Өглөө бүр “Үхэлд нэг алхам ойртсоны минь гэрч” мэт санагддаг байлаа

Нийтэлсэн: 2012-12-12 10:14:53

Би бусдын л адил амьдралаас хүссэн, хүсээгүй олон зүйлээ авч, тэр чигээрээ алдсан нэгэн. Гэвч амьдралынхаа хамгийн үнэ цэнтэй зүйл болох хүсэл мөрөөдөл, итгэл найдвараа алдсан тэр өдрийг бүхнээс тодхон санаж явдаг.


Тэр нэгэн өдөр манай ан­гийнхан “Цусаа хан­дивлая” гэсэн санал дэвшүүлсэн нь олны дэмжлэгийг хүлээснээр бид Цус судлалын үндэсний төвийг зорьсон юм. Бид “Хүний амь аварна гэдэг хамгаас том буян” хэмээн бодож, бүгд л энэ өдрийг хожмоо хамгийн сайн сайхнаар дурсан ярина гэдэгтээ итгэлтэй байлаа. Гэтэл энэ өдөр миний хувьд амьдралын минь хамгийн хар өдөр байх юм гэж яахан санах билээ.


Урьдчилан бэлтгэсэн текстийг бөглөсний дараа цусаа хандивлахаас өмнө шинжилгээ өгдөг аж. Тэрхүү шинжилгээгээр манай ангийн дөрвөн ч хүүхэд “элэгний өвчтэй” гэсэн дүгнэлт гарсан юм. Гурав нь элэгний В болон С вирусээр халдварласан байсан бол би элэгний ямар нэгэн ноцтой өвчтэй болж таарав. Эмнэлгээр олон хоног явсны эцэст миний зөв байсныг олж мэдсэн.

 

Эмч нар надад “элэгний хорт хавдартай” гэсэн онош тавихын зэрэгцээ “Чамд одоо 6-7 жилийн л нас байна” хэмээн хатуу анхааруулав. Би тэр үед 17 настай, их сургуулийн босгыг дөнгөж алхан ороод, амьдрал хэмээх их далай руу хөл тавихаа тэсэн ядан хүлээж байлаа.

 

Их сургуулиа амжилттай төгсөж, дэлхийн тавцанд эх орныхоо нэрийг гаргасан бүжигчин болохсон гэж мөрөөддөг. Мөрөөдлөө биелүүлэхийн тулд оюутан байхдаа хийж амжуулах мөн ч олон ажлын төлөвлөгөөг би өөртэйгөө зөвшилцөн байж баталсан юмсан. Гэтэл...



Гэтэл бурхан надад долоон жил л өгчээ. Хүсэл мөрөөдлөө биелүүлж, төлөвлөсөн бүхнээ хийж, аав, ээж хоёрынхоо ачийг хариулахад ийм ахархан хугацаа хүрэлцэхгүй шүү дээ. Миний хүсэл мөрөөдөл, итгэл найдвар, амьдрах, сурах, мэдэх урам зориг нуран уналаа. “Элэгний хорт хавдар эдгэрдэггүй өвчин”. Энэ ганцхан өгүүлбэр л тэр бүхнийг минь надаас хормын зуурт булаагаад авчих нь тэр.


Би өмнө нь “Хүсэл мөрөөдөлтэй хүн л энэ дэлхийн хамгийн баян хүн байдаг” гэдэгт итгэдэг байлаа. Надад тэр бүхэн байсан. Харин одоо алга.

Эмнэлэг, эмч, эм тариа... элэгний хорт хавдар. Одоо надад энэ бүхэн л байна. “Яагаад заавал би гэж” гэсэн асуултыг өдөр бүр өөртөө болоод аав, ээж хоёртоо тавьж, хариулт шаарддаг байв. Хэтэрхий олон “э” үсэгтэй “нөхөрлөсөөр” жил болсны дараа ээж минь надад нэгэн зүйлийг зориглон хэлсэн нь намайг бүр цочролд оруулсан. Тэрбээр “Би чамайг төрүүлснийхээ дараа л элэгний В вирустэйгээ мэдсэн.

