэй) байх тухай ярьж байгаа бусуу.
eronhiidoo sanaa niilj baina, neleen devshiltet zuiluudiig bichij.
Ерөнхийд нь бол зөв л ярьсан байна.Гэхдээ хаях юм бас байна.Тэр насанд хүрнэ гээ байгааг чинь Монголоор төлөвших, ухаан суух гэдэг юм даа.Гэхдээ ийм чухал юм ярьж байхад бас үгээр хөөцөлдөөд дэмий юм уу даа.
1-t Molorerdene uuruu shivj oruulaagui. 2-t sedev yarij baihad tseg taslal yariad baihiin. Neeree l yaj nasand hurnee. Bid 1900 onii setgehuigeesee garah l heregtei baigaam daa.
enenii ezen ni irsen biz dee
Энэ сэгсийсэн амьтан өөрөө насанд хүрээгүй юм байна. Гуравдугаар ангийн хүүхэд ч ийм их алдаатай бичихгүй.
Молор - Эрдэнэ юм хийж бvтээхийн телее зvтгэж байгаатай хэн ч маргахгvй! Философч хvн яриа хеерее цэгцтэй, бичгийн соёлоор хэн гуайд ч элдвээр хэлvvлээд байхгvй тvвшинд байвал уг нь тун зvгээр байгаа юм даа.
Molor-Erdene filosofichid bayarlalaa. Mongolchuudiin oyund medlegiin uriig suulgahad umnu ni suusan ter muu uriig zaawal sugalj awah heregtei. Tiimiin tuld muug sainaas, buruug zuwuus yalgaj shuumjleh shaardlagatai. Tanaias uur zorigloj hiij baigaa hun tootei hed l baina daa.
Монгол ёс заншил уламжлал гэдэг юу юунаас эрхэм
"Монгол ёс заншил уламжлал гэдэг юу юунаас эрхэм" гэжээ?! Яагаад? Товч тайлбар?
yos zanshil, ulamjlal tsag hugatsaanii erheer huvisan uurchlugddug bailgui dee.
Сайхан бичсэн байнаа.
hooson tolgoinuudad uhaan nas kurek gedgiig kurgek gejee
Nasand hureegui hii hooson tseejee deldegsed Uchrig NI ch oilgoj unshij chadahgui daaraad ehellee Unen uh saihan sonsgddoggui
Yaanaa manai mongolchuud ihenh n buduun baatag buduuleg uhaaral suuhaas zugtsan hoish temuulaen humuus ym bnaa. Taalagdajgui, oilgohgui bol yuundaa unshaad haraalaa bichij tsagaa urdeg bnaa. Iim humuus diilenh n baihad mongol uls ingej ywah n argagui shuudee. Yugaa ch oilgphgui hunii ehiig ugeer doromjlodog arai denduu hagas medreltei. Ichij uhmeer ym oorsdoosoo ichij amidraasai, mal ruugaa ywj malaa hariulsan n deerdee ta nar. Uragsh hugjihiig husehgui bol malaa hariulaad ulsdaa buyan hiij, busdiig doromjlohgui heer hotsor.
Даанч тэнэг хүн яасан ч олон байдаг хорвоо вэ? Авах гээхийн ухаанаар ханд хүн харааж доромжилж үмхий шүлсээ цацаж байгаа эргүүнүүдийг бодход авах юмтай хүн байна да . 100 жилийн дараа ч насанд хүрэхгүй хүн хогнуудыг ээ
Kazak Osmanii uldegdel Muslim
ҮНЭН Л БИЧИЖ. БҮГД ХҮЛЭЭН ЗӨВШӨӨРӨХ ХЭРЭГТЭЙ МОНГОЛЧУУД ШИГ АРЧААГҮЙ АМИА БОДСОН ӨӨДГҮЙ АРД БАЙХГҮЙ БОЛСОН ДОГ ШҮҮ.
avah geehiin uhaanaar handuul avah ch yum ba shal hereggui ch yum ba amjilt
Яг үнэн бид дотороо байгаа учраас олж ухаарахгүй байгаа монголчуудаа
Unekheer zuv zuil bichsen bna.Khun,khun bolj khumuujine gedeg l nash chukhal.Khoshin shog uzej zokhiolin duu sonsood,savangiin duuri uzeed khun Ukhaajikhgui,yagaad bidnees iluu ikh unshsan uur untsuguus kharsan ukhaantnuudig adlana we.
Nasand khureegui khunentseruud duursen mongolig yaltai we.Songuuliar oligtoi negnee gargah ukhaangui bolson gejuu.
Энэ хүн эхээс төрөхийн гачигтай төрсөн үгүй бол номын цагаан солио туссан нөхөр байна Монгол хүн Монголоороо л байх ёстой шүү дээ.
Mongolooroo baina geheer oyun uhaanaaraa usun devjihgui 100 jiliin umnuhuuruu baina gesen uguu.
МӨРӨӨДЛИЙН БАГТ ЯАРАЛТАЙ ОРУУЛ!!!
СОЛИОТНООС БОЛГООМЖИЛ ГЭЖ АРД ИРГЭДДЭЭ САНУУЛАН СЭРЭМЖЛҮҮЛЦГЭЭЕ!
Шизофрени-тэй хүний өнгө аяс шууд мэдрэгдэж бна, Их л ухаантай харагдах гэсэн санаархалтай. Ингэхэд энэ хүн өөрөө насанд хүрсэн юм болов уу,насанд хүрснийг нь тодотгох юм харагдана уу
Таньдаг хүмүүс нь энэ хүнд хэлээд өгөөч, үс гэзгээ угааж бай гэж. Нэг л заваан харагдаад байх юм
эргүү тэнэг балай ийм хөгжлийн новшнуудыг зүгээр ташчих хэрэгтэй. Монголын ирээдүйд саад болсон этгээдүүдийг Даяар Монгоынхон бид тооцоо бодноо тун удахгүй
medrel novsh be.
对离蒙古远点。你们应该回到中国的怀抱,我们会给你金钱,还有女人。
Энэ хүний өнчин тархи нь ажилдагүй бололтой Осоржамаагийн холийн хамааман бшд
МОНГОЛ ийм соён гэгээрүүлэгч байгаад талархаж баярлаж байгаа гэж