Бид өнгөрсөн дугаартаа “Тээвэр ачлал” компани болон Монголын тээвэрчдийн холбооны удирдлагууд “Авто тээврийн vндэсний төв”-ийг өөрсдийн болгохоор улайрч байгаа талаар мэдээлж байсан. Тэгвэл энэ удаад дээрх хvмvvс орон нутгийн чиглэлд явдаг жолооч нарыг хэрхэн хохироож байгаа талаар дурьдах болно.
Тухайлбал, “Тээвэр ачлал” ХК-ийн Ерөнхий захирал, Б.Батзориг, гvйцэтгэх захирал Б.Баатарням нар жолооч нарыг хохироож олон хvнийг өрийн дарамтанд оруулж ажил амьдралаар нь тоглоод байгаа тухайг тээвэрчид бидэнд учирлан ярьсан юм.
Өөрөөр хэлбэл тэд жолооч нарын эзэмшилд байдаг тээврийн хэрэгслийг нь өөрсдийн эзэмшилдээ бvртгэж авчихаад их хэмжээий ашиг олж байгаа хэмээн орон нутагт явдаг тээвэрчид баримт нотолгоотой батлан ярьцгаасан юм. Нэгэн жишээг дурьдахад өнгөрсөн зургаадугаар сарын 23-нд Багануурын чиглэлд явж байсан 45 хvнтэй автобус замын хажуу руу унаж осолд оржээ.
Өнгөрсөн пvрэв гарагт жолооч нар болон иргэд машины дугаарын хязгаарлалт дууссан хэмээн сошиал ертөнцөөр бие, биетэйгээ маргалдаж багагvй дуулиан дагуулсан. Яг vнэн хэрэгтээ дугаарын хязгааралалтын хvчинтэй хугацаа vргэлжилсэн хэвээр байсан юм.
Энэ талаар албаны хvмvvс мэдээллийг олон нийтэд хангалттай хvргэсэн боловч төдийлөн олны сонорт хvрч чадаагvй бололтой. Тиймээс олон нийт дугаарын хязгаарлалтыг цааш нь vргэлжлvvлэх нь зvйтэй гэсэн саналаа ч илэрхийлэх болсон юм аа.
Мэдээж дугаарын хязгаарлалтыг цаашид vргэлжлvvлэх хэрэгтэй. Эс бөгөөс өнөөдөр нийслэлийн хvн ам хvрээгээ тэлж автомашины тоо улам ихээр нэмэгдэх болсон. Хэрвээ дугаарын хязгаарлалтын хvчинтэй хугацааг сунгахгvй бол ямар гамшиг, тvгжрэл болох вэ гэдгийг хvн бvхэн л дор бvрнээ төсөөлж байгаа.
Тиймээс өнөөдөр яг энэ асуудлаар Нийслэлийн ИТХ-ын Тэргvvлэгчдийн ээлжит хуралдаанаар хэлэлцэж шийдвэрээ гаргах юм. Уг нь дугаарын хязгааралтын хvчинтэй хугацаа vргэлжилж байгаа. Гэтэл зарим нэг тээврийн хэрэгслийн жолооч нар дур мэдэн хөдөлгөөнд оролцсноом болж өнгөрсөн баасан гарагт жолооч, цагдаа нарын дунд нэлээдгvй маргаан дагуулсан vйл явдал маш олон харагдаж байсан.
Тухайлбал, иргэдийн хэлж буйгаар “Нийслэлийн Замын цагдаагийн газраас дугаарын хязгаарлалтын хvчинтэй хугацаа дууссан гэх мэдээллийг хэвлэл мэдээлийн хэрэгслээр тараасан мөртлөө өнөөдөр ингээд торгож байгаа нь зохисгvй vйлдэл юм. Хэрвээ vнэхээр дугаарын хязгаарлалт хvчин төгөлдөр хэвээрээ байгаа юм бол тодорхой хариултыг өгөх хэрэгтэй шvv дээ.
Бvтэн нэг өдөр л энэ талаар иргэд хоорондоо маргалдаж байна” гэв. Ингээд энэ талаар албаны хvнээс асуухад “Нийслэлийн замын хөдөлгөөний хэт ачааллаас урьдчилан сэргийлэх, бууруулах зорилгоор 2012 оны наймдугаар сарын 27-ноос эхлэн тээврийн хэрэгслийн улсын дугаарын сvvлийн оронгоор Улаанбаатар хотын ачаалал ихтэй гудамж замуудад хязгаарлалттайгаар хөдөлгөөнд оролцуулж эхлэсэн.