 

Тухайн үед сумын эмнэлгийн залуухан эмч энэ талаар мэдлэг муутай байснаас ч тэр үү, эсвэл хайхрамжгүй хандсан ч юм уу, элэгний В вирус жирэмсэн эхийг төрөх үед цусаар дамжин хүүхдэд халдварладаг гэдгийг надад хэлсэнгүй. Надаас л болж, чи минь ийм өвчтэй болчихлоо” хэмээн хоолой зангируулан хэлсэн юм.


Аав, ээж хоёр минь малчин хүмүүс. Эмэг эх маань угийн гөжүүд хүн учир ээжийг минь араг түшүүлж төрүүлнэ хэмээн зүтгэсээр эмнэлэг бараадуулалгүй нярайлуулж, өөрөө эх барьж авсан гэдэг.


Зарим судлаачийн тоо баримтаас үзэхэд В вирусын халдвартай насанд хүрсэн хүмүүсийн 90-95 хувь нь архагшилгүй эдгэрдэг байна. Харин С вирусын халдвар авбал дийлэнх нь архагшиж, хавдар үүсгэх эрсдэлтэй байдаг аж.


Ээж маань намайг хүнд өвчин туссаныг мэдээд, шалтгааныг нь хайж, Хавдар судлалын үндэсний төвийн эмч нараас асууж лавласаар “В вирусын өвчлөл сүүлийн үед буурч байгаа. Үүний шалтгаан нь манай улс 1992 оноос хойш төрсөн бүх хүүхдэд В вирусын эсрэг вакцинжуулалт хийдэг болсон.


Таваас доош насны хүүхэд В вирусын халдвар авбал хавдар болох магадлал 95 хувь байдаг” гэсэн мэдээ олж сонсчээ. Харин манайд С вирусын халдвар тээгчид шивээс хийлгэж байгаа өсвөр насныханд их тохиолддог байна. Мөн В, С вирус бэлгийн замаар дамжих өндөр магадлалтай байдаг аж. Тухайн иргэн В, С вирусын халдвар авлаа гэж бодъё.

 

Вирус нь хүний биед удаан хугацаанд архаг хэлбэрээр байрладаг байна. Хүний биеийн дархлаа муудах, архи дарс хэтрүүлэн хэрэглэх болон нас ахих явцад вирус идэвхжиж, элэгний эс дотор орж эсүүдийг үхүүлж эхэлдэг. Бид гартаа олон удаа шарх авахад сорви овойсон хатуурал болдгийн адил элэгний эс үхэж, задарсаар байгаад хавдар бий болдог аж.



ХСҮТ-д эрт үед буюу хавдар 3.5 см-ээс бага үед нь ирвэл хагалгаа хийхгүй эмчлэх бүрэн боломжтой гэнэ. Энэ нь дүрс оношилгооны хяналт дор элгийг түлэх эмчилгээ юм. Хавдрыг гаднаас нь зүүгээр хатган цахилгаанаар халааж, түлэх эмчилгээ нь хамгийн зардал багатай, мэс засал хийхгүй, хялбар эмчилгээ гэдгийг мэргэжилтнүүд хэлж байна.

 

Манайхан хавдрыг ангийн мах идэх, шашин шүтлэгээр эдгээнэ хэмээн төөрөлддөг. Элэг хамгийн их нөөцтэй, маш хурдан төлждөг эрхтэн. Элэгний 70 хувийг тайрахад долоо хоногийн дараа үйл ажиллагаа нь сэргэж, 21 хоногийн да­раа бүрэн төлжиж дуусдаг гэж мэс заслын эмч нар онцолсон. ХСҮТ-д жилд элэг тайрах эмчилгээ 250, су­дас бөглөх эмчилгээ 450, элэг түлэх эм­чилгээ 80-90-ийг хийдэг байна.



Элгийг тав хүртэл см хорт хав­дартай үед болон элэгний хатуу­рал хэвлийдээ устай шарласан, ду­­таг­далд орсон тохиолдолд элэг солиу­лах мэс засал хийлгэх боломж­той. Манайхан ихэвчлэн Хятадад элэг солиулах мэс засал хийлгэдэг бөгөөд энэ нь дунджаар 20-80 мянган ам.долларын өртөгтэй байдаг аж.



Элэгний хавдрыг мэс заслаар авах боломжгүй тохиолдолд эрсдэл ихтэй, өндөр настан, бусад эрхтний архаг өвчтэй өвчтөнд судас бөглөх эмчилгээ хийдэг. Энэ нь рентгений хяналт дор элэгний хавдрын тэжээгч судсанд нарийн гуурс оруулан түүгээрээ хавдрын эсрэг эмийн судас бөглөх эмтэй хольж хавдрын өсөлтийг зогсоохыг хэлдэг байна.



Гэвч надад элдэв эм тариа, эмчилгээ судалж байх сонирхол ч, хугацаа ч үгүй байлаа. Харин “үхтэл үр харам” гэгчээр хөөрхий аав, ээж хоёр минь улаа эргэтэл эмнэлгээр явж, хэрэгтэй, боломжтой гэсэн эмчилгээ бүрийг хийлгэсэн. Хоол унд, үйл хөдлөл бүхэн минь хязгаартай. Эмчийн заасан горимыг жаахан л зөрчвөл “үхэл” намайг тосоод авна. Гэр бүлийнхэн, хайртай хүмүүс минь миний төлөө зовж байгааг харах бүр ч хэцүү.



Амьдрахаас үхэх нь илүү хялбар санагдах үе надад олон тохиолдож байлаа. Шинэ өглөө бүр “Үхэлд нэг алхам ойртсоны минь гэрч” мэт санагдана. Өдөр ирэх тусам “Би хэнд юу гэж хэлээгүй билээ. Хэзээ, хаана юу хийхээ орхигдуулсан бол” гэсэн бодол намайг хэмэлнэ. Хайртай найзууд, дотны хүмүүстээ захидал бичиж, хүн бүртэй уулзаж, хийх гэсэн бүхнээ амжуулахыг хүсч байв. Учир нь, эмч “6-7 жил” гэж хэлсэн ч би маргааш ч “үхэл”-тэй нүүр тулж болох шүү дээ. Хорт хавдар өдөр өдрөөр биеийг минь “бүчсээр л”...

 

Тиймээс ч би өдөр бүр “орчлонгоос буцахад” өөрийгөө бэлэн байлгадаг. Ийм л байдалтайгаар дөрвөн жилийг ардаа үдэв.


Эх сурвалж: "Өглөөний Сонин"

СУРТАЛЧИЛГАА :

26 сэтгэгдэл харуулж байна        

  1. хавдарын төв гэж нэг хачин газар байнаа. Зурагтаар орой болгон шахуу л хавдрын эмч нар гарч урьдчилан сэргийлэх үзлэг хийлгэх хэрэгтэй энээ тэрээ гэж бүлтрэх мөртлөө яг очоод Хавдар дээр үзлэг хийлгий гэхээр хавдаргүй юм бол яах гээд байгаан гэхэн халгүй тоожоогоо ч хүнгүй буцаадаг биз дээ.

    Зочин, 2012-12-12 11:16:36, 182.160.18.106Хариу бичих

  2. Hawdarsydalaiin emleg ch bish erni EH NYALHSIN TOW geed l eruul mondiin salbar ogt taalagdahgui bgaa. uneheer aimar hotsrogdsoniin gadaadad torood l medersen. uneheer eruul mondiin gaar buren ytgaaraaraa uilchildeg yum bile. Eh, uriin endegdelgui geer delhiid 2 t ordog . getel mongold odor bolgon huuhed eh uheed l ,,teriigee emch narni buur bdag l zuil geh shig..aimar ymaa shinchlel yag enhbayariig archij haysan shigee stygt ni enruul mendiinhee salbariig shinchlehgui yasiin. olon jil ymarach said darga anhaarlaa handyylaagui yrsgalaar ni yawsaar bgaad ene baigyyllaga iim bolchihson bh..

    ITALY, 2012-12-12 18:31:20, 86.43.95.243

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  3. tywd lamaas em awaad uuj yz edgene . tednii em mash sain gadniihan hyrel tednii lizenz geh yy ortsiig sudalj em gargaj bgaa .

    zocnin , 2012-12-12 11:44:41, 96.51.143.173Хариу бичих

  4. Таны нэр:

    Тайлбар:

  5. яаг үнэн ажиглаж бай энэ тэр гээл тэгээд хувийн эмнэлэг өөрийн харьялж бгаа төв 2т шинэжилгээ өгөхөөр 2 өөр гарна нэг нь В вирустай гэж бхад нөгөөх нь юуч алга гээд хавдар судлал дээр очихоор яаг тоож харгдаач

    bj, 2012-12-12 11:45:41, 202.131.226.221Хариу бичих

  6. Таны нэр:

    Тайлбар:

  7. Havdriin emneleg uneheer hotsrogdson.emchlehgui baij. Boon yav deal chiregdel gargaad in zantai emchlehgui nar n hungiin zovlongoor bur biznes. Hiigeed surchihsan aij ichne gej uneheer algaa..

    Unen, 2012-12-12 11:47:52, 76.25.211.88Хариу бичих

  8. Таны нэр:

    Тайлбар:

  9. Ene niitleliin ezentei yaj holboo barih ve,

    Sain baina uu, 2012-12-12 12:13:58, 182.160.0.19Хариу бичих

  10. ezente ni uu, bichsen setguulchtei ni uu

    Зочин, 2012-12-14 11:22:44, 49.0.168.16

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  11. Mongolin Eruuliig hamgaalahiiin saidaasaa ahuulaad luiverchid baihad ARD Tumen yaj eruul baihveedee!

    Bi Bi, 2012-12-12 13:11:36, 178.0.242.203Хариу бичих

  12. Таны нэр:

    Тайлбар:

  13. дүү минь, франц улсад ирж эмчлүүлэх хэрэгтэй. монгол эмч нар 7 сарын настай гэж оношлуулсан залуу тэнд очоод 2 жилийн дотор эв эрүүл болсон. энэ ганцхан жишээ биш шүү, өөр олон монгол хүмүүс тэнд эмчлүүлсэн. чамд аз жаргал эрүүл энхийг хүсье. элэгний өвчний 50% нь сэтгэл санаа байдаг юм. сэтгэлийн хаттай байх нь хамгийн чухал, чи эдгэнээ.

    Зочин, 2012-12-12 13:46:17, 78.250.148.169Хариу бичих

  14. yag unen eleg bol setgel sanaa uudrug baij eruul huns jims nogoo sain hereglej tsever agaart yaj setgel sanaagaa uudrug hangaluun bhad barag l edgene shuu.harin setgeleer unaad nemergui barag hun bur l elegnii virus teej yavna nadad ch bas bnaa teglee geed bi yah yostoi yum unuudur amidarch bgaadaa bayarlaad ugluu buriig uudruguur harj bayasaj yavna uheh udur irvel uhne l biz ....amidrah heregtei biz dee ...sain saihan yum bod duu mini.