Сvvлийн хоёр жилийн хугацаанд Нийслэлийн томоохон гудамж замуудад өргөтгөл, шинэтгэлийн ажил хийгдсэнтэй холбогдуулан зарим гудамж замыг хязгаарлалтын бvсээс хасах, цагийн хувьд өөрчлөлт оруулах зорилгоор нийслэлийн Засаг даргын захирамжийн төслийг Нийслэлийн иргэдийн хурлаар хэлэлцэж өөрчлөлт оруулах саналыг Нийслэлийн Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын Тэргvvлэгч нарт олгосон.
Тиймээс тус ээлжит хуралдаан ирэх даваа гарагт хуралдах бөгөөд энэ хурлаар “Улаанбаатар хотын замын хөдөлгөөнийг зохицуулах талаар авах зарим арга хэмжээний тухай” авч хэлэлцэх юм. Тиймээс одоо хэрэгжиж байгаа Нийслэлийн Иргэдийн Төлөөлөгчдийн хурлын 2012 оны 2/08 дугаарын “Улаанбаатар хотын замын хөдөлгөөний хэт ачааллаас урьдчилан сэргийлэх, иргэдийг нийтийн тээврийн хэрэгслэлээр зорчуулах боломжийг нэмэгдvvлэх зарим арга хэмжээ авах тухай” тогтоол хvчин төгөлдөр vйлчилж байгаа болно.
Иргэдийг төөрөгдөлд оруулсан Нийслэлийн Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын өнгөрсөн арваннэгдvгээр сарын 27-ны өдрийн 21/27 дугаар “Улаанбаатар хотын замын хөдөлгөөнийг зохицуулах талаар авах арга хэмжээний тухай” тогтоолд өмнөх Нийслэлийн Иргэдийн Төлөөлөгчдийн Хурлын 2012 оны 2/08 дугаарын тогтоол хvчингvй болсон талаар дурьдаагvй болно гэдгийг хариуцлагатайгаар Нийслэлийн Замын цагдаагийн газраас мэдээлж байна гэдгийг хэлэх байна” гэлээ.
Уг нь нийслэлийн замын хөдөлгөөнийг бууруулах зорилгоор автомашины дугаарыг хязгаарлах тогтоол батлагдаад хоёр жил гаруй болж байгаа юм. Ингэснээр нийслэлд тогтмол хөдөлгөөнд оролцдог тээврийн хэрэгслийн тоо 50 хувиар буурна гэж албаныхан тооцоолсон хэрэг юм.
Өөрөөр хэлбэл, дугаарын хязгаарлалт нь иргэдийг стрессгvй байлгах, замын хөдөлгөөнийг сааруулах, ажил төрлөө амжуулах, эдийн засгийн vр ашиг гарах ба нийтийн тээврийн хэрэгслийг сонгон иргэдийг хөдөлгөөнд оролцох боломжийг нь олгосон юм. Хэрвээ дугаар нь хязгаарлагдсан тээврийн хэрэгсэл замын хөдөлгөөнд оролцсон бол жолооч нарт Монгол Улсын Захиргааны хариуцлагын тухай хуулийн 32.1-т зааснаар арга хэмжээ тооцох бөгөөд тээврийн хэрэгслийн улсын дугаарыг сольж хэрэглэсэн, улсын дугааргvй замын хөдөлгөөнд оролцсон жолоочийн автомашиныг журамлаж жолоодох эрхийг хоёр жил хvртэлх хугацаагаар хасах арга хэмжээг ногдуулж байгаа.
Тvvнчлэн замын хөдөлгөөнд улсын бvртгэлгvй, дугааргvй, техникийн хувьд бvрэн бус хяналтын vзлэг оношилгоонд хамрагдаагvй, жолоочийн хариуцлагын даатгалд хамрагдаагvй тээврийн хэрэгслийг хөдөлгөөнд оролцуулахгvй гэж заасан байдаг. Харин яаралтай тvргэн тусламж болон өөр бусад тээврийн хэрэгсэлд дээрх хуулийн тогтоомж хамаарахгvй энэ нь хойшлуулшгvй ажил vvрэг гvйцэтгэж яваа тээврийн хэрэгсэлд хамаарахгvй байхаар хуулинд заасан гэсэн vг.
Юутай ч өнөөдөр болох Нийслэлийн ИТХ-ын Тэргvvлэгчдийн ээлжит хуралдаанаар энэ асуудлыг шийдэх юм.
Эх сурвалж:
Сэтгэгдэл0
Тээвэр ачлал компани бол зам тээврийн яаманд дэд сайд бөйсан Пүрэвдорж, Хөдөө аж ахуйн яамны сайд байсан Бадамжунай хоёрын компани шүү