    Зочин, 2012-12-13 01:30:10, 80.137.39.6

    sn bnuu france-ruu ymar shugamaar yaaj ochood haana handaj emchluuleh ve?helj ogch tuslaach.manai eej elegnii hatuuraltai bj bgaad ter ni buur hundreed havdar urgaad solongosiin negen emnelegt handahad zgree ireed emchluulhed bno geheer ni 100aad say togrog ogon hagalgaand orson ymaa tegsen erdoo l havdriig ni l avsan bn.gants odoo bidniig zovooj bgaa ni hagalgaa hiilgesnees hoish onoodor 1sar bolj bhad hevliin hondii ni ustsan eleg shilhuulen suulgahaas oor argagui gsn onosh garaad bid nar yaah uchiraa olku bn.buh ymaa zaraad solongost ochood eruul bolood ireh bh gsn naidvaraar yvuulsan ch ymar ur dun garsangui odoo uneheer hetsuu bn.hamgiin suuliin naidvar maan france yvah l bolchihood bn tend ochood haana handaj yaj emchluulj boloh talaar medeh ym bval helj ogch tus bolooch shan setgelt humuus min.maralaa888@yahoo.com gsn haygaar mail yvuulj tus bolooch

    Зочин, 2014-09-15 19:52:13, 112.72.13.28

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  15. Havdar sudlaliin tov bol shuud huniig ocher gesen neriin dor havdariin esiig n osgoj urjuulj tartagt n tulgaj aldag gazar...Havdariin es chin 1 odriin omno ch gesen emchilgee hiihiig shaarddag..End ajillaj baigaa humuus BUGD hunii zovlon gaslan, nulimas hagatsal DUND duulaad l tuuchaad bayjij baidag ULS yum bilee...Unen haramsmaar...Ydaj l 1 hun bolovch uugeer oroo teg inge gej ali boloh hunii toloo setgel baigaachee gej guimaar bainaaa....Ene gazar bolon,humuusiin handlaga haritsaanaas bolj tumen hun uhej baigaag TER SAID GEED BAIGAA AVGAI ANHAARALDAA AVAAA!!!!!Baychuud,darga nariih n humiis l edgene busad ARD TUMEN UHEJ baina...

    Alesa, 2012-12-12 15:33:37, 202.179.20.247Хариу бичих

  16. Таны нэр:

    Тайлбар:

  17. Minii duu ooroo setgel sanaagaa sain udirdaa ovchin tusah hetsuu...Gehdee chamd chamaas oor CHIN HUN baihgui shuu!!!!Edgeneeeeeeeee

    Alesa, 2012-12-12 15:36:19, 202.179.20.247Хариу бичих

  18. minii duu amid yavna aa sanaa buu zov chi amidarna gedegt bi itgej baina aa gantshan sain emchluuleerei

    zochin, 2012-12-12 15:41:44, 202.21.114.10

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  19. Burhan iveeldee avch edgernee.

    Jo, 2012-12-12 16:39:15, 108.240.184.47Хариу бичих

  20. Таны нэр:

    Тайлбар:

  21. B C virustei humuus hoolnii gam bariad emee uugaad l zugeer sh dee, setgeleer unah l harin hereggui dee, eleg ineehed hurtel idgedeg uvchin shuu, tegeed ch ter emchiin helsen shig 7 jil bolood uhne gedeg shal hudalaa, 20-30 jil uheegui yavj l bn , tegeed ch hun tegij helsnii tuluu uheed bdag sonin l bn, zovlong dagaj bish surj amdarch surah heregtei duu mine, tolgoinoisoo naad bodoloo abch hayad, ireedui ruugee itgel duuren saihan amdaraarai, amjilt.

    sonin, 2012-12-12 16:51:21, 86.162.240.102Хариу бичих

  22. manaihan tegeed B,C-iin virustei baij tsaashaagaa eruul hundee haldaagaad zavaaraad baidag. Tuhailbal B virus bol belgiin zamaar haldvarladag gedgiig zarim humuus medehgui baih. Yer ni tegeed mongold bol uhlee l huleeh baih, yamar ch oligtoi emchilgee mongold baihgui. Emch nar ni geed yamar ch bolobsrolgui malnaas dor yumnuud baihad.

    Зочин, 2012-12-12 17:23:57, 87.148.250.74

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  23. Oodrog bai ,oortoo itgeltei hatuujiltai bai Jamsran geed neg hunii tuhai sudaldaa duu mini Chi chadnaa!!!

    Монгол, 2012-12-12 17:15:39, 183.81.169.20Хариу бичих

  24. Таны нэр:

    Тайлбар:

  25. Nadtai holbogdnouu.bi tcamd heregtei medeelel ugii. Zagasbaldan@hotmail.ch

    Зочин, 2012-12-12 18:04:12, 194.230.155.209Хариу бичих

  26. Таны нэр:

    Тайлбар:

  27. chi emchiin helsend buu itge !!!!!!!!! zuvhon uurtoo itgeltei temceltei bai baigal delhiigees emchleh urgamal oldoj l taarna. zorig bugdiig yldag

    zorig, 2012-12-12 22:07:46, 122.227.170.194Хариу бичих

  28. Таны нэр:

    Тайлбар:

  29. Bi chinii tuluu zalbirnaa, ydahgvv edgene

    Zorigo, 2012-12-13 01:11:34, 188.222.227.218Хариу бичих

  30. Таны нэр:

    Тайлбар:

  31. minii dyy Protandim gedeg supplement uugaad yz hariltsmaar baival auggie@avirmed.com ruu email yavuulaarai ter ovchiniig chini tovchoor no hypatitus C gedeg yum

    auggdoug, 2012-12-13 01:14:09, 64.25.225.174Хариу бичих

  32. Таны нэр:

    Тайлбар:

  33. FRANCE ULSAD IRJ EMCHLUUL MGL OOS HEDHEN SARIIN NASTAI GESEN ONSHTOI HUMUUS IREED L EMCHLUULEED L ERUUL SARUUL BOLDOG.......YARALTAI FRANCE D IREEREI!!! FRANCE CHUUD YAS UNDES HAMAARAHGUI HUNII TULUU SETGELTEI ..... SHAN HUMUUS SHUU CHAMD TUSLANA.......... FRANCED MGL CHUUD IREED L UNE TULBURGUI ULSAAS 100% DAAGAAD UNE TULBURGUI ELEG SOLIJ EMCHILJ UGDUG. ELEG SOLIULSAN MGL CHUUD IH BGAA. AMJILT HUSIE!!!! BITGII SETGELEER UNAARAI!! DUU MINI

    FRANCE, 2012-12-13 01:33:00, 83.153.45.17Хариу бичих

  34. sn bnuu oortei chin holboo barij boloh uu?bolomjtoi bol maralaa888@yahoo.com-ruu utasniihaa dugaariig yvuulaach.bayarlalaa

    Зочин, 2014-09-15 19:55:18, 112.72.13.28

    Таны нэр:

    Тайлбар:

  35. Эртхэн сайн үзүүлээ,найдвар байгаа халдвар,хавдар, хувийн эмнэлэгт очиж сайн шинжлүүл,манай эмч нар бас ч гайгүй шүү

    Бо, 2013-05-22 10:06:20, 202.126.89.167Хариу бичих

  36. Таны нэр:

    Тайлбар:

  37. bi 35 nastai bas l elegnii b c virustei, eleg jijgersn onshtoi l yvna odoo yaadag yum b,gaan ....

    zuunnast, 2014-05-14 12:06:19, 202.126.90.58Хариу бичих

  38. Таны нэр:

    Тайлбар:

Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэл нь Sonin.mn сайтын нийтлэлийн бодлоготой холбоогүй зөвхөн тухайн хүний үзэл бодол тул сайт хариуцлага хүлээхгүй болно. Эрхэм та өөрийн үзэл бодлоо илэрхийлж, сэтгэгдэл бичихдээ бусдын нэр төр, эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү? Бусдыг гүтгэж, доромжилсон сэтгэгдлийг сайтын модератор устгах эрхтэй.

Сэтгэгдэлтэй холбоотой санал гомдлыг 88195646 дугаарын утсаар хүлээн авна.

Таны нэр:

Тайлбар:

Фотог:

"Сайжруулсан зуух 2014" (Фото сурвалжлага)27

"Сайжруулсан зуух 2014" үзэсгэлэн яармаг худалдаа өнөөдөр өглөө ҮХАҮТанхим дээр боллоо.

Фотог:

Тогорууд

Тооно дайвуулж, тогоруу гурр гурр дуугарах нь байж суухын аргагүй болгож, малчин хүн уургаа ухасхийн аваад мориндоо мордон хаашаа ч юм давхин одмоор, саальчин эжий хувингаа аваад босон харайж үүд рүүгээ сэнд мэнд гарах тийм нэг мэдрэмжийг авчрах юм даа...

Фотог:

Залуу жүдочдын амжилт тааруухан байна

АНУ-ын Флоридо мужид жүдо бөхийн залуучуудын ДАШТ үргэлжилж байгаа бөгөөд урд шөнө эрэгтэйчүүдийн 81, 90, эмэгтэйчүүдийн 63, 70 кг-д барилдсан манай жүдочид медальгүй хоцров.

Фотог:

Согтуугаар ноцтой осол гаргажээ 7

Өчигдөр үүрээр 4.00 цагийн орчим нийслэл Улаанбаатар хотын Сүхбаатар дүүргийн Өлзий төвийн дэргэдэх уулзвар дээр дөрвөн машин мөргөлдсөн ноцтой осол гарсан байна.

Фотог:

"Ниссан" автомашинаа эргүүлэн татна

“Таката” корпорацын хийсэн хамгаалалтын дэрний согогоос болж Японы автомашин үйлдвэрлэгч “Ниссан Моторс” компани дотооддоо худалдсан 104905 автомашиныг оролцуулаад, дэлхий даяар борлуулсан нийт 260 мянган автомашинаа эргүүлэн татна гэж “Ниссан Моторс” мэдэгдэв.

Ж.Оюунбаатар: Чингис хот Зүүн бүсдээ тэргүүлэх хөгжилтэй хот болно

Хэнтийчүүд бидний хамгийн том бахархал бол Чингис хаан юм. Мэдээж төрж өссөн Хэнтий нутаг маань ч бидний нэг бахархал шүү дээ.

Адуу (Фото нийтлэл)

Говийн нүдэн дэх адуун сүрэг

Согтуугаар ноцтой осол гаргажээ

Өчигдөр үүрээр 4.00 цагийн орчим нийслэл Улаанбаатар хотын Сүхбаатар дүүргийн Өлзий төвийн дэргэдэх уулзвар дээр дөрвөн машин мөргөлдсөн ноцтой осол гарсан байна.

"Ниссан" автомашинаа эргүүлэн татна

“Таката” корпорацын хийсэн хамгаалалтын дэрний согогоос болж Японы автомашин үйлдвэрлэгч “Ниссан Моторс” компани дотооддоо худалдсан 104905 автомашиныг оролцуулаад, дэлхий даяар борлуулсан нийт 260 мянган автомашинаа эргүүлэн татна гэж “Ниссан Моторс” мэдэгдэв.

Дэлхийн алдартай тамирчид "Эбола"-тай тэмцэхэд нэгдэж байна

Ямайкийн Усэйн Болт, АНУ-ын Карл Льюис, Украины Сергей Бубка, Шведийн Пернилла Виберг нарын дэлхийд алдаршсан спортын одод “Дэлхийн олимпын тамирчдын холбоо”-ны амь насанд хүрэх аюултай “Эбола” вирустэй тэмцэх кампанит ажилд нэгдлээ